Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.4Si 97r] - problem ze skrzynią/sprzęgłem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 1.4Si 97r] - problem ze skrzynią/sprzęgłem
Autor Wiadomość
lomiankowicz 



Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 5
Skąd: Łomianki



Wysłany: Czw Paź 23, 2008 21:45   [R200 1.4Si 97r] - problem ze skrzynią/sprzęgłem

Witam,
Użytkowałem miłego Roverka od roku i właściwie nie było z nim problemów. Jeżdżę raczej spokojnie chociaż z pewnością nie doskonale technicznie. Dzisiaj przy dojeżdzaniu do świateł nagle zablokowały się biegi i samochód zaczął szarpać (nie pamiętam na jakim biegu - 1 lub 2) . W każdym razie biegi już z włączonym silnikiem nie wchodzą, na luzie auto zapala, na wyłączanym silniku biegi wchodzą. Jakieś sugestie?
Pozdrawiam i dzięki z góry za informacje

Jeszcze jedno - na sprzęgle nie czuję luzów
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Paź 23, 2008 21:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Czw Paź 23, 2008 22:18   

Rozumiem, że jak silnik jest wyłączony to biegi wskakują natomiast jak załączysz autko, to żaden bieg nie wchodzi, dobrze rozumiem?

Jeżeli tak, to najpierw pytanie:

Jak na zapalonym wrzucic chcesz bieg to co się dzieję? nie da się go wrzucić czy harczy jakby było sprzęgło niedociśnięte?
 
 
lomiankowicz 



Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 5
Skąd: Łomianki



Wysłany: Czw Paź 23, 2008 22:38   

memphisto napisał/a:
Rozumiem, że jak silnik jest wyłączony to biegi wskakują natomiast jak załączysz autko, to żaden bieg nie wchodzi, dobrze rozumiem?

Jeżeli tak, to najpierw pytanie:

Jak na zapalonym wrzucic chcesz bieg to co się dzieję? nie da się go wrzucić czy harczy jakby było sprzęgło niedociśnięte?


Na zapalonym nie da się wrzucić. Natomiast gdy wrzucę przed zapaleniem jedynkę to podczas przekręcenia kluczyka robi małego kangura i dławi się, nie zaskakuje silnik.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Paź 23, 2008 22:52   

lomiankowicz napisał/a:
Natomiast gdy wrzucę przed zapaleniem jedynkę to podczas przekręcenia kluczyka robi małego kangura i dławi się, nie zaskakuje silnik.

A trzymasz wtedy sprzeglo wcisniete?

Moze podnies maske i zobacz czy cos nie stalo sie z linka?
Posadz kogos za kierwonica i niech wciska sprzeglo a Ty patrz (rejony pod podstawka akumulatora i filtra powietrza) czy rusza sie dzwignia od skrzyni.

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
lomiankowicz 



Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 5
Skąd: Łomianki



Wysłany: Czw Paź 23, 2008 23:00   

MaReK napisał/a:
lomiankowicz napisał/a:
Natomiast gdy wrzucę przed zapaleniem jedynkę to podczas przekręcenia kluczyka robi małego kangura i dławi się, nie zaskakuje silnik.

A trzymasz wtedy sprzeglo wcisniete?

Moze podnies maske i zobacz czy cos nie stalo sie z linka?
Posadz kogos za kierwonica i niech wciska sprzeglo a Ty patrz (rejony pod podstawka akumulatora i filtra powietrza) czy rusza sie dzwignia od skrzyni.

Pozdrawiam,


Trzymam, trzymam :) Zastanawiałem się nad linką, choć jestem raczej laikiem, ale wydaje mi się, że wtedy chyba bym czuł luz na sprzęgle a różnicy nie widzę z przed awarii.

Może mieć to jakiś związek z olejem w skrzyni biegów? Podejrzewałem małą nieszczelność, ale nie wiem czy to może mieć znaczenie
pozdrawiam
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Paź 23, 2008 23:06   

Moze byc, chociaz na sprzegle nie musisz poczuc roznicy. U Wiolki w dieslu bylo podobnie... biegi ciezko wchodzily i wina lezala po stronie linki.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Czw Paź 23, 2008 23:16   

Cytat:
Na zapalonym nie da się wrzucić. Natomiast gdy wrzucę przed zapaleniem jedynkę to podczas przekręcenia kluczyka robi małego kangura i dławi się, nie zaskakuje silnik.


Dalej nie odpowiedziałeś na moje pytanie nie da się wrzucić bo co? bo zgrzyta jakby sprzęgło nie było dociśnięte, czy nie da się wrzucić bo bieg nie wchodzi a dźwięków żadnych nie ma?
 
 
lomiankowicz 



Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 5
Skąd: Łomianki



Wysłany: Pią Paź 24, 2008 09:01   

memphisto napisał/a:
Dalej nie odpowiedziałeś na moje pytanie nie da się wrzucić bo co? bo zgrzyta jakby sprzęgło nie było dociśnięte, czy nie da się wrzucić bo bieg nie wchodzi a dźwięków żadnych nie ma?


Bieg nie wchodzi, żadnych dźwięków nie ma, natomiast wchodzi wsteczny z duuużym zgrzytem.

Autem przez weekend nie będę miał się jak zająć, więc sugestie mile widziane:)
Może zapowietrzenie sprzęgła?
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Pią Paź 24, 2008 14:07   

ja tak jak mareczek stawaim wstępnie na linke sprzęgła, przy dobrych wiatrach zmieścisz się z kosztami w kwocie ok 120 zł gorzej jeżeli to tarcze sprzęgła, wtedy koszty rosną o zapowietrzeniu sprzęgła na ogół nie słyszałem, więc możliwe, że to przyczyna, spotkałem się również z takim czymś że biegi nie wszystkie wchodziły ogólnie wina była po stronie skrzyni biegów ja stawiałbym na linkę sprzęgła lecz gdyby to była jej wina, to po prostu biegi by zgrzytały i nie wchodziły no sam nie wiem co poradzić :/ może mareczek coś będzie więcej mógł powiedzieć, może oprawca bo on zawsze wszystko wie :D lub inni :) ?
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Pią Paź 24, 2008 15:09   

lomiankowicz napisał/a:

Może zapowietrzenie sprzęgła?


Masz sterowanie sprzęgłem przez linkę, więc nic tam nie mogło się zapowietrzyć. Zajrzyj w końcu pod tą maskę i zobacz czy linka pracuje gdy ktoś inny wciska pedał w tym czasie.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Paź 24, 2008 19:14   

Pociągnij za linkę sprzęgła za pancerz na wysokości tej sprężyny , energicznie do siebie i wtedy sprawdź - powinno pomóc.
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Sob Paź 25, 2008 00:03   

przemo285, z ciekawości a właściwe z niewiedzy co daje takie pociągnięcie ? :D
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Paź 25, 2008 04:11   

To jest cos na zasadzie samoregulacji. I dziala pod warunkiem, ze linka jest takowa - ze sprezyna. Spotkalem sie jednak juz z takimi przypadkami, ze linka to jakis zamiennik i reguluje sie ja srubka...

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Sob Paź 25, 2008 21:51   

a gdzie mieści się taka linka sprzęgła ew prościej dzieląc silnik na 4 części w której się ona mieści

1 | 2
-----
3 | 4
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10918
Skąd: ZGL / szczecin




Wysłany: Sob Paź 25, 2008 21:56   

mieści się pod filtrem powietrza, czyli jeśli Twój podział zastosujemy stojąc przodem do otwartej maski samochodu, to linka będzie trochę na prawo od 4 i w dół ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Nie Paź 26, 2008 11:45   

filtr powietrza to w części numer 4 ten zamknięty plastik? obok akumulatora?

a linka sprzęgła jest pod nim? tak :) ?

 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10918
Skąd: ZGL / szczecin




Wysłany: Nie Paź 26, 2008 19:58   

tak :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Paź 26, 2008 20:01   

Ale Ty masz naciągnąć linkę przy wyjściu ze ściany grodzowej / z kabiny.
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Nie Paź 26, 2008 23:20   

przemo285 napisał/a:
Ale Ty masz naciągnąć linkę przy wyjściu ze ściany grodzowej / z kabiny.


Czyli mam zlokalizować linkę sprzęgła i pociągnąć za nią przy ścianie kabiny od strony silnika ?
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Paź 27, 2008 15:41   

od strony kabiny masz regulacje ręką nic nie naciągniesz.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [MG ZR] Problem ze sprzęgłem lub skrzynia biegów?
szfankuje albo skrzynia albo sprzęgło
intruzone Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 21 Wto Kwi 19, 2011 21:53
intruzone
Brak nowych postów [R200 1,4 I 97r] Problem ze sprzęgłem - niedziała
mrowka_ Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Pią Lis 21, 2008 09:52
lineumaciel
Brak nowych postów [r200] problem z sprzęgłem po wymianie skrzyni
zipen Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pią Sty 10, 2014 07:28
mirwin
Brak nowych postów [R200] Problem ze sprzęgłem, linką czy też coś innego?
szwedzio86 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Mar 04, 2013 08:29
Gutek-145



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink