Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997
Przed chwila sprawdzalem wizualnie kondycje mojego ukladu zaplonowego i po zdjeciu kopulki zobaczylem, ze jest cala w bialym nalocie a palec spalony (plastik stopiony a blaszka co lata po stykach cala luzna). Swiece, kable, kopulke i paluch wymienialem jakies 4 miesiace temu. Moze macie jakies pomysly co moglo spowodowac wypalenie palucha? Czy moze to byc wina cewki, bo tylko ona nie byla wymieniana?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lut 27, 2011 16:29, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Paź 28, 2008 12:31 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ja w moim 12 letnim Polonezie 1.4 MPI posiadam palec rodzielczy OD NOWOŚCI, a kopułkę zmieniałem tylko i wyłacznie dla tego, że dwa late temu, robiąc (oczywście osobiście), słynnego HGF'a w silniku, wyłamałem ją, profan, nie wiedząc, że przykręcana jest w swych mocowaniach do dwóch korpusów.
Przewody zapłonowe też zmeniłem niedawno, po 11 latach starych, bo przebijały nawet na plastik podszybia, i na nawet moje łapy, gdy tylko je tam wsadziłem.
Jeśli palec i kopułka spalona - to albo przewody mają za dużą oporność, albo świece zapłonowe też za dużą (czytaj za dużą przerwę na elektrodach, bo o to w tym wszystkim chodzi) i energia zamiast na nich, wydziela się w kopułce, wędząc ją i paląc od środka, od czego zapłon stosowny "słabuje".
To są na prawdę bardzo proste sprawy, to nie luz sumienia pomiędzy skromnością.
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Pomógł: 297 razy Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 1793
Wysłany: Wto Paź 28, 2008 19:05
swiece --- NGK BKR6E
przewody WN ---BOSCH
kopulka i palec -----KW
Przerwa na swiecy powinna wynosic (ze strony klubowej) 0,85 ja zostawilem przerwe taka jaka zaleca producent do tej swiecy czyli 0,9. Chyba przez te 0,05 roznicy nie sfajczyl sie paluch?
Ostatnio zmieniony przez Lechos Wto Paź 28, 2008 19:20, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1079
Wysłany: Wto Paź 28, 2008 19:20
Ja bym wymienił tą kopułkę na jakąś inną firmę, i zobaczył co będzie później. Wydaje mi się że to tylko wina słabej jakości kopułki np nie wytrzymała temperatury albo styki się zaszybko powypalały. Intercars ma w ofercie kopułki włoskiej firmy Facet, ale nie wiem jak się sprawują.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum