Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Problem z wstecznym biegiem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Problem z wstecznym biegiem
Autor Wiadomość
pakison 



Dołączył: 12 Wrz 2008
Posty: 13
Skąd: lublin



Wysłany: Czw Paź 09, 2008 20:49   [R45] Problem z wstecznym biegiem
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: wszystkie

Witam potrzebuję informacji na temat rovera 45. Mianowicie chodzi o to że bardzo często nie mogę wrzucić wstecznego, muszę podjechać do przodu o parę centymetrów i dopiero jest możliwe wrzucenie wstecznego. Dodatkowo wydaję mi się że przy 3 słychać coś w skrzyni tak jak bym słyszał pracę trybów. Zastanawiam się nad wymianą oleju w skrzyni ale nie mam pewności czy to coś zmieni. Samochód jest to benzyna 1.6 16V z 2001 roku. Na stronie tomteam są dostępne dwa oleje(Olej przekładniowy 75W80 1L. VALVOLINE oraz Olej przekładniowy 75W90 Mobilube 1 SHC) ale nie wiem który lepszy dla mojej wersji skrzyni.
Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.

AndrewS: dodalem tresc tematu
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Lut 25, 2011 22:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Paź 09, 2008 20:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 09, 2008 22:01   Re: [Roverek 45 1.6 16V]

pakison napisał/a:
Witam potrzebuję informacji na temat rovera 45. Mianowicie chodzi o to że bardzo często nie mogę wrzucić wstecznego, muszę podjechać do przodu o parę centymetrów i dopiero jest możliwe wrzucenie wstecznego. Dodatkowo wydaję mi się że przy 3 słychać coś w skrzyni tak jak bym słyszał pracę trybów. Zastanawiam się nad wymianą oleju w skrzyni ale nie mam pewności czy to coś zmieni. Samochód jest to benzyna 1.6 16V z 2001 roku. Na stronie tomteam są dostępne dwa oleje(Olej przekładniowy 75W80 1L. VALVOLINE oraz Olej przekładniowy 75W90 Mobilube 1 SHC) ale nie wiem który lepszy dla mojej wersji skrzyni.
Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.



raczej olej to nie powód twojej usterki, napewno nie zaszkodzi wymiana oleju, ale i napewno nie znikną problemy ze wstecznym, jest wiele możliwości - co może być nie tak, po pierwsze sprawdziłbym samo mocowanie drążka biegów ( czy nie obluzował się trzpień lub uchwyt w środku auta w środkowym panelu tak gdzie wystaje drążek, pod skórą) jeżeli tam wszystko jest na ciasno i sprawnie to pozostaje sprawdzić pod maską. Z tym poprostu podjedz do mechanika, moze sam wysprzeglik czy coś nie puszcza do końca - miałem tak kiedyś.
Jedz do mechanika.
_________________
Pamparampam
 
 
 
coldmanns 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 428
Skąd: Katowice



Wysłany: Czw Paź 09, 2008 22:05   

Pakison, co do tego wstecznego, to nie trzeba podjechać do przodu, ale puścic i jeszcze raz wcisnąć sprzęgło.
Ze skrzynią raczej nie masz problemów.
To, że nie możesz nieraz włączyć wstecznego, to nie powód do tego aby sądzić że skrzynia nawala. Często tak się dzieje i zapewne u Ciebie nie jest to regółą. Zapewne nie za każdym razem nie możesz wrzucić wstecznego.
Jeżeli chcesz sprawdzić czy masz w pełni sprawną skrzynie, to zrób tak:

Na pierwszym biegu podjedź troszkę do przodu. Zatrzymaj się, wrzuć na luz i teraz wciśnij sprzęgło do dechy, poczekaj 3 sekundy i wrzuć wsteczny. Jak wskoczy bez żadnego zgrzytu, tylko płynnie, to skrzynia jest w porządku.
Co do wymiany oleju w skrzyni, to odradzam. Mój mechanik mówi (z resztą nie tylko on), że olej w skrzyni w zasadzie nie powinien być wymieniany jeżeli nie ma takiej potrzeby (tzn. jak nie masz wycieków ze skrzyni a jego poziom jest w normie). W zasadzie skrzynia powinna caly swój żywot przejeździć na tym samym oleju byz wymiany.
Napisz jeszcze co znaczy że słyszysz pracę trybów?
Przy jakich obrotach to slychac?

Szerokości!
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Paź 09, 2008 22:21   

wymiana oleju na pewno Ci nie zaszkodzi.. w skrzyni pewnie zebrało się trochę syfu, który nie jest tam wcale potrzebny. Jeśl ichodzi o to jaki olej, to tylko 75W80, bo na gęstszym już przy obecnych temperaturach będą problemy ze zmianą biegów :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Czw Paź 09, 2008 22:43   

W swoim aucie masz skrzynie R65 wiec tylko 75w80 i trzymaj sie marki oleju jaki dopuszcza producent(Esso BV,Total BV,Shell SF5288)ktorys z tych inne o tej samej specyfikacji moga byc uzywane tylko na dolewki.Oporny wsteczny to typowa przypadlosc tej skrzyni
coldmanns napisał/a:
puścic i jeszcze raz wcisnąć sprzęgło.

To najlepszy sposob ale i tak nie wejdzie bez zgrzytu.Zalecenie 75w90 odnosi sie do 45-tki ze skrzynia IB5 montowanej od polowy 2003r.Po roku 2000 do skrzyni R65 mozna stosowac rowniez MTF94.Total BV znajdziesz w servisie Peugeota.
 
 
coldmanns 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 428
Skąd: Katowice



Wysłany: Czw Paź 09, 2008 22:48   

keczu, masz rację, ale po tych 3 sekundach, powinno wejść o wiele lagodniej niż jakby od razu wrzucał wsteczny.
 
 
pakison 



Dołączył: 12 Wrz 2008
Posty: 13
Skąd: lublin



Wysłany: Pią Paź 10, 2008 17:25   

WOW
Jestem pod wrazeniem ze tak szybko odpowiedzialo tyle osob.
Wstrzymam sie z wymiana oleju ale dzieki wam juz wiem ktory wrazie czego mam urzyc.
Co do odglosu pracy trybow to jest z zakresu pracy silnika od 1000 do 2500(moze nawet3000) pozniej juz nie slychac. wciskanie ponowne sprzegla i puszczanie nic nie pomaga, probowalem wielokrotnie i skrzynia zachowuje sie caly czas tak samo jakby pozwalala na wlozenie do polowy biegu, co przy probie ruszenia powoduje ze bieg wyskakuje(mowa oczywiscie o wstecznym). jedyna rada jaka mam to wlasnie to ze musze ruszyc do przodu i wtedy bez problemu wskakuje wsteczny. Nie sprawialo by to problemu tyle ze czasem nie ma gdzie dac do przodu ;(
Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki za porady
 
 
Cyk 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 62
Skąd: Ujście

Rover 400

Wysłany: Nie Paź 12, 2008 09:25   

Sprawdź poduchy pod skrzynią
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Problem z drugim biegiem
pawelbn89 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Wto Lis 22, 2016 05:59
hudy23_1985
Brak nowych postów [ROVER400] Problem z 2 biegiem
Bloody Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Nie Lis 09, 2014 09:23
Bloody
Brak nowych postów [R400]problem z pierwszym biegiem
buzone Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Kwi 01, 2013 08:04
kruszan
Brak nowych postów [R400] Problem z jedynką i wstecznym
pabblos24 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Sty 26, 2009 21:07
sTERYD
Brak nowych postów [R400]Problem ze światłem wstecznym
beben1985 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Cze 14, 2018 05:32
beben1985



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink