Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.4i 98'] Nie mam prądu w aucie a silnik chodzi !
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 1.4i 98'] Nie mam prądu w aucie a silnik chodzi !
Autor Wiadomość
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Nie Sty 04, 2009 17:11   [R200 1.4i 98'] Nie mam prądu w aucie a silnik chodzi !

Panowie prosiłbym o szybką pomoc ponieważ auto stoi z otwartym oknem na parkingu strzeżonym !

Opis problemu:

Odpaliłem auto i po odpaleniu ustawiłem dmuchawy na szyby itp patrze i na około 5 sekund zapaliła się kontrolka ABS - zignorowałem problem gdyż o 15 był zlot.

14.45 odpaliłem autko ładnie podjechałem na zlot wszystko ok a że był wielki parking to sie poślizgaliśmy kilka minut no i spokojnie spot się skonczył wracam do domu jechałem jeszcze pizze odebrać hamuję przed pizzeria a tu fik kontrolka ABS sie zapaliła i przestało dmuchać z nawiewu.. mówię no nic wysiadam wsiadam do auta odpalam go wszxystko gra światła itp przejechałem 200m kontrolka ABS się zapaliła, dmuchawa przestała dmuchać, światła lekko przygasły, szyby się nie otwierają, migacz na zakręcie mrugał jak zwariowany... auto mi zaparowało nie moglem nic zrobić strach jak diabli wyłączyłem je, nagle znów wszystko działa, szyby radio dmuchawa no to szybko fyk szybe w dół żeby coś widzieć i niehc powietrze dochodzi odpalam ruszam mhmmm 0 prąduszyba ani drgnie nic a nic no dojechałem pod blok chce zamknąć starą metodą szybę.. nie da się po prstu kompletnie nic słychać tylko takie pstrykanie dochodzące z lewych drzwi. po 10 min postoju (na szczescie dogryzałem tą pizze :P ) daję na przed ostatni poziom kluczyk no i znó wszystko działa daję pozycyjne światła działa i w momencie jak zapaliłem normalne to brak prądu w szybach a kilka sekund później znów w całym aucie.. ogólnie działają teraz tylko światła posotojowe, pozycyjne - prawe świeci normalnie lewe prawie wcale, centralny zamek, awaryjne..

Szyba otwarta panowie pomóżcie :(
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sty 04, 2009 17:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Nie Sty 04, 2009 17:16   

Na początek sprawdź połączenia masy nadwozie->silnik, akumulator -> nadwozie. Coś się poluzowało albo zardzewiało pewnie i nie styka jak należy :(
Jeszcze jest możliwość padniętej stacyjki (a raczej tych włączników w niej).
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Nie Sty 04, 2009 17:19   

tylko auto odpala za każdym razem na dotyk !
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Nie Sty 04, 2009 17:21   

:bezradny: cosik ze stykami jest tak czy owak - nie ma wyjścia, musisz przejrzeć.
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4530
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 04, 2009 17:24   

Czyli masę od silnika masz ok, ale punktów masy w aucie jest kilkanaście.

Jak to nie masa, to spradź na schematach z Rave, gdzie "szalejące" elementy mają punkt wspólny - jeden to napewno stacyjka, ale może jeszcze jakiś kabel np. dochodzący do skrzynki bezpieczników?

Miałem tak kiedyś w Felicji, że część urządzeń działała losowo, a silnik i alternator chodziły.
Okazało się, że podczas postoju 2 tyg. we Włoszech jakieś zwierze nadgryzło jeden kabelek od skrzynki z bezpiecznikami.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Nie Sty 04, 2009 17:24   

Pierwsze co, to trzeba sprawdzić przewód, idący z masy silnika do masy nadwozia pojazdu.
Takie objawy wskazują, że jest kłopot z obwodem prądowym samochodu.
Tak samo, proponowałbym sprawdzić przewód idący z alternatora (plusowy).

W alternatorach Lucasa czy Magneti Marelli jest tam złączka, niby podwójna, ale jednak złączka i często to połączenie niedomaga, bo tam kilkadziesiąt amperów przelatuje. W starych alternatorach Fiata czy Poloneza było na nakrętkę i było to pewne połączenie.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Nie Sty 04, 2009 17:33   

a panowie takie pytanie jaka może być najgorsza wersja? ile kasy ? : ((

a jest możliwość, że przez te ślizganie dostał się gdzieś śnieg bo ostro z obrotami było i powoduje jakieś zwarcia?
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Nie Sty 04, 2009 17:38   

Najgorsza wersja to zmiana auta :hahaha:
Przy odrobinie cierpliwości i pomocy RAVE jest szansa, że bezkosztowo to naprawisz :D
memphisto napisał/a:
a jest możliwość, że przez te ślizganie dostał się gdzieś śnieg bo ostro z obrotami było i powoduje jakieś zwarcia?
Mało prawdpodobne :)
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Nie Sty 04, 2009 17:44   

tylko ze ja nawet nie wiem co to kabel masy :( :(
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Nie Sty 04, 2009 17:47   

memphisto napisał/a:
tylko ze ja nawet nie wiem co to kabel masy
Nie masz żadnego kolegi, co choć trochę zna się na prądach ??
Jak nie, to nie będzie wyjścia -> elektryk. Dobrze, jak masz zaufanego, żeby Ci kitu nie wcisnął i nie skasował za nieistniejące usterki :|
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4530
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 04, 2009 17:48   

Główny koszt to Twój czas - od 10 minut do kilku godzin.
Do tego może lutownica, a może 1m taśmy izolacyjnej. ;)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Nie Sty 04, 2009 17:52   

wróciłem właśnie z auta zamknięta szyba ! :D prąd wrócił na 3 minuty :( i znów popsute i na zapalonych światlach ciągle z drzwi słychać jakiś dźwięk, w momencie jak szybe się chce otworzyć
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4530
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 04, 2009 17:56   

Jak nie chcesz się bawić to do dobrego elektromechanika - 2h, ze 100 zł i z głowy.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Nie Sty 04, 2009 17:57   

A czy będzie jakąś wskazówką, że na zapalonym silniku problem ZAWSZE poprzedza zapalająca się kontrolka ABS, czy wypięcie ABS może naprawić problem?
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4530
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 04, 2009 18:00   

Nie sądzę, ale szukałbym w schemacie w miejscach, gdzie układ ABS łączy się elektrycznie z innymi.
Jak rozumiem nie wywala Ci bezpieczników, więc to raczej nie zwarcie, a właśnie jakiś przetarty/przerwany przewód.
Jak pompa ABS nie dostaje prądu to o tym sygnalizuje, a potem widać sypie się reszta.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Nie Sty 04, 2009 18:05   

maciej napisał/a:
Nie sądzę, ale szukałbym w schemacie w miejscach, gdzie układ ABS łączy się elektrycznie z innymi.


Taki schemat znajdę w RAVE?
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4530
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 04, 2009 18:07   

Tak. Schematy elektryczne na pewno tam są.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Nie Sty 04, 2009 18:10   

a podpięcie pod kompa pokaże problem?
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Sty 04, 2009 18:15   

chciałem zasugerować podpięcie pod kompa u mnie nie szalało wprawdzie całe auto ale abs, zegary, temp.wody, ASR i był to błąd magistrali CAN spowodowany przetartym kabelkiem od przekaźnika 1 biegu wentylatora chłodnicy i komp to wykazał
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Nie Sty 04, 2009 18:42   

Dodam, jeszcze ze NIGDY mnie nie kopał prąd w aucie jak dotykałem blachy tak jak mnie dziś pokopał to masakra ! co chwile kopał jak go dotykałem ! zaczeło kopać nim się popsuło!

może to jakaś wskazówka :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200] Chodzi na 3 cylindry, brak prądu na jednym z wtrysków
BR7074 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Nie Sty 26, 2014 17:06
MultecFSO
Brak nowych postów [R200, 98r. 1.4, 16v] silnik klekocze, chodzi jak diesel
longas Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Wrz 07, 2010 13:26
longas
Brak nowych postów [MG ZR] Brak elektryki silnik chodzi bez kluczyka w stacyjce
flow Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 17 Sro Lip 05, 2017 02:49
wolftek
Brak nowych postów [1.8 VVC 16v 160KM] Silnik chodzi bardzo nierówno(błędy OBD)
szakal_wawa Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pią Kwi 18, 2014 19:21
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink