Wysłany: Pon Paź 13, 2008 02:20 [Freelander] Kilka pytań na temat freelandera
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000
Witam wszystkich,
Nazywam się Bartek.Od niedawna jeżdze Freelanderem 1.8 z 2000 roku.
Mam problem z HDC...mianowicie cały czas świeci się kontrolka tego systemu...jak załącze ten przycisk w lewarku biegów to kontrolka pomarańczowa nie gasnie a zielona sie nie zapala...wymienilem ten czujnik przy skrzyni biegów i nie pomogło...co to może być ?
Druga sprawa jest taka ze czasami z niewiadomych przyczyn auto niechce odpalić....np.jezdze na codzien samochod pzrez miesiąc odpala normalnie,a następnego dnia za cholere nie chce...akumulator kręci normalnie,rozrusznik tez,wtryskiwacze podają paliwo...wszystko niby wporządku a on niechce załapać...w pzreciągu 3 miesięcy mialem tak dwa razy...ostatnim razem kręcilem tak długo ze akumulator sie prawie doszczetnie rozładował wiec podpiołem kablami do akumulatora kuzyna i wtedy odpalił....dziwi mnie jedna rzecz....czasem autko postoi kilka dni nie odpalane i po kilku dniach zapali "na dotyk"...innym razem jezdze nim dzień w dzień i w kolejnym dniu niechce odpalic.
Chcialem tez zapytać jak rozpoznać zużyte/zepsute łożyska (podpory wału) ?
pozdrawiam
PS. i czy we freelanderze jest filtr przeciwpyłkowy (kabinowy) ? bo slyszałem że nie.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 18, 2010 19:05, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Paź 13, 2008 02:20 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Pon Paź 13, 2008 21:16
Co do systemu HDC , TC , ABS to jest oparte na tym samym układzie proponuję sprawdzić przewody pod mieszkiem drążka zmiany biegów czy nie są urwane lub przetarte (częsty przypadek) ale i tak będziesz musiał zrobić test komputerowy tego systemu chociażby aby skasować błędy a wtedy wszystko wyjdzie co jest uszkodzone , co do odpalania to sprawdź cewkę zapłonową , palec rozdzielacza , kopułkę i przewody wysokiego napięcia , podpory najlepiej sprawdzić opuszczając wał / sprzęgło wiskotyczne - mocowane na 4 śrubach na środku auta i kulnąć ręką , jeżeli jest zużyte łożysko to będziesz z pewnościa je słyszał.
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum