witam,
cały czas walczę bezskutecznie z hamulcami tylnymi. tutaj jest dyskusja.
przypomniało mi się, że jak mechanik wymieniał mi klocki z tyłu, to zeszlifował na szlifierce te metalowe "cypki" z klocków bo ponoć były niepotrzebne. ostatnio w RAVE pooglądałem obrazki i poczytałem o wymianie klocków i widziałem, że ten "cypek" powinien wchodzić w to krzyżowe nacięcie (frez czy jak to można nazwać) w tłoczku.
oto moje pytanie:
Czy brak tych metalowych wypustków może powodować blokowanie hamulca opisane w wątku
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lis 04, 2008 23:09 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 11 razy Dołączył: 18 Mar 2008 Posty: 274 Skąd: Toruń
Wysłany: Pią Lis 07, 2008 20:26
leszek95b napisał/a:
kupiłem na tył klocki ATE, wymieniłem i nadal to samo ;
Czyli pozostaje Ci zająć się zaciskami, pewnie coś nie tak z nimi, sprawdź też przewody elastyczne, lubią czasami sie rozwarstwaić w środku i działają wtedy jak zawór zwrotny
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
no właśnie przewody wymienione na nowe, (zresztą opis historii wymian w stowarzyszonym wątku) a nadal tak samo. jutro pojadę do firmy co regeneruje zaciski, za 80zł od sztuki mają mi je zrobić, do tego pewnie koło 20zł za gumki i zaś kur!@#$ 200zł pójdzie i nie będzie wiadomo czy będzie już dobrze
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Pią Lis 07, 2008 21:49
leszek95b napisał/a:
no właśnie przewody wymienione na nowe, (zresztą opis historii wymian w stowarzyszonym wątku) a nadal tak samo. jutro pojadę do firmy co regeneruje zaciski, za 80zł od sztuki mają mi je zrobić, do tego pewnie koło 20zł za gumki i zaś kur!@#$ 200zł pójdzie i nie będzie wiadomo czy będzie już dobrze
Witaj,
Może tradyzyjnie w R200 przetarła Ci się linka ręcznego i po prostu nie ręczny nie odbija... lub po prostu zaciski stoją.
ja kolego w swojej 600 tez mialem taki problem , a rozwiazal mi go moj ojciec chodzilo o to ze zacisk a wlasciwie samo regulator byl zle ustawiony byl w 3/4 swojej pracy wiec zacisk w srodku poruszal sie jedynie 2-3 mm wiec dupa odpiol linke przestawil kluczem regulator i chodzi
to jest element ktory pod wplywem scierania klocke wysuwa tloczek zeby sprawnosc hamulca byla zachowana, a chodiz tam gdzie masz linke odepnij ja cofnij kluczem ten element co trzyma ja, nastepnie sprawdz czy tloczek sie cofnol jelsi nie to trzeba go wkrecic przynjamniej u mnie uciebei mobe byc wciskany przesmaruj wloz klocki zapnij linke zaloz zaciks poruszaj reczny i zobacz czy dziala
Panowie, w poniedziałek będę miał zregenerowane zaciski.
We wtorek podzielę się opinią czy pomogło - może w końcu zmienię oba wątki na [SOLVED]
[ Dodano: Czw Lis 13, 2008 10:33 ]
No więc (wiem wiem, nie zaczyna się od tego wypowiedzi ) zaciski zregenerowane. Nadal tak samo Znowu wydana kasa i nic nie pomogło
Zacisk tylny prawy (ten, z który są te problemy) według Pana co regenerował jest w bardzo dobrym stanie. Mówił, że nie był skorodowany, trzeba było brud i smar wyczyścić, wymienić uszczelniacze (oraz resztę gumek), przesmarować, skręcić do kupy i że musi być ok. Tylny lewy ponoć trochę jest skorodowany, ale przy samym końcu i dopiero mogą być problemy jak będą bardzo chude klocki i tarcze. No ale ten lewy tył chodzi super od samego początku.
Pomóżcie proszę... Jak narazie wpakowałem w tą naprawę hamulców z tyłu 820zł i dalej trzyma.
zaciski odebrane po poprawce regeneracji - dalej tak samo
...ale coś mi podpada ta regeneracja, bo jak się pytałem o stan układu od ręcznego to mówili, że nie rozbierali...
jak sam się za to nie wezmę, to nie będę wiedział, czy zaciski są temu winne.
proszę o info jak rozebrać zacisk, na co uważać i jakie narzędzia są potrzebne żeby zrobić to w domu przy użyciu "typowych" narzędzi.
...ale coś mi podpada ta regeneracja, bo jak się pytałem o stan układu od ręcznego to mówili, że nie rozbierali...
To własnie w tym układzie pewnie jest problem. Kiedyś swój próbowałem rozebrać i poległem własnie przy kawałku od ręcznego. Narzedzia .... zwyczajne, śrubokręt, jakieś kombinerki, płaskoszczypy z długimi koncami ... niestety nei pamiętam szczegółów a sam tłoczek zacisku się wykręca a nie wyciska Powodzenia. Pstryknij fotki jak rozbierzesz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum