Chce wymienic tytułowe części,dzwoniłem do Inter Carsu żeby dowiedziec się czy są dostępne i jaki koszt a Pan mi powiedział że to zależy od tego ile mam zębów w pasku czy coś takiego,o co w tym chodzi i czy ktoś może pomóc?
SPAMU¦
Wysłany: Wto Gru 09, 2008 17:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 64 Skąd: podhale
Wysłany: Wto Gru 09, 2008 18:33
Przy wyborze paska rozrządu ważny jest rok produkcji auta bo były bodajże dwie długości paska. już nie pamiętam ale na stronie www.tomateam.pl jest to dobrze rozpisane... zaznaczasz model i rok auta i dadzą ci pasek:)
ps. autko po 1997r ma 145 ząbków:P Tak mi się wydaje przynajmniej...
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Sie 2008 Posty: 12 Skąd: Kościerzyna
Wysłany: Wto Gru 09, 2008 18:57
Tka jak krzys31 mówi:
Do roku 1997:
ilość zębów: 143,
Po roku 1997:
ilość zębów: 145,
Dzwoniłem kiedyś do itnercarsu, to to samo było. Nawet jak podałem rok produkcji to nie byli w stanie powiedzieć jaki pasek będzie odpowiedni...
Ale poszukałem, poczytałem, i się dowiedziałem
A ja mam takie pytanko.
Mam rovera z 1998 roku Diesel turbodoładowany o podwyższonej wydajności.
Po pierwsze to mam pytanie do tego co linijka wyżej. To oznacza że jest to Turbo Diesel z Intercolerem? I związku z tym oznacza się go SDi?
To jedno. A podstawowe pytanie to mam czy paski Gates PowerGrip 5465XS (40932x28HSN) i Gates PowerGrip 5546XS (78x24) będą pasowały do mojego modelu?
Bo z tego co widze na stronie tomateam.pl to jeden jest taki ale drugi ma trochę inne oznaczenia. Dziś byłem u mechanika i zamontował mi te paski co wyżej wymieniłem.
Dlatego mam pytanie, czy poprostu to na tomateam.pl nie ma wszystkich modeli pasków czy mój mechanik się walnoł?
Kurde nie wiem,przyznam szczerze że nie znam się wogóle na autach więc nie wiem jak to rozgryźć a chciałbym kupic i podjechac do założenia bo sam tego nie zrobie także raczej odpada zdejmowanie i liczenie no ale jeśli nie będe miał innego wyjścia to tak zrobie
Paski sie dobiera na podstawie numeru VIN nadwozia w spornych przypadkach (zakładając, że silnik nie był zmieniany). W katalogach jest podane, że do numeru VIN XXXXXXX był pasek o oznaczeniu AAAAAAA a powyżej o oznaczeniou BBBBBB. Zarówno w dieslach jak i benzynkach ta metoda jest stosowana. W przypadku diesla zmiana pasków wiazała sie chyba ze zmianą modelu z 200/25 i 400/45. Ale to "chyba". Kumaty sklep sprzeda dobry pasek po prostu A do tomateam najlepiej zadzwonić i zapytać, bo na stronie nie wszystko jest napisane
Wszystkie R200/25 powyżej numeru S.....YD47XXXX (4 ostatnich cyfr nie pamiętam, sprawdzę w domu) mają napinacz automatyczny i pasek 145 zębów 26mm szerokości. Jako że Twój R jest z roku 1997, to powinien posiadać na 99% napinacz manualny i pasek 143 zęby 23 mm szerokości. Ten 1% marginesu zostawiam na wypadek gdyby ktoś zmieniał silnik
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
Wszystkie R200/25 powyżej numeru S.....YD47XXXX (4 ostatnich cyfr nie pamiętam, sprawdzę w domu) mają napinacz automatyczny i pasek 145 zębów 26mm szerokości. Jako że Twój R jest z roku 1997, to powinien posiadać na 99% napinacz manualny i pasek 143 zęby 23 mm szerokości. Ten 1% marginesu zostawiam na wypadek gdyby ktoś zmieniał silnik
Rolka z samonapinaczem i dłuższym paskiem stosowane jest naczęściej razem z żółtym korkiem wlewu oleju (dla odróżnienia). Jeśli masz czarny korek, to na 99% jest to krótszy pasek i rolka z manualnym napinaczem.
a czy ktoś mógłby polecic jakiej firmy kupic?czy to nie ma znaczenia?
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Pią Gru 12, 2008 15:34
Polecam GATES'a (w oryginale jest GATES), z tym, że unikać taniochy (są podróbki). Podobno sprawdza się również Conti (choć słyszałem, że komuś pękł), DAYCO.
W przypadku rolki, nie ma znaczenia czy będzie to INA, SKF czy Ruville, gdyż idzie to i tak z jednej fabryki.
ok dzięki za doradzenie ,sorry za głupie pytanie ale tak jak wspominałem nie znam się kompletnie na autach to jest pasek tak? a w rozrząd co tam się zalicza?
przepraszam za głupie pytanie pewnie dla wielu z Was
Do rozrządu zalicza sie jeszcze wiele innych rzeczy(m.in zawory, wałki, popychacze, koniki itp), ale tych raczej wymieniać nie będziesz bo nie ma sensu. Na ogół wymienia sie pasek i rolki napinające i/lub prowadzące. Warto też wymienić pompę wody jeżeli jest napędzana paskiem rozrządu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum