Wysłany: Pią Paź 31, 2008 10:42 [R600] Sprawy ogólne i szczegółowe
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam!!
Niedawno kupilem sobie Rover 600 SDi z 98'. Mam kilka pytan (troche dziwnych moze, ale nigdy nie jezdzilem samochodem z silnikiem diesel'a). To moje pierwsze w pelni samodzielne auto i chce o niego zadbac jak o wlasne dziecko (ktorego jeszcze nie mam). Wymienilem rozrzad, plyny itp. co sie wymienia na poczatku. A wiec:
1. Co ile km wymienia sie olej w diesel'ach? Czesciej czy rzadziej niz w benzyniakach? No i jaki olej ewentualnie jest godny polecenia. Moj mechanik polecil mi Castrol'a i takiego wlalem narazie. Czy w przy wymianie oleju od razu wymieniac filtr??
2. Po "kilku" km zauwazylem olej w silniku. Znowu pojechalem do mechaniora i stwierdzil, ze przydala by sie regeneracja turbiny . Wiem, ze to drogi biznes, ale mi sie moim autkiem naprawde dobrze jezdzi i chcialbym zrobic w nim wszystko co sie da i jezdzic, jezdzic i jezdzic. Moze ktos ma godny polecenia zaklad, ktory zrobi to naprawde dobrze i w rozsadnej cenie...
3. Polecono mi rowniez ustawic sobie zbieznosc jesli nie chce za czesto opon wymieniac. Pojechalem na przeglad - tam kolesie mordowali sie, cudowali, sprawdzali na lasery - ale stwierdzili, ze zbieznosc mam ksiazkowa. A opony dalej mi od srodka wyzyna jak pier... Czy ktos sie juz z takim problemem spotkal? Teraz bede wymienial na zimowe (kupilem nowe) i chcialbym na nich pojezdzic troche.
4. Czytalem, ze wada mojego modelu jest nawiew na szyby i ich odparowywanie. Czy jednak jest jakis sposb na polepszenie tego? Czy tylko jednynym moim sposobem jest zakup jakiegos srodka anty-para i pryskanie szyby aby cos zobaczyc przy niesprzyjajacej aurze??
5. Ma moze ktos instrukcje do mojego modelu? Nigdzie nie moge jej znalezc..
6. Jesli ktos ma jakies cenne uwagi dla mnie, to bardzo bym byl wdzieczny gdyby chcial sie ze mna nimi podzielic. Jestem czlowiekiem, ktory nie boi sie krytyki
Ja na w mechanice za dorby nie jestem, ale jesli zostanie mi wszystko wyjasnione, to uczen pojetny ze mnie jest raczej. Z gory dziekuje na odpowiedzi na moje (dla mnie wielkie, dla was malutkie) problemy.
P.S. Jesli ktores z moich pytan pojawily sie juz na forum - przepraszam za ich ponowienie. Widocznie zle szukalem, ze ich nie znalazlem
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 25, 2011 23:28, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Paź 31, 2008 10:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
1. Przy każdej wymianie powinno wymieniać się filtr...
2. Regeracja od 600-1000zł, poszukałbym użwanej turbiny w dobrym stanie
3. Zalezy jakie felgi i jakie opony miałeś
4. Na temat paraujących szyb jest wątek więc użyj szukajki, a na stronie klubowej jest artykuł jak poradzić sobie z tym problemem
5. Na stronie klubowej w Technicznym FAQ jest RAVE
6. Na wszystkie pytania były odpowiedzi wystarczy użyć szukajki(źle jej używałeś)
1. 10-15 tys i nowy olej + filtr Olej ja mam Mobila 15W40 teraz 10W40 wleje.
2. Z tego co czytam, oleju troche w turbinie w 600 jest zawsze zalezy jak duzo
3. ja mam koła 205/60/15 lato i zima taki sam rozmiar, moze jedz gdzie indziej na zbieżnosc?
4. Szyby - polecam Clin z alk. zapomniałęm co to parujące szyby. 1x na tydz je wymyć i git.
5. Rave lub manual od accorda ja mam
6. Co do wyszukiwania to faktycznie NEOSSS, ma racje
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum