Dzisiaj rano wracając do domu zauważyłem dziwne stukanie pod maską, wydawało mi się, że to uszczelka pod kolektorem wydechowym, gdyż rok temu wymieniałem ją, z tego właśnie powodu. Postanowiłem przejechać się i połuchać dalej, w pewnym momencie wskaźnik temperatury płynu chłodniczego podniósł się do ok 3/4 skali. Zatrzymałem auto, otworzyłem maskę ze zbiorniczka wypływała kawa z mlekiem. Dodam, że olej wymieniany był 4 dni temu, sprawdzany był również płyn chłodniczy. Od tamtego czasu przejechałem jakieś 400km.
Silnik 1.4 8v
Ostatnio zmieniony przez Francuz Sob Lis 15, 2008 11:10, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lis 14, 2008 13:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Już znalazłem warsztat przybliżony koszt ok. 600 zł. Dziwi mnie fakt że łyn chłodniczy był sprawdzany 4 dni wcześniej, a olej wymieniony na nowy i tak odrazu wyciek kawy ze zbiorniczka i majonez pod korkiem.
A czy może być tak że olej się zmieszał z wodą nie przez uszczelkę tylko przez jakieś tuleje w spodzie silnika? Jeśli tak to od razu prosiłbym o przybliżony koszt takiej naprawy.
Dlaczego tak twierdzisz, jeśli nie potrafię sam usunąć tej usterki, gdyż moja wiedza mechaniczna jest niewystarczająca, chyba tylko to mi pozostaje
Zgadza się, po prostu kolega chciał powiedzieć, że taniej jest wymienić uszczelkę samemu ( zamknął byś się zapewne w 300 zł) i przynajmniej wiesz co i jak robisz, no ale w przypadku gdy się nie znasz, to nie ma się co ruszać zbytnio tego. Niestety, ale jest mało mechaników, którzy potrafią zrobić dokładnie HGF. Zdarza się w większości przypadków tak (można poczytać na naszym forum), że po naprawie HGF przejeżdża się powiedzmy 400-600 km lub po tygodniu czasu użykowania autka i znowu wychodzi HGF.
To co zrobić w takim razie jeżeli sie nie znamy? i nie możemy zrobić tego sami, zaprowadzić do ASO? to lepiej sprzedać i kupić drugi! niestety ale taka jest prawda drodzy koledzy!
Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pią Lis 14, 2008 22:40
dram napisał/a:
A czy może być tak że olej się zmieszał z wodą nie przez uszczelkę tylko przez jakieś tuleje w spodzie silnika? Jeśli tak to od razu prosiłbym o przybliżony koszt takiej naprawy.
Ja tak miałem i cały koszt naprawy wyniósł mnie 1260zl (7?? zl części a reszta robocizna)
Koledzy z forum polecili mi mechanika w Puszczykowie k. Poznania. Podobno zna się na temacie. Chyba nie pozostaje mi nic innego jak mu zaufać. Może moglibyście udzielić jakiś rad, o co zadbać podczas zlecenia tej usługi
Francuz mi Wojtek z puszczykowka budowal praktycznie 75tke.Ma pojecie o tym co robi a jak cos nie gra bo kazdemu sie moze zdarzyc to nie ma problemu z poprawka.Nawet jak to HGF.Koles jest mechanikiem z powolania a nie z koniecznosci.Nie pisze tego tylko dlatego ze to kumpel (place z reszta u niego prawie normalne ceny),nie oddaje nikomu innemu auta bo wiem jak robi i jak podchodzi do roboty.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
oprawca_1978 napisał/a:
No to będzie 600 PLN w błoto i stracony czas, nerwy i popsuty silnik.
Dlaczego tak twierdzisz, jeśli nie potrafię sam usunąć tej usterki, gdyż moja wiedza mechaniczna jest niewystarczająca, chyba tylko to mi pozostaje
Francuz, kolega o_1978 brzydzi się wszelkimi mechanikami. Uważa ich za oszustów, zdzierców, nierobów i partaczy. Przynajmniej ja takie wnioski wyciągnąłem po przeczytaniu wielu jego postów. Domyślam się, że do sporządzenia pozwu, zrobienia zastrzyku, projektu budowlanego i prowadzenia ksiąg rachunkowych również nie potrzebuje "szpecjalistów"
Czasem jest konieczność zaufać mechanikowi - jeśli już trzeba, to najlepiej sprawdzonemu.
Francuz jak nie zalozysz metalowej uszczelki to 100%. Nikt Ci nie powie czy za 30 czy za 100 tys.To urok serii K
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sob Lis 15, 2008 20:22
A jak założysz metalową uszczelkę bez magistrali olejowej (nowego typu), to możesz wrócić po 2-10 kkm. Ostatnio spotkałem kilka takich przypadków. Dlatego od jakiegos czasu odradzam uszczelkę nowego typu bez magistrali. Ponadto kilka cenienych na stronie serwisów odeszło od tej uszczelki.
Ponadto kilka cenienych na stronie serwisów odeszło od tej uszczelki.
Wiemy czemu? Nie pisalem o szczegolach bo ich poprostu nie znam ale to ze odradzasz to mnie zaskoczyles.Sczegoly poprosze.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sob Lis 15, 2008 21:00
Zukowaty napisał/a:
Tomi napisał/a:
Ponadto kilka cenienych na stronie serwisów odeszło od tej uszczelki.
Wiemy czemu? Nie pisalem o szczegolach bo ich poprostu nie znam ale to ze odradzasz to mnie zaskoczyles.Sczegoly poprosze.
Po prostu spotkałem się z kilkoma przypadkami, że uszczelka nowego typu (bez magostrali) potrafi po kilku tysiącach puszczać płyn na zewnątrz. Podobno jeśli przy pierwszych śladach dociągnie się śruby (jakieś 15-12 st.) może działać. Ponadto rozmawiałem także z Panem Midowiczem, który uszczelki nowego typu montuje tylko na specjalne życzenie.
Dlatego od pewnego czasu jestem zdania, że jednak obostrzenia MG Rover mają sens.
Uszczelka LVB500190 tylko razem z magistralą olejową (nową) i w modelach z aluminiową miską olejową.
Osobiście mam na stanie zarówno oryginał starego typu (sam miałem wymieniany na taki ponad 2 lata temu i silnik sucho wszędzie), zamiennik nowego typu, magistrala olejowa nowego typu i komplet MG Rover (uszczelka nowego typu z magistralą nowego typu, u wszystkimi uszczelkami i uszczelniaczami w komplecie - również zawarowe).
Zresztą zawsze dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem... jeśli ktoś mnie zapyta
Czyli w przypadku wymiany tak jak fabryka nakazala uszczelka+magistrala powinno z zalozenia byc ok? O co chodzi z ta aluminiowa miska olejowa?Rozumiem ze lepsze chlodzenie oleju ale co to ma do uszczelki pod glowica?Przeciez ta metalowa nie jest chyba az taka wrazliwa na temp oleju...
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum