Typ: TDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam,
Problem polega na tym, że wariuje wskazówka obrotomierza. Skacze w całym zakresie, przy czym fizyczne obroty są ok i auto jeździ normalnie. Powyższa usterka zazwyczaj występuje wraz z dziwnym zachowaniem przekaźnika świec żarowych, który podczas jazdy "cyka" jak szalony. Żaden z tych objawów nie wpływa na jazdę, auto odpala i jeździ jakby wszystko było ok.
Jakieś propozycje ?
_________________ pozdrawiam Skiba
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Mar 11, 2011 21:20, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sty 15, 2009 16:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Czw Sty 15, 2009 17:46
Skiba napisał/a:
Jakieś propozycje ?
Podmienić przekaźnik. Przy rozładowanym aku, gdy strzelają przekaźniki przy próbach kręcenia, obrotomierz zazwyczaj też wychyla się szybko do końca (zaobserwowane akurat w fiacie i skodzie).
Thef, zaobserwowano cykanie przekaźnika tylko podczas jazdy, nie podczas kręcenia (uruchamiania) ... co więcej obrotomierz skacze nierównomiernie i nie zawsze "szybko do końca skali" ...
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Czw Sty 15, 2009 17:53
No ja podałem to tylko jako przykład, że przy cykających przekaźnikach obrotomierz lubi sobie poskakać, dlatego proponuję podmienić (włóż na chwilę chociażby ze swojego) .
hmmm a alternator jest sprawny?? może coś się z nim dzieje??
Wygląda na to, że sprawny .. przynajmniej nie było nigdy kłopotów z ładowaniem .. dzisiaj dokonamy głębszych pomiarów i oględzin ... Bardziej zastanawia mnie fakt "cykania" przekaźnika świec żarowych w trakcie skaczących obrotów ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum