Wysłany: Sob Lis 15, 2008 00:55 [R220] Coupe '94 Pytania co do silnika
Witam,
Kupiłem dziś Rovera 220 coupe rok '94. Niestety musze w nim zmienic silnik i teraz pytanie jaki kupic lub prościej gdzie i za ile. Silnik potrzebuje z całym osprzętem bo jakiś wariat włożył do tego samochodu diesla montego... Zastanawiam się między 1.8 benzyna a 2l i tu pytanie z jakich modeli podejdzie mi silnik? Przypuszczam że wszystkie z serii 200? czy oprócz serii 200 podejdą inne? Do samochodu planuje później jak bedzie już wszystko ok włożyc LPG. Liczę na podpowiedzi.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lis 15, 2008 00:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Lis 2007 Posty: 318 Skąd: Nowy Targ
Wysłany: Sob Lis 15, 2008 14:18
Mozesz swojemu roverkowi wsadzic silnik 1.6 16v ten hondowski ktory byl w r216coupe albo 1.8vvc czy tez 2.0turbo ale jesli masz zamiar wkladac gaz to 2.0t nie wkladaj bo to mija sie z celem... pozdr
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
no tak też myślę tylko mi chodzi dokładniej z którym będzie najmniej problemów - znaczy kwestia zmieszczenia i spasowania łap w tym modelu, bo domyślam się że nie wejdzie tu byla jaki silnik z rovera np 800 czy 600 tylko czy to musi być seria 200 czy jak? może ktoś mi pomóc gdyż nie wiem jak szukać tego w internecie.
a moze warto poszukać z taki jak powinien być, czyli z 220turbo, lub 620Ti, 820Ti. Wtedy nie bedzie problemu ze spasowaniem. Moze ściagnać jakiegoś anglika i z niego wziąć kompletny zespół napędowy Taki sam silnik ale w wersji bez turbiny, był jeszcze w 420Si i 820Si
hmm, znalazłem hondę accord IV wersje do sprzedania z silnikiem 2.0l benzyna, tylko zastanawiam się czy on spasuje, może ktoś poradzić coś w tej kwestii...
pokaż fotke silnika to coś Ci powiemy więcej... masz takie opcje:
-silnik d16a8/a9 z hondy CRX/Concerto, bo taki był seryjnie
-K-series,
-2.0Turbo
W zależności od tego co tam było wcześniej ( wiesz może??) pasowało by włozyć taki sam motor, ciekawe jak sprawa z osprzętem i kompem....
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Pomógł: 35 razy Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 473 Skąd: Katowice
Wysłany: Sro Lis 19, 2008 07:59
Ważne jest, czy miałeś zmieniane mocowanie silnika. Jeśli orginalne to najlepiej któryś z silników podanych przez Markzo. Jeżeli miałeś zmieniane mocowania, to chyba najlepiej było by dopasować do serii T bez turbo(LPG) z 620,820.
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sro Lis 19, 2008 08:06
Markzo napisał/a:
pokaż fotke silnika to coś Ci powiemy więcej... masz takie opcje:
-silnik d16a8/a9 z hondy CRX/Concerto, bo taki był seryjnie
-K-series,
-2.0Turbo
W zależności od tego co tam było wcześniej ( wiesz może??) pasowało by włozyć taki sam motor, ciekawe jak sprawa z osprzętem i kompem....
oryginalnie był właśnie wg dowodu rejestracyjnego 2.0 turbo no i z vinem tez się zgadza
Kod:
Opis Wartość
Model MG Rover, 200/400 (XW)
Aspiration Turbosilnik turbodoładowany
Body Style 2 Door Coupe
Catalyst 3 way catalyst
Class (Trim) Class 5.2klasa wyposażenia
Drive LHDkierownica po lewej stronie
Engine CC 2000 ccpojemność silnika 2000 cc
Engine cylinders 4 Cylinder4-cylindrowy rzędowy
Engine Fuel System Multi pnt inj long track inlet std
Fuel Type Petrolbenzyna
Performance 200PSmoc silnika 200 KM
Series Engine T Series
Transmission Manualmanualna skrzynia biegów
Transmission No. of Speeds 5 Speedpięć biegów
Transmission Type K4BS
Transmission Type K4BX
Transmission Type K6BS
Transmission Type K7BSUT
Transmission Type K7BX
Valves per engine 16Vsilnik 16-zaworowy
Model Year 1981rok modelowy (nie musi oznaczać roku produkcji)
S/N 026682
W tej chwili jest włożony w nim silnik diesla z rovera montego, domyślam się że kompa z beznzynki wymontowano podobnie jak pompke palliwa i itp, choc abs działaje wg kontrolki lecz nie wiem z którego kompa. Jutro zrobię parę fotek i wrzucę pod wieczór. Mocowanie do silnika było raczej zmieniane.
Hmm... coraz mniej się przekonuje czy to był dobry zakup, jak narazie to same niejasności i problemy... a tu za niedługo OC się kończy a nie mam jak zarejestrować samochodu nawet na siebie bo nie mam przeglądu...
Co do tej hondy to jest problem jeśli ona nie ma abs? Mocowanie silnika myślę ża jakoś by się zrobiło, jakby wyglądała sprawa obrotomierza i zegarów? No chyba że ktoś ma do sprzedania jakiś bardzo interecujący silniczek w miare dobrej cenie do 2000tys bo tyle na razie moge wydać na silnik lub spotkał się z jakąś interesującą aukcją?
ABS jest systemem niezależnym od kompa silnika, wiec to nie problem.
To auto z linku, ma silnik pasujący do Twojego tyle, że bez turbiny będziesz miał komplet elementów (pompę, komp, silnik, skrzynię itp.) mpoim zdaniem moze to być niezła opcja
silnik 2.0 z tomcata to silnikowa seria T, silniki od 1.1 do 1.8 to silnikowa seria K - sa to zupełnie inne konstrukcje, wiec zamiana moze nie być plug&play, aczkolwiek napewno jest mozliwa
kurcze już miałem jechać po tą 620 z mojego linka kilka postów wyżej a tu dzwonie po paru minutach i już sprzedane - normalnie niefart...
Znalazłem jeszcze 400 rovera z 2l silnikiem, może ktoś napisać mi czy on spasuje - łapy i etc bo za 1h jadę raczej po niego...
[ Dodano: Czw Lis 27, 2008 19:57 ]
no i pojawił się problem z nowym silnikiem, mowa o silniku z 420 rocznik 98, muszę coś wymyślić z łapą od strony rozrządu gdyż na oryginlnej z 400 silnik by wystawał do góry ok 20 cm Kurcze jak narazie to tylko pod góre mam. Może ktoś ma jakieś fotki oryginalnych uchwytów do silnika z rovera 220 coupe. Przyznam że byłyby mi one bardzo pomocne. Ciekawe czy jeśli odkręcę oryginalną łapę od silnika z 400 czy spasuję tam łapy oryginalne z 220 coupe, postaram się jutro zrobić jakieś zdjęcia również aby było jasne o co mi chodzi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum