Forum Klubu ROVERki.pl :: SOLVED[r416si 97r] Wspomaganie kierownicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 14:07
SOLVED[r416si 97r] Wspomaganie kierownicy
Autor Wiadomość
polakpolak29 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 174
Skąd: GW



Wysłany: Pon Lis 24, 2008 15:04   SOLVED[r416si 97r] Wspomaganie kierownicy

Witam po małej przerwie. Mam pytanie dotyczące układu wspomagania dzisiaj zauważyłem ze gdy odpalę silnik kierownica chodzi zazwyczaj łatwo jak dla mnie za łatwo obraca się tak jak by koła ślizgały się na lodzie, problem ten występuje podczas postoju i przez kilka pierwszych minut jazdy później wszystko się normuje i działa poprawnie. Szukałem na forum ale nic nie znalazłem podobnego przypadku. Czy jest to pasek a może pompka a może coś innego??. A może to wina płynu(może już jest stary?? ) Poziom płynu jest odpowiedni nigdzie nie ubywa. Co o tym Myślicie??
Ostatnio zmieniony przez polakpolak29 Wto Maj 05, 2009 15:03, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lis 24, 2008 15:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10922
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Lis 24, 2008 15:38   

jest chlodno i przez pierwsze parę minut zanim płyn się rozgrzeje jest gęstszy, przez co pompka go skuteczniej tłoczcy i bardziej Cię wspomaga w kręceniu kierownicą :hm: taka moja teoria ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
polakpolak29 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 174
Skąd: GW



Wysłany: Pon Lis 24, 2008 15:42   

Tak też myślałem ze to wina temperatury, ale nie byłem pewien
:mrgreen:

[ Dodano: Pon Lis 24, 2008 16:47 ]
To jak już jesteśmy przy wspomaganiu to mam pytanie co ile należy wymienić olej??
Jaka jest pojemność układu ?? Czytałem ze jak olej ściemnieje to należy go wymienić
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Pon Lis 24, 2008 18:37   

Odnośnie wymiany płynu to zawsze warto wymienić, bo ciężko stwierdzić w jakim jest stanie na podstawie koloru. Mój płyn w zbiorniczku wydawał się żółto przezroczysty a jak zlałem go do słoika to okazał się czarny.
 
 
polakpolak29 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 174
Skąd: GW



Wysłany: Pon Lis 24, 2008 20:44   

Rozumiem ze trzeba mieć 3 litry na wymianę
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Lis 24, 2008 21:03   

3 to chyba nie ale lepiej wypłukać stary płyn a do tego potrzeba nowego i dopiero później wlać świeżutki płyn. Też mnie to czeka bo mam czarny płyn jak... (tutaj sobie dopiszcie co chcecie :twisted: )
 
 
 
polakpolak29 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 174
Skąd: GW



Wysłany: Pon Lis 24, 2008 21:08   

No właśnie jaka jest dokładna pojemność układu ?? ponieważ mam 1litr HIPOL ATF II D (spełnia wymagania GM Dexron II D Allison C-4) i nie wiem ile jeszcze dokupić ??
PS u mnie również jest juz czarny :twisted:
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Pon Lis 24, 2008 21:12   

litr powinien wystarczyć

[ Dodano: Pon Lis 24, 2008 21:18 ]
podpowiedź: cytat z innego tematu
procedura jest w Rave,, wchodzi ok 1l
w skrócie:
odpinasz przewod od cewki,zeby silnik podczas krecenia nie zaskoczyl,
odczepiasz wezyk powrotny od zbiorniczka i wkladasz koniec do pustego naczynia,
krecisz po ~5 sekund az plyn zejdzie,
skrecasz kola max w jedna strone i krecisz 5 sekund,
to samo w druga strone,
podlaczasz wezyk i zalewasz powoli nowy plyn (troche ponad max),
krecisz ok 5 sekund, i dolewasz, (ze 2 razy, az przestanie ubywac)
skrecasz kola max w jedna i krecis 5 sekund, zeby odpowietrzyc), i to samo w druga,sprawdzajac stan plynu,
podpinasz przewod do cewki"
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
polakpolak29 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 174
Skąd: GW



Wysłany: Czw Lis 27, 2008 14:04   

Olej wymieniony i od razu widać różnice kierownica chodzi z jednakowym oporem.
 
 
mzimny 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Maj 2006
Posty: 90
Skąd: Kutno



Wysłany: Pią Gru 26, 2008 13:58   

Witam!

Podepnę się do tematu, ponieważ chciałbym poznać Wasze zdanie na temat problemu, który ja mam ze wspomaganiem. Zaraz po odpaleniu słychać wyraźnie dodatkowy warkot - zupełnie jakbym miał dwa silniki... ;-) . Najgłośniej kiedy kręcę kierownicą w lewo lub w prawo - stąd moje przypuszczenia że winny jest układ wspomagania. Problem występuje przez kilka pierwszych minut jazdy później wszystko się normuje i działa poprawnie.
Pojawiło się to od niedawna - więc może to mieć coś wspolnego z temperaturą.
Z góry dzięki za ewentualne opinie...
 
 
polakpolak29 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 174
Skąd: GW



Wysłany: Pią Gru 26, 2008 20:54   

Czy poziom oleju jest w normie ?? Jeżeli jest go mniej to może pompa hałasować
 
 
mzimny 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Maj 2006
Posty: 90
Skąd: Kutno



Wysłany: Sob Gru 27, 2008 16:21   

Poziom płynu faktycznie jest poniżej pola LOWER - ale powyżej ujścia wężyka. Traktując zbiornik jako wyrównawczy - na chłopski rozum wszystko powinno być ok. Muszę przy kolejnym uruchomieniu i warczeniu zaobserwować jaki jest poziom...
Co się w takiej sytuacji robi? Dolewa do odpowiedniego poziomu ( i co jeśli się nie wie jaki jest obecnie) czy całkowicie wymienia płyn na nowy? Ile litrów?
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sob Gru 27, 2008 18:11   

Wystarczy dolać czegoś o specyfikacji Dexron 2D (np. Mobil ATF 220). Wymiana całości też nie jest trudna, a pojemność układu to z tego co pamiętam to około 1,2 l.
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Sob Gru 27, 2008 21:05   

mzimny napisał/a:
Traktując zbiornik jako wyrównawczy - na chłopski rozum wszystko powinno być ok.
Tylko, jeżeli masz koła prosto. U mnie poziom się zmienia, w zależności od wychylenia kół. Zakłada, że to norma, więc w Twoim przypadku może chwilowo być za mało płynu i stąd te hałasy (oby to tylko to).
 
 
mzimny 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Maj 2006
Posty: 90
Skąd: Kutno



Wysłany: Sob Sty 03, 2009 21:47   

Dolałem specyfik STP zakupiony na stacji BP i denerwujący dźwięk zaginął. Specyfik - jak mówi instrukcja - można łączyć z każdym płynem więc wymianę chyba sobie daruję...
Stan płynu faktycznie ulega zmianie, tak jak pisał wcześniej kolega Paul. U mnie najniższy był na zimnym silniku, delikatnie wzrastał gdy silnik już troszkę pracował. Na zimnym silniku zbiornik był prawie pusty - więc cieszę się, że już dłużej nie męczyłem pompy...
Dzięki za pomoc i pozdrawiam!!!
 
 
polakpolak29 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 174
Skąd: GW



Wysłany: Pon Maj 04, 2009 13:33   

problemów ciąg dalszy
Problem polega na tym iż w miejscu zaznaczonym na czerwono (2) zaobserwowałem dosyć znaczne pocenie się.
Czy oznacza to ze muszę wymienić cały wężyk ?? (1) Jeżeli tak to ile taki kosztuje??
A może da się to jakoś naprawić małym kosztem
 
 
mielony22 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 178
Skąd: kolno



Wysłany: Pon Maj 04, 2009 14:06   

to taki gumowy wezyk z metalowym zaciskiem na koncu???mi sie tak zrobilo to wywalilem ten wezyk, wrzucilem taki "zbrojony"(nie pamietam tylko jak go nazwac w sklepie zeby ci dali) i na niego opaski ze dwie metalowe skrecane i gra gitara.mialo nie wytrzymac bo ponoc duze cisnienie jest w ukladzie wspomagania ale ja tak jezdze juz pol roku i jest oki.najlepiej od razu odpowietrzyc caly uklad.kosztowalo mnie to moze z 4opak browaru.jak znajde przewod w bagazniku to pstrykne fote i wrzuce to bedziesz wiedzial o co kaman.no i jak to u mnie wyglada pod maska.

[ Dodano: Pon Maj 04, 2009 16:38 ]
no i u mnie wyglada to tak jak na fotach.a na przewodzie napisane jest tak "do benzyny i olejow".zdejmiesz stary i cos tam zawsze dobierzesz o odpowiedniej srednicy.
_________________
http://www.i-gagnant-barr...elony22&lang=pl
 
 
polakpolak29 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 174
Skąd: GW



Wysłany: Pon Maj 04, 2009 15:42   

mielony22 napisał/a:
to taki gumowy wezyk z metalowym zaciskiem na koncu???

Tak chodzi właśnie o ten który na jednym końcu jest zakończony tym metalowym zaciskiem czy pierścieniem.
Wężyk ten jest na 2 fotografii licząc 2 od góry

Czy taki będzie dobry?? Chodzi mi tutaj o ciśnienie robocze, co do średnicy to musze jeszcze zobaczyć.
http://www.allegro.pl/ite...mochod_fav.html
 
 
mielony22 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 178
Skąd: kolno



Wysłany: Pon Maj 04, 2009 21:33   

ten przewodzik powinien byc oki.ale mysle ze u siebie na miejscu cos takiego powinienes dostac.utnij dluzszy, wsadz go wiecej na ta rurke i porzadnie zacisnij i da rade.mowie ja jezdze na tym pol rok i nic.plynu nie ubywa i jest oki.tylko pamietaj o odpowietrzeniu ukladu.ja tego nie zrobilem ale bede sie przymiierzal do tego.jesli masz nieszczelnosc to zawsze cos tego powietrza sie dostanie.a tak bedziesz mial z glowy.
_________________
http://www.i-gagnant-barr...elony22&lang=pl
 
 
polakpolak29 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 174
Skąd: GW



Wysłany: Wto Maj 05, 2009 15:06   

Wielkie dzięki za pomoc dzisiaj wymieniłem felerny wężyk koszt to 6 zł za
-wężyk,
-2 opaski
-brzeszczot.
30 min pracy i wszystko gra.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R414] Wspomaganie kierownicy
pocenie sie przewodow i oporna kierownica
mogewszystko Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Nie Lut 01, 2009 22:20
truten23
Brak nowych postów [R 45, 2.0 TD, 2001r] Wspomaganie kierownicy?
kryspin69 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pią Wrz 03, 2010 18:06
kryspin69
Brak nowych postów [R416 Si] Wspomaganie kierownicy
mauser Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Wto Cze 04, 2013 21:38
mauser
Brak nowych postów [Rover 420] Nie działa wspomaganie kierownicy
joker897 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Mar 03, 2011 17:15
leszczu
Brak nowych postów [R416] Wspomaganie kierownicy raz działa, raz nie
r_afal Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sob Maj 09, 2009 13:43
polakpolak29



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink