_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Aha, bo już myślałem że mam przyczynę niedziałającego alarmu. Nie wiem co z nim jest. Raz na jakiś czas się załączy, a potem w ogóle. Rozebrałem na razie prawe drzwi i jedyne co rzuciło mi się w oczy to ten siłownik. Może jeszcze miał ktoś podobny problem i go rozwiązał, to może podrzucić mi kilka wskazówek jak można to ugryźć. Byłbym niezmiernie wdzięczny.
Kiedyś już o tym pisałem - miałem taki przypadek w poprzednim R623 - w każdym bębenku jest mikrostyk odłączający alarm w przypadku otwarcia drzwi kluczykiem, u mnie uszkodzony był styk w klapie bagażnika (wskazywał, jakby w zamku cały czas był przekręcony kluczyk i powodowało to nie załącznie alarmu) - wystarczyło odłączyć kostkę od zamka i po kłopocie, a przy okazji spowodowało to, że samo otwarcie kluczykiem (czytaj wytrychem) nie wyłączało alarmu.
Dodatkowo sprawdziłbym czujnik zamknięcia klapy silnika i bagażnika oraz drzwi - jeśli któryś z nich wskazuje "otwarcie" to centralny zamek się zamknie, ale alarm się nie uaktywni dopóki nie uzna, że auto jest zamknięte.
Czujniki drzwi zauważyłbyś - jeśli przełączysz oświetlenie wnętrza w środkową pozycję to będzie się świecić cały czas, dlatego typowałbym czujnik klapy bagażnika i silnika.
Dodatkowo uszkodzony czujnik otwarcia klapy bagażnika może spowodować rozładowanie aku, bo kontroluje on lampkę oświetlającą bagażnik.
Łatwo go sprawdzić, bo na desce jest kontrolka odtwarcia bagażnika, podobnie jak kontrolka otwacia drzwi - jeśli zapalają się i gasną w odpowiednim momencie, to problem dotyczy albo właśnie tych mikrostyków reagujących na ruch kluczyka w zamku albo czujnika maski.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Hmmm... Niestety te dwie krańcówki już dawno sprawdziłem i są sprawne. Z przodu i z tyłu. Odłączanie ich też nic nie dawało. No to obstawiam teraz gdzieś któreś drzwi.
Drzwi łatwo sprawdzić, bo nasz tą kontrolkę na desce.
Ja bym raczej obstawiał jeden z tych mikrostyków w zamkach lub uszkodzenie czujnika ruchu (w podsufitce).
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
A jakby te mikrostyki poodłaczać to chyba powinno zadziałać, mam rację?
Tak. Ja tak zrobiłem w tylnej klapie.
Jeśli odłączysz jeszcze w te w drzwiach, to jedynie jak Ci pilot siądzie, to nie będziesz mógł wsiąść do auta bez włączania alarmu (wtedy trzeba odpiąćaku), ale to i tak będzie Twój najmniejscy problem, bo jak pilot siądzie, to nie rozbroisz immo i auto i tak nigdzie nie pojedzie.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Master to ten ktory po zaryglowaniu drzwi zamyka wszystkie poprzez centralke.
Sprawdz sobie czy kierowca i pasazer moga zamykac wszystkie zamki.
Przecież napisałem kilka postów wyżej, że prawy to slave - wniosek tylko lewy (kierowcy) to master.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
maciej, no nie zawsze. Niekiedy instalacja jest dlubana, dlatego sasugerowalem ze moze sobie sprawdzis w taki sposob.
Ja np. w tico fabrycznie mialem mastera po stronie kierowcy, a dziadek ma z obu stron (tez fabrycznie)
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Czw Wrz 04, 2008 14:08
coldmanns napisał/a:
maciej, no nie zawsze. Niekiedy instalacja jest dlubana, dlatego sasugerowalem ze moze sobie sprawdzis w taki sposob.
Ja np. w tico fabrycznie mialem mastera po stronie kierowcy, a dziadek ma z obu stron (tez fabrycznie)
Wątpie by tico miało fabryczny alarm - szybciej był on montowany u servisie na życzenie klijenta. a tam montują co popadnie i jak popadnie....
Mialo fabryczny. Posiadalem FV zakupu przez pierwszego wlasciciela.
Koles sobie zamowil alarm, centralke i el. szybki.
Dziadek znow kupowal nowego i zamowil sobie tylo alarm i centralke (bez szybek el.)
Zamówił, czyli prawdopodbnie dokładali w salonie.
Skody Felicje np. w wersji 1.6 GLXi miały "fabryczny" alarm - taki montowany w Mlada Boleslav, a do Felicji 1.3 GLXi był dokładany FOX w Warszawie na Grochowskiej 45F.
Na fakturze oba alarmy wyglądały identycznie.
Co do alarmów w R600 to wszystkie R600 '95 mają identyczny fabryczny alarm i immo (zakładane w GB).
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
no wlasnie na fakturze pisalo u mnie alarm, centralka, el. szyby.
A u dziadka alarm i centralka.
A to nie wiedzialem ze maja identyczne podzespoly wszystkie r600.
Sorki za zamieszanie
W moim autku nie ma immo. Chyba że może jest a ja o nim nie wiem No i 600 nie mają wszystkich identycznych podzespołów. Np. różnią się lusterkami zewnętrznymi. Od 600 nie pasuje do mojej 620.
W moim autku nie ma immo. Chyba że może jest a ja o nim nie wiem
Też przez rok nie wiedziałem.
No chyba, że ktoś go wyciął.
Vickers napisał/a:
No i 600 nie mają wszystkich identycznych podzespołów. Np. różnią się lusterkami zewnętrznymi. Od 600 nie pasuje do mojej 620.
Po roku '96 był face-lifting i już nie wszystko pasuje - alarm po '96 też jest inny, ale w tym wątku piszemy o '95.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
No i 600 nie mają wszystkich identycznych podzespołów.
Oczywiście w miarę produkcji pewne elementy zastępowano innymi (np. od rocznika modelowego 97 osprzęt silnika czy układ ABS już nie jest japoński tylko europejski)
Vickers napisał/a:
W moim autku nie ma immo.
Zamknij auto pilotem, poczekaj na uzbrojenie się alarmu, otwórz drzwi kluczykiem i spróbuj odpalić samochód.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum