Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Brak ciepłego nadmucha - przyczna
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Brak ciepłego nadmucha - przyczna
Autor Wiadomość
lovemuzik 




Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 26
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Wto Sty 06, 2009 12:52   [R75] Brak ciepłego nadmucha - przyczna
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

wcześniej miałem post dużo użytkowników sugerowało, że przyczyną może być,
zapowietrzenie układu, brak korka, brak płynu itp

dziś się u mechanika okazało że poprostu wraz z odpaleniem auta automatycznie odpala się wentylator od chłodnicy który chłodzi cały silnik i ten nie ma szans się nagrzać a za tym idzie brak ciepłego ogrzewania i wskazówka w martwym położeniu na niebieskiej kropce.

jest jakiś patent na to? czy elektromechanik musi już tu użyć swoich sił ?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 12, 2010 13:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sty 06, 2009 12:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Wto Sty 06, 2009 14:30   

Na te mrozy to odłącz wentylator od prądu. Z wiosną musisz coś pokombinować.
To taka podpowiedź na szybko :wink:
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Sty 06, 2009 14:38   

A może jeździsz cały czas na klimatyzacji ? Czy na klimatroniku masz ECON ?? Jeżeli na klimatyzacji zawsze będzie wentylator działał. Następna przyczyna to uszkodzony termostat. Jak jest zepsuty nigdy się nie nagrzeje.
 
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Wto Sty 06, 2009 14:41   

Z tym termostatem to w dwie strony, jak się zepsuje to albo jest cały czas otwarty albo zamknięty.
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Sty 06, 2009 15:17   

Tak, ale zazwyczaj pęka plastik w środku i cały czas jest na dużym obiegu i wtedy silnik nie ma szans się nagrzać w czasie jazdy. Można to łatwo sprawdzić, jeżeli staniesz w miejscu i silnik się nagrzeje a gdy będziesz jechał silnik będzie stygł, wtedy termostat napewno. Ale jeżeli u Ciebie coś z wentylatorem jest nie tak, no to albo jakąś tekturę wstawić żeby na chłodnicę nie leciało albo problemem może być ECON nie włączony. Sprawdź i powiedź.
 
 
 
lovemuzik 




Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 26
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Wto Sty 06, 2009 15:40   [R75 2.0CDT '00]

juz sie pogubilem bo w sumienie rozrozniam temperatur : P

ECON tzn ?

jak chce cieplo to ustawiam na H1 ewentualnie 28stopni i powinno leciec czy do tego jeszcze ma byc na wyswietlaczun ECON?


jak mam odlanczyc wentylator z "gniazdka"?

[ Dodano: Wto Sty 06, 2009 15:47 ]
to mozliwe ze wentylator zaczal dzialac odrazu po starcie silnika bo
nie jest wlaczony ECON ?
 
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Wto Sty 06, 2009 15:49   

Na sterowaniu klimą masz różne opcje, jak masz klimę włączoną to na wyświetlaczu masz napis "auto" , jak to wyłączysz i wciśniesz econ to będziesz miał napis "econ"
Sprawdź czy z funkcją "econ" też wentylator pracuje, jak pracuje to jest coś źle podłączone,
odłącz wentylator od prądu o zamarzniesz.
Jesteś pewien , że termostat jest ok???
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
lovemuzik 




Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 26
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Wto Sty 06, 2009 16:10   [R75 2.0CDT '00]

a co znaczy ECON? z tego co w necie przeglądam to jest odpowiedzialny za ciepło, więc mam spróbować włączyć ogrzewanie z funkcją ECON tak?

dopiero o 21 bo tak kończe prace.


Ewentualnie jak się wyłączy wentylator a nie będzie ciepłego nadmuchu to co może być?

Jak mam sprawdzić czy termostat jest dobry?


i ewentualnie jak odłączyć wentylator bo zamarzne z tym mroźnym powiewem
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10930
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sty 06, 2009 16:38   

lovemuzik napisał/a:
a co znaczy ECON?

oznacza jazdę "ekonomiczną" tylko kiedy ta fumkcja jest włączona nie pracuje sprężarka klimatyzacji i tylko wtedy (zo za tym idzie wentylator też tylko wtedy nie będzie pracował :cool: )
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Wto Sty 06, 2009 16:50   

lovemuzik napisał/a:
Ewentualnie jak się wyłączy wentylator a nie będzie ciepłego nadmuchu to co może być?

termostat

[ Dodano: Wto Sty 06, 2009 17:10 ]
Bez wymontowania nie sprawdzisz czy termostat jest sprawny.
Jak wymontujesz to prawdź czy jest otwarty czy zamknięty(powinieneś wiedzieć o co chodzi)
Jak jest otwarty a pewnie tak jest to wsadź go do garnka z zimną wodą, postaw na kuchenkę i grzej wodę , w temp ok. 70* 80*C termostat powinien się zamknąć. Jak się nie zamyka to kicha tylko wymiana nic innego nie poradzisz.
Ja innej metody na sprawdzenie termostatu nie znam.
Co prawda ja jeszcze swojego termostatu z roverka nie wymontowywałem i nie wiem czy on jest na stałe w tym plastiku czy się z niego wyjmuje.
Więc lepiej nie doprowadź do wrzenia wody żeby ten plastik się nie zniekkształcił, chociaż powinien być odporny na wrzątek.
Może ktoś z kolegów już tak sprawdzał termostat roverovski to się wypowie.
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Sty 06, 2009 17:24   

lovemuzik, tak poza tematem to nie H1 tylko HI (i) od HIGH i nie L0 (zero) tylko LO (o) od LOW :) to wiesz, tak w dobrym znaczeniu :)
aha, i znowu wychodzi że musisz zmienić mechanika :D
pozdro
 
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Sty 06, 2009 21:15   

Jeżeli wentylator wyłączy Ci się a powinien, stawiam na 100% termostat. U mnie było to samo a teraz jest ok po wymianie i ciepełko jak nigdy, nawet w te mrozy. A co do wymiany termostatu lepiej poszukaj kogoś kto się zna i nie będzie marudził. Robocizna to około 150 zł plus koszt termostatu 180 zł u Tomiego. Taniej nie znajdziesz- chyba że w Intercarsie za 90 zł zamiennik ( ale to też bardzo ciężko trafić )
 
 
 
lovemuzik 




Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 26
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Sob Sty 10, 2009 18:01   [R75 2.0CDT '01]

tak więc auto odpalilem poczekałem przy dusiłem troche gazu i
efekt jest taki:

auto się nagrzało zaczeło leciec ciepłe powietrze i wskazówka podniosła się od temp
prawie do polołwy

:|


gdy już jade wszystko na odwrót spada temp na wskażniku i fizycznie
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Sty 10, 2009 19:38   

se7en86, ma 100% racji !! to jest wina termostatu. Jest cały czas w pozycji otwartej. Temaperatura prawidłowo powinna dojść do połowy czyli wskazówka w poziomie i tak się trzymać bez względu czy stoisz, jedziesz czy nie wiem co można jeszcze robić. Jak termostat jest otwarty to podczas jazdy przepływ powietrza schładza ciecz w chłodnicy a fakt że termostat nie blokuje obiegu powoduje że silnik się schładza i nie trzyma temaperatury.
 
 
 
boss.007 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 381
Skąd: ANGLIA



Wysłany: Sob Sty 10, 2009 19:43   

Dam-Kam napisał/a:
silnik się schładza i nie trzyma temaperatury.

I co za tym idzie -większe spalanie tak przynajmniej jest u mnie :sad:
_________________
HMMM czy dobrze zrobiłem???...Tak!-ale i tak chcę z powrotem Land Rovera :-)
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Sob Sty 10, 2009 23:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Nie Sty 11, 2009 21:32   

Tak więc zmień termostat czym prędzej. Zobaczysz od razu efekty na lepsze. Silnik będzie lepiej pracował. Auto będzie przyjemniej jeździć i będziesz miał ciepło w samochodzie :) I oczywiście będzie mniej palił. Przynajmniej ja miałem takie odczucia. Na początku nie chciało mi się wymieniać, ale nie żałuję, że to zrobiłem. A co do termostatu to tak jak pisałem wyżej. TomaTeam ma chyba najtaniej i jest to pewne :) Wiem bo sam kupowałem, nie to, że robię reklamę :) A wymiana mi wyszła 150 zł. 3 godziny niecałe roboty. Powodzenia
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Sty 12, 2009 20:26   

phuss napisał/a:
Jak jest otwarty a pewnie tak jest to wsadź go do garnka z zimną wodą, postaw na kuchenkę i grzej wodę , w temp ok. 70* 80*C termostat powinien się zamknąć. Jak się nie zamyka to kicha tylko wymiana nic innego nie poradzisz.



w temp 80 - 90 teromstat powinien byc wlasnie otwarty, a zamknac sie w temp ponizej, no nich bedzie <70 stopni
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
gumus12 




Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 21
Skąd: Bąkowice



Wysłany: Sro Sty 21, 2009 10:43   

Witam... ja mam z kolei inny problem...wszystko jest ok super z ogrzewaniem ale z przodu...u pasarzerow z tyłu nie grzeje ciepłe powietrze tylko ciagle zimne i całyczas bardzo mocno nie zaleznie od tego jak jest ustawiony wiatrak na panelu klimatroniku...wiec całyczas musze miec zakrecony doplyw na tyl co z tym zrobic???? pomożcie....
 
 
Micen 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 142
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Sty 21, 2009 15:03   

Ten typ tak ma.
Nic nie poradzisz.
_________________
SPRZEDAM MG ZTT CDTI 2003
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sro Sty 21, 2009 15:05   

gumus12, tak jest, tam leci tylko zimne, z tyłu ciepłe masz na nogi pod fotelami.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZT-T] ciężki rozruch ciepłego silnika
Gusio92 Rover serii 75, MG ZT 10 Sob Lis 03, 2018 08:37
Gusio92
Brak nowych postów [R75] Problemy z odpaleniem ciepłego/zimnegoo silnika
Gość Rover serii 75, MG ZT 21 Wto Wrz 30, 2014 19:37
sopel86lodz
Brak nowych postów [Rover75 2.0cdt 2000r.]Problem z odpalaniem ciepłego silnika
tede Rover serii 75, MG ZT 37 Pon Mar 06, 2017 20:37
artik12
Brak nowych postów [R75] Wypadanie zapłonu, brak ładowania, brak mocy.
Ramzes120 Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Lip 22, 2019 19:17
Ramzes120
Brak nowych postów [R75] Brak majonezu, brak cappuccino a płynu ubywa
zetkaii Rover serii 75, MG ZT 17 Wto Kwi 26, 2011 16:38
lukasz416



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink