Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1,4Si 97r] ładowanie akumulatora
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 1,4Si 97r] ładowanie akumulatora
Autor Wiadomość
Tigernp 



Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 72



Wysłany: Pią Lis 07, 2008 19:44   [R200 1,4Si 97r] ładowanie akumulatora

Witam. Mam problem z akumulatorem, chce go podładować prostownikiem. Moje pytanie jest takie czy moge zrobic to na samochodzie bez koniecznosci odkrecania klem. Czy może coś się stać z elektroniką (komputerem)?. Czy musze go odłączyć a jeżeli tak to czy nie rozkoduje mi się immobilaizer i alarm, czy będę mógł zamknąć auto itp?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lis 07, 2008 19:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Pią Lis 07, 2008 20:22   

Możesz ładować bez odłączania aku, nic sie nie stanie, dla pewności poluzuj korki .
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Tigernp 



Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 72



Wysłany: Pią Lis 07, 2008 21:30   

Ok Dzieki, wlasnie laduje, odkrecilem korki i dolalem wody destylowanej bo byly braki elektrolitu w grodziach.
 
 
 
zapal 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 508
Skąd: Z Google :)



Wysłany: Pią Lis 07, 2008 22:57   

a ja zawsze wymujej aku ( jak to mowia przezorny zawsze ubezpieczony)

tutaj przypomnienie dla tych co nie wiedza wyjmowanie aku zaczynami od odlaczenia minusa :) to tak na marginesie
_________________
www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci :)
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Sob Lis 08, 2008 15:45   

zapal napisał/a:
a ja zawsze wymujej aku


Też tak można, ale nie jest to konieczne :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3636
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Lis 09, 2008 13:25   

w knigach niby zalecaja wyciagac, ja jednak robie jak mi wygodniej, do tej pory przy 90% podpiec prostownika do aku robilem to na podlaczonym aku i wszystko jest ok
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pon Lis 10, 2008 12:00   

A po co wyciagać?
Jeśl diody alternatora nie mają przebić i jest pewność, że prostownik nie traciłby mocy do masy, to nic nie trzeba zdejmować.
W nowocześniejszych samochodach klemy są blaszane i to jest, co tu ukrywać, szajs, parę razy jak się to założy i zdejmie, to się gnie i nie ma już odpowiedniego docisku, przez co są kłopoty z rozruchem (problemy z przejściem dużego prądu).
Poluzować tylko korki, żeby ciśnienia elektrolit nie dostał (w zasadzie jak akumulator ma sprawne odpowietrzanie to i tego nie trzeba robić, ale z drugiej strony, jakby ciśnienie miało go rozerwać..).
Prąd ładowania około 0,1 (jedna dziesiąta) "pojemności" alterantora, tj. jak mamy akumulator 55 Ah, to prąd max 5.5 A, itd..

Proste sprawy.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Pon Lis 10, 2008 16:55   

oprawca_1978 napisał/a:
Prąd ładowania około 0,1 (jedna dziesiąta) "pojemności" alterantora,

Prościej napisać 10% pojemności akumulatora :idea:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sro Lis 12, 2008 11:30   

Jary napisał/a:
oprawca_1978 napisał/a:
Prąd ładowania około 0,1 (jedna dziesiąta) "pojemności" alterantora,

Prościej napisać 10% pojemności akumulatora :idea:


To jest profanacja takie pisanie. Bo 10% pojemności akumulatora 55 Ah to 5,5 Ah.

Nie można mieszać parametru pojemności akumulatora z prądem.

To tak samo, jak moc a energia. Jedno to [W] a drugie to [W*s] - czyli moc w jednostce czasu.

Fizyka, panowie, się kłania, 7 klasa szkoły podstawowej.

Ale POTOCZNIE tak się przyjmuje. "10%" pojemności.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lis 12, 2008 11:40   

oprawca_1978 napisał/a:
To jest profanacja takie pisanie. Bo 10% pojemności akumulatora 55 Ah to 5,5 Ah.

Nie można mieszać parametru pojemności akumulatora z prądem.

To tak samo, jak moc a energia. Jedno to [W] a drugie to [W*s] - czyli moc w jednostce czasu.

Fizyka, panowie, się kłania, 7 klasa szkoły podstawowej.

Ale POTOCZNIE tak się przyjmuje. "10%" pojemności.


:ok: :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
wild_weasel 




Pomógł: 114 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 807
Skąd: Poznań

Rover 200

Wysłany: Sro Lis 12, 2008 11:45   

oprawca_1978 napisał/a:
0,1 (jedna dziesiąta) "pojemności"

Jary napisał/a:
10% pojemności

Jedyną różnicą jest cudzysłów. 10%=0,1.
oprawca_1978 napisał/a:
Ale POTOCZNIE tak się przyjmuje. "10%" pojemności.

A Ty niby jak napisałeś? ;>
_________________
It's all right...
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lis 12, 2008 11:56   

drobna różnica:
"Prąd ładowania około 0,1 (jedna dziesiąta) "pojemności" alternatora" :) slowo kluczowew tym zdaniu: prąd :D a forma wyrażenia mnożnika jako 10%, czy 0,1 czy 1/10 czy 10 * E do - 1 ma najmniejsze znaczenie ;)

PS: Żądamy pełnego wydania bajek braci grimm i prawidłowego nazywania i używania wyrażen technicznych :mrg: :P ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Sro Lis 12, 2008 12:58   

oprawca_1978 napisał/a:
To jest profanacja takie pisanie. Bo 10% pojemności akumulatora 55 Ah to 5,5 Ah.


A 0,1 (jedna dziesiąta) "pojemności" alternatora (jak napisałeś) to ile to jest :?: :razz:
P.s. Temat dotyczył przecie prądu ładowania "A", więc nie mieszajmy z pojemnością aku "Ah" :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
mundek131 




Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 26 Sty 2008
Posty: 224
Skąd: Zielona Góra

Rover 200

Wysłany: Sro Lis 12, 2008 13:08   

czy po wymianie akumulatora na zupełnie nowy, "rozładuje " mi sie pilot immo i in. elektroniczne rzeczy?
Lepiej go doładować? Ale i tak w niedalekim czasie będę musiała kupić nowy, wiec jak to jest z tą drobną elektroniką typu pilot, np.?
_________________
Pozdrawiam
Mundi
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lis 12, 2008 13:40   

każdorazowe odpiecie/wyjęcie akumulatora powoduje koniecznosc ponownego zsynchronizowania pilota (naciśnięcie guziczka w pilocie 4 razy) i jeśli masz takie radio to koniecznosć wprowadzenia kodu. Nic innego się nie dzieje z autem :ok: Aku spokojnie możesz doładować, bez odpinania i wyjmowania go z auta :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
mcjg 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 292
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Lis 12, 2008 16:36   

oprawca_1978 napisał/a:
Prąd ładowania około 0,1 (jedna dziesiąta) "pojemności" alterantora

Jary napisał/a:
Prościej napisać 10% pojemności akumulatora

To w końcu pojemności czego: "akumulatora" czy "alternatora" :mrgreen:
 
 
mundek131 




Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 26 Sty 2008
Posty: 224
Skąd: Zielona Góra

Rover 200

Wysłany: Sro Lis 12, 2008 16:41   

Brt napisał/a:
(naciśnięcie guziczka w pilocie 4 razy)

No to rewelacja, tylko pomiziać guziczek parę razy i będzie działał ;p , takie to proste, jak w życiu :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam
Mundi
 
 
 
wild_weasel 




Pomógł: 114 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 807
Skąd: Poznań

Rover 200

Wysłany: Sro Lis 12, 2008 19:29   

mcjg napisał/a:
To w końcu pojemności czego: "akumulatora" czy "alternatora" :mrgreen:

Z tego co zdążyłem się zorientować ;) akumulator ma pojemność, a alternator prąd ładowania. Ale i tak każdy wie osochozi :P
_________________
It's all right...
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Czw Lis 13, 2008 07:22   

mcjg napisał/a:
oprawca_1978 napisał/a:
Prąd ładowania około 0,1 (jedna dziesiąta) "pojemności" alterantora

Jary napisał/a:
Prościej napisać 10% pojemności akumulatora

To w końcu pojemności czego: "akumulatora" czy "alternatora" :mrgreen:


Akumulator to nic innego, jak urządzenie służące do gromadzenia i pobierania energii (elektrycznej) kosztem wykonanej nad nim pracy (pracy prądu elektrycznego), która to energia magazynowana jest (mówiąc pokrótce) poprzez wykorzystanie przemian chemicznych. Tu parametrem opisującym wielkość nagromadzonej enerii jest pojemność, wyrażana w Ah. To jest bardziej złożone zjawisko, bo jest i sprawność akumulatora, itd..

A alternator to maszyna elektryczna (prądu przemiennego, najczęściej trójfazowa, ale są i wielofazowe), produkująca energię elektryczną kosztem wykonanej nad nim pracy mechanicznej (silnika), ktora potem jest (na potrzeby instalacji elektrycznej pojazdów, która jest na prąd stały), prostowana (prostowniki krzemowe - diody, mostek, po dwie diody na fazę), itd.. Tu parametrem opisującym możliwość produkowanej energii jest prąd (zakładając stałość napięcia, które jest regulowane samoczynnym regulatorem, albo tzw. wibrostykowym, działającym na zasadzie elektromagnesu, który załącza oporniki w tzw. obwód wzbudzania alternatora (alternatory wzbudzanie mają w wirniku - rotorze, odwrotnie niż w prądnicach prądu stałego), albo elektronicznym, który reguluje napięcie płynnie, za pośrednictwem układu elektronicznego (tranzystor tam jest najważniejszy).

Alternator musi mieć moc wystarczającą zarówno do ładowania akumulatora, a także do zapewnienia zasilania w energię urządzeń samochodu (zapłon, oświetlenie, itd..).
Moc współczesnych alternatorów to około 1 kW (średnie samochody) do kilku - ciężarówki, itd..
Prąd typowego alternatora nie jest stały, a zależy od jego obrotów i wyrażany jest tzw. krzywą prądową - prąd w funkcji obrotów. Jest to najczęściej charakterystyka nieliniowa, degresywna. Obrotów do krzesania mocy potrzebuje dość dużych i dla tego, jego przełożenie względem silnika to co najmniej 2:1, czyli kręci się od około 2000 rpm do około 15 tysięcy (około 7 tys obr silnika).

Konstukcyjnie (zwłaszcza względem konstrukcji prądnicy prądu stałego) są to urządzenia proste, małe, niezawodne i nie wymagające praktycznie żadnej obsługi.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Czw Lis 13, 2008 07:52   

oprawca_1978 napisał/a:
To tak samo, jak moc a energia. Jedno to [W] a drugie to [W*s] - czyli moc w jednostce czasu.
Fizyka, panowie, się kłania, 7 klasa szkoły podstawowej.


oprawca_1978 napisał/a:
urządzenie służące do gromadzenia i pobierania energii (elektrycznej)


oprawca_1978 napisał/a:
A alternator to maszyna elektryczna (prądu przemiennego, najczęściej trójfazowa, ale są i wielofazowe), produkująca energię elektryczną


Kolego totalnie sie zamotałeś :razz:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 97] świecące kontrolki ładowanie akumulatora i srs ?
agathas Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Pią Lis 23, 2007 21:36
giewu
Brak nowych postów [R214i 98] ładowanie, a kontrolka akumulatora...
probelmy z zasilaniem
Valander_wwa Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 21 Pon Gru 17, 2007 23:38
AndrewS
Brak nowych postów [R200 1.4 16v 99'] Ładowanie alternatora 15,8
duklos Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Czw Gru 24, 2009 11:13
PTE
Brak nowych postów [R200 SDi] Ładowanie alternatora zaraz po uruchomieniu
Raptile Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 17 Sro Lut 15, 2012 09:48
lucas202



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink