Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander] Wymontowanie wału napędowego
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Freelander] Wymontowanie wału napędowego
Autor Wiadomość
Sledzik 



Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 15
Skąd: Ornontowice



Wysłany: Czw Cze 19, 2008 09:03   [Freelander] Wymontowanie wału napędowego
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Wiem że taki temat pojawił się już wcześniej ale tak do końca nie odpowiedziano jakie są skutki takiego zabiegu. Jadę w dłuższą trasę asfaltami i zastanawiam się czy by nie wymontować wału co by poskutkowało być może cichszą jazdą i mniejszym spalaniem.
Może ktoś już takie cuda wyprawiał. Jeśli tak czy to jest bezpieczne?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 18, 2010 23:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Cze 19, 2008 09:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Cze 19, 2008 23:16   

przyznam ze pomysl ciekawy, niestety trudno mi napisac cos, bo nie znam budowy Landka i nie wiem czy naped ma jakies elektroniczne czujniki, czy wszystko jest mechanicznie, jesli mechanicznie, to nic nie powinno sie zlego stac, potem wal trzeba zamontowac tak samo, zeby nie mial bicia, ale pewnie inaczej nie da sie go wlozyc, profilkatycznie mozna zaznaczyc, robiac krechy srubokretem
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
sly32 



Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 2
Skąd: Anglia



Wysłany: Wto Lip 15, 2008 08:27   

jezeli masz TC to nie mozna zdjac walu a w ogole to dziwny pomysl masz...
 
 
Darcun 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 16
Skąd: Nowy Dwór Gd



Wysłany: Pią Wrz 19, 2008 03:20   

witaj ja mam zdjety wal i same zalety jest ciszej w srodku :mrgreen: mniej pali :mrgreen: i nie ma roznicy na normalnej drodze pozdrawiam :razz:
 
 
SOLO89 



Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 3
Skąd: s. west england



Wysłany: Nie Wrz 21, 2008 22:39   

witam
stara sprawa ale na angielskim ebayu mozna kupic zaślepkę skrzyni kontowej
koszt około 20 f albo kawałek aluminium i ktoś z tokarnią
fajna sprawa mniej pali troszeczke i nie drze tak bardzo tylnych opon

pozdrawiam :grin:
 
 
Narzond 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 48
Skąd: Suszec



Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 15:01   

Nawet jeśli masz TC to i tak możesz odpiąć wał, operacja jest bardzo prosta, nie szkodliwa i pożyteczna. Mniejsze spalanie, mój freelander szedł do 6 litrów a przed zdjęciem było 7-8. no i w kabinie jest duzo ciszej i jak by lepiej przyśpieszał ;)) i zapiszczy :D :D
 
 
 
bobimor 



Dołączył: 04 Paź 2008
Posty: 2
Skąd: IRELAND



Wysłany: Sob Paź 04, 2008 17:51   

niczym nie grozi wymontowanie wału fakt czasem zapali się kontrolka TC gdy koła zamielą ale poza tym same plusy szkoda że w oryginale nie jest rozłączny
 
 
 
jacek_LR 



Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 2
Skąd: POLSKA



Wysłany: Wto Sty 06, 2009 21:56   

mozna bez problemu jeździć bez wału, niestety w terenie jest on niezbędny.
 
 
Bari 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 69
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Wto Sty 06, 2009 23:04   

bobimor napisał/a:
niczym nie grozi wymontowanie wału fakt czasem zapali się kontrolka TC gdy koła zamielą ale poza tym same plusy szkoda że w oryginale nie jest rozłączny


a jak wał jest podłączony to kiedy koła mielą na śliskim to kontrolka TC się nie zapali ??
 
 
jacek_LR 



Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 2
Skąd: POLSKA



Wysłany: Czw Sty 08, 2009 13:52   

zarówno przy ściągniętym jak i przy założonym wale w momencie gdy koło napędzane wpada w poślizg (natępuje zerwanie) kontrola trakcji powinnasię włączyć. Jeśli wał jest ściągnięty to zerwanie np. przy ruszaniu przednimi kołami (tylnymi nie da rady bez wału) kontrola się zapala. Pozdrawiam
 
 
Bari 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 69
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Czw Sty 08, 2009 23:07   

jacek_LR napisał/a:
zarówno przy ściągniętym jak i przy założonym wale w momencie gdy koło napędzane wpada w poślizg (natępuje zerwanie) kontrola trakcji powinnasię włączyć. Jeśli wał jest ściągnięty to zerwanie np. przy ruszaniu przednimi kołami (tylnymi nie da rady bez wału) kontrola się zapala. Pozdrawiam


no i wszystko jasne :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 09:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 07:21
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander] Dziwne odgłosy wału napędowego
pelee Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 27 Sob Sie 04, 2007 21:16
pelee
Brak nowych postów [Freelander] Podpora wału
lrf Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Sob Mar 07, 2009 21:53
lrf



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink