Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220 SDi] Kontrolka check engine
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R220 SDi] Kontrolka check engine
Autor Wiadomość
Mietkowski 




Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 15
Skąd: Wrocław



  Wysłany: Nie Gru 28, 2008 12:31   [R220 SDi] Kontrolka check engine

Witam,

mam problem związany z kontrolka CHECK ENGINE. Mianowicie podczas jazdy zapala mi się kontrolka check engine na ok 2 sekundy, potem długo spokój i czasem albo ponownie się zapali albo nie. Na forum było napisane, że jest to spowodowane wiązką kabli pod plastikową pokrywa silnika. Wczoraj wieczorem pojechałem to sprawdzić. Okazało się, że nigdzie nie ma przebicia, kable wydają się w porządku. Stąd moje pytanie miał ktoś podobny problem i go rozwiązał? Jeżeli tak to proszę o pomoc, jak to sprawdzaliście i jak sobie z tym poradziliście.

Aha jeszcze jedno. Pytałem się mojego mechanika, czym to może być spowodowane i podpowiedział mi, żebym sprawdził płyn chłodniczy. Niestety poziom jest ok :(

Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Gru 28, 2008 12:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Gru 28, 2008 13:15   

Mietkowski napisał/a:
Okazało się, że nigdzie nie ma przebicia, kable wydają się w porządku.
Roziziolowałeś całą wiązkę i sprawdziłeś kabelek po kabelku? Niestety, żeby być pewnym tak to trzeba zrobić. Czasem tuż przy kostce mimo, że izolacja jest cała, to przewód w środku jest złamany i nie kontaktuje. Trzeba też wyczyścić kostki sprayem do styków. No i wiązkę trzeba przejrzeć głównie w okolicach pompy wtryskowej. Ale najpierw radzę odczytać kody błędów. Tu masz instrukcję:
http://www.roverki.pl/article.php?sid=420
Zrób to i podaj jaki błąd wyszedł. Może np. zmieniałeś rozrząd i kąt wtrysku jest źle ustawiony? Wtedy powinien wyjść błąd cewki czasu wtrysku paliwa. Działaj i napisz jak idzie :)
 
 
danielsonicl 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 206
Skąd: Złoty Stok



Wysłany: Nie Gru 28, 2008 13:17   

A od kiedy tak jest? Robiłeś coś przy silniku,albo ustawiałeś zapłon?
_________________
Człowiek nie wielbłąd musi się napić
 
 
Mietkowski 




Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 15
Skąd: Wrocław



Wysłany: Nie Gru 28, 2008 16:13   

danielsonicl napisał/a:
A od kiedy tak jest? Robiłeś coś przy silniku,albo ustawiałeś zapłon?


Tak ostatnio mechanik wymieniał mi świece, jedna była głęboko schowana, więc rozkręcił silnik, aby się tam dostać. Dodatkowo wyregulował zapłon. Rozumiem, że to jest przyczyna. Dzisiaj pójdę sprawdzić kody błędów. Najpierw jednak muszę poczytać w jaki sposób to zrobić, ponieważ nigdy tego nie robiłem. Jak będę miał jeszcze jakieś informacje to dam Wam znać.

Na razie dziękuję za wszelkie podpowiedzi.
Pozdrawiam
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Gru 28, 2008 16:19   

Czyli najprawdopodobniej masz za wczesny kąt wtrysku i powinien Ci wymrugać błąd nr 34. Czekamy na wieści ;)
 
 
Mietkowski 




Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 15
Skąd: Wrocław



Wysłany: Nie Gru 28, 2008 17:55   

thef napisał/a:
Czyli najprawdopodobniej masz za wczesny kąt wtrysku i powinien Ci wymrugać błąd nr 34. Czekamy na wieści ;)


No i wszystko jasne. Sprawdziłem kody błędów i mam nr

28 - Przepływomierz powietrza (MAF) – wysokie napięcie
Zwarcie do masy, przerwa w obwodzie, brak zasilania,brak masy, uszkodzenie MAF, uszkodzenie ECM

34 - Cewka czasu wtrysku paliwa
Przerwa w obwodzie, brak zasilania, uszkodzenie ECM

Czy to są poważne usterki? Jak można to naprawić?

Pozdrawiam
 
 
 
danielsonicl 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 206
Skąd: Złoty Stok



Wysłany: Nie Gru 28, 2008 17:56   

Stary numer z tym zapłonem heh tylko dlaczego mechanicy tego nie wiedzą i w jaki oni sposób go ustawiają :/

[ Dodano: Nie Gru 28, 2008 17:59 ]
przepływomierz pewnie wskazuje bo odpalił silnik bez podłączonego i zapisał się błąd
a 34 to juz thef napisał ustaw zapłon i powinno być oki.
A i błędy kasują sie same z tego co wiem po 50 przekręceniach stacyjki ale nie jestem pewien :???:
_________________
Człowiek nie wielbłąd musi się napić
Ostatnio zmieniony przez danielsonicl Nie Gru 28, 2008 18:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Mietkowski 




Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 15
Skąd: Wrocław



Wysłany: Nie Gru 28, 2008 18:00   

Jeszcze jedno. Sfilmowałem kontrolkę check engine jak mruga podczas odczytywania błędów. Jeżeli ktoś będzie chciał sprawdzić jak to wygląda to wrzucę na jakiś portal uploadowy np. Wrzuta.pl

Pozdrawiam
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Gru 28, 2008 18:00   

Mietkowski napisał/a:
28 - Przepływomierz powietrza (MAF) – wysokie napięcie
Zwarcie do masy, przerwa w obwodzie, brak zasilania,brak masy, uszkodzenie MAF, uszkodzenie ECM
Może niedawno była odpinana wtyczka przepływomierza i błąd się jeszcze nie wykasował. A może pada albo coś nie tak z kablami bądź wtyczką.
Mietkowski napisał/a:
34 - Cewka czasu wtrysku paliwa
Przerwa w obwodzie, brak zasilania, uszkodzenie ECM
Trzeba ustawić kąt wtrysku, powinien mieć 2-4 stopni.
 
 
Mietkowski 




Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 15
Skąd: Wrocław



Wysłany: Nie Gru 28, 2008 18:10   

thef napisał/a:
Mietkowski napisał/a:
28 - Przepływomierz powietrza (MAF) – wysokie napięcie
Zwarcie do masy, przerwa w obwodzie, brak zasilania,brak masy, uszkodzenie MAF, uszkodzenie ECM
Może niedawno była odpinana wtyczka przepływomierza i błąd się jeszcze nie wykasował. A może pada albo coś nie tak z kablami bądź wtyczką.
Mietkowski napisał/a:
34 - Cewka czasu wtrysku paliwa
Przerwa w obwodzie, brak zasilania, uszkodzenie ECM
Trzeba ustawić kąt wtrysku, powinien mieć 2-4 stopni.


Super, dziękuje Wam za pomoc. Jutro pojadę do mechanika i spróbujemy coś poradzić.

Pozdrawiam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R220 SDi 98r ] kontrolka-check engine zapala się i gaśnie
bartba84 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Cze 14, 2010 08:30
wilkxt
Brak nowych postów [R220]zapalająca się kontrolka "check engine"
massiv6 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Pią Wrz 20, 2013 09:50
massiv6
Brak nowych postów [R220 sdi] check engine
pyrzu18 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 25 Nie Wrz 11, 2011 19:02
pyrzu18
Brak nowych postów [R25] Kontrolka check engine
peyo102 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sro Wrz 07, 2016 20:02
zigis1
Brak nowych postów [R 216 GTI '91] kontrolka check engine
peter1986 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Paź 15, 2008 22:45
se7en86



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink