Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220 SD]"Stuka" przy obr. <1100 na biegu 3-5?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: thef
Czw Lis 18, 2010 19:31
[R220 SD]"Stuka" przy obr. <1100 na biegu 3-5?

+ sprawdzenie Turbiny
Autor Wiadomość
krzysztof_ns 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 367
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 15:48   [R220 SD]"Stuka" przy obr. <1100 na biegu 3-5?

wiam,

Od pewnego czasu zauwazylem ze podczas jazdy na biegu 3,4 i 5 kiedy "popuszcze" go bez gazu na ok 1000-1100obr/min pojawiaja sie dziwne stuki - podobno to kwestia przekladni skrzyni biegow i ze "tak ma byc" - czy u Was jest podobnie?

PS. inny temat - jak sprawdzic czy Turbina dobrze pracuje i czy sie juz czasem nie "konczy"...?

pozdrawiam i...owocnych swiat wszystkim: )
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 22, 2008 15:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 16:10   

krzysztof_ns napisał/a:
Od pewnego czasu zauwazylem ze podczas jazdy na biegu 3,4 i 5 kiedy "popuszcze" go bez gazu na ok 1000-1100obr/min pojawiaja sie dziwne stuki - podobno to kwestia przekladni skrzyni biegow i ze "tak ma byc" - czy u Was jest podobnie?
sprawdź czy masz olej w skrzyni biegów ... opis na forum
krzysztof_ns napisał/a:
PS. inny temat - jak sprawdzic czy Turbina dobrze pracuje i czy sie juz czasem nie "konczy"...?
jeśli nie bierze oleju to nie masz się co martwić
możesz także sprawdzić czy wąż za turbiną "puchnie"
 
 
 
krzysztof_ns 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 367
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 16:54   

podobno te stuki to normalne zuzycie przy 10letnich samochodach - czy u Was podobnie slychac jakies "stukotanie" w takich sytuacjach?

szczerze mowiac nie interesowalem sie tematem oleju przekladniowego - choc "moj" mechanik nic nie mowil o tym ze jest potrzeba - ale wymienic mozna, szczegolnie jesli nie mam pojecia czy i kiedy byl wymieniany a moj R nieuchronnie zbliza sie do 200tys...poszukalem na sieci i mam pytanie -

MTF 94 to klasa 75/W80? i takiego odpowiednika ewent. szukac...
znalazlem w dosc dobrej cenie Valvoline 75/W90 - czy takze moglby byc czy moze lepiej dolozyc te 20zl i kupic MTF?

PS. w ktorym miejscu i jak sprawdzic czy jest olej i na jakim poziomie?

PS2. czy jesli okaze sie ze go nie ma lub nie ma go tyle ile byc powinno moge dolac TYMCZASOWO (nie sadze aby przesylka doszla jeszcze w tym roku) silnikowego Magnatec 10/W40 - zmiesza sie z tym co tam ewent. juz jest...?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 18:07   

jesli już to dołożyć i kupic MTF z innymi nie kombinuj na dolewkę możesz wlać silnikowy 10W-40. Co do stuków to nie kojarzę takowych u siebie :roll: ale może mam i nie wiem o nich :mrg: o sprawdzaniu poziomu oleju było razem z fotkami i rysunkami - poszukaj.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
krzysztof_ns 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 367
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 19:11   

ok, zatem kupie oryginal - znalazlem w cenie 38zl/l - to dobre pieniadze i brac czy mozna gdzies do dostac nizej?

wlasnie wrocilem z jazdy testowej - na 1 i 2 biegu bez gazu ladnie jedzie przy 800obr bez stukow, stuki dziwne pojawiaja sie od 3-5 biegu ponizej 1000obr - autko jedzie, ale slychac dziwne stukotanie...ktos ma jakis pomysl?

Brt - jesli mozesz sprawdz u siebie i daj znac (chyba ze ktos jeszcze posiada np. SD i moglby rzucic uchem podczas jazdy - bede wdzieczny), dzieki
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 21:32   

krzysztof_ns napisał/a:
stuki dziwne pojawiaja sie od 3-5 biegu ponizej 1000obr - autko jedzie, ale slychac dziwne stukotanie
dziś dojeżdżałem do świateł na 4 biegu przy ok 1kobr nic nie stukało zresztą poniżej 1kobr ciężko jest jechać na wyższych biegach... :razz:
może któraś poduszka domaga się wymiany..... :roll:
 
 
 
krzysztof_ns 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 367
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 21:50   

hmm...najdobitniej to slychac wtedy kiedy pusci sie autko bez gazu na 4 lub 5 biegu, kiedy schodzi ponizej 1000obr toczy sie powoli i u mnie slychac dziwne stuki i jakby klekotanie...

mam nadzieje ze to nie silnik....ktos moze wie co byc moze lub ma/mial podobnie?
 
 
balrog 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 208
Skąd: Mielec

Rover 75

Wysłany: Pon Gru 22, 2008 22:00   

Na tak wysokim biegu przy tak niskich obrotach wg mnie silnik poprostu nie daje rady i szarpie nim, a to że wtedy coś stuka to chyba normalne przy szarpaniu. Mam to samo. Na biegach 1-3 silnik ma wystarczająco siły żeby uciagnąć auto ale potem jest o wiele gorzej.
 
 
krzysztof_ns 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 367
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 22:02   

ciagnac ciagnie - tzn. nie szarpie nim, ale dziwnie burczy i stuka jakby jakies luzy na tlokach czy zaworach sie tlukly...chodzi o to czy to normalne czy moze cos sie juz "konczy" i moze trza interweniowac...znajac mojego R - to pewnie kolejny kosztowny ZONK:)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 22:03   

ja nie schodze, nawet tocząc sie do takich obrotów, ale jutro spróbuję ;) czasami na 3 startuje od ~1100 w górę nic niepokojącego wtedy jednak nie zauważam :roll:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
balrog 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 208
Skąd: Mielec

Rover 75

Wysłany: Pon Gru 22, 2008 22:07   

Brt no zgadza się nawet i na 5 z 1100 da się bez żadnych dodatkowych dźwięków wyciągnąć silnik ale żeby samoczynnie sie toczył nie ma siły. Puść swojego roverka jutro bez naciskania na pedał gazu na każdym biegu i podziel sie spostrzeżeniami :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Czw Lis 18, 2010 02:40
kasjopea
Brak nowych postów [R220 sdi] "bicie" przy prędkości powyżej 60 km/h
Gabrysia Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Wto Lip 17, 2007 22:00
danielp
Brak nowych postów [R220 SD 97'] cos dziwnie "buczy" przy skretach...
krzysztof_ns Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Sro Paź 15, 2008 20:00
Tomaszi
Brak nowych postów [R220, 2000ccm, 1998] "zaślepka halogena" - ang. t
darius_Er Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Lip 13, 2009 13:22
darius_Er
Brak nowych postów [R220] "skoszony" napęd paska wielorowkowego
xlukaszx Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Wto Lis 11, 2008 09:26
Raptile



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink