Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 SD 2.0 99'] Problem z odpalaniem na zimnym silniku
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 SD 2.0 99'] Problem z odpalaniem na zimnym silniku
Autor Wiadomość
deflection 



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 51
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pon Gru 29, 2008 16:11   [R200 SD 2.0 99'] Problem z odpalaniem na zimnym silniku

Witam, czytałem na forum sporo FAQ też przeglądałem. Posta pisze żeby tylko się upewnić i rozwiać wątpliwości.

Mam problemy rano z odpalaniem. Zaczęło się jak się chłodniej zrobiło i im zimniej tym więcej trzeba kręcić. Kręcę, kręcę i załapuje i gaśnie, kręcę 2 raz i już odpala. Z rury chmura białego dymu. Sprawdziłem napięcie jakie świece biorą 4 szt ok 12V.
Silnik po odpaleniu równo pracuje (inaczej jak jest ciepły ale równo).
W FAQ wyczytałem że jak kopci na biało to kąty wtrysku trzeba przestawić, to jest reguła? Czy może kopcenie na biało się objawia także świecami?
Na innych forach piszą różnie o Dieslach, raz tak raz tak.Czy najlepiej pojechać na komputer żeby diagnozować czy może jakoś samemu to można sprawdzić?

Dodam na koniec że jak już zapali i zaraz po tym zgaszę to znów zapala już na "dotyk"
Ostatnio zmieniony przez deflection Wto Gru 30, 2008 16:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 29, 2008 16:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Gru 29, 2008 16:35   

Witam
A czy zeszłej zimy miałeś również problemy z odpalaniem i czy w międzyczasie robiłeś cokolwiek przy rozrządzie?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
deflection 



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 51
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pon Gru 29, 2008 16:54   

Zeszłej zimy miałem toledo, po zakupie w maju wymieniałem wszystkie paski (w tym rozrząd), rolki, filtry, płyny
 
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Gru 29, 2008 17:20   

No to obstawiam źle ustawiony kąt wtrysku. Miałem to samo. Po przestawieniu z -0,65 na +3,5 pali za pierwszym razem, nawet przy obecnej temperaturze. Poprzednio puszczał również chmurę białego dymu. Dodatkowo może dochodzić kwestia zupy. U mnie po zmianie z Orlenu na Shell'a jest zdecydowanie lepiej :wink:

[ Dodano: Pon Gru 29, 2008 17:24 ]
Zapomniałem dodać, że najlepiej pojedź i podepnij R pod komputer - niech odczytają obecny kąt wtrysku. Jak już zapewne wiesz z FAQ powinien być w przedziale od +2 do +4 stopni. Bez kompa nie da rady. Szukaj mechanika z Testbookiem lub Bosh'em KTS, inne komputery mogą mieć problem z komunikacją z autem.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
deflection 



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 51
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pon Gru 29, 2008 17:59   

na paliwie niezaleznie czy Orlen, Lotos, Shell to samo, tak więc udam się chyba na komputer, co do świec to na komputerze też zdiagnozują?

Jeszcze z ciekawości ile taka przyjemność kosztuje (diagnostyka) i ile kosztuje ustawienie kąta?
 
 
 
danielsonicl 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 206
Skąd: Złoty Stok



Wysłany: Pon Gru 29, 2008 18:19   

Tak jak poprzednik pisze,do ustawienia kąt wtrysku na pewno jest za późny.
_________________
Człowiek nie wielbłąd musi się napić
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Gru 29, 2008 18:30   

deflection, Nie napisze Ci obiektywnie, bo ja robiłem regulację w znajomego mechanika. Zapłaciłem za reg., usunięcie wycieku oleju przy turbinie, pełną diagnostykę przez komputer i przegląd w sumie 400PLN. Świece sprawdza się na 3 sposoby: 1 podpinasz żarówkę do akumulatora i kolejno do każdej ze świec (wprawne oko mechanika zauważy niedomaganie którejś z nich), mierząc oporność (był już konkretny wątek na ten temat, szczegółów poszukaj na forum) lub wyciągając każdą z nich i patrząc czy nagrzewa się do białości. Sądzę jednak, że na 99% będzie to źle ustawiony kąt wtrysku.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Gru 30, 2008 16:09   

O nie! A u mnie dzis przy -5C musialem krecic chyba z minute. Wylaczylem wszystkie radia, nawiewy, wcisnalem sprzeglo, naciskalem gaz (nie wiem czy to cos daje w ogole) i po minucie krecenia i myslenia, ze juz nie zapali wreszcie zlapal. I zawsze tak mam jak jest zimno... Pozniej przez kilka minut bialy dym z rury. Zauwazylem poprawe jak zanim zaczne krecic kilka razy podgrzeje swiece - tzn. przekrece na srodkowa pozycje kluczyk, poczekam az zgasnie kontrolka od swiec, i tak powtorze to dwa razy (tez nie wiem czy to ma jakikolwiek sens). Co sprawdzis w pierwszej kolejnosci? Jakie parametry powinny miec swiece i jak to mierzyc? A moze to ten kat wtrysku nieszczesny... sprawdza to w serwisie Boscha?
 
 
deflection 



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 51
Skąd: Szczecin



Wysłany: Wto Gru 30, 2008 16:56   

czy świece się sprawdza na zimnym silniku czy to nie ma znaczenia?
 
 
 
krzysztof_ns 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 367
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Wto Gru 30, 2008 18:32   

z doswiadczenia wiem ze przy odpalaniu procz podstawowych rzeczy pt aku i swiece pomaga ocieplacz na akumulator to raz...dwa ze dobrze jest zanim "ruszymy" rozrusznikiem wlaczyc swiatla, mignac dlugimi 2-3 razy - aby rozgrzac nieco aku...potem krecimy i liczymy na to ze odpali: )
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Gru 30, 2008 19:00   

co do ocieplaczy, to one nic nie daja, chyba ze poprawiaja humor jak nie masz na co pieniedzy wydac. musialby miec grzalke wbudowana zeby to cokolwiek dalo
 
 
krzysztof_ns 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 367
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Wto Gru 30, 2008 19:12   

mylisz sie - one nie maja za zadanie ogrzewania akumulatora - spelniaja role izolacji termincznej - innymi slowy akumulator nie marznie i nie szroni - a to duzo jesli chodzi o jego prace...
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Gru 30, 2008 19:41   

po 1. Jasna chmura z wydechu jest normalnia... przy zimnym układzie wydechowym spaliny skraplają się i powstaje para wodna ( nasz biały dymek) po paru min powinno ustać
po 2 sprawdź przekaźnik od świec czy napewno daje prąd
po 3 sprawdź świecę każdą z osobna
po 4 tak jak koledzy piszą sprawdz kąt wtrysku
po 5 świece można sprawdzić w każdej chwili bez względu czy silnik jest zimny czy ciepły :)

Pozdrawiam i Wesołego Nowego 2009 :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
maras83 




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 117
Skąd: Sokolnik/Poznań



Wysłany: Sro Gru 31, 2008 01:18   

A co to może być, że po odpaleniu zimnego(zresztą z pewnymi trudami) silnik przerywa przez kilkanaście sekund, wypadają zapłony a po chwili chodzi idealnie. Świece zmienione(3szt), przekaźnik też, czy jeśli jedna by nie grzała, to będą takie objawy? Zmieniałem sam rozrząd, w sobotę jadę sprawdzić kąt, ale czy jest możliwe,żeby to było co innego? Czy L-series w wersji na 3 świecach ładnie chodzi po odpaleniu w takich temp, jak teraz?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Nilbul 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 108
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Gru 31, 2008 07:53   

Mam tak samo.
Ale wydaje mi się że jest ok - jak sobie raz zgaśnie przy pierwszym rozruchu na zimno - to chyba nic strasznego.
_________________
Małe, twarde i dość szybkie ;)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Gru 31, 2008 09:01   

Też wypadają zapłony na zimnym czasami ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
ywis 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 831
Skąd: Wieluń/Łódź

Rover 200

Wysłany: Sro Gru 31, 2008 09:04   

Nie wiem, ale odpukać u mnie na zimnym z odpaleniem nie mam problemu. Jedyne co to musi się rozgrzać silniczek i wtedy można ruszać, bo tak ciężko mi chodzi ukł. wspomagania i słychać go troszkę jeśli na zimnym całkowicie bym ruszył zaraz po odpaleniu autka.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Gru 31, 2008 09:11   

ale masz benzynę ;) a to drobna różnica :D
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Gru 31, 2008 09:15   

jak zmierzyc opornosc swiecy i prad jaki pobiera? tzn gdzie dokladnie podotykac multimetrem ;)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Gru 31, 2008 09:21   

rezystancja - pomiędzy głowicą a końcówką świecy
prąd - SZEREGOWO jedna sonda miernika do + aku a druga do końcówki świecy, tylko najpierw przestaw zakres na mierniku i przełóż sondę miernika do gniazda prądowego, no i miernik musi mieć zakres wyższy niż 10 A i pomiar rób krótko.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [Rover 220 sd 97] problem z odpalaniem na zimnym silniku
jacax87 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Pią Mar 13, 2009 08:03
jacax87
Brak nowych postów [R25 2.0 IDT 2000r] Problem z odpalaniem na zimnym silniku
Prezes89 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Pon Gru 08, 2008 20:07
Brt
Brak nowych postów [R25 2.0TDI 2000r] Problem z odpalaniem na zimnym silniku!!
bryslukasz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Wto Mar 23, 2010 23:41
Jugol
Brak nowych postów [R200 1.4Si '97] Problem z 1 i 2 biegiem przy zimnym silniku
crs84 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Nie Gru 20, 2009 21:33
cortex



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink