Witam znawców tematu.
Na wstępie przedstawiam model Roverka 214 SI rocznik 97.
Przeczytałem wiele postów ale w żadnym nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.
Otóż rozkręciłem już prawie połowę mojego rowerka w celu zlokalizowania usterki
czyli braku ciepłego nawiewu.Zawór do nagrzewnicy sprawdzony i działa prawidłowo,
nagrzewnica wykręcona i sprawdzona jest drożna,termostat wykręcony i sprawdzony działa bez zarzutów. Objawy podobne jak w innych postach mianowicie ciepły wąż do zaworka nagrzewnicy rurki nagrzewnicy zimne .
Pytanie : czy ktoś wie jakie zadanie spełnia zwężka z plastykowym chyba zaworkiem tzw.obejście nagrzewnicy i czy w środku powinna być dziurka średnicy wejścia .
Mam to wymontowane i zastanawiam się jakie by to spełniało zadanie skoro dziura jest na wylot,w środku widać jeszcze sprężynkę.
Na zakończenie dodam że problem z ogrzewaniem wystąpił parę dni po tym jak wsypałem
do zbiorniczka wyrównawczego uszczelniacz układu chłodzącego może to zbieg okoliczności
albo ten uszczelniacz temu pomógł.
Zainteresowanym dzięki za informację.
Pozdrawiam habr29
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sty 05, 2009 19:37 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
... problem z ogrzewaniem wystąpił parę dni po tym jak wsypałem do zbiorniczka wyrównawczego uszczelniacz układu chłodzącego może to zbieg okoliczności albo ten uszczelniacz temu pomógł.
najpewniej to była właśnie przyczyna zapchania nagrzewnicy, bo jak piszesz wcześniej
habr29 napisał/a:
... ciepły wąż do zaworka nagrzewnicy rurki nagrzewnicy zimne .
moim zdaniem nagrzewnica do ponownego wymontowania i gruntownego czyszczenia ... jakoś nie chce mi się wierzyć, że jest drożna
z drugiej strony, skoro zdecydowałeś się na dosypanie bądź dolanie jakiegoś uszczelniacza do płynu chłodzącego mniemam, że masz jego ubytek ... sprawdź w takim razie czy nie masz zapowietrzonego układu chłodzenia (korki powietrzne też mogą zablokować przepływ płynu przez nagrzewnicę)
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
miałem podobny problem zapowietrzała sie nagrzewnica bo nie wiedzieć czemu zawsze miałem zamknięta przy napełnianiu i potem ni cholery odpowietrzyć się nie dała a działo sie to w polonezie z sercem Rovera, jak otwarłem podczas napełniania układu problem ustąpił
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Witam.
Nagrzewnicę osobiście udrażniałem ,wlałem do niej ocet i gotowałem w wodzie .Następnego dnia ocet wylałem i płukałem w wodzie.Woda przelewała się przez nią bez żadnych oporów,więc stwierdziłem że jest drożna.Głównie chodzi mi oto jakie zadanie spełnia ten plastykowy zaworek za termostatem i jaki ma mieć wygląd w środku.
on jest tam po to, żeby przy zamkniętym zaworze nagrzewnicy plyn krążył w małym obiegu nie dicuerając do nagrzewnicy..., gdyby go tam nie było, to po zamknięciu nagrzewnicy płyn stałby sobie w bloku mimo pracy pompki
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Czyli po jego demontażu i podłączeniu przewodów bezpośrednio z pominięciem tej zwężki , oczywiście z otwartym zaworem na przepustnice obieg powinien pracować bez zakłóceń ?
Dzięki za ostrzeżenie.
Jeszcze mam pytanie czy w środku tego zaworka powinien być otwór na wylot czy zamykany sprężynką z podkładką która go zamyka a pod wpływem ciśnienia jest cofana i wtedy następuje obieg płynu przez tę zwężkę,bo w moim przypadku jest tam przelot więc obieg na pewno przechodzi cały czas przez niego .
a u mnie objawy podobne (ten sam model) ale nie pracuje ten zawór. Tzn. przy obracaniu w ogóle nie reaguje (może jakieś cięgło czy coś). Jest jakiś sposób na jego reanimację?
Witam Wszystkich a ja mam taki problem!! Niewiem czy to normalne w roverku 420 SDI ale gdy włacze ogrzewanie to tylko z dwoch środkowych kratek dmucha cały czas zimne powietrze nawet jak dam pokrętło na maks ciepła wszędzie jest ok czyli dmucha ciepło tylko z tych dwóch! Bede wdzięczny za pomoc
Pomógł: 297 razy Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 1793
Wysłany: Sob Lut 21, 2009 22:46
w 400 suwak masz miedzy srodkowymi kratkami
pamperek z biala strzalka - powietrze leci takie jakie masz nastawione (np. ciple)
pamperek z niebieska strzalka - powietrze leci takie jakie masz nastawione z domieszka swiezej i zimnej bryzy z zewnatrz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum