Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Od momentu jak temp.otoczenia spadła poniżej 5C zaczęło się włanczać vebasto- prawidłowo ale wskazówka poziomu paliwa zaczęła "szybko" lecieć na dół- nieprawidłowo tym bardziej że jeżdżę na krótkich odcinkach i pomimo dobrego rozgrzania silnika wydaje mi się ze to coś działa bez przerwy {czy tak powinno byc },po wyłączeniu silnika pracuje jeszcze około jednej min. Włancza się automatycznie to już wiem ale czy da sie To wyłączyć bez szkody dla reszty podzespołów no i ile to jest wstanie zwiększyć zużycie paliwa na 100 km Proszę o informacje .Dziękuje Pozdrawiam (nie znam lepszego auta jak R 75)
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 11, 2010 00:03, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pią Gru 26, 2008 18:03 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Pią Gru 26, 2008 18:46
Ono musi się włączać poniżej 5*C. Działa cały czas, najpierw w trybie 100%, potem przechodzi w tryb 50%. Z tego co mi wiadomo, to może wciągnąć około 0.7l na 100km. Ja nie zauważyłem, żeby tak znów dużo wzrosło. Możesz go odłączyć odłączając wtyczkę zasilającą go, ale to nie jest dobre dla silnika, bo ten silnik ma to do siebie, że długo się nagrzewa bez pomocy WEBASTO. Więc to nie będzie ani dobre dla silnika, ani przyjemne dla Ciebie, chyba, że trzymasz auto w ogrzewanym garażu.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 178 Skąd: Radom
Wysłany: Pią Gru 26, 2008 22:40
a ja wyjalem bezpiecznik od webasta bo podobnie jak Ty jedzilem na krotkich odcinkach i strasznie mi szumialo, no i oczywiscie zuzycie troszke wzroslo jakies 0,4L
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Sob Gru 27, 2008 09:34
Przyznaję rację Rowanowi.Z tego co czytałem,webasto nie "żre" tak dużo,a korzyści płynące z ciepłego silnika są wymierne.Niestety nie mogę pochwalić się działającym piecem,ale to kwestia najbliższych dni.Po za tym ,żeby wyłączyć wystarczy wyjąć bezpiecznik 15A-jest szybciej i bezpieczniej.
blagam, już mam chyba jakąś alergię na to słowo... gdzie nie zajrzę na forum to się komuś coś "włancza" albo jeszcze egzotyczniej "włańcza"...
litości dla języka
pozdr. i sorki za czeplialstwo ale musiałem
ps. moje vebasto też się nie włącza. nie doskwiera mi to jakiś specjalnie ale może warto je ożywić. też pomyślę,
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Sob Gru 27, 2008 12:53
Marek,nie irytuj się.Też mnie to wkurza,bo jestem starej daty,ale na naszym Forum nie jest jeszcze tak źle-w końcu byle kto taką furą nie jeździ.Mój szwagier jest profesorem slawistyki i wyszedł z forum swojego auta(gorszego od naszych),bo tam to już był niezły sajgon!Domyśl się jakimi autami jeżdżą dresy.
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Cze 2008 Posty: 337 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Gru 27, 2008 16:07
Marek_75 napisał/a:
ps. moje vebasto
Nikt nie jest doskonały
Ale zgadzam się z szanownymi przedmówcami jeśli chodzi o"włanczanie" i inne takie.
Chyba któryś z moderatorów(?) zwracał kiedyś uwagę, że istnieje funkcja do sprawdzania pisowni.
A co do tematu, to chyba nawet wskazane jest by zimą webasto pomagało w szybszym rozgrzaniu silnika.
Pozdrawiam
ps. słownik tego forum chyba nie zna słowa webasto
Dziękuję za zainteresowanie moim piecykiem i moją pisownią (przepraszam za błędy ) Pomogliście mi się nie przejmować dobrze działającą grzałką. Wobec tego mam jeszcze parę pytań odnośnie klimy (niestety nie mam instrukcji obsługi) np. co to jest ten ECON.. i dlaczego po WŁĄCZENIU tego czegoś nawet teraz uruchamia się wiatrak na chłodnicy Dziękuję za ewentualne podpowiedzi. Pozdrawiam.
ECON to tryb oszczedzniejszej pracy klimy... Odczujesz w lecie jak ustawisz sobie klime na 21 stopni i nawiew na nogi i twarz, poczekasz az Cie schlodzi i wcisniesz ECCON
Zrobi Ci sie duszno...
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
wyłącza sprężarkę klimatyzacji (schładzanie), a poza tym wszystkie nastawy działają bez zmian.
Po włączeniu AUTO (wyłącza się ECON) działa sprężarka oraz ogrzewanie i mieszając chłodne z ciepłym powietrze - daje ten właśnie komfort temperaturowy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum