Wysłany: Nie Lis 16, 2008 19:29 [Freelander] Anglik Lista Zakupów
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
No i stało się zamówiłem sobie Fredka.
Będzie sprowadzony w WB i stąd moje dalsze pytania.
Ponieważ mam urlop i wybieram się do Londynu mam pytanie:
Jakie elementy są potrzebne do przekładki ?
Zależy mi na dobrej jakości części dlatego zaplanowałem że tam kupie to co potrzebuję, dodatkowy aspekt to cena i gwarancja że części nie są po regeneracji.
Zamierzam trochę tym autkiem pojeździć.
- Maglownica – Już mam od rozbitego auta (TIR na nim zaparkował skasowany do przednich siedzeń udokumentowany przebieg 97.000 km)
- Klamki mam od Francuza
Teraz pytania:
- Słyszałem że pasuje oryginalny licznik i można go wykorzystać?
- Co z mechanizmem wycieraczek, przerabia się go czy w grę wchodzi zakup europejskiego?
Czy można zakupić/pasuje z innego auta.
- Central zamek (Wydaję mi się że to tylko kwestia przepięcia kabelków w sterowniku) i wymiany klamek na te z Francuza i będzie działać ?
- Co z układem klimatyzacji (Klimatyzacja manualna)
- Co z układem wspomagania?
- Czy trzeba kupować osłonę pod podszybie? (Bardzo drogie są)
- Co z kratkami nawiewów (Na oko wydaje mi się że pasują)
- Gdzie dokupić przewody hamulcowe ?
- Czy trzeba coś przerabiać w podłodze (podnóżki, plastiki, mocowania)
- I najważniejsze czy kable od elektroniki trzeba sztukować czy są na tyle długie, że można je przepiąć na drugą stronę ?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 18, 2010 23:14, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lis 16, 2008 19:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
SyntaX,
- Licznik jest taki sam z tym że będą główną miarą bedą MILE zamiast KM
- do zmainy cały mechanizm wycieraczek
- inaczej działa siłownik w drzwiach kierowcy a inaczej w drzwiach pasażera, w drzwiach kierowcy ma 4 kabelki a w pasażera 2, niektórzy przeciągają kable i cudują... (w Freelandku pilotem otwierasz drzwi kierowcy naciskając raz na guzik, następne naciśnięcie otwiera pozostałe drzwi oraz klapę)
- rurki, nagrzewnica, panel i linki do wymiany
- podszybie do wymiany
- wspomaganie zostaje tylko magiel do wymiany
- pasuje
- Allegro
- w podłodze nie ale w ścianie grodziowej wszystko (radzę szukać Europy z papierami i przespawywać sciane grodziową)
- wiazka do wymiany... lub lutowanie
No troszkę chyba kolega przesadził , sam przekładałem swojego i
- sciana grodziowa zostaje dobre wiertełko i rozwieracami fabryczne spawy przerzucamy sobie "wytłoczki" na lewą stronę i jest ślicznie
- mechanizm wycieraczek idealnie można przerobić na lewą stronie należy tylko dorobić sobie 3cie mocowanie , no i oczywiście przestawić ramie o 180.
- poza tym oprócz magla , przewodu ciśnieniowego do wspomagania , dwóch miedzianych przewodów hamulcowych , ramion wycieraczek , reflektorów i gumek nic nie trzeba kupować
a wiązka elektryczna i ogólnie elektryka banalnie prosta i niema problemu z zamianą kabli na sterowniku ( co zresztą jest opisane na tym forum ) działa idealnie włącznie z alarmem włączonych świateł.
przewodów nagrzewnicy praktycznie nie ruszałem
odnośnie przewodów elektrycznych widziałem juz dwa rozwiązania :
bezpieczniki po prawej stronie i przedłużenie niezbędnych przewodów
i bezpieczniki na lewej stronie tu przerzucamy zdecydowanie wiecej przewodów no i trzeba kombinować coś na bezpieczniki
ja zostawiłem po prawej stronie.
Ja nie lubie czegos na sztuke typu przespawywanie i odmierzanie na pałe... Wołałbym przerzucić cała ścianę...
Mechanizm rozni sie ramionami i mocowaniami...
Co do nagrzewnicy to sa chyba odwrotnie wyjscia do komory, oraz wlot z wnetrza z tego co pamietam...
Alarm rozni sie tym co wypisalem wyzej a wiec przekladka w sterowniku...
Ale co do elektryki to juz pozostawiam sugestie wlascicelowi...
no ja w 1,8 98 rok przełożyłem w mechanizmie wycieraczek tylko o 180 napęd na biegu zero i dorobiłem jedno mocowanie , działa idealnie
z pilotem też się dogadałem i reaguje na lewe drzwi
a co do spawań i tak ich nie unikniesz , ale jak dobrze wymierzysz relacje od serwa to jest ok , dlaczego serwo ? bo proszę wziąć pod uwagę że jest miejsce na serwo w lewej jaki z prawej strony więc najpierw serwo od niego pozostałe elementy
ale jak wiadomo co kto lubi , mi przekłada zamknęłą się w sumie w 3 tys (mniej wiecej ) jeżdze autem już trochę i odpukać poza zagadką z załączaniem wentyli nie ma problemu ale robiłem jak dla siebie
Kurcze, jestem zdecydowanym przeciwnikiem sztukowania kabli
Przespawywanie ściany grodziowej nie wchodzi w grę (nie uznaję aż takiej ingerencji w strukturę karoserii auta ).
Powiedzcie mi dużo jest bakli w tej wiązce ?
Tak myślę kupić gościowi co to bedzie przekładał dobra flaszencję i niech to ładnie zrobi na kostki, bo wiecie jak to jest z izolacją, zsunie się zrobi zwarcie, a to nie kabelek od głośników ale wiązka
Może być potem ładna kaszana.
Znajomemu po przekładce tak się spaliło auto i mam uraz co do sztukowania kabli.
Kurcze żebym nie był tak zaganiany to bym sam te kable na kostki ładnie zrobił.
Boję się że coś się gdzieś rozłaczy a potem szukaj. A tak ładnie bym sobie kable poprowadził za schowkiem w schowku zaślepka a za nią kostka od wiązki.
To jak to w końcu jest z tą wiązką elektryczną
Jak kupię europejską wiązkę to musze coś ciąć dorabiać w ścianie grodziowej
A może można to jakoś przepiąć tak by nie trzeba było lutować kabli.
Ktoś mówił o przepinaniu kabli w sterowniku, o co chodzi
OK dla wyjaśnienia opisuje moje własne doświadczenia z dwóch freelanderków , nie jestem specjalistą i broń Boże mechanikiem
SyntaX ja by za flaszyne tego nie robił trzeba trzy przekroje kabla kupić jak chcesz to zrobić dobrze ale min dwa ja się pierniczyłem z tym 2 dni (sobota, niedziela) banalna zasada jeden do jeden tniesz jeden lutujesz termokurczka i dopiero kolejny wiem wiem zero profesjonalizmu za to jest efekt i proszę mnie nie krytykować jak wspomniałem miechanikiem nie jestem , wiązki ja przedłużałem o jakieś 1,5 metra (trochę za dużo ) teraz chyba na 1 m max bym robił
Co do zapalenia auta uważam że trzeba popatrzeć jaki kabel przedłużasz i dobrać o podobnej średnicy no i kwestia izolacji ( ja okjełem każdą wiązkę przedłużoną tak jak była w oryginale)
wynik miałem identyczne wiązki na lewej stronie .
kitaro
Panowie to proste jak budowa cepa ( w 1,8 98 i 99 rok było identycznie )
nie zmieniamy absolutnie polaryzacji na silniku to nie potrzebne wystarczy położyć mechanizm na lewej stronie poszukać dłuższych śrub i dorobić trzecie mocowanie (chyba że ktoś chce rozwiercać oryginalne po prawej stronie)
co do przekładki silnik napędza ramiona więc należy rozpiąć to ramie od silniczka do ramion i przełożyć o 180 , słuchajcie połóżcie sobie przed sobą i zobaczycie jak to działa nie kombinujcie z silnikiem.
co do przełożenia sterownika to na tym forum znalazłem opis , znajdę jutro link dziś już nie chce mi się szukać na tej samej zasadzie (czyli lewe na prawą łopatologia) przepinałem poduszki .
tyle umiem pomoc przepraszam jeśli jestem mało dokładny jeśli ktoś ma ochotę to jestem z Lublina mogę to zwyczajnie pokazać
radeknan
Zrobiłem dokładnie tak jak ty, chociaż jak bym robił teraz to instalację przerobiłbym inaczej ale na pierwszym trzeba nabrać doświadczenia.Przerabiam dla siebie freelandera a wycinanie ściany grodziowej to wydaje mi się dopiero jest poważna ingerencja i po co to robić skoro jest symetryczne po obu stronach.Zostało mi trochę drobiazgów do zrobienia takich jak wycieraczki,centralny zamek żeby otwierał się najpierw z lewej potem reszta.Az tym wyjazdem do ciebie to jest niezły pomysł,kiedyś się wybiorę.
Na Allegro ktoś się oferuje że za 50zł pzerabia lampy z Anglika na Europę.
Trzeba wysłac lampy, ale ja myślę że kolo poprostu wymienia odbłyśniki i skleja lampy na nowo.
Pytanie czy lampy sa symetryczne, bo jak tak to wystarczy zmienić odbłyski, zatem trzeba będzie wtedy poszukać ladka i kupić gdzieś tanio zbite lampy, byle odbłyski były dobre, a potem jedno popołudnie, nozyk tapicerski, klej bezbarwny elastyczny i działamy.
Słuchajcie apropo tych kabli a co myślicie o połączeniu ich na takie złączki >>>Tutaj<<<
Zacynować końcówki kabli ładnie powkładać w kostki raz że by to wyglądało estetycznie, dwa było by bezpieczne.
Za schowkiem jest sporo miejsca i tam bym te kable ciął i sztukował.
W schowku zrobił bym sobie otwór i założył maskownicę od radia.
Jak coś to zdejmuje maskownicę i mam dostęp do kostki.
Co sądzicie o moim pomyśle.
Oczywiście kostki dobrane pod przekrój kabla.
Robiłem tak w Audi A4 (gość porobił na izolację, zrąbał się nawiew ściągałem deskę i zrobiłem na kostki)
Narazie ja i obecny właściciel nie ma problemów.
Co do kostek to pomysł chyba dobry pytanie tylko o miejsce bo tak naprawdę tam aż tak dużo miejsca niema ale ... może
Co do lamp za 50zł na allu , słyszałem o człowieku / z Lublina zresztą / co się tak ogłasza , znajomy skorzystał i pod całą otoczką profesjonalizmu wynik był taki że żarówki miały finalnie pozginane fantazyjnie ramiona tak żeby były lekko przechylone w samej oprawce reflektora.
Więc trzeba się dopytać jak człowiek to robi czyli co zmienia i przerabia itd..
Co do lamp za 50zł na allu , słyszałem o człowieku / z Lublina zresztą / co się tak ogłasza , znajomy skorzystał i pod całą otoczką profesjonalizmu wynik był taki że żarówki miały finalnie pozginane fantazyjnie ramiona tak żeby były lekko przechylone w samej oprawce reflektora.
Więc trzeba się dopytać jak człowiek to robi czyli co zmienia i przerabia itd..
widziałem to ogłoszenie
wydaje mi się,że jeśli chodzi o lampy to chyba najważniejsze są klosze i tutaj trzeba dokonać zmiany.
złączki ładne czerwone podobaja mi sie ale wyobraż sobie 98 kabli x 2 jaka wyjdzie z tego buła gdzie to zmiescisz, nic niewyjdzie lepiej niz lutowanie i koszulka termokurczliwa pozniej solidne obwiazanie izolacja i podpiecie do podszybia,a co do przekladania silniczka od wycieraczek jesli niezmienisz kątow ramienia glownego o zauwaz ze beda obcierac dolne ramiona o blache wyjsciem jest rozłaczenie i przesuniecie o 2 ząbki osi wycieraczek i zamiana ramion i obrocenie ramienia silniczka o 180
OK panowie usystematyzujmy wszystko bo się właśnie zabieram za to pomału.
1) Magiel- Jaka magiel kupić od jakich aut pasuje, słyszałem informacje że od Opla (ale konkretnie jai model, jakie roczniki) słyszałem też że od mazdy 626.
2) Wycieraczki, to akurat zrobię sobie sam, jednak mam pytanie czy trzeba kupować nowe ramiona wycieraczek, czy wystarczy tylko przestawienie na mechaniźmie.
3) Auto ma klimatyzację - Jak przełożyć.
4) Gumy na deske juz zakupiłem
5) Elektryka, z tym będzie najmniejszy problem, złaczka izolacja i po sprawie.
Prosze o pilne odpisanie osoby która się na tym zna.
Czy możecie mi polecić kogoś w Łodzi kto robi przekładki
SyntaX,
1. Magiel od Astry... Ale ten pomysl wybilem CI z glowy
2. Ramiopna nagiac i wypiaskowac
3. Obudowa do odwrotu
4. No i ok...
5. Bezpieczniki po prawo, kable do okumny...
Ok Panowie jedni pisza tak inni inaczej:
Bardzoprosze osobe z doswiadczeniem o szczegółową listę zakupów.
Prosze wymienic wszystko łacznie z przewodami, jakie, jaka długosc które mam kupić.
Chce mieć wszystkie niezbędne częsci naszykowane.
Przekładka bedzię robiona na oryginalnej maglownicy.
Prosze o konkretną liste co i jak.
Odwdzięczę się
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 85 Skąd: Sandomierz
Wysłany: Czw Sty 01, 2009 21:06
SyntaX napisał/a:
Ok Panowie jedni pisza tak inni inaczej:
Bardzoprosze osobe z doswiadczeniem o szczegółową listę zakupów.
Prosze wymienic wszystko łacznie z przewodami, jakie, jaka długosc które mam kupić.
Napiszę ci co ja kupiłem dostosuj tą listę do swojego samochodu bo ja mam trochę inny z silnikiem TD4
Gumy na deskę,maglownicę już masz oryginalną bo o innej nie ma mowy nawet.
Przewody elektryczne tego nikt chyba nie jest w stanie określić ile i podać długość w centymetrach bo trzeba by mierzyć i notować na bieżąco,koszulki termokurczliwe,taśma izolacyjna i taśma samowulkanizująca.Gdybym teraz robił to tak bym kombinował,żeby nie trzeba było przenosić bezpieczników na drugą stronę znacznie mniej pracy.Przewody hamulcowe zamówiłem takie jak były oryginalne średnica ponad 6 mm ,nie pamiętam dokładnie może 6,2 mm ale chyba tylko 2 rodzaje występują jeszcze 4,7 zarobili mi końcówki przewodów w sklepie koszt 80 pln oczywiście na oryginalnych śrubach więc jak będziesz rozkręcał to uważaj ,żeby nie zepsuć bo wszystkie końcówki będą potrzebne,długość w moim przypadku 190 i 194 cm.
Przewody do wspomagania jeden dorobiony ,zakuty na oryginalnych końcówkach drugi przedłużony bo nie chcieli zakuć na jednej plastikowej końcówce nie pamiętam długości koszt 100pln.Obudowa klimy ale ty masz inną.Lampy wyjąłem klosze i przeszlifowałem tak,żeby kąt padania światła był odpowiedni.Resztę można dostosować ,przerobić.
Koszt przekładki w moim przypadku podobny do tego co podaje radeknan nie wliczając w to oczywiście wszystkich olejów i płynów ,które wymieniłem.
Czy możecie mi polecic jakąs firmę robiącą przekładki w Łodzi.
Mam już prawie komplet części.
Zdecydowałem że nie przenoszę puszki bezpieczników bo nie widzę w tym większego sensu.
Prosił bym o wypowiedź osoby z Łodzi, chętnie zaproszę na dobre zimne piwko
Nie wiem co z przewodami chamulcowymi, czy toś mógłby podac dokładną średnicę i długość. Gdzie takowe kupić.
Widziałem że przy Rojnej otworzył się serwis Land Rover'a
Ja mieszkam na Lnianej więc niedaleko.
Czy ktoś miał z Was z nimi doświadczenia.
Bo myslę że tam moge takie przewody dostać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum