Forum Klubu ROVERki.pl :: [R216,1.6 16V] Nie kręci rozrusznik
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R216,1.6 16V] Nie kręci rozrusznik
Autor Wiadomość
cabriolecik 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 47
Skąd: Zdolny Śląsk



Wysłany: Sob Lis 29, 2008 11:55   [R216,1.6 16V] Nie kręci rozrusznik

1995rok cabrio.
Bałaganu narobiła oczywiście wiązka tylnej klapy. Jest już naprawiona, ale auto nie kręci. Piloty nie działają, no ale mogą być niesprawne. Kod do odpalenia z karty wbity i mimo to rozrusznik nie kręci. Elektronika posprawdzana- nic nie zalane - wszystko jak nowe, bezpieczniki sprawne. Po przekręceniu kluczyka w pozycję start cyka przekaźnik w puszce immo i ten pod radiem. Prąd przekaźnik od rozruchu przekazuje prawidłowo. Czyli wskazywałoby to, że immo nie blokuje bo przecież ten przekaźnik by nie startował (czy dobrze myślę?). I sygnał dźwiękowy nie działa, a przekaźnik też prąd puszcza na niego.
Czy może ma to auto gdzieś swój słaby punkt jeśli chodzi o masę. Bo mam wrażenie, że brakuje mu masy. A może się mylę?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lis 29, 2008 11:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
TARADAJA 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 210
Skąd: Stobno k/Kalisza



Wysłany: Czw Gru 04, 2008 01:36   

Sprawdż czy w momencie przekręcenia kluczyka na kablu dochodzącym do wsuwki elektromagnesu rozrusznika dochodzi napięcie. Samo "cykanie" przekaźnika nie oznacza że przekaźnik podaje napięcie! Może na stykach elektromagnesu przekaźnika jest napięcie a na stykach roboczych nie? Chyba że to sprawdziłeś?! A czy po wprowadzeniu kodu serwisowego kluczykiem dioda alarmu w liczniku po przekręceniu kluczyka świeci się ciągle, pulsuje czy jest wygaszona?Kabel masowy przy rozruszniku przykręcony dostatecznie? Czy na "krótko" rozrusznik kręći? Seria pytań żeby ustalić jak najwięcej faktów :?:
 
 
 
cabriolecik 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 47
Skąd: Zdolny Śląsk



Wysłany: Czw Gru 04, 2008 16:10   

Po wprowadzeniu kodu awaryjnego dioda dalej mruga, jak otworzę drzwi świeci światłem ciągłym. Czyli to chyba oznacza, że immo dalej blokuje. Bo zdaje się powinna być wygaszona? Przekaźnik prąd podaje. Na rozruszniku jeszcze nie sprawdzałem, czy jest napięcie. Wszystkie masy w okolicy silnika wyczyszczone i sprawne. Napisz jak powinna zachowywać się dioda przy wprowadzaniu kodu. Czy ma reakcję, jeśli kluczem w lewo i przytrzymam 5sek? Czy nie informuje o tym, że auto jest gotowe do przyjęcia kodu?
Centralny nie działa (chyba istnieje w tym aucie) i buczka w bezpiecznikach też nie słychać. Masy i bezpieczniki sprawdzone.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Gru 04, 2008 16:23   

cabriolecik napisał/a:
Napisz jak powinna zachowywać się dioda przy wprowadzaniu kodu.

Powinna zgasnąć. Przy uruchamianiu samochodu dioda od immo nie może się świecić/migać/itp.

cabriolecik napisał/a:
Po wprowadzeniu kodu awaryjnego dioda dalej mruga, jak otworzę drzwi świeci światłem ciągłym. Czyli to chyba oznacza, że immo dalej blokuje.

Dokładnie tak.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
TARADAJA 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 210
Skąd: Stobno k/Kalisza



  Wysłany: Czw Gru 04, 2008 17:36   

Świecąca dioda oznacza że imobilizer jest aktywny czyli auta nie odpalisz :sad: Czy posiadany kod jest na 100% od tego auta? A jaką procedure używasz aby wpisać kod kluczykiem? Prawidłowa brzmi przy otwartych zamkach nie drzwiach wprowadz 4-ro cyfrowy kod w tej kolejności: zamknij->otwórz->zamknij->otwórz jeśli kodem są np.1-1-1-1.Analogicznie jeśli jest inny to cyfra informuje cię ile razy kluczyk należy przekręcić w tą samą stronę :shock: Może to trudne ale do wykonania musi się udać chyba że krańcóweczka umieszczona w zamku nie podaje impulsu do imobilizera?!
 
 
 
cabriolecik 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 47
Skąd: Zdolny Śląsk



Wysłany: Czw Gru 04, 2008 18:43   

Auto kupiłem z oryginalnym kodem na karcie. Ponadto różne kserówki z serwisu i kod potwierdzony. Wbijałem prawidłowo wg procedury serwisowej. Ugnity był jeden pin między drzwiami , a nadwoziem właśnie od krańcówki. Już naprawiony. Jutro sprawdzę, czy wyłącznik w drzwiach prawidłowo działa i napiszę co i jak. Ponieważ jest to cabrio robię to z doskoku, bo nie tak bardzo mi się pali. Do wiosny daleko. Ale chciałbym już się przejechać.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Gru 04, 2008 18:48   

do tej krancowki idzie tylko dwa kable, ciekawe jak rozroznia immo kierunek przekrecenia kluczyka (prawo, lewo), chyba ze krancowka w ktoryms polozeniu (*lewym badz prawym) puszcza np. dwa sygnaly,
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
cabriolecik 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 47
Skąd: Zdolny Śląsk



Wysłany: Czw Gru 04, 2008 21:21   

Switch przy kluczu podaje masę do ECU alarmu (jak przekręcasz kluczyk w lewo). Kluczyk w prawo też podajesz masę do ECU alarmu, ale już nie switchem, ale zamkiem, bo go mechanicznie zamykasz, a on ma w sobie elektrykę. Czyli odblokowanie immo polega na podaniu masy dwoma kabelkami do centralki. (oczywiście odpowiednia ilość cyknięć).
Raz na jeden raz na drugi.
Dziś udało się odblokować immo. Kod awaryjny nie wszedł, ale może niedokładnie wbiłem.
Klucz w lewo dioda bardzo szybko migała, a w prawo gasła. Natomiast synchronizacja dwóch pilotów przebiegła bez problemu. Auto zapaliło na dotyk, mimo że dośc długo stało. Centralny działa bez zarzutu.
Usterka - przewody bagażnika i wtyczka między drzwiami kierowcy, a nadwoziem.
:rotfl:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r216] rozrusznik nie kręci
marhew Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Czw Paź 06, 2011 07:18
PTE
Brak nowych postów [R25 1.6 '00] Nie kręci rozrusznik
Świecił check, resetuje się zegarek
timer Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Czw Lip 17, 2008 22:37
wild_weasel
Brak nowych postów [r200] Rozrusznik nie kręci
marcze83 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Gru 13, 2012 22:43
zdzichu
Brak nowych postów [R200] Rozrusznik raz kręci a raz nie ....
wachu990 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Wto Lip 05, 2011 10:14
sTERYD
Brak nowych postów [R214 v8 99r] HGF -> rozrusznik nie kręci:/
mackol Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 26 Wto Lis 25, 2008 09:30
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink