mam problem związany z kontrolka CHECK ENGINE. Mianowicie podczas jazdy zapala mi się kontrolka check engine na ok 2 sekundy, potem długo spokój i czasem albo ponownie się zapali albo nie. Na forum było napisane, że jest to spowodowane wiązką kabli pod plastikową pokrywa silnika. Wczoraj wieczorem pojechałem to sprawdzić. Okazało się, że nigdzie nie ma przebicia, kable wydają się w porządku. Stąd moje pytanie miał ktoś podobny problem i go rozwiązał? Jeżeli tak to proszę o pomoc, jak to sprawdzaliście i jak sobie z tym poradziliście.
Aha jeszcze jedno. Pytałem się mojego mechanika, czym to może być spowodowane i podpowiedział mi, żebym sprawdził płyn chłodniczy. Niestety poziom jest ok
Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Nie Gru 28, 2008 12:31 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Nie Gru 28, 2008 13:15
Mietkowski napisał/a:
Okazało się, że nigdzie nie ma przebicia, kable wydają się w porządku.
Roziziolowałeś całą wiązkę i sprawdziłeś kabelek po kabelku? Niestety, żeby być pewnym tak to trzeba zrobić. Czasem tuż przy kostce mimo, że izolacja jest cała, to przewód w środku jest złamany i nie kontaktuje. Trzeba też wyczyścić kostki sprayem do styków. No i wiązkę trzeba przejrzeć głównie w okolicach pompy wtryskowej. Ale najpierw radzę odczytać kody błędów. Tu masz instrukcję:
http://www.roverki.pl/article.php?sid=420
Zrób to i podaj jaki błąd wyszedł. Może np. zmieniałeś rozrząd i kąt wtrysku jest źle ustawiony? Wtedy powinien wyjść błąd cewki czasu wtrysku paliwa. Działaj i napisz jak idzie
A od kiedy tak jest? Robiłeś coś przy silniku,albo ustawiałeś zapłon?
Tak ostatnio mechanik wymieniał mi świece, jedna była głęboko schowana, więc rozkręcił silnik, aby się tam dostać. Dodatkowo wyregulował zapłon. Rozumiem, że to jest przyczyna. Dzisiaj pójdę sprawdzić kody błędów. Najpierw jednak muszę poczytać w jaki sposób to zrobić, ponieważ nigdy tego nie robiłem. Jak będę miał jeszcze jakieś informacje to dam Wam znać.
Na razie dziękuję za wszelkie podpowiedzi.
Pozdrawiam
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 206 Skąd: Złoty Stok
Wysłany: Nie Gru 28, 2008 17:56
Stary numer z tym zapłonem heh tylko dlaczego mechanicy tego nie wiedzą i w jaki oni sposób go ustawiają
[ Dodano: Nie Gru 28, 2008 17:59 ]
przepływomierz pewnie wskazuje bo odpalił silnik bez podłączonego i zapisał się błąd
a 34 to juz thef napisał ustaw zapłon i powinno być oki.
A i błędy kasują sie same z tego co wiem po 50 przekręceniach stacyjki ale nie jestem pewien
_________________ Człowiek nie wielbłąd musi się napić
Ostatnio zmieniony przez danielsonicl Nie Gru 28, 2008 18:03, w całości zmieniany 1 raz
Jeszcze jedno. Sfilmowałem kontrolkę check engine jak mruga podczas odczytywania błędów. Jeżeli ktoś będzie chciał sprawdzić jak to wygląda to wrzucę na jakiś portal uploadowy np. Wrzuta.pl
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum