Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] ABS, przeguby
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] ABS, przeguby
Autor Wiadomość
przemek_w 



Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 56
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Nie Gru 14, 2008 18:27   [R416] ABS, przeguby
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999

Witam
Zbyt często i przy małym prędkościach załącza mi się ABS. Wyczytałem, że to pierścienie na przegubach. Przymierzam się do naprawy tego i teraz się zastanawiam czy mogę to w ciemno zakupić czy najpierw oddać do mechanika żeby rozebrał. Znalazłem takie przeguby na allegro:
http://moto.allegro.pl/it...abs_95_glo.html
140zł za sztukę. Coś jeszcze powinienem kupić? Czy wymienia się zawsze po obu stronach?
I jeszcze jedno. Czy te przeguby mogą mieć też wpływ na zrywanie przyczepności przy ruszaniu? Mam zimówki, śniegu nie ma, jest lekko mokro a on szybko zrywa przyczepność. Na zakręcie też potrafi się poślizgnąć przy niedużej prędkości. Opony w dobrym stanie marki Dunlop sport M3 - (opinie mają całkiem niezłe) - ciśnienie 2,1. Jakieś sugestie?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Mar 03, 2011 23:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Gru 14, 2008 18:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
TARADAJA 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 210
Skąd: Stobno k/Kalisza



Wysłany: Nie Gru 14, 2008 22:09   

Najpierw trzeba ustalić czy to rzeczywiście koronka abs-u jest winna że tak się dzieje.
Po co odrazu do mechanika :wink: Zdejmij koło najpierw jedno później drugie i przy włączonym luźie obracaj półosią ręką i popatrz czy na ząbkach (koronce) nie ma śladów uszkodzeń typu wyszczerbienie lub ułamanie zęba, albo czy pomiędzy zębami nie ma błota. Często pomaga po prostu przeczyszczenie jej szczotką miedzianą :smile: Jesli nic na nich nie widać to trzeba przeczyścić sam czujnik często to on poprzez mocne zabrudzenie płata figle oraz spryskać sprayem do styków elektrycznych kostkę ,w której łączony jest czujnik z instalacją samochodu.Przy okazji obejrzyj dokładnie przewód czujnika czy nie nosi śladów pęknięc, przetarć,bo tu może być pies pogrzebany :lol: Po tych zabiegach powrót objawów będzie oznaczał tylko wizytę u elektromechanika celem podłączenia do komputera i sprawdzenie ewentualnych błędów. Zatem powodzenia i daj znać później jak poszło :cool: P.S. jak będziesz potrzebował to mam używane półosie oryginalne ,kompletne w stanie idealnym do twojego autka :grin: . Z ceną na pewno się dogadamy jeśli będzie taka potrzeba;) A z którego roku masz te opony? Wygląda mi na to,że są "stare" i mimo marki straciły swoje parametry :beczy: N a oponie w takim prostokącie masz zaszyfrowaną datę (pierwsze dwie cyfry oznaczają tydzień roku w którym zostały wyprodukowane a pozostałe dwie oznaczają rok produkcji)>np.2301 oznacza że opona pochodzi z 23 tygodnia 2001 roku!Proste prawda:) ale jeśli jest np.239 oznacza że opona jest z 23 tygonia 1999 roku czyli bardzo stara :beczy: Sprawdz to !! !
 
 
 
przemek_w 



Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 56
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Nie Gru 21, 2008 20:20   

Zdjąłem przednie koła. Pierścienie mam całe. Pierścień przy prawym kole ma kilka zębów takich spłaszczonych - widać na zdjęciu. Czy to może mieć wpływ na działanie ABSu? Przeczyściłem wszystko szczotką i kawałek się przejechałem. Jest chyba lepiej. Jutro więcej będę jeździł to się okaże czy samo przeczyszczenie pomogło.
Czy z tyłu są takie same pierścienie? Czy zdejmując tylne koło jestem w stanie sprawdzić ich stan?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Gru 21, 2008 20:23   

przemek_w napisał/a:
Pierścień przy prawym kole ma kilka zębów takich spłaszczonych - widać na zdjęciu. Czy to może mieć wpływ na działanie ABSu?

tak
przemek_w napisał/a:
Czy z tyłu są takie same pierścienie?

tak
przemek_w napisał/a:
Czy zdejmując tylne koło jestem w stanie sprawdzić ich stan?

tak
:]

[ Dodano: Nie Gru 21, 2008 20:26 ]
możesz spróbować delikatnie napawać te ubytki i oszlifować i może zadziała :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
TARADAJA 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 210
Skąd: Stobno k/Kalisza



Wysłany: Nie Gru 21, 2008 21:49   

Jak pisałeś przejedz się i zobacz czy jest ok?! Nie polecam żadnej ingerencji w defakto układ hamulcowy typu:pryszlifowanie zęba koronki. Odległośći pomiędzy tymi zabkami są ściśle określone i to tylko z nich komputer czerpie informację czy układ ABSu ma załączyć czy nie. Wszelkie zowalizowania, wykrychnięcia, ułamania i pękniecia zęba lub samej koronki,mogą powodować zabużenia pracy układu! Najczęściej okazuje się to w najmniej oczekiwanym momencie i wtedy wóz albo przewóz. Nie ryzykuj i jeśli przeczyszczenie nie pomoże to poradz się jak pisałem wcześniej jakiegoś elektromechanika. Życie ludzkie jest nieporównywalnie cenniejsze niż kilka złotych stracone na fachowca a to żadna hańba. P.S. ze zdjęcia wynika że koronka jest na 98% do wymiany :beczy: Pozdrawiam
 
 
 
przemek_w 



Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 56
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Nie Gru 21, 2008 22:48   

Oczywiście nie będę się bawił w spawanie tego tylko po prostu wymienię przegub. Czy powinienem wymieniać obydwa? Jeszcze zdejmę tylne koła i sprawdzę tamte pierścienie. Myślałem że będę musiał ściągać bębny żeby je zobaczyć i dlatego dziś tego nie zrobiłem.
Te uszkodzenia zębów wyglądają na stare. może to przeczyszczenie pomogło i nawet z tymi zębami to działa prawidłowo. One mi wyglądają na uszkodzone od uderzenia młotkiem. Może jakiś kowal tu grzebał.


ps. szukam opisu rozbierania kierownicy i dobrania się do taśmy. Nie mam klaksonu i SRS-kontrolka całkiem martwa. Poprzedni właściciel to olał i zamontował przycisk w desce jako klakson. Chcę z tym wrócić do normy.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Pon Gru 22, 2008 00:30   

zobacz to:
http://www.roverki.pl/article.php?sid=454
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 12:18   

przemek_w, ci do tych poklepanych zębów na pierścieniach to możesz sprobować je spiłować, zeby miały równą szerokość i powinno być ok (powinno :/ )
przemek_w napisał/a:

Czy z tyłu są takie same pierścienie?

nie do końca... te pierścienie z tyłu są częścią piasty i są poprostu wyfrezowane na jednym z pierścieni łożyska
przemek_w napisał/a:
Czy zdejmując tylne koło jestem w stanie sprawdzić ich stan?

z tyłu pierścieni nie zobaczysz póki nie zdejmiesz tarczy hamulcowej albo czujnika ABS niestety, ale tam im raczej nic nie powinno, chyba, że sie jakiś syf poprzylepia, albo tak jak te z przodu dostaną młotkiem :/ pęknięcie raczej im nie grozi :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
przemek_w 



Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 56
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 14:20   

Dziś przyjechałem do pracy i nie było problemów z ABSem, więc może była to wina brudu. Bo te zgniecenia nie wyglądają na nowe.


Teraz chyba się wezmę za poduchę i klakson. Naczytałem się o tej taśmie i pewnie to jej wina. Myślę że poprzedniemu właścicielowi padła taśma ale jakiś kowal nie wiedział jak się za to zabrać i wstawił przycisk klaksonu w deskę (zdjęcie). Tylko musiał też wyłączyć jakoś poduszkę. Bo kontrolka nawet na chwilę się nie zapala. Czy taśma jest taka sama do wersji z jedną poduszką i z dwoma? Czy po wymianie taśmy trzeba wykasować błędy komputerem?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 14:24   

łooo ale hardkor...
tśma może być inna ze wzgledu na to, ze przy jednej poduszce kontrolka jest na kierownicy :/
a błędów nie trzeba kasować :cool:
jak wszystko będzie ok to kontrolka się będzie zapalać na 6 sekund po włączeniu zapłonu, a potem zgaśnie :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [ MG ZS 180 ] PRZEGUBY !!
MGZS Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Maj 03, 2012 08:05
tronsek
Brak nowych postów [R45 iDT] Przeguby
wymiana i dobor
marcinZG Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Lis 30, 2009 22:12
marcinZG
Brak nowych postów [45]Przeguby
lukanio44 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sob Maj 20, 2017 10:20
barney79
Brak nowych postów [Rover 45 2.0 tdi] Przeguby
Stawk Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sro Mar 19, 2014 19:42
bociannielot
Brak nowych postów [r400] Przeguby
Bialy1990 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sob Paź 29, 2011 19:26
szoso



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink