Wysłany: Czw Paź 09, 2008 20:49 [R45] Problem z wstecznym biegiem
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: wszystkie
Witam potrzebuję informacji na temat rovera 45. Mianowicie chodzi o to że bardzo często nie mogę wrzucić wstecznego, muszę podjechać do przodu o parę centymetrów i dopiero jest możliwe wrzucenie wstecznego. Dodatkowo wydaję mi się że przy 3 słychać coś w skrzyni tak jak bym słyszał pracę trybów. Zastanawiam się nad wymianą oleju w skrzyni ale nie mam pewności czy to coś zmieni. Samochód jest to benzyna 1.6 16V z 2001 roku. Na stronie tomteam są dostępne dwa oleje(Olej przekładniowy 75W80 1L. VALVOLINE oraz Olej przekładniowy 75W90 Mobilube 1 SHC) ale nie wiem który lepszy dla mojej wersji skrzyni.
Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.
AndrewS: dodalem tresc tematu
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Lut 25, 2011 22:11, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Paź 09, 2008 20:49 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam potrzebuję informacji na temat rovera 45. Mianowicie chodzi o to że bardzo często nie mogę wrzucić wstecznego, muszę podjechać do przodu o parę centymetrów i dopiero jest możliwe wrzucenie wstecznego. Dodatkowo wydaję mi się że przy 3 słychać coś w skrzyni tak jak bym słyszał pracę trybów. Zastanawiam się nad wymianą oleju w skrzyni ale nie mam pewności czy to coś zmieni. Samochód jest to benzyna 1.6 16V z 2001 roku. Na stronie tomteam są dostępne dwa oleje(Olej przekładniowy 75W80 1L. VALVOLINE oraz Olej przekładniowy 75W90 Mobilube 1 SHC) ale nie wiem który lepszy dla mojej wersji skrzyni.
Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.
raczej olej to nie powód twojej usterki, napewno nie zaszkodzi wymiana oleju, ale i napewno nie znikną problemy ze wstecznym, jest wiele możliwości - co może być nie tak, po pierwsze sprawdziłbym samo mocowanie drążka biegów ( czy nie obluzował się trzpień lub uchwyt w środku auta w środkowym panelu tak gdzie wystaje drążek, pod skórą) jeżeli tam wszystko jest na ciasno i sprawnie to pozostaje sprawdzić pod maską. Z tym poprostu podjedz do mechanika, moze sam wysprzeglik czy coś nie puszcza do końca - miałem tak kiedyś.
Jedz do mechanika.
Pakison, co do tego wstecznego, to nie trzeba podjechać do przodu, ale puścic i jeszcze raz wcisnąć sprzęgło.
Ze skrzynią raczej nie masz problemów.
To, że nie możesz nieraz włączyć wstecznego, to nie powód do tego aby sądzić że skrzynia nawala. Często tak się dzieje i zapewne u Ciebie nie jest to regółą. Zapewne nie za każdym razem nie możesz wrzucić wstecznego.
Jeżeli chcesz sprawdzić czy masz w pełni sprawną skrzynie, to zrób tak:
Na pierwszym biegu podjedź troszkę do przodu. Zatrzymaj się, wrzuć na luz i teraz wciśnij sprzęgło do dechy, poczekaj 3 sekundy i wrzuć wsteczny. Jak wskoczy bez żadnego zgrzytu, tylko płynnie, to skrzynia jest w porządku.
Co do wymiany oleju w skrzyni, to odradzam. Mój mechanik mówi (z resztą nie tylko on), że olej w skrzyni w zasadzie nie powinien być wymieniany jeżeli nie ma takiej potrzeby (tzn. jak nie masz wycieków ze skrzyni a jego poziom jest w normie). W zasadzie skrzynia powinna caly swój żywot przejeździć na tym samym oleju byz wymiany.
Napisz jeszcze co znaczy że słyszysz pracę trybów?
Przy jakich obrotach to slychac?
wymiana oleju na pewno Ci nie zaszkodzi.. w skrzyni pewnie zebrało się trochę syfu, który nie jest tam wcale potrzebny. Jeśl ichodzi o to jaki olej, to tylko 75W80, bo na gęstszym już przy obecnych temperaturach będą problemy ze zmianą biegów
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
W swoim aucie masz skrzynie R65 wiec tylko 75w80 i trzymaj sie marki oleju jaki dopuszcza producent(Esso BV,Total BV,Shell SF5288)ktorys z tych inne o tej samej specyfikacji moga byc uzywane tylko na dolewki.Oporny wsteczny to typowa przypadlosc tej skrzyni
coldmanns napisał/a:
puścic i jeszcze raz wcisnąć sprzęgło.
To najlepszy sposob ale i tak nie wejdzie bez zgrzytu.Zalecenie 75w90 odnosi sie do 45-tki ze skrzynia IB5 montowanej od polowy 2003r.Po roku 2000 do skrzyni R65 mozna stosowac rowniez MTF94.Total BV znajdziesz w servisie Peugeota.
WOW
Jestem pod wrazeniem ze tak szybko odpowiedzialo tyle osob.
Wstrzymam sie z wymiana oleju ale dzieki wam juz wiem ktory wrazie czego mam urzyc.
Co do odglosu pracy trybow to jest z zakresu pracy silnika od 1000 do 2500(moze nawet3000) pozniej juz nie slychac. wciskanie ponowne sprzegla i puszczanie nic nie pomaga, probowalem wielokrotnie i skrzynia zachowuje sie caly czas tak samo jakby pozwalala na wlozenie do polowy biegu, co przy probie ruszenia powoduje ze bieg wyskakuje(mowa oczywiscie o wstecznym). jedyna rada jaka mam to wlasnie to ze musze ruszyc do przodu i wtedy bez problemu wskakuje wsteczny. Nie sprawialo by to problemu tyle ze czasem nie ma gdzie dac do przodu
Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki za porady
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum