Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999
Witam serdecznie na pewno nie raz był poruszany ten temat ale posiadam od trzech miesięcy Roverka 400 1,6 XI.99r. z nowa instalacja gazowa sekwencja i moje pytanie brzmi ile wam pali takie cudo bo według wskazań producenta to trasa 6 litrów benzyny a miasto 9 litrów mój samochodzik spala na trasie przy spokojnej jeździe od 9 do 10,2 litra gazu a po mieście 13 litrów gazu lub więcej w zależności od natężenia ruchu samochód jest po wymianie wszystkich płynów, filtrów, przewodów wysokiego napięcia, świec, paska rozrządu. czy wam tez tak dużo palą te silniki czy to normalne spalanie bo przy wcześniejszym opelku 1,6 przy zwykłej instalacji wielopunkt spalanie w trasie wynosiło 7litrow przy prędkości do 120km/h i czy da się jakoś zmniejszyć spalanie w ustawieniach na sondę lambdy bo u gazownika powiedzieli ze te samochody tak palą. Bardzo proszę o odpowiedzi ile wam spalają gazu nasze cuda.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lut 27, 2011 23:18, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lis 10, 2008 08:14 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Mi mój 12 letni Polonez z silnikiem 1.4 MPI, którego posiadam od ponad 4 lat i którym przejechałem już 83 kkm na gazie (instalacja II generacji na podzespołach Tomasetto i polskiej elektronice) spalił średnio (na przestrzeni 4 lat, prowadzę bardzo szczegółowe rozliczenie tankowanego paliwa - sumarycznie 6506 litrów zatankowanego gazu, trasy Nowy Dwór Maz - W-wa codziennie, resurs dzienny 80 - 120 km, miesięczny 2000 - 2500 km) dokładnie wg wyliczeń, 8,44 litra gazu.
Najmniejsze zużycie to niewiele ponad 7 litrów gazu, a największe - około 11.
Silnik seryjny, nic nie przerabiany, świece zapłonowe z przebiegiem ponad 76 kkm a przewody zapłonowe zmienione przy przebiegu około 147 kkm.
Instalacja, oczywiście, po mojej osobistej regulacji. Samochód bezwzględnie broniony przed dostępem tzw. "mechaników" , "gazowników" i tym podobnych "szpecjalistów".
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Witam serdecznie na pewno nie raz był poruszany ten temat ale posiadam od trzech miesięcy Roverka 400 1,6 XI.99r. z nowa instalacja gazowa sekwencja i moje pytanie brzmi ile wam pali takie cudo bo według wskazań producenta to trasa 6 litrów benzyny a miasto 9 litrów mój samochodzik spala na trasie przy spokojnej jeździe od 9 do 10,2 litra gazu a po mieście 13 litrów gazu lub więcej w zależności od natężenia ruchu samochód jest po wymianie wszystkich płynów, filtrów, przewodów wysokiego napięcia, świec, paska rozrządu. czy wam tez tak dużo palą te silniki czy to normalne spalanie bo przy wcześniejszym opelku 1,6 przy zwykłej instalacji wielopunkt spalanie w trasie wynosiło 7litrow przy prędkości do 120km/h i czy da się jakoś zmniejszyć spalanie w ustawieniach na sondę lambdy bo u gazownika powiedzieli ze te samochody tak palą. Bardzo proszę o odpowiedzi ile wam spalają gazu nasze cuda.
Witam podczas jazdy na gazie silnik zużywa co najmniej 30 % więcej gazu (mierzonego w litrach)niż benzyny.
Witam podczas jazdy na gazie silnik zużywa co najmniej 30 % więcej gazu (mierzonego w litrach)niż benzyny.
Bzdury wypisujesz kolego, tak to może jest ale przy instalacjach starszych generacji, posiadam sekwencję od lutego br. i średnie spalanie wychodzi mi praktycznie zawsze 7,5l gazu w trasie przy prędkościach 100-120km/h, czyli minimalnie odbiega od informacji w katalogu. W mieście nie liczę bo sensu nie ma z racji tego, że samochodu używają 2 osoby, a jak wiadomo każdy ma inny styl jazdy i nigdy się nie dojdzie ile spali. W wakacje byłem w Chorwacji, samochód załadowany, prędkości dochodzące chwilami do 150km/h, średnie spalanie 8l.
Witam podczas jazdy na gazie silnik zużywa co najmniej 30 % więcej gazu (mierzonego w litrach)niż benzyny.
Bzdury wypisujesz kolego, tak to może jest ale przy instalacjach starszych generacji, posiadam sekwencję od lutego br. i średnie spalanie wychodzi mi praktycznie zawsze 7,5l gazu w trasie przy prędkościach 100-120km/h, czyli minimalnie odbiega od informacji w katalogu. W mieście nie liczę bo sensu nie ma z racji tego, że samochodu używają 2 osoby, a jak wiadomo każdy ma inny styl jazdy i nigdy się nie dojdzie ile spali. W wakacje byłem w Chorwacji, samochód załadowany, prędkości dochodzące chwilami do 150km/h, średnie spalanie 8l.
HEEh nie zle no ale cusz każdy ma swoją teorie ale ja zasięgnąłem u fachowców a nie z własnej teorii.
Wyczytałem sporo o lpg jak znajde te stronki to podeśle,wysłuchałem różnych opinii i ja osobiście wole żeby silnik spalał jakieś 2do3 litrów więcej gazu niż benzyny niż miałbym pózniej grzebać w silniku i wkładać kase jak w skarbonke.Przed montażem lpg nic sie nie działo a po instalce na dzieńdobry poszła uszczeleczka, no ale jak kto woli jego wybór. CZŁOWIEK NA BŁĘDACH SIĘ UCZY/KAŻDY JEST MĄDRY PO SZKODZIE
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 94 Skąd: Radom
Wysłany: Wto Lis 11, 2008 19:44
dziękuję za zainteresowanie moim tematem wczoraj spotkałem na miejskim parkingu właściciela takiego samego silnika Roverka 1,6 tylko sedan który jeździ już dwa lata na gazie tym samochodem i jest bardzo zadowolony z samochodu i oznajmił mi jeśli to prawda że on przeciętnie jeździ na trasie z prędkością od 80 do 100km/h to wychodzi mu w granicach 7 do 8 litrów na 100km a w mieście to w zależności od jazdy ale w 10 do 11 się zamyka wiec podjechałem jeszcze raz do gazownika i po rozmowie ze moja brycz spala na trasie powyżej 10litrów gazu powiedzial żebym podjechał w czwartek to przez ustawienia na komputerze spróbuje zmniejszyć spalanie gazu wiec zobaczymy czy coś to da radę i wtedy zobaczymy ile będzie palił gazu i spróbuje przejechać się na tej samej trasie na benzynie z tą samą prędkością i wtedy zobaczymy czy coś się poprawiło i podzielę się swoim spalaniem
Pomógł: 7 razy Dołączył: 05 Sie 2007 Posty: 163 Skąd: chorzow
Wysłany: Wto Lis 11, 2008 20:34
hi
moj spala w miescie kolo 9.5 a trasa do 8,5.
wszelkie regulacje lpg samodzielne.
a co do "fachofcow" auto na regulacji pomontazowej nie utzymywalo na lpg wymaganej czystosci spalin co wspomniani wczesniej fachofcy probowali zwalic na przebieg silnika itp.
ale po sprawdzeniu spalin pb , ktore byly i nada l sa ok, miny zrzedly.
auto od nich wyjechal zle wyregulowane. Obecne spalanie jest przy prawidlowej pracy sondy oraz spalin ktore miesccza sie w normach.
aha auto obecnie stoi na 205 co wiekszosc dodaje do wiekszego spalania lpg niz pb (30%)!
i jeszcze jedno- reduktor lpg to nIKO czyli zamiast membran tlok.
I tu mam pytanie: a jak wyregulowac samodzielnie tak by spaliny byly w normie i spalanie mniejsze?? laik jak ja dalby rade sam??
Pozdrawiam
To zależy od tego jaką masz instalację. Na 99% będziesz potrzebował interfejs i program diagnostyczny do swojej instalacji.
aiwer napisał/a:
Bzdury wypisujesz kolego, tak to może jest ale przy instalacjach starszych generacji, posiadam sekwencję od lutego br. i średnie spalanie wychodzi mi praktycznie zawsze 7,5l gazu w trasie przy prędkościach 100-120km/h, czyli minimalnie odbiega od informacji w katalogu.
Na Twoim miejscu zacząłbym się martwić o głowicę. Spalanie LPG w poprawnie wyregulowanej instalacji powinno być wyższe o ok. 20-30% od spalania benzyny. Wynika to z właściwości chemicznych LPG, o czym wielokrotnie na forum pisano.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
I tu mam pytanie: a jak wyregulowac samodzielnie tak by spaliny byly w normie i spalanie mniejsze?? laik jak ja dalby rade sam??
Pozdrawiam
To zależy od tego jaką masz instalację. Na 99% będziesz potrzebował interfejs i program diagnostyczny do swojej instalacji.
aiwer napisał/a:
Bzdury wypisujesz kolego, tak to może jest ale przy instalacjach starszych generacji, posiadam sekwencję od lutego br. i średnie spalanie wychodzi mi praktycznie zawsze 7,5l gazu w trasie przy prędkościach 100-120km/h, czyli minimalnie odbiega od informacji w katalogu.
Na Twoim miejscu zacząłbym się martwić o głowicę. Spalanie LPG w poprawnie wyregulowanej instalacji powinno być wyższe o ok. 20-30% od spalania benzyny. Wynika to z właściwości chemicznych LPG, o czym wielokrotnie na forum pisano.
To skoro mój dwunastoletni poldi spala średnio (przestrzeń ponad 4 lat i ponad 83 kkm przebiegu na LPG) dokładnie 8,45 litra na sto km, to benzynki powinien palić (zakładając 30% większe zużycie LPG względem wachy) - dokładnie 6,5 litra benzynki ?
Trasy mieszane, bo jeżdżę codziennie na trasie NDM - W-wa, 80 - 120 km dziennie.
Możliwe by to było? Dla mnie zbyt piękne by to wyglądało.
Może nie 30% (no chyba że w źle wyregulowanej instalacj), ale w dobrze (II generacja, taką mam w swoim Poldeuszu) - MAXYMALNIE 20% a w zasadzie i mniej. Ale na pewno nie 1/3 względem zużycia benzynki.
ps. Silnik ma świece na których przejechałem już 76 kkm (trzy lata).
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
To skoro mój dwunastoletni poldi spala średnio (przestrzeń ponad 4 lat i ponad 83 kkm przebiegu na LPG) dokładnie 8,45 litra na sto km, to benzynki powinien palić (zakładając 30% większe zużycie LPG względem wachy) - dokładnie 6,5 litra benzynki ?
6,5-7 litrów
oprawca_1978 napisał/a:
Możliwe by to było? Dla mnie zbyt piękne by to wyglądało.
Pewnie jest możliwe...
Sprawdź sobie, czy masz dobrą lambdę na analizatorze lub za pomocą innego przyrządu diagnostycznego (np. softem do LPG), bo skoro tak podejrzanie (nawet dla Ciebie) niskie spalanie uzyskujesz, to może jednak mieszanka jest lekko uboga, hmm?
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
To skoro mój dwunastoletni poldi spala średnio (przestrzeń ponad 4 lat i ponad 83 kkm przebiegu na LPG) dokładnie 8,45 litra na sto km, to benzynki powinien palić (zakładając 30% większe zużycie LPG względem wachy) - dokładnie 6,5 litra benzynki ?
6,5-7 litrów
oprawca_1978 napisał/a:
Możliwe by to było? Dla mnie zbyt piękne by to wyglądało.
Pewnie jest możliwe...
Sprawdź sobie, czy masz dobrą lambdę na analizatorze lub za pomocą innego przyrządu diagnostycznego (np. softem do LPG), bo skoro tak podejrzanie (nawet dla Ciebie) niskie spalanie uzyskujesz, to może jednak mieszanka jest lekko uboga, hmm?
Hehehe, nie potrzebuję maszynek do tego. Mieszankę nastawiłem dosłownie na GRANICĘ PALNOŚĆI. Register wkręciłem tak, aż mu zwoje sprężyny na siebie pozachodziły, a śrubę membrany cienkiej wkręciłem do chwili tracenia równomierności obrotów silnika na biegu jałowym a potem ćwierć obrotu odkręciłem.
Na 1000% mieszanka jest uboga. Bardzo uboga. I jakoś przez 4 lata i ponad 80 kkm zawory się nie "wypaliły", kurde. I świece, które mają 3 lata i ponad 76 kkm, tyż jakoś chcą jeszcze działać.
Olej zmieniam co jakieś 25 kkm (dodaję 5 kkm z racji tego, ze na gazie jeżdżę, a silnik jest szczelny i nie bierze syfu z żadnej strony), leję lotosik 5W40. Oczywiście, sam to robię. Nie bierze olejku ni grama.
Jak się samemu reguluje gazownię, to efekty tego są bardzo przyjemne.
Kod:
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
To skoro mój dwunastoletni poldi spala średnio (przestrzeń ponad 4 lat i ponad 83 kkm przebiegu na LPG) dokładnie 8,45 litra na sto km, to benzynki powinien palić (zakładając 30% większe zużycie LPG względem wachy) - dokładnie 6,5 litra benzynki ?
6,5-7 litrów
oprawca_1978 napisał/a:
Możliwe by to było? Dla mnie zbyt piękne by to wyglądało.
Pewnie jest możliwe...
Sprawdź sobie, czy masz dobrą lambdę na analizatorze lub za pomocą innego przyrządu diagnostycznego (np. softem do LPG), bo skoro tak podejrzanie (nawet dla Ciebie) niskie spalanie uzyskujesz, to może jednak mieszanka jest lekko uboga, hmm?
Hehehe, nie potrzebuję maszynek do tego. Mieszankę nastawiłem dosłownie na GRANICĘ PALNOŚĆI. Register wkręciłem tak, aż mu zwoje sprężyny na siebie pozachodziły, a śrubę membrany cienkiej wkręciłem do chwili tracenia równomierności obrotów silnika na biegu jałowym a potem ćwierć obrotu odkręciłem.
Na 1000% mieszanka jest uboga. Bardzo uboga. I jakoś przez 4 lata i ponad 80 kkm zawory się nie "wypaliły", kurde. I świece, które mają 3 lata i ponad 76 kkm, tyż jakoś chcą jeszcze działać.
Olej zmieniam co jakieś 25 kkm (dodaję 5 kkm z racji tego, ze na gazie jeżdżę, a silnik jest szczelny i nie bierze syfu z żadnej strony), leję lotosik 5W40. Oczywiście, sam to robię. Nie bierze olejku ni grama.
Jak się samemu reguluje gazownię, to efekty tego są bardzo przyjemne.
Kod:
Trzymam kciuki i oby auta szlaG nie trafił za experymenty . Jeśli chodzi o szkody związane z experymentowaniem w instalacji lpg to poldek wychodzi najtaniej, tylko czy to jest bezpieczne ?
Ostatnio zmieniony przez Brt Sro Lis 12, 2008 16:07, w całości zmieniany 1 raz
a no ma dynamike:) na gazie i nie na gazie:) jedynym mankamentem gazu jest to, ze gdy ruszam na lpg to troche mi kangurzy i trzeba nieco bardziej wkrecic auto na obroty, z kolei na benzynie nie ma tego problemu:/
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum