Witam wszystkich!
Przeglądając forum nie znalazłem żadnej informacji na temat regulacji położenia przepustmicy (plastikowa) w Rover-ku 214 z silnikiem 1.4 16V. Podobno śrubki regulacyjnej pod żadnym pozorem nie można ruszać?!Do rzeczy. Ostatnio jadąc autkiem zaczął dziwnie się zachowywać po puszczeniu gazu samochód szarpał jak szalony a odczas dodania gazu był moment "dziury" poczym przyspieszał normalnie. Po dojechaniu do domu okazało się że jest luźna śrubka ustalająca położenie przepustnicy a wraz z nią kontrująca nakretka. Wkręciłem ją na oko na stare ślady widoczne na gwincie ale autko mam wrażenie że przy wolnej jeździe po mieście do 2000 obr/min poszarpuje.Zatem moje pytanie jak reguluje się plastkową przepustnicę i czy jej rozregulowanie może dawać taki efekt????????Dodam iż profilaktycznie wymieniłem na nowe:palec zapłonowy,kopułkę zapłonową,świece zapłonowe, przewody Boscha.Koła sprawdzone wyważone są OK! Półośki sprawdzone zawieszenie także. Czekam na odpowiedz Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Sob Gru 27, 2008 21:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
wg rave tej srubki faktycznie nie mozna dotykac
co do objawow, to nie wiem, ale mogl zglupiec potencjometr
najpewniej wykluczysz podmieniajac przepustnice
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 43 razy Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 310 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Gru 28, 2008 12:42
TARADAJA napisał/a:
Po dojechaniu do domu okazało się że jest luźna śrubka ustalająca położenie przepustnicy a wraz z nią kontrująca nakretka.
Też miałem taki problem tylko że w 400 2.0, była luźna i miałem za wysokie obroty na jałowym (1100) i na ssaniu (1500)
TARADAJA napisał/a:
Zatem moje pytanie jak reguluje się plastkową przepustnicę i czy jej rozregulowanie może dawać taki efekt????????
Rozgrzej silnik do normalnej temp i wyreguluj obroty za pomocą tej śrubki tak by mieć w okolicach 850-900. Poczekaj aż silnik ostygnie i sprawdź czy po odpaleniu chodzi normalnie, ok 1100 obr na ssaniu i te 850-900 później. Jeśli silnikiem nie będzie rzucać tzn że powinno być ok.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum