Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Szarpak, olej i płyn chłodniczy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Szarpak, olej i płyn chłodniczy
Autor Wiadomość
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 22, 2008 19:54   [R416] Szarpak, olej i płyn chłodniczy
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Moi mili kupilem Rovera 416 niecale 2 tygodnie temu. Za miesiac robie mu przeglad bo sie zbliza ale chce sie przygotowac na wszystko pod wzgledem technicznym bo kto wie na jakiego fachure trafie co namodzi namodzi i nic nie zrobi a kase wezmie.

1. pierwsza rzecz to dziwnie mi sie rusza roverem. naprawde trzeba mu przygazowac by ruszyc z jedynki, jezeli nie gazuje za mocno (ok.1200rpm 1400rpm) popuszczajac sprzeglo musze robic to baaaaarrrrdzo powoli bo sie jakby poddlawi, zakangurzy a nawet i zgasnie jak puszcze dosc drastycznie (nie wystarczajaco powoli).

Ex wlasciciel mowil, ze sam sie miesiac przyzwyczajal (jezdzil 416tka od lutego do pazdziernika br). Ale osobiscie cos czuje ze to musi byc jakis myk ze sprzeglem albo regulacja jakiegos podzespolu. Pytanie wlasnie jakiego? Mial ktos z was podobny mankament?

Jezdzilem Honda civic 94 (jajko) i tam mimo wszystko jakos latwiej szlo go wyczuc, ze tak sie wyraze, a nawet ostatnio przejechalem sie BMW 5 z 97 roku i tam puszczalem sprzeglo jak po masle jechal samochod bez problemow. Jestem zielony z mechaniki pojazdowej co sie nauczylem to jedynie poprzez doswiadczenia z poprzednim autem i jego usterkami:P

2. Tak na zas, zmienie olej z syntetyka lepkosci 5W na polsyntetyk lepkosci 10W i czy cos skomplikowanego mnie czeka w roverze czy tradycyjnie sruba pod misa a potem zalac przez korek?

3. Bede rowniez zmienial plyn chlodniczy. w hondzie lejac do zbiorniczka wyrownawczego nic sie nie zdzialalo, trzeba bylo lac do chlodnicy i odpowietrzac. Czy w roverze wystarczy lac do zbiorniczka? czy jest jakis odpowietrznik?

czynnosci 2,3 mam zamiar wykonac sam wiec pytam a z tym ruszaniem i kangurzeniem to nie mam pojecia:P

Kazda pomoc mile widziana, pozdrawiam, z gory dzieki!
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Lut 26, 2011 23:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 22, 2008 19:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ywis 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 831
Skąd: Wieluń/Łódź

Rover 200

Wysłany: Sro Paź 22, 2008 19:58   

Jeśli chodzi o to ruszania, to wydaje mi się, że to normalne, niestety Roverki tak mają. Te auta "kochają" wysokie obroty :)
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sro Paź 22, 2008 21:52   

Sprawdź Pan przede wszystkim:

1. Stan mechaniczny silnika - sprężanie w garach, czy nie dymi w korek oleju i odmy, czy nie ma przecieków, przedmuchów, nie stuka, nie puka, itd, itp, etc;
2. Wyczyść zespół przepustnicy - kanalik obejściowy, silniczek krokowy sprawdź, czystość tam uskutecznij, itd;
3. Zapłon mus skontrolować - czy kabelki nie przebijają, czy kopułka czysta (o ile ona jest), czy czujnik wału nie jest luźny, czy cewka zapłonowa nie jest już zwędzona jak szynka, itd.
4. Wszystkie linie sygnałowe i zasilające osprzętu silnika - czujnik położenia wału, czujnik temp. cieczy chłodzącej, czujnik temp. powietrza w dolocie, czujnik położenia przepustnicy, czujnik podciśnienia, sonda lambda, itd..
5. Zespól przekazania (sprzęgło), przełożenia (skrzynia) redukcji (dyferencjał) oraz podania (półosie) i kierunkowania (przeguby homokinetyczne) napędu.

Jest co do robotki, nie powiem..
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 22, 2008 22:47   

dzieki wielkie, zapisze sobie liste czynnosci i bede na dniach lecial do mechaniora;) pozdro
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Sro Paź 22, 2008 22:54   

wymiana oleju tak jak w kazdym innym sam.
Co do wymiany plynu chlodniczego i odpowietrzaniu to masz TU opisane.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Ubywa płyn chłodniczy
Prosze o pomoc!!! <obłed>!!
Kamykkk Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 26 Pon Mar 16, 2009 07:16
oprawca_1978
Brak nowych postów [R416] Płyn chłodniczy. Ubytki?
fredii Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Wto Lis 06, 2012 18:06
leszczu
Brak nowych postów [R416] Po HGF nadal ucieka płyn chłodniczy
+ klekot w skrzyni biegow
Lapa Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Sob Lut 28, 2009 15:39
Lapa
Brak nowych postów [R416] Płyn chłodniczy na zbiorniczku wyrównawczym
Czy korek przepuszca?
bobi_vip Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sro Mar 25, 2009 11:34
bobi_vip
Brak nowych postów [R416] Uciekający płyn chłodniczy (Dziura w rurce)
klapek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Sie 08, 2011 16:26
leszczu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink