Wysłany: Pon Sty 12, 2009 22:42 [R400] Trzy usterki w moim Roverku
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999
Witam!
Jestem nowy na tym forum i nie znam się prawie w ogóle na mechanice ani elektryce samochodu więc proszę o pomoc i z góry bardzo dziękuję
Moimi problemami są:
1. Wyciek płynu chłodniczego.
Wycieka on dosyć szybko, muszę dolewać mniej więcej co 4-5 dni. Temperatura silnika jest ok. Mam już trochę zniszczoną chłodnice ale chciałem się dowiedzieć czy jest jakiś sposób na sprawdzenie pozostałych elementów tak żeby można wykluczyć pozostałe usterki i wiedzieć co naprawiać?
2. Problem z rozrusznikiem.
Po przekręceniu kluczyka kręci na chwile przestaje (ok1-2 sekund) i znów kręci i samochód odpala. Jest tak prawie przy każdym uruchamianiu. Raz jak pojechałem do miasta i po pokonaniu paru krótkich odcinków nie chciał mi odpalić. Dopiero jak został pociągnięty w tedy odpalił.
3. Wentylator od nadmuchu nie chodzi na pierwszym biegu.
Na pozostałych nie ma problemu.
Z góry bardzo dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Mar 11, 2011 19:20, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sty 12, 2009 22:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
2. Problem z rozrusznikiem.
Po przekręceniu kluczyka kręci na chwile przestaje (ok1-2 sekund) i znów kręci i samochód odpala. Jest tak prawie przy każdym uruchamianiu. Raz jak pojechałem do miasta i po pokonaniu paru krótkich odcinków nie chciał mi odpalić. Dopiero jak został pociągnięty w tedy odpalił.
koszt rezystora 1zl (w szczecinie), dobranie sie do rezystora to kwestia 4-5 srubeczek czyli chwila, wymiana rezystora - w zaleznosci od umiejetnosci lutowniczych u mnie po kombinacjach 40 minutowych zrobilem to w 3 min...jezeli sam mialbym to robic 2gi raz to bym naprawil w 20 min:) za pierwszym wyszlo ok godzinki:D
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Witam!
Dziękuję za dotychczasową pomoc
Naprawdę się przydała.
Wentylator od dmuchawy już naprawiłem
Prosił bym jeszcze o jakieś propozycje co do zidentyfikowania wycieku płynu chłodzącego i naprawy rozrusznika.
Bardzo dziękuję i pozdrawiam
[ Dodano: Wto Sty 13, 2009 17:15 ]
Co do problemu rozrusznika to niestety dzisiaj już nie zdążyłem tam zajrzeć i sprawdzić w sposób podany przez polakpolak29.
Może uda mi się jutro więc jak będę już coś więcej wiedział to napiszę.
A może ktoś zna jeszcze jakieś inne sposoby co do tego rozrusznika?
Pozdrawiam
Problem z uruchomieniem silnika i ubytkiem płynu przynosi mi na myśl mój problem:
Płyn poczatkowo dośc powoli znikał, a że auto było świeżo po wymianie uszczelki więc od razu wykluczyliśmy HGF. Po kilku dniach płyn zaczął ubywac coraz szybciej, do tego "pływał" w zbiorniczku wyrównawczym. Auto na zimno odpalało raczej bez problemów, na ciepło było znacznie gorzej. Zaczął tez dymić z rury, z biegiem dni walił race dymną przy odpalaniu. W końcu nie chciał odpalać na ciepło.
Okazało się, że głowica pęknięta.
_________________ Czasem myślisz, że los się do Ciebie uśmiechnął, a Ty go po prostu rozśmieszyłeś.
1. Wyciek płynu chłodniczego.
Wycieka on dosyć szybko, muszę dolewać mniej więcej co 4-5 dni. Temperatura silnika jest ok. Mam już trochę zniszczoną chłodnice ale chciałem się dowiedzieć czy jest jakiś sposób na sprawdzenie pozostałych elementów tak żeby można wykluczyć pozostałe usterki i wiedzieć co naprawiać?
Czy w zbiorniku nie pojawiła sie substancja podobna do kawy z mlekiem??, czy samochód nie zostawia za sobą zasłony dymnej?? Jeżeli nie to trzeba sprawdzić układ chłodzenia a dokładnie jego szczelność
Pomógł: 22 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 508 Skąd: Z Google :)
Wysłany: Sro Sty 14, 2009 00:18
zycze ci kolego zeby to nie okazala sie zmora roverkow czyli HGF... duzo osob kupujac roverka nie wie o tym ze maja one problemy z uszzcelka glowicy i to jest czesty powod sprzedazy auta:) ja swojego kupilem w niemczech jak sie okazalo tez byl swiezo po hgf (nie wiedzialem o tym ) pozniej dopiero resztki oleju itp... ale naszczescie robil to jakis mechanik nie w naszym kraju tylko wlasnie tam w ger... i jak narazie od kupna auta zrobilem nim prawie 10 tys km i jest ok i oby juz nie mialo nigdy z tym problemu...
ale to taki czarny scenariusz... objawy tego masz wyzej... na poczatek sparwdz zaciski i to dokladnie bo niekoniecznie musi gdzies cieknac.. moa byc tylko biale plamy po wyparowanym plynie... nagrzewnice... chlodnice:)
_________________ www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci
Witam,
Co do tego czy w zbiorniczku wyrównawczym jest kawa z mlekiem, to nie ma.
Płyn jest czyściutki bez jakichkolwiek zmian.
Samochód dosyć dymi po odpaleniu może dlatego że jest zimny?
Po rozgrzaniu przestaje, a niekiedy troszkę jeszcze utrzymuje się dymienie. Czy to normalne?
W okresie 4-5 dni płynu dolewał ok pół litr może troszkę mniej.
Dzisiaj sprawdzę czy na połączeniach nie ma jakiegoś wycieku.
Jak będę już coś wiedział to napisze.
Pozdrawiam
Witam,
Mój samochód aż tak bardzo nie dymi jak w filmikach które załączył polakpolak29 i nigdy tak nie dymił, więc czy można w ten sposób wykluczyć uszczelkę pod głowicą?
Sprawdzałem czy nie ma żadnych wycieków płynu chłodniczego na zaciskach i nic takiego nie znalazłem.
Wydaje mi się że jednak będzie to chłodnica, ale czy przez chłodnice może być aż taki duży ubytek płynu? (ok. pół litr co 4-5 dni)
Jeśli jest to możliwe to chciałbym jeszcze spytać jaką chłodnice kupić do mojego Roverka (400RT, 1.6, 16V, 99r, benzyna, z klimatyzacją) i czy można ją wymienić samemu czy są potrzebne jakieś specjalne przyrządy?
Z góry bardzo dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
[ Dodano: Sro Sty 14, 2009 13:29 ]
Witam,
Chciałem się jeszcze dowiedzieć w jaki sposób dokładnie sprawdzić element na załączonym obrazku zaznaczony czerwonymi liniami?
Pozdrawiam
Witam,
Dziękuję za informację "Lechos".
Dzisiaj na noc podstawię jakiś karton i sprawdzę.
Czy ma może ktoś jakieś fotki lub opis jak wymienić chłodnice i co jak po kolei robić?
Pozdrawiam
Czyli z tego artykułu który podał "polakpolak29" wynika że mój termostat jest dobry.
Dziękuję "polakpolak29" za pomoc
Pozdrawiam
[ Dodano: Sro Sty 14, 2009 20:58 ]
Chciałem jeszcze spytać się która część układu chłodzenia to pompa wody i jak można sprawdzić czy nie jest uszkodzona?
Pozdrawiam
Pomógł: 22 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 508 Skąd: Z Google :)
Wysłany: Sro Sty 14, 2009 21:20
duzo ci tego plynu ubywa... nagrzewnice sprawdz jeszcze mi tez troszke ubywa hmm ok 300 ml na miesiac dolewam i robie jakies 1000 km wiec mysle ze to raczej ok...
_________________ www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci
Witam,
Płynu ubywa mi ok pół litra co 4-5 dni (ok 1000 km).
A czy nagrzewnica to jest ta niby mniejsza chłodnica która jest umiejscowiona za tą pierwszą która chłodzi silnik?
Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum