Jak w temacie, powiedzcie mi Panowie, czy to wina zbieżności, wyważenia kół, czy coś innego. W momencie gdy skręcam kierownica po skręcie nie wraca płynnie, a tak dziwnie bije, skacze i dopiero prostuje, a powinno to odbywać się płynnie.
Czego to może być wina?
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lis 05, 2008 19:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Bicie w normalnym znaczeniu to zwykle źle wyważone koła lub kiepskie opony, ale jak piszesz:
ywis napisał/a:
W momencie gdy skręcam kierownica po skręcie nie wraca płynnie, a tak dziwnie bije, skacze i dopiero prostuje, a powinno to odbywać się płynnie.
To ja bym obstawiał uszkodzone wspomaganie, a w drugiej kolejności wyrobioną maglownicę lub wyrobiony jakiś element układu kierowniczego, ewentualnie POTĘŻNIE wyrobione mocowania wahacza lub amorka, ale to już ekstremum.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Zwykle biciem nazywa się mocne drgania kierownicy i najczęściej są spowodowane złym wyważeniem kół.
W R600 najczęstsze są związane ze skrzywionymi tarczami - objawiają się tylko w czasie hamowania.
Z moich doświadczeń, również z R600 bicia związane ze złym wyważeniem lub uszkodzeniem opony najbardziej dają o sobie znać około 110 km/h poniżej i powyżej są znacznie mniej odczuwalne.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
To nie, takich rzeczy to ja w swoim R nie mam, jedynie nie regularnie pracująca kierownica w momencie skrętu, bo jak się jedzie prosto, to wszystko jest ok, no chyba że się trzyma kierownicę podczas skrętu dwoma rękoma, to tego efektu się nie odczuje i nie zauważy. Najbardziej ten efekt jest widzialny jak się puści kierownice w momencie jej prostowania.
[ Dodano: Sro Lis 05, 2008 19:56 ]
Czyli może zapytam konkretniej, co mam dokładnie sprawdzić, na co zwracać uwagę, bo za niecałe półtora tygodnia będę miał wymieniany olej + filtry, więc przy okazji teściu zajżał by mi w te rzeczy i zobaczył co się dzieje.
a czasem nie wpadłeś w jakąś dziurę moze masz krzywą felgę, lub pękniety kord w oponie i wtedy będzie taki efekt. Czy ten efekt jest niezależnie od tego w którą stronę skręcasz Mozesz podnieść auto i pokręcić kołami, moze będzie widać bicie/skrzywienie któregoś koła.
Raz w Pabianicach może, ale to przy prędkości 20 km/h i nie była dość duża, po prostu wcześniej robili drogę i niestety zapomnieli załatać chyba i tak zostawili, no zwykła dziura w drodze nie za wielka, ale jednak była i jest do tej pory
Brt napisał/a:
Czy ten efekt jest niezależnie od tego w którą stronę skręcasz
Dokładnie, lewa, prawa. Tzn. jak wykonuje manewr skręcania, to nic się nie dzieje, ale w momencie prostowania po wykonaniu skrętu wtedy kierownica zaczyna się tak dziwnie zachowywać.
giewu napisał/a:
najważniejsze w Twoim przypadku to (moim zdaniem) sprawdzenie naciągu paska klinowego pompy wspomagania
giewu, więc sprawdzę to, właśnie delikatnie tak szarpie, nie wraca płynnie, a delikatnie szarpie sobie, co prawda naprawdę delikatnie, no ale mnie to przeszkadza. Jestem zbyt dokładną osobą...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum