Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
wcześniej miałem post dużo użytkowników sugerowało, że przyczyną może być,
zapowietrzenie układu, brak korka, brak płynu itp
dziś się u mechanika okazało że poprostu wraz z odpaleniem auta automatycznie odpala się wentylator od chłodnicy który chłodzi cały silnik i ten nie ma szans się nagrzać a za tym idzie brak ciepłego ogrzewania i wskazówka w martwym położeniu na niebieskiej kropce.
jest jakiś patent na to? czy elektromechanik musi już tu użyć swoich sił ?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 12, 2010 13:20, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sty 06, 2009 12:52 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
A może jeździsz cały czas na klimatyzacji ? Czy na klimatroniku masz ECON Jeżeli na klimatyzacji zawsze będzie wentylator działał. Następna przyczyna to uszkodzony termostat. Jak jest zepsuty nigdy się nie nagrzeje.
Tak, ale zazwyczaj pęka plastik w środku i cały czas jest na dużym obiegu i wtedy silnik nie ma szans się nagrzać w czasie jazdy. Można to łatwo sprawdzić, jeżeli staniesz w miejscu i silnik się nagrzeje a gdy będziesz jechał silnik będzie stygł, wtedy termostat napewno. Ale jeżeli u Ciebie coś z wentylatorem jest nie tak, no to albo jakąś tekturę wstawić żeby na chłodnicę nie leciało albo problemem może być ECON nie włączony. Sprawdź i powiedź.
Na sterowaniu klimą masz różne opcje, jak masz klimę włączoną to na wyświetlaczu masz napis "auto" , jak to wyłączysz i wciśniesz econ to będziesz miał napis "econ"
Sprawdź czy z funkcją "econ" też wentylator pracuje, jak pracuje to jest coś źle podłączone,
odłącz wentylator od prądu o zamarzniesz.
Jesteś pewien , że termostat jest ok???
oznacza jazdę "ekonomiczną" tylko kiedy ta fumkcja jest włączona nie pracuje sprężarka klimatyzacji i tylko wtedy (zo za tym idzie wentylator też tylko wtedy nie będzie pracował )
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Ewentualnie jak się wyłączy wentylator a nie będzie ciepłego nadmuchu to co może być?
termostat
[ Dodano: Wto Sty 06, 2009 17:10 ]
Bez wymontowania nie sprawdzisz czy termostat jest sprawny.
Jak wymontujesz to prawdź czy jest otwarty czy zamknięty(powinieneś wiedzieć o co chodzi)
Jak jest otwarty a pewnie tak jest to wsadź go do garnka z zimną wodą, postaw na kuchenkę i grzej wodę , w temp ok. 70* 80*C termostat powinien się zamknąć. Jak się nie zamyka to kicha tylko wymiana nic innego nie poradzisz.
Ja innej metody na sprawdzenie termostatu nie znam.
Co prawda ja jeszcze swojego termostatu z roverka nie wymontowywałem i nie wiem czy on jest na stałe w tym plastiku czy się z niego wyjmuje.
Więc lepiej nie doprowadź do wrzenia wody żeby ten plastik się nie zniekkształcił, chociaż powinien być odporny na wrzątek.
Może ktoś z kolegów już tak sprawdzał termostat roverovski to się wypowie.
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Sty 06, 2009 17:24
lovemuzik, tak poza tematem to nie H1 tylko HI (i) od HIGH i nie L0 (zero) tylko LO (o) od LOW to wiesz, tak w dobrym znaczeniu
aha, i znowu wychodzi że musisz zmienić mechanika
pozdro
Jeżeli wentylator wyłączy Ci się a powinien, stawiam na 100% termostat. U mnie było to samo a teraz jest ok po wymianie i ciepełko jak nigdy, nawet w te mrozy. A co do wymiany termostatu lepiej poszukaj kogoś kto się zna i nie będzie marudził. Robocizna to około 150 zł plus koszt termostatu 180 zł u Tomiego. Taniej nie znajdziesz- chyba że w Intercarsie za 90 zł zamiennik ( ale to też bardzo ciężko trafić )
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sob Sty 10, 2009 19:38
se7en86, ma 100% racji to jest wina termostatu. Jest cały czas w pozycji otwartej. Temaperatura prawidłowo powinna dojść do połowy czyli wskazówka w poziomie i tak się trzymać bez względu czy stoisz, jedziesz czy nie wiem co można jeszcze robić. Jak termostat jest otwarty to podczas jazdy przepływ powietrza schładza ciecz w chłodnicy a fakt że termostat nie blokuje obiegu powoduje że silnik się schładza i nie trzyma temaperatury.
Tak więc zmień termostat czym prędzej. Zobaczysz od razu efekty na lepsze. Silnik będzie lepiej pracował. Auto będzie przyjemniej jeździć i będziesz miał ciepło w samochodzie I oczywiście będzie mniej palił. Przynajmniej ja miałem takie odczucia. Na początku nie chciało mi się wymieniać, ale nie żałuję, że to zrobiłem. A co do termostatu to tak jak pisałem wyżej. TomaTeam ma chyba najtaniej i jest to pewne Wiem bo sam kupowałem, nie to, że robię reklamę A wymiana mi wyszła 150 zł. 3 godziny niecałe roboty. Powodzenia
Jak jest otwarty a pewnie tak jest to wsadź go do garnka z zimną wodą, postaw na kuchenkę i grzej wodę , w temp ok. 70* 80*C termostat powinien się zamknąć. Jak się nie zamyka to kicha tylko wymiana nic innego nie poradzisz.
w temp 80 - 90 teromstat powinien byc wlasnie otwarty, a zamknac sie w temp ponizej, no nich bedzie <70 stopni
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Witam... ja mam z kolei inny problem...wszystko jest ok super z ogrzewaniem ale z przodu...u pasarzerow z tyłu nie grzeje ciepłe powietrze tylko ciagle zimne i całyczas bardzo mocno nie zaleznie od tego jak jest ustawiony wiatrak na panelu klimatroniku...wiec całyczas musze miec zakrecony doplyw na tyl co z tym zrobic???? pomożcie....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum