Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Sob Sty 24, 2009 09:25
Niedawno na Forum już to było,ale może Ci umknęło,więc:podczas jazdy masz wyższe obroty,więc pompa wody kreci się szybciej i tym samym ma większy przeplyw.Jeżeli na niskich obrotach nie pomuje,to albo padł wirnik,albo faktycznie masz zapowietrzony układ.Odpowietrznik jest przed akumulatorem na wężu gumowym(taka plastikowa śruba.Trzeba ją poluzować i dolewac płynu do zbiornika.Ja zrobiłbym to na odpalonym silniku.Można też pościskać węże,żeby wymusić wyjście powietrza z zakamarków układu.Mam nadzieję,że oto Ci chodziło,ale jeżeli odpowietrzenie nic nie da,to trzeba szukać gdzieś indziej.Niedawniej,jak miesiąc temu wymienialiśmy pompę wody w golfie mojego syna.Też nie grzało na wolnych obrotach.Okazalo się,że łopatki pompy wodnej poszły się czesać.
wlasnie zmienialem rozrzad i pompa wody jest nowa ten odpowietrznik odkrecalem i poszedl z niego plyn tylko strasznie malo weszlo bo spuszczalem sray i tylko 4,5 litra gdzies jeszcze moze jest jakis odpowietrznik
Masz za malo plynu chlodniczego. Odpowietrznik masz na wezu po prawej stronie miedzy obudowa filtra powietrza a silnikiem.Brakuje Ci prawie 3 litrow,proponuje zroc to szybko nami silnik przegrzejesz.Odkrec odpowietrznik o lej plyn do zbiornika az nie zacznie leciec sam bez powietrza.Potem sie przejdz,poczekaj az ostygnie i zrob to ponownie.Ja tez odpoweitrzalem na zapalonym zimnym silniku i rowniez dalo dobre efekty.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Sob Sty 24, 2009 10:17
Kiedyś w Alfie mialem podobny problem.Gdzieś zrobił się bąbel powietrza i nie chcialo mi wejść więcej płynu,bo się przelewał.Przy odkręconym odpowietrzniku wcisnąłem płyn z plastikowej butelki na siłę,tzn.uszczelniłem szmatą szczelinę między szyjką butelki,a wlewem płynu i energicznie ścisnąłem butelkę.Potrzebne do tego są dwie osoby,żeby stracić jak najmniej płynu.Po kilku takich"pompowaniach" wszystko było Ok.
Probuj probuj ja odpowietrzalem 3 razy chyba zanim mialem pewnosc ze jest dobrze.Mozesz jeszcze przegonic go troche zeby przemielil ta wode co ma i wtedy na cieplym silniku odkrecic odpowietrznik o a pozniej korek.Tylko uwazaj bo bedzie cisnienie.Mi ladnie wywalilo powietrze pod cisneiniem a pozniej juz normalnie odpowietrzalem dalej.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Ostatnio zmieniony przez Zukowaty Sob Sty 24, 2009 13:03, w całości zmieniany 1 raz
zrobilem tak jak mi kolega podpowiedzial jest jusz troszke lepiej ale to jeszcze nie to juz leci mi plyn z odpowietrznika nie leci zadne powietrze ale jeszcze sprobuje tak jak mi podpowiadasz masakra
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Sob Sty 24, 2009 16:14
Cypisek,napisz jak skończyła się Twoja walka z układem.Jestem ciekawy,bo jeszcze nie robiłem nic przy tym,ale moje doświadczenia sa różne.Kiedyś pracowałem w zaopatrzeniu dużej firmy.Mieliśmy warsztat samochodowy,gdzie chłopaki naprawiali różny tabor.Pamiętam,że kiedyś po wymianie uszczelki pod głowicą w którymś aucie wchodziła tylko połowa zalecanego płynu.Próby trwały kilka dni i chyba musieli zalać układ pod ciśnieniem.Są takie silniki,w których kanały wodne są pogmatwane i tworzą się poduszki powietrzne.
juz odpowietrzalem 3 razy jest zdecydowanie lepiej ale wydaje mi sie ze to jeszcze nie to nie wiem jak mocno grzeje ten roverek na postoju i jak dlugo z rana trzeba jechac zeby sie rozgrzal
juz odpowietrzalem 3 razy jest zdecydowanie lepiej ale wydaje mi sie ze to jeszcze nie to nie wiem jak mocno grzeje ten roverek na postoju i jak dlugo z rana trzeba jechac zeby sie rozgrzal
Widzisz na wskazniku przeciez jaka ma temperature.Rusza sie wskaznik to wieje coraz cieplejsze a na postoju ma grzac prawie jak podczas jazdy...kilka stoni roznicy wody jest tylko.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Nie masz racji,nie ma zaworu zadnego...poza termostatem Odpowietrzaj, odpowietrzaj Przegoniles go troche?Nawet odpowietrznik odkrec i depnij kilka razy a potem przelej uklad.Ja w moim przelalem chyba ze 40 litrow
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum