Wysłany: Sob Gru 06, 2008 18:47 [Freelander] HDC - usterka
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam wszystkich
Przybywam do was z małą usterką mojego autka. Kupiłem go niedawno i ma jeszcze kilka usterek. A jedna z nich to nie działający Hill Descent Control.
Usterka objawia się tym że po wciśnięciu włącznika na drążku zmiany biegów na desce nie włącza się żadna z kontrolek tego systemu. Self Check przechodzi bez problemów (kontrolki gasną).
Posiłkując się nieco zagranicznymi forami , ściągnąłem dzisiaj osłonę drążka zmiany biegów. Pod nią znalazłem leżą sobie swobodnie wiązkę składającą się z dwóch kabelków fioletowego i czarnego , zakończoną wtyczką. Myśle sobie - Fajnie podłączę i po sprawie , ale tutaj lipa . Nie ma tej wtyczki do czego podłączyć. .
Albo ja jestem ślepy, albo sam nie wiem. Obejrzałem włącznik i drążek ze wszystkich stron i żadnego gniazda na wtyczkę nie ma....
Jedyne co znalazłem to dwa punkty lutownicze w przedniej części drążka ( pod żółtym przyciskiem blokady HDC) ... Podejrzewam że poprzedni właściciel auta po prostu złamał terminal przyłączeniowy... i teraz pytania :
#1 gdzie powinno znajdować się gniazdko dla wtyczki
#2 Który z numerów katalogowych jest odpowiedni dla tego włącznika ? znalazłem dwa numery, ale żadnego zdjęcia UMB100080 i UML100000LNF
Czy ktoś kiedyś wymieniał ten włącznik ? Da się to zrobić bez wyjmowania całego drążka biegów ? (zauważyłem że jest tam śruba blokująca włącznik na drążku, ale czy gałka jest ściągana ? żadnych śrub nie widziałem , a i ona sztywno siedzi).
Może ktoś ma jakieś zdjęcia albo doświadczenie z tą usterką ?
Dziękuje za wszelką pomoc
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 23, 2010 00:08, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Gru 06, 2008 18:47 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Gniazdo od tej wtyczki powinno być z lewej strony drążka.
Jeśli sprawdzisz miernikiem i przełącznik będzie działać (tzn jak będzie w dolnej pozycji to będzie zamknięty obwód) to nie musisz zmieniać tego przełącznika wystarczy, że przylutujesz do tych 2 punktów te kabelki (+ ewentualnie jakaś kostka po drodze) i powinno działać.
Żeby zdjąć ten przełącznik musisz:
- ściągnąć gumę z drążka
- odkręcić gałkę (o ile pamiętam to końcówka drążka jest gwintowana)
- wykręcić śrubkę trzymająca przełącznik
win32, Rozwiązałeś problem ?
Ja jestem właścicielem od kliku dniu Frellandera 2.0 diesel 2000r
Również zaglądam pod gumę lewarka a tam dwa luźne kabelki, jak przełączę na lewarki na HDC nic się nie oświeca czyli HDV nie działa :-( u siebie naprawiłeś to działa ?
Wybrałem się w teren sprawdziłem system w ten sposób że złączyłem na krótko kabelki i kontrolka się oświeciła samochód hamuje przy zjeżdżaniu.
Witam,
Mam podobny problem, z tym, że po złączeniu kabelków przy drążku kontrolka się nie świeci. Czy jest gdzieś jakiś bezpiecznik, przekaźnik który załącza system ?
Ew. gdzie idzie wiązka elektryczna z kablami z pod lewarka, żeby choćby sprawdzić czy kabel nie jest jeszcze gdzieś przerwany ?
Nie ma ktoś schematu instalacji elektrycznej Freelandera '98 2.0 TD ?
Witam,
to że kable idą w tunelu środkowym to się domyśliłem, chodziło mi bardziej gdzie kończy się wiązka, żeby zanim rozbiorę tunel sprawdzić czy faktycznie gdzieś w tunelu zostały przerwane. W tym celu mógł bym się wkłuć w wiązkę i sprawdzić rezystancje na "niespiętych" kablach. Nie wiem natomiast czy kable znajdę w puszcze bezpieczników, pod przekaźnikami, czy np. pod konsolą. Informacja taka była by dla mnie bardzo pomocna.
Zwłaszcza, że jeżeli kable były by w porządku aż np. do przekaźnika i zasilanie przekaźnika było by prawidłowe, oznaczało by inny problem niż kable.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum