Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Problem z odpalaniem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Problem z odpalaniem

Prosze o pomoc
Autor Wiadomość
Lukciu 




Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 11
Skąd: Zgierz



Wysłany: Nie Paź 26, 2008 11:39   [R416] Problem z odpalaniem
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Mam problem ze swoim autem. Nie odpala na zimnym silniku, dopiero za 5 czy 6 próbą odpala ale ssanie sie nie załącza i silnik pracuje bardzo nie równo (jak by nie na wszystkich tłokach). Gdy silnik jest rozgrzany problem nie występnuje. Często zdarza się tez ze podczas jazdy w korku auto potrafi skakać na obrotach (1000-2000tys/obr) po czym zgasnąć i nie chce odpalić. Dopiero po dluzszej chwili (15-20min). Wymienione świece i przewody. Może ktoś z was miał podobny problem ?? Proszę o pomoc
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lut 27, 2011 16:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Paź 26, 2008 11:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Paź 26, 2008 12:12   

Powodem takiej sytuacji może być kilka.
Wyczyść silniczek krokowy, sprawdź czujnik położenia wału, czujnik temperatury.
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
roverka 




Dołączyła: 26 Paź 2008
Posty: 31
Skąd: Malbork



Wysłany: Nie Paź 26, 2008 14:27   problemy z odpalaniem cd.

Witam serdecznie. Od dłuższego czasu śledzę Wasze forum, bo od niedawna jestem szczęśliwym, albo już raczej zniesmaczonym właścicielem auta, rover 214i z 1997roku.
Otóż auto kupiłam pod wpływem chwili, spodobała mi się sylwetka, zacięty wygląd, to że nie ma ich tak dużo i ogólnie pozytywne opinie o marce, no i autko oczywiście jak dla kobiety.
Od początku miałam problem z odpalaniem, nie tylko na zimnym silniku,
Po wizycie w warsztacie i wymianie wszystkich możliwych części, ze szczególnym uwzględnieniem tych, które odpowiadają za rozruch auta ( akumulator, przewody WN, świece, pasek rozrządu, napinacz, filtry, czujnik położenia wału) i wymianie bateryjki w pilocie(podejrzewałam, że słaba bateria powoduje odcięcie zapłonu), poza wydaną sporą kwotą za części i naprawę, nic się nie zmieniło. Auto raz odpala bez problemu a innym razem nie chce odpalić wcale.
Nie wiem co może być przyczyną, wszystko było sprawdzane i wymieniane.
Zaczynam żałować że nabyłam auto, które jest tak zachwalane
A może ktoś miał podobny problem co ja i kolega powyżej.
co jeszcze można sprawdzić, na co zwrócić uwagę, co przeoczyłam,
Proszę o pomoc.
 
 
arczi83 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 310
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Paź 26, 2008 14:48   Re: [416Si 96r] Problem z odpalaniem

Lukciu napisał/a:
Mam problem ze swoim autem. Nie odpala na zimnym silniku, dopiero za 5 czy 6 próbą odpala ale ssanie sie nie załącza i silnik pracuje bardzo nie równo (jak by nie na wszystkich tłokach). Gdy silnik jest rozgrzany problem nie występnuje. Często zdarza się tez ze podczas jazdy w korku auto potrafi skakać na obrotach (1000-2000tys/obr) po czym zgasnąć i nie chce odpalić. Dopiero po dluzszej chwili (15-20min). Wymienione świece i przewody. Może ktoś z was miał podobny problem ?? Proszę o pomoc

czytałeś :?: :
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#51
co do skaczących obrotów to też:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#46
 
 
Lukciu 




Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 11
Skąd: Zgierz



Wysłany: Nie Paź 26, 2008 14:48   

Ja mialem juz nawet wyjmowany silniki, rozebrany na części pierwsze, wymieniony rozrzad, panewki, glowica po planowaniu, wal po szlifie, nowe uszczelnienie od gory do dołu, wymienione wszystkie simmeringi i wiele innych nowych czesci. Suma - dolozył bym troche i miał bym drugie takie samo auto :) a problem nadal wysępuje. Wymienie jeszcze czujniki ktore wymienił kolega. Jezeli to nie pomoze jedzie doslownie na złom.
 
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Paź 26, 2008 17:34   

Lukciu napisał/a:
Jezeli to nie pomoze jedzie doslownie na złom.


Nie tak szybko bez załamki. Jeśli już wymieniłeś tak wiele części na nowe to zapewne może być jakaś drobna sprawa.
Jak już wybadasz i wymienisz to będziesz śmigał aż miło :mrgreen:


Do koleżanki roverka problemem może być pompa paliwowa.
Może już niedomagać.
Należałoby sprawdzić ciśnienie paliwa jeszcze.
:wink:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
roverka 




Dołączyła: 26 Paź 2008
Posty: 31
Skąd: Malbork



Wysłany: Nie Paź 26, 2008 20:46   

Dziękuję bardzo za podpowiedź, jutro skoro świt pojawię się w warsztacie i poprosze o sprawdzenie raz jeszcze.
Mimo wszystko jak się go uda uruchomić, dobrze mi się jeździ tym autkiem, i nie chciałabym się tak szybo z nim rozstawać. :roll:

jeśli chodzi o pompe paliwa, to ...
czy ma ona wpływ na to, że tak szybko ubywa benzyny w baku?, bo mi pali 10l na 100km- świetnie, ale ok , i jeszcze to przyśpieszenie , normalnie jak mół, nie ma wogóle "zrywu", wyprzedzam tylko rowery(dwukołowe), skutery i traktory,.
Czy słyszał ktoś, o ceramizerze?, czy to mogłoby trochę wspomóc silnik?. Opinie o tym środku są raczej pozytywne.
:>
 
 
kasicaxp 




Dołączyła: 26 Paź 2008
Posty: 2
Skąd: uk



Wysłany: Nie Paź 26, 2008 20:47   

czesc wszystkim :wink:

[ Dodano: Nie Paź 26, 2008 20:49 ]
mam problem,posiadam rover 200,99rocznik i mam problemy z pilotem,popsol mi sie otworzyc samochod moge ale nie moge uruchomic,macie jakies pomysly,prosze o pomoc

[ Dodano: Nie Paź 26, 2008 20:52 ]
moze ktos wie gdzie sie odlancza imobilajzer

[ Dodano: Nie Paź 26, 2008 20:52 ]
moze ktos wie gdzie sie odlancza imobilajzer

[ Dodano: Nie Paź 26, 2008 20:53 ]
:cry:
 
 
 
roverka 




Dołączyła: 26 Paź 2008
Posty: 31
Skąd: Malbork



Wysłany: Nie Paź 26, 2008 22:27   

Do koleżanki roverka problemem może być pompa paliwowa.
Może już niedomagać.
Należałoby sprawdzić ciśnienie paliwa jeszcze.
:wink: [/quote]

Wiesz co zapędziłam się trochę, to chyba nie pompa, bo miałam wymieniany filtr paliwa ( mniemam ze pompe sprawdzili), a co do ciśnienia, mam zapisane w książce serwisowej że wlali jakiś środek przeczyszczająco - uszlachetniający do paliwa, ( stąd moje pytanie o ceramizer). Mechanik raczej sprawdzony, naprawiałam tam inne auta, jak dotąd poziom świadczonych usług na najwyższym poziomie.
Chociaż ? zważywszy na jego mułowatość.
Pozdrawiam.
Czy to może być wina immobilajzera? Może eletromechanik mógłby pomóc?
:wink:
 
 
paput 



Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 39
Skąd: Puławy



Wysłany: Pon Paź 27, 2008 12:10   

Hej. Miałem ten sam problem. Pojechałem na warsztat i gościo powiedział że była to wina żle ustawionej dawki paliwa na pompe paiwową. Wyregulował i wszystko jest ok. :lol:

[ Dodano: Pon Paź 27, 2008 12:13 ]
Aha i też obroty mi wahlowały.

[ Dodano: Pon Paź 27, 2008 12:16 ]
to sugestia dla Lukciu
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Paź 27, 2008 17:11   

paput napisał/a:
Hej. Miałem ten sam problem. Pojechałem na warsztat i gościo powiedział że była to wina żle ustawionej dawki paliwa na pompe paiwową. Wyregulował i wszystko jest ok. :lol:


Coś ci się pomieszało chyba z pompą paliwa ale nie w benzyniaku tylko w dieslu.


roverka napisał/a:
( mniemam ze pompe sprawdzili), a co do ciśnienia, mam zapisane w książce serwisowej że wlali jakiś środek przeczyszczająco - uszlachetniający do paliwa,


Jeśli pompa niedomaga to żadne super środki jej już nie pomogą.
A co do ceramizera to nie jestem zwolennikiem takich wynalazków bo nie mam przekonania :roll:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
west
[Usunięty]






Wysłany: Wto Paź 28, 2008 06:44   

@Lukciu,

daj znac jak problem zostal rozwiazany. mniemam, ze jedziemy na tym samym wozku. na rozgrzanym pracuje calkiem dobrze, ale na zimnym (np po nocy stania) odpala praiwe jak wysluzony dizel. telepie calym autem, obroty skacza. odczekam moment, delikatnie go przegazuje, przejade 100 metrow i chodzi jak nowo-narodzony. auto zwykle odpala bez najmniejszych problemow. przekrecam kluczyk i ciach, robi. na zimnym zarzezi z raz-dwa razy i tez odpala.
czyli co, silnik krokowy sprawdzic na pierwszym miejscu?
dodam, iz objawy nasilily sie po wymianie paskow klninowych i pompy wody.
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Paź 28, 2008 10:40   

west napisał/a:
@Lukciu,

daj znac jak problem zostal rozwiazany. mniemam, ze jedziemy na tym samym wozku. na rozgrzanym pracuje calkiem dobrze, ale na zimnym (np po nocy stania) odpala praiwe jak wysluzony dizel. telepie calym autem, obroty skacza. odczekam moment, delikatnie go przegazuje, przejade 100 metrow i chodzi jak nowo-narodzony. auto zwykle odpala bez najmniejszych problemow. przekrecam kluczyk i ciach, robi. na zimnym zarzezi z raz-dwa razy i tez odpala.
czyli co, silnik krokowy sprawdzic na pierwszym miejscu?
dodam, iz objawy nasilily sie po wymianie paskow klninowych i pompy wody.


Jak zimny ma kłopot z odpaleniem, to JEŻELI układ paliwowy jest OK (nie jest przypchany, pompa paliwa dobrze daje, wtryski nie zawalone, itd..) a zarazem sam silnik jest pod względem mechanicznym jeszcze OK (sprężanie, zawory, szczelność, brak przedmuchów, itd..) to trzeba zwrócić uwagę przede wszystkim na:
1. Silniczek krokowy i czujnik położenia przepustnicy (czystość, sprawność, przejście na wiązkach sygnałowych i zasilających),
2. Czujnik tem. cieczy chłodzącej i czujnik tem. powietrza w dolocie (j.w. - wiązki, przejście, sprawność czujników), no i dalej, jeśli zajdzie konieczność, drogą eliminacji, sprawdzać inne podzespoły, czy są sprawne.

Wydaje mi się, że jeżeli zaprowadzi się czystość i porządek w przepustnicy oraz dokładnie sprawdzi wiązki TPS i obu czujników temp - to defekt powinien zniknąć.
O ile, oczywiście, ciśnienie paliwa jest OK, pompa ma dobrą wydajność, wtryski nie są zawalone i zapłon OK (przewody, świece, palec i kopółka - o ile tam są).
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
west
[Usunięty]






Wysłany: Wto Paź 28, 2008 13:40   

problem jest tylko przy odpalaniu 'na zimno'. dzis zrobilem maly test rano. odpalilem go po dwoch dniach stania, poczulem sie przez chwile jak w traktorze. pojechalem do pracy. 10 minut jazdy. pod robota wygasilem wszystko, odczekalem pare minut i odpalilem. jak zloto, zadnych dziwnych wibracji, zadnej niereguralnej pracy silnika.

za tydzien przeglad i od razu badania ma przejsc. dopisze do listy sprawdzenie tgego co napisales.
 
 
McGAJveR 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 294
Skąd: Norraby - Konin

Rover 600

Wysłany: Wto Paź 28, 2008 14:36   

Moje trzy grosze...
Świece zapłonowe przez producentów zwykle ustawiane są (szczelina między elektrodami) 0,9mm.
Niektóre silniki takiej szczelinki nie lubią... Przy bogatej mieszance na "ssaniu" gaśnie na takiej świecy iskra!!!
Ja zacząłbym od sprawdzenia i zmniejszenia szczeliny na 0,6 - 0,7mm.
Moim zdaniem powinno pomóc!
Przemawia (mi) za tym zwłaszcza fakt, że wraz ze wzrostem temperatury poprawiają się warunki spalania wzbogaconej mieszanki - czyli praca staje się równiejsza!
Po co zaczynać od razu od "komputera" czyli od d**y strony!
_________________
http://e-stacja-rna.pl
Tylko muzyka Niezależnych Artystów.
 
 
 
west
[Usunięty]






Wysłany: Wto Paź 28, 2008 16:35   

hmm. ale z jakiegos powodu producent ustawil te 9mm. czy jesli zmniejsze to nie pojawi mi sie nowy problem, zamiast starego? nie wiem, moze bedzie gorzej chodzi, jak cieply bedzie?
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Paź 28, 2008 16:42   

west napisał/a:
hmm. ale z jakiegos powodu producent ustawil te 9mm. czy jesli zmniejsze to nie pojawi mi sie nowy problem, zamiast starego? nie wiem, moze bedzie gorzej chodzi, jak cieply bedzie?


Ja mam, pomimo przejechania na JEDNYM KOMPLECIE świec ponad 76 kkm, na gazie, oczywiście, przerwę elektrod na "śrubokręt" - czyli coś pomiędzy 1 a 2 mn.

I co z tego? Pali zapłon? JAK ZŁY !
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
McGAJveR 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 294
Skąd: Norraby - Konin

Rover 600

Wysłany: Wto Paź 28, 2008 16:45   

Mało kto kupując świece sprawdza szczelinę między elektrodami i ustawia ją zgodnie z instrukcją w książce serwisowej!
Potem wychodzą dziwne sytuacje...
Trudno by producenci świec ustawiali szczelinę do każdego modelu silnika inaczej!!!
To w gestii użytkownika jest wziąć szczelinomierz i mały młoteczek , i ZMNIEJSZYĆ szczelinę do wymaganego wymiaru, a łatwiej ją zmniejszyć niż zwiększyć.
Stąd ten (niejako) uniwersalny wymiar!
_________________
http://e-stacja-rna.pl
Tylko muzyka Niezależnych Artystów.
 
 
 
west
[Usunięty]






Wysłany: Wto Paź 28, 2008 17:00   

spoko, sprawdzi sie i to.
jestem gotowy naprawde wiele kasy wydac na moja 'dziewczynke', a jesli moge jej pomoc bez wydawania ciezkiej kasiury to tym bardziej:)
 
 
leszczu79 



Dołączył: 21 Paź 2008
Posty: 3
Skąd: lodz



Wysłany: Sro Paź 29, 2008 02:23   

kasicaxp napisał/a:
czesc wszystkim :wink:

[ Dodano: Nie Paź 26, 2008 20:49 ]
mam problem,posiadam rover 200,99rocznik i mam problemy z pilotem,popsol mi sie otworzyc samochod moge ale nie moge uruchomic,macie jakies pomysly,prosze o pomoc

[ Dodano: Nie Paź 26, 2008 20:52 ]
moze ktos wie gdzie sie odlancza imobilajzer

[ Dodano: Nie Paź 26, 2008 20:52 ]
moze ktos wie gdzie sie odlancza imobilajzer

[ Dodano: Nie Paź 26, 2008 20:53 ]
:cry:

mialem ten sam problem ale okazao sie ze to nie immo tylko poleciala cewka zaplonowa
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416 1.6 16V] Problem z odpalaniem
wolft1234 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Sro Maj 05, 2010 18:42
kasjopea
Brak nowych postów [R416] Problem z odpalaniem
Artu Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 38 Czw Maj 02, 2013 08:06
kalosze
Brak nowych postów [R416] Problem z odpalaniem
Majdan Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 22 Pon Lis 25, 2013 21:37
dawidd
Brak nowych postów [R416] Problem z odpalaniem
pablo3011 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Paź 06, 2008 15:27
AndrewS
Brak nowych postów [R416] Problem z odpalaniem
robert.luczka Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sro Gru 12, 2012 20:52
Spid



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink