Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Witam
aby poprawic nieco sytuacje z tematami na forum dla galeonow, zapodaje nowy watek, tym razem pogadamy o klimatroniku w osiemsetkach
moj np. zachowuje sie tak:
ide do garazu, wsiadam, przekrecam zaplon, mam juz wlaczony tryb auto, temp EXTternal pokazuje mi np. -3,
odpalam samochod, temp wewnetrzna ustawiona na 25 stopni, o ile dobrze pamietam, to przy takich nastawach wlaczony jest przez system tryb ECON ( co oznacza nie korzystanie z klimy)
w miare rozgrzewania sie silnika, stopniowo zwiekszana jest predkosc wentylatora nawiewu, ktory skierowany jest poczatkowo tylko na przednia szybe, z czasem wlacza sie tez nawiew na nogi (chyba zalezy to od temp silnika)
oczywiscie automatycznie wlaczane jest ogrzewanie tylnej szyby
po osiagnieciu nastawionej temp. wew. stopniowo system zmniejsza predkosc nawiewu i przymyka zawor nagrzewnicy,
ale im dłużej jade, tym robi to coraz bardziej i w pewnym momencie, puszcza wrecz letnie powietrze na przednia szybe, podczas gdy na nogi leci cieplejsze, wprowadza to pewien dyskomfort, tego nie rozumiem
jesli wylacze AUTO i puszcze sam nawiew na klate, to leci cieplejsze powietrze niz lecialo na szybe, oczywiscie predkosc dmuchawy i stopien otwarcia zaworu nagrzewnicy dalej reguluje system, ja wtedy tylko rządze nawiewami,
wyglada to tak jakby system mial problem z histereza nastawionej temp i pozwala sobie na zbyt duzy rozrzut temp wew.
next
Maciek gdzies tam pisal o dzialajacej klimie przy minusowej temp w r800,
ostatnio cos dlugo odparowywaly mi szyby w samochodzie, ale pewnie dlatego ze w trybie auto swiecila sie kontrolka ECON, jej zapalenie w trybie AUTO chyba zalezy od nastawionej temp wewnętrznej
aaaa, tak se przypomnialem, ten tryb ECON z czasem rozgrzewania sie samochodu chyba gasnie nawet dla nastawionej wczesniej tem wew. 25 stopni
ogolnie rozpracowac ten system, to niezla jazda, system bierze jeszcze pod uwage czujnik swiatla (naslonecznienia) temp. wew. i zew, temp silnika
wyszlo troche przydługawo, mam nadzieje ze nie nudno i zrozumiale
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 04, 2011 23:21, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sty 13, 2009 23:01 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
No generalnie u mnie jest podobnie, ale moj system ma pewne wady. Pierwsza podstawowa to taka ze wogole nie dzialaja mi nawiewy na klatke. Po prostu zero. Nawet nie to ze sa na tak zwany przelew tylko po prostu sa zablokowane. Nie mam pojecia czy jakas rura spadla czy ktorys z serwo motorow sie zesral. Ewentualnie moglo spasc jakies ciegno. Podobnie mialem w polonezie. (tak dla ciekawostki podam ze wlasnie w polonezach plusach sterowanie nawiewami jest pneumatyczne - wot mechanizacja ) Druga rzecz i nie wiem czy to wada czy nie, ale tryb ECON czyli z pominięciem sprężarki klimy załącza sie tylko kiedy ustawie temperature na maks.
Oczywiscie regulacja predkosci nawiewu jest podobna jak u andrewSa. Na poczatku nie leci prawie nic (pewnie chroni pasazerow przed wyziebieniem , w miare jak temp w ukladzie chlodzenia sie podnosi to nawiew jest coraz wiekszy, a potem gdy osiagnie zadana temperaturke stopniowo maleje. AndrewS co do histerezy to zobacz sobie w jakim stanie masz termistor. Moj byl niezle zafajdany lepkim kurzem.
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
Hmmm... Ja już 2,5 roku nie jeżdżę R800, ale jak pamiętam to nie miałem takich problemów - przez 99% czasu jeździłem na auto, a ten 1% to sytuacje super zaparowania szyb - wtedy "na szybę i na ful".
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Czw Sty 15, 2009 12:17
Ja wentylację włączam dopiero pare minut po odpaleniu samochodu, i wolę manualne nastawy, na początku wentylator na 2 kreski a gdy zrobi się już ciepło to 1 kreska.
Kierunek nawiewu zwykle mam ustawiony dół-góra, a jak szyby zaczynają parować to wciskam ten przycisk 'szyba' i wtedy klima zaczyna działać (econ gaśnie) żeby osuszyć powietrze.
I też jeżdzę na zamkniętym obiegu, a czasami tylko otwieram aby przewietrzyć. Tyle teraz soli w powietrzu że oddychać nie można.
A wogóle ogrzewanie foteli komuś działa?
Ostatnio zmieniony przez blue827 Czw Sty 15, 2009 12:20, w całości zmieniany 1 raz
Ja wentylację włączam dopiero pare minut po odpaleniu samochodu,
Na automacie podgrzewanie też włącza się dopiero po dłuższej chwili - jak się silnik trochę podgrzeje.
I praktycznie nigdynie jeżdżę na obiegu zamkniętym - wolę świeże powietrze.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Czw Sty 15, 2009 12:24
maciej napisał/a:
Na automacie podgrzewanie też włącza się dopiero po dłuższej chwili - jak się silnik trochę podgrzeje.
ok, to muszę spróbować. w lato jakoś nie lubiłem AUTO bo od razu wentylator włączał się na maksa tak że nic nie było słychać.
Cytat:
I praktycznie nigdynie jeżdżę na obiegu zamkniętym - wolę świeże powietrze.
Jak jest bardziej pusta droga to też otwieram , albo szybe uchylam żeby przewietrzyć ale tak normalnie to co piąty samochód kopci już nie mówiąc o ciężarówkach że wolę na zamkniętym.
Zarzucę jeszcze >>linkiem do tematu na temat czyszczenia czujnika temperatury wewnętrznej w 800setce. Niestety nasmarowanie tego wentylatorka działa na krótką metę, znów mi mruczy.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Proszę, jak to się niektórym tatusiowanie na główkę od razu rzuca.
Ty żałuj, że R623 nie jeździłeś.
Zapewniam, że dużo ciekawsze wrażenia.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
No fotele u mnie tez dzialaja, ale pierwsze slysze zeby one dzialaly z automatu Moj wentylatorek chyba troszke mruczy. Reanimowalem tez wentylator glowny bo troszke przyrdzewial
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
blue827 napisał/a:
napisał/a:
a jak szyby zaczynają parować to wciskam ten przycisk 'szyba' i wtedy klima zaczyna działać (econ gaśnie) żeby osuszyć powietrze.
o widzisz, wypróbuje u siebie
sprawdzałem, faktycznie dziala, wentylatory włączają sie co jakis czas na wolny bieg
edit
pisalem wczesniej o lecacym chlodnym powietrzu na szybe
Senn sie doczytal ze to tak ma byc i jest to uzaleznione od oswietlenia zewnetrznego
chodzi o puszczanie chlodniejszego powietrza na twarz kierowcy
dostalem sie tez do czujnika temp wew, wentylatorek byl niezle zapaprany
jest firmy DENSO Made in Japan
przy kilkunastu stopniach trudno mi powiedziec dokladnie, mial opornosc okolo 3 kiloohmow
mierzylem tez opornosc czujnika swiatla, przy calkowitym zaciemnieniu mial opornosc ok 14-15 kiloohmow,
przy zaswieceniu bezposrednio na niego latarka diodowa(z bardzo bliska), opornosc wzrosla do 80 kiloohmow
ogolnie chyba sterownik utrzymuje nizsza temp niz nastawiona, ale to musze dokladnie sprawdzc z czujnikem temp zamontowanym przy wentylatorku zasysajacym powietrze
EDIT 2
czy u Was tylna szyba wlacza sie przy np. plus 11
w/g mnie to lekkie przegiecie
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Ja parkuje w garazu podziemnym i temperaturka jest okolo 12st wiec po odpaleniu nie ma powodu zeby szyba sie zalaczala a jednak sie zalacza. Nie przypominam sobie zeby w lato dzialo sie tak samo wiec moze CCU steruje szyba na zasadzie doswiadczenia czyli jesli kilka dni bylo zimno na dworku to zalacza szybe. Moze jak obczai ze teraz jest cieplo to mu sie odechce
Troche to naciagana teoria ale zobaczymy jak to bedzie.
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
U mnie podgrzewanie foteli działa bez zarzutu a jeśli chodzi o Klimę to nie mogę narzekać bo działa bez zarzutu parę minut po zapaleniu zaczyna ładnie grzać i nigdy nie miałem czegoś takiego żeby grzało mocniej na nogi zamiast na szybę za to podgrzewanie tylnej szyby nigdy mi się nie zapala automatycznie dopiero jak wcisnę guzik to zaczyna. I takie pytanko gdzie można znaleźć filtr przeciw pyłkowy
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Czw Kwi 09, 2009 21:18
Rozdział III: odgrzybianie klimatyzacji.
a konkretnie to w jakim najlepiej miejscu wpsiknąć piankę żeby trafić na parownik? ciężko mi się połapać w schematach z workshopa bo tam jest wszystko do wersji RHD.
W każdym razie ja zrobiłem dziurkę po stronie wentylatora, ale może powinienem bardziej po środku tej plastikowej puszki? albo po lewej? ktoś się już bawił w odkarzanie klimy?
W kazdym razie wroce do automatu ogrzewania tylnej szyby. Obecne temperaturki wymusily temp w garazu na poziomie okolo 17st i szyba sie nie zalacza wiec albo moja wczesniejsza teoria jest jednak prawdziwa albo CCU zalacza szybe ponizej np. 15 st co by bylo glupie. Co prawda jest to dosc madre urzadzenie i moze bierze pod uwage jeszcze wilgotnosc.
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
madre urzadzenie i moze bierze pod uwage jeszcze wilgotnosc
hmmm, musialoby miec gdzies czujnik wilgoci, niby w opisach dzialania ATC jest chyba sformułowanie ze ATC dostosowuje temp i wilgotność w kabinie
a co do odgrzybiania to tez nigdy tego nie robilem
[ Dodano: Sro Sty 13, 2010 21:10 ]
czy u Was tak samo zachowuje sie tryb auto
postanowilem sobie ostatnio pojezdzic w trybie auto,
mam dziwny objaw, ATC z czasem (dluga trasa) zmniejsza obroty wentylatora, bo temp w samochodzie dochodzi do zaprogramowanej, jednoczesnie oczywiscie przymyka zaworek nagrzewnicy,
niestety, ale w wyniku takiego postepowania, chyba wylacza wentylator calkowicie,
skutkiem tego jest powolne stopniowe zaparowywanie okien , tryb ekon jest wylaczony, czyli sprezarka ma zielone swiatlo, ale co z tego kiedy wiatrak nie pracuje i nie przegania tego powietrza, oczywiscie pomaga reczne zalaczenie wentylatora, lub przelaczenie nawiewow na szybe,
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
U mnie natomiast występuje taki problem, że temperatura w kabinie jest zawsze niższa niż zaprogramowana, przez co jak chcę zagrzać auto to muszę ustawić na "HI". Dzieje się to zwłaszcza jak jadę w dłuższą trasę, ustawię na HI to grzeje na maksa, dam jedno mniej, czyli na 29stopni to z kratek zaczyna lecieć letnie powietrze i w gruncie rzeczy w aucie na pewno jest znacznie mniej niż 29stopni. Co ciekawe jak dotknę to miejsce gdzie jest czujnik temperatury to czuć, że jest cieplejsze, a żadnego wentylatorka tam nie słychać, ani nie czuć żeby coś tam zasysało. Chyba czas rozebrać ten czujnik.
W lecie natomiast podczas upałów musiałem ustawiać temperature na jakieś 25-27stopni bo inaczej dmuchawa chodziła na maksa (tryb auto) i w aucie było przeraźliwie zimno, a czujnik temperatury oczywiście ciepły od słońca.
Tomek1212, tez mam ta przypadlosc i wydaje mi sie ze jest to wina nieodpowiedniego miejsca zamontowania termistora. Rzeczywiscie jak sie dotknie tego miejsca gdzie zasysa powietrze to jest ono z reguly cieple bo jest bezposrednio nad nawiewem. Dlatego tez pomimo ze w samochodzie jest chlodniej on puszcza zimne. Rozwiazaniem byloby przeniesienie tego termistora gdzies w okolice np. podlokietnika i tak zeby strumien powietrza nie dzialal na niego bezposrednio.
Co do wentylatorka to nie bedziesz czul jego pracy w sensie przeplywu powietrza bo jest on dosyc maly. Byc moze u Ciebie tez nie pracuje, ale to minuta osiem i juz go masz na wierzchu. Warto przeczyscic bo i termistor moze byc zafajdany.
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
Zafajdany mógłby być gdyby ten wentylatorek pracował. U mnie najprawdopodobniej się w ogóle nie kręci. Myślałem nad tym aby właśnie przenieść gdzieś ten czujnik.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum