Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 220 SDI] pytanie odnosnie katalizatora
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 220 SDI] pytanie odnosnie katalizatora
Autor Wiadomość
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sob Gru 20, 2008 18:50   [R 220 SDI] pytanie odnosnie katalizatora

Witam ,ostatnio mam takie przeczucie jakby silnik dusił sie własnymi spalinami , tak samo przy predk. ok 150-160 w wnetrzu auta zaczyna lekko smierdziec spalinami .
Podejrzewam iz winny temu jest zapchany katalizator (wg mnie na to wyglada) i mam pytanko jak mozna go przeczyscic ? znacie jakies sposoby
Mi do glowy przychodzi jeden aby go przepalic ,ale nie wiem czy to dobry pomysł :???:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Gru 20, 2008 18:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Gru 20, 2008 18:53   

wymontować i przedmuchac sprężarką ;) O przepalaniu nie słyszałem, wiec nie wiem, czy działa (pewnie tak hehe) i nie popsuje kata :roll:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sob Gru 20, 2008 19:14   

Brt napisał/a:
wymontować i przedmuchac sprężarką ;) O przepalaniu nie słyszałem, wiec nie wiem, czy działa (pewnie tak hehe) i nie popsuje kata :roll:

oj obawiam sie ze raczej sama ta czynnosc nie pomoze (pewnie nagrmadziło sie tam nagaru przez tyle czasu no i turbinką nieco tez cieknie)
a co do przepalania to robiłem tak z wydechami od motocykli i pomagało bardzo dobrze :wink:
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Gru 20, 2008 19:15   

u mnie pomogło :lol: spora kupka sadzy wyleciała ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Sob Gru 20, 2008 19:20   

Gdzieś czytałem że proszek z katalizatora jest silnie toksyczny więc trzeba uważać żeby go nie wdychać przy wysypywaniu. Z mojego wysypywał się jasno beżowy pył z drobinkami jakby ze złota, domyślam się że to była platyna.
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sob Gru 20, 2008 19:20   

Brt napisał/a:
u mnie pomogło :lol: spora kupka sadzy wyleciała ;)

no z fachowcem nie bede sie dochodził :wink: .(w wolnym czasie bede musiał sie tym zając)
Katalizator ma swoje dobre jak i złe,chciałbym go wywalic całkowicie ale nie wiem czy osiagi sie nie pogorsza ,jak by nie patrząc to katalizator jest osprzetem silnika i jego wyjecie moze zaburzony przepływ spalin :/ hmm a jak to w praktyce bywa?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Gru 20, 2008 19:47   

Po prostu zacząlem sprężarką, dmuchac, wylatywało wiec na tym poprzestałem ;) Może rzeczywiscie wypalanie przynosi lepsze efekty, pogooglaj, może ktoś już czyścił w ten sposób kata ;) Co do wyjmowania, to chyba na forum ktoś wyjmował wnętrze, lae nie pamiętam co i jak dokładnie. W przypadku turbo przepływ powietrza i usunięcie kata nie bedzie miało wpływu na pracę silnika :hm: Coś też na ten temat było na forum :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sob Gru 20, 2008 19:56   

Brt napisał/a:
W przypadku turbo przepływ powietrza i usunięcie kata nie bedzie miało wpływu na pracę silnika Coś też na ten temat było na forum


dobrym rozwiazaniem byłoby sprawdzenie jak zachowywałby sie bez katalizatora
a allegro widziałem tłumiki srodkowe ale od 600 i 400tek (bedą pasowały równiez do serii 200??

http://www.allegro.pl/ite..._tdi_sedan.html

http://www.allegro.pl/ite...rier_sklep.html

to one tez sa z katalizatorem ? (rozmumiem ze tak bo w końcu jazda bez katalizatora jest ,,nielegalna'' :razz: )
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Gru 21, 2008 17:40   

To z linków to są tylko tłumiki środkowe, znajdujące się za katalizatorem a przed tłumikiem końcowym.
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Nie Gru 21, 2008 18:20   

thef napisał/a:
To z linków to są tylko tłumiki środkowe, znajdujące się za katalizatorem a przed tłumikiem końcowym.

no tak Thef masz racje (w końcu sama nazwa na to wskazuje)
zle skojarzyłem (myslałem ze jednen koniec idzie pod trubine a drugi pod tłumik końcowy_) :roll:
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Gru 21, 2008 18:50   

Z kolektora wydechowego wychodzi rura z łącznikiem elastycznym (plecionką), potem jest katalizator, potem tłumik środkowy i tłumik końcowy. Pomiędzy tymi elementami są łączenia kołnierzowe. To tak w skrócie budowa całego układu wydechowego.
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Nie Gru 21, 2008 19:45   

thef napisał/a:
Z kolektora wydechowego wychodzi rura z łącznikiem elastycznym (plecionką), potem jest katalizator, potem tłumik środkowy i tłumik końcowy. Pomiędzy tymi elementami są łączenia kołnierzowe. To tak w skrócie budowa całego układu wydechowego.

dzieki Thef,teraz juz nie mam watpliwosci :wink:
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Pon Gru 22, 2008 09:29   

Kup sobie strumienice w obudowie kata. koszt ze wspawaniem to góra 100zł, a stary katalizator sprzedasz za 300zł na allegro. Po problemie, i jeszcze 200zł do przodu. A tak to zniszczysz kata i kasy też nie będziesz miał...

[ Dodano: Pon Gru 22, 2008 09:31 ]
ja tak zrobiłem w swoim i jestem bardzo zadowolony. Z przeglądem nie było żadnego problemu, a jakby miałby być to pewnie ze starym katem też by był...
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 15:19   

pgrad napisał/a:
Kup sobie strumienice w obudowie kata. koszt ze wspawaniem to góra 100zł, a stary katalizator sprzedasz za 300zł na allegro. Po problemie, i jeszcze 200zł do przodu. A tak to zniszczysz kata i kasy też nie będziesz miał...

[ Dodano: Pon Gru 22, 2008 09:31 ]
ja tak zrobiłem w swoim i jestem bardzo zadowolony. Z przeglądem nie było żadnego problemu, a jakby miałby być to pewnie ze starym katem też by był...


Pgrad i odczuwasz jakies zmiany po usuniecu kata?
a co strumienicy dowiadywałem sie odnosnie kładzenia ich w dyszelkach o ludzie stanowczo odradzają ,poniewaz niby nic on nie daje a nawet szkodzi tzn pogarsza przepływ spalin i wiele osób uważa ze zwykła rura w tym miejscu bedzie o wiele lepsza od strumienicy (no i zaoszczedzi sie na kosztach)
A Wy co sadzicie na temat strumienicy w dieslu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25] Pytanie odnośnie żarówek
The_Baca Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 30 Czw Lis 01, 2012 15:27
Drwal85
Brak nowych postów [R25] pytanie odnośnie pompy
maciejkras Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Czw Gru 09, 2010 12:35
bociannielot
Brak nowych postów [R200] Pytanie odnośnie opon
grembi Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pią Paź 02, 2009 17:05
grembi
Brak nowych postów [R200 1.4 16V 98r.] szybkie pytanie odnośnie kół
VincentVega Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pią Cze 11, 2010 23:20
sTERYD
Brak nowych postów [R25 1.4 16v] Pytanie odnośnie numeru silnika.
adamk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Czw Wrz 10, 2009 21:53
darek_wp



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink