Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220] Coupe '94 Pytania co do silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R220] Coupe '94 Pytania co do silnika
Autor Wiadomość
cycu 




Dołączył: 28 Wrz 2006
Posty: 38
Skąd: Jordanów



Wysłany: Sob Lis 15, 2008 00:55   [R220] Coupe '94 Pytania co do silnika

Witam,
Kupiłem dziś Rovera 220 coupe rok '94. Niestety musze w nim zmienic silnik i teraz pytanie jaki kupic lub prościej gdzie i za ile. Silnik potrzebuje z całym osprzętem bo jakiś wariat włożył do tego samochodu diesla montego... Zastanawiam się między 1.8 benzyna a 2l i tu pytanie z jakich modeli podejdzie mi silnik? Przypuszczam że wszystkie z serii 200? czy oprócz serii 200 podejdą inne? Do samochodu planuje później jak bedzie już wszystko ok włożyc LPG. Liczę na podpowiedzi.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lis 15, 2008 00:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
donmulanka 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Lis 2007
Posty: 318
Skąd: Nowy Targ



Wysłany: Sob Lis 15, 2008 14:18   

Mozesz swojemu roverkowi wsadzic silnik 1.6 16v ten hondowski ktory byl w r216coupe albo 1.8vvc czy tez 2.0turbo ale jesli masz zamiar wkladac gaz to 2.0t nie wkladaj bo to mija sie z celem... :) pozdr
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
cycu 




Dołączył: 28 Wrz 2006
Posty: 38
Skąd: Jordanów



Wysłany: Nie Lis 16, 2008 21:57   

no tak też myślę tylko mi chodzi dokładniej z którym będzie najmniej problemów - znaczy kwestia zmieszczenia i spasowania łap w tym modelu, bo domyślam się że nie wejdzie tu byla jaki silnik z rovera np 800 czy 600 tylko czy to musi być seria 200 czy jak? może ktoś mi pomóc gdyż nie wiem jak szukać tego w internecie.

Co powiecie np na ten
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lis 18, 2008 10:50   

a moze warto poszukać z taki jak powinien być, czyli z 220turbo, lub 620Ti, 820Ti. Wtedy nie bedzie problemu ze spasowaniem. Moze ściagnać jakiegoś anglika i z niego wziąć kompletny zespół napędowy ?? Taki sam silnik ale w wersji bez turbiny, był jeszcze w 420Si i 820Si :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
kostas 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 228
Skąd: Kłodzko

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 18, 2008 11:13   

Jak kupisz jakis powyzej 1.6, to moge sie zamienic za mojego w pelni sprawnego 1.6 16V :P
_________________
Najlepszym dowodem na to, że w kosmosie istnieje inteligecja jest to, że się z nami nie kontaktują.
 
 
 
cycu 




Dołączył: 28 Wrz 2006
Posty: 38
Skąd: Jordanów



Wysłany: Wto Lis 18, 2008 22:51   

hmm, znalazłem hondę accord IV wersje do sprzedania z silnikiem 2.0l benzyna, tylko zastanawiam się czy on spasuje, może ktoś poradzić coś w tej kwestii...
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lis 18, 2008 22:59   

silnik 2.0 z tomcata jest zupełnie inny niż 2.0 od hondy - podejrzewam, że byłoby duzo problemów :|
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 18, 2008 23:59   

pokaż fotke silnika to coś Ci powiemy więcej... masz takie opcje:
-silnik d16a8/a9 z hondy CRX/Concerto, bo taki był seryjnie
-K-series,
-2.0Turbo :twisted:
W zależności od tego co tam było wcześniej ( wiesz może??) pasowało by włozyć taki sam motor, ciekawe jak sprawa z osprzętem i kompem....
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sro Lis 19, 2008 07:59   

Ważne jest, czy miałeś zmieniane mocowanie silnika. Jeśli orginalne to najlepiej któryś z silników podanych przez Markzo. Jeżeli miałeś zmieniane mocowania, to chyba najlepiej było by dopasować do serii T bez turbo(LPG) z 620,820.
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sro Lis 19, 2008 08:06   

Markzo napisał/a:
pokaż fotke silnika to coś Ci powiemy więcej... masz takie opcje:
-silnik d16a8/a9 z hondy CRX/Concerto, bo taki był seryjnie
-K-series,
-2.0Turbo :twisted:
W zależności od tego co tam było wcześniej ( wiesz może??) pasowało by włozyć taki sam motor, ciekawe jak sprawa z osprzętem i kompem....

2-litrowe Tomcie bez śmiegiełka również były.
 
 
cycu 




Dołączył: 28 Wrz 2006
Posty: 38
Skąd: Jordanów



Wysłany: Czw Lis 20, 2008 01:02   

oryginalnie był właśnie wg dowodu rejestracyjnego 2.0 turbo no i z vinem tez się zgadza
Kod:
Opis    Wartość
Model    MG Rover, 200/400 (XW)
Aspiration    Turbosilnik turbodoładowany
Body Style    2 Door Coupe
Catalyst    3 way catalyst
Class (Trim)    Class 5.2klasa wyposażenia
Drive    LHDkierownica po lewej stronie
Engine CC    2000 ccpojemność silnika 2000 cc
Engine cylinders    4 Cylinder4-cylindrowy rzędowy
Engine Fuel System    Multi pnt inj long track inlet std
Fuel Type    Petrolbenzyna
Performance    200PSmoc silnika 200 KM
Series Engine    T Series
Transmission    Manualmanualna skrzynia biegów
Transmission No. of Speeds    5 Speedpięć biegów
Transmission Type    K4BS
Transmission Type    K4BX
Transmission Type    K6BS
Transmission Type    K7BSUT
Transmission Type    K7BX
Valves per engine    16Vsilnik 16-zaworowy
Model Year    1981rok modelowy (nie musi oznaczać roku produkcji)
S/N    026682

W tej chwili jest włożony w nim silnik diesla z rovera montego, domyślam się że kompa z beznzynki wymontowano podobnie jak pompke palliwa i itp, choc abs działaje wg kontrolki lecz nie wiem z którego kompa. Jutro zrobię parę fotek i wrzucę pod wieczór. Mocowanie do silnika było raczej zmieniane.

Hmm... coraz mniej się przekonuje czy to był dobry zakup, jak narazie to same niejasności i problemy... a tu za niedługo OC się kończy a nie mam jak zarejestrować samochodu nawet na siebie bo nie mam przeglądu...

Co do tej hondy to jest problem jeśli ona nie ma abs? Mocowanie silnika myślę ża jakoś by się zrobiło, jakby wyglądała sprawa obrotomierza i zegarów? No chyba że ktoś ma do sprzedania jakiś bardzo interecujący silniczek w miare dobrej cenie do 2000tys bo tyle na razie moge wydać na silnik lub spotkał się z jakąś interesującą aukcją?

Edit:
Znalazłem jeszcze coś takiego:
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C6428379
Co o tym myslicie?
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lis 20, 2008 10:23   

ABS jest systemem niezależnym od kompa silnika, wiec to nie problem.

To auto z linku, ma silnik pasujący do Twojego tyle, że bez turbiny :ok: będziesz miał komplet elementów (pompę, komp, silnik, skrzynię itp.) mpoim zdaniem moze to być niezła opcja :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Wojtek88 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Cze 2004
Posty: 451
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 20, 2008 21:38   

Jeśli w dowodzie masz napisane, że 2.0 ze śmigiełkiem, to można chyba włożyć nawet ten "słabszy" 1.6 16V (DOHC). Jeśli się mylę poprawcie mnie.
_________________
Roverlution
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lis 20, 2008 21:42   

silnik 2.0 z tomcata to silnikowa seria T, silniki od 1.1 do 1.8 to silnikowa seria K - sa to zupełnie inne konstrukcje, wiec zamiana moze nie być plug&play, aczkolwiek napewno jest mozliwa :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
cycu 




Dołączył: 28 Wrz 2006
Posty: 38
Skąd: Jordanów



Wysłany: Pią Lis 21, 2008 12:15   

kurcze już miałem jechać po tą 620 z mojego linka kilka postów wyżej a tu dzwonie po paru minutach i już sprzedane - normalnie niefart...

Znalazłem jeszcze 400 rovera z 2l silnikiem, może ktoś napisać mi czy on spasuje - łapy i etc bo za 1h jadę raczej po niego...

[ Dodano: Czw Lis 27, 2008 19:57 ]
no i pojawił się problem z nowym silnikiem, mowa o silniku z 420 rocznik 98, muszę coś wymyślić z łapą od strony rozrządu gdyż na oryginlnej z 400 silnik by wystawał do góry ok 20 cm :( Kurcze jak narazie to tylko pod góre mam. Może ktoś ma jakieś fotki oryginalnych uchwytów do silnika z rovera 220 coupe. Przyznam że byłyby mi one bardzo pomocne. Ciekawe czy jeśli odkręcę oryginalną łapę od silnika z 400 czy spasuję tam łapy oryginalne z 220 coupe, postaram się jutro zrobić jakieś zdjęcia również aby było jasne o co mi chodzi.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: [r216] kupie zderzak coupe
filipo1992 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
13 Czw Mar 02, 2017 12:10
filipo1992
Brak nowych postów [R220 Coupe] zerwane poduszki silnika
KICIAFIREREK Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
15 Nie Lut 12, 2012 17:13
kuba_7
Brak nowych postów [R220 coupe] Tomcat Mocowanie silnika
kuba_7 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
3 Wto Kwi 19, 2011 17:20
kuba_7
Brak nowych postów [R220 coupe]schematy elektryczne
stanley200 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
1 Wto Maj 19, 2009 12:01
sTERYD
Brak nowych postów [r220 coupe] Kierownica z MG TF do Kanciaka
dobryziom Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
11 Pon Sie 16, 2010 09:02
shilus82



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink