Wysłany: Wto Sty 13, 2009 14:58 [R820] Problemy z silnikiem, szarpie itp
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: < 1993
Mam bardzo nietypowy problem , który pojawia się po każdym dłuższym postoju ( 8-9 godz. ) . Uruchamiam samochód i ruszam , po 2-3 kilometrach silnik zaczyna pracować jakby nie palił na wszystkie cylindry ( trzęsie , szarpie, jest słaby ) , po kolejnych 5-6 kilometrach wszystko wraca do normy i silnik pracuje normalnie , problem wraca po kolejnym długim postoju. Wymieniłem cewkę , kable , kopułke , palec rozdzielacza , świece ... problem nie mija , może ktoś wie w czym tkwi problem , PROSZE O POMOC .
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 04, 2011 00:53, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sty 13, 2009 14:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Wto Sty 13, 2009 18:14
Może coś z paliwem? np w filtrze jest woda i zamarza. Spróbuj wlać do baku litr bezbarwnego denaturatu który powinien wchłonąć wodę i przepalić się przez silnik. Szkoda że nie masz instalacji gazowej, można by wtedy wykluczyć niektóre rzeczy.
dzieje się to tylko na benzynie, ..... - II generacja – stosowana w silnikach nowszych, wyposażonych w jedno- lub wielopunktowy wtrysk paliwa z podstawowym sterowaniem elektronicznym, sondą lambda i katalizatorem. Przejście z benzyny na gaz dokonywane jest automatycznie i uzależnione jest od obrotów silnika. Koszt montażu takiej instalacji waha się w granicach od 1200 do 2300 zł w zależności od rodzaju samochodu i zaawansowania technicznego silnika
......
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Czw Sty 15, 2009 07:39
To już dużo więcej info! Czyli jak rozumiem przełącza się na gaz już po tej akcji z duszeniem silnika?
czyli:
-odpalaszasz silnik
-2-3 km na benzynie dobrze
-silnik zaczyna przerywac, jeszcze na benzynie
-po 5km zaczyna normalnie jechać nadal na benzynie
-później dopiero przełącza się na gaz
czy może dusi się w trakcie przełączenia na gaz? Najlepiej dla pewności sprawdzić samochód tylko na benzynie, czyli wogóle wyłączyć instalkę gazową, pewnie masz jakiś przycisk żeby wyłączyć, albo wyłączając wtyczkę z centralki, niewiem, niech ktoś to potwierdzi czy można tak zrobić. Ja mam prostą instalację tylko sterowaną przyciskiem 0-1.
Silnik może się zalewać i dusić np gdy benzyna i gaz są z jakichś powodów podawane jednocześnie, a to by była wina centralki gazu lub emulatorów wtrysków.
A jeśli faktycznie problem występuje tylko i tylko na benzynie , a na gazie jest wszystko ok, to obstawiałbym układ paliwowy, czyli niedomagająca pompa paliwa, albo regulator ciśnienia.
witam i dolacze sie do tematu
z tym szarpaniem to blue827 ma racje..ja tak mialem tylko ze w innym autku.poprostu benzyna i gaz przez pewien moment dostawaly sie jednoczesnie i to bylo przyczyna..a propo gazu to blue827 mozesz powiedziec mi jakiej firmy masz instalke i jakiej generacji?
bo ja chce zalozyc gaz do swojego R,tylko ze nie chce aby samoczynnie mi przelaczal z benzyny na gaz i odwrotnie bo mam padniety wtrysk.moze ktos inny wie?
mam wielopunktowy wtrysk benzyny.
za wszelkie porady z gory dziekuje
BLUE ... Twoje rady bardzo mi pomagają ( też obstawiam regulator ciśnienia ) , w poniedziałek stawiam auto do mechanika ... auto robi to TYLKO na benzynie, jeszcze raz prosze o numer kontaktowy , chciałbym porozmawiać o tej usterce przez telefon ...
roboo [Usunięty]
Wysłany: Czw Sty 15, 2009 22:03
pajak2103, ja mam sekwencję BRC Sequent24 IV generacji, przełącza się automatycznie po osiągnięciu przez płyn chłodzący temperatury 50 st. C. Teraz mi ustawili, że po nagrzaniu do tej temperatury, komp podaje sygnał gotowości i przełączy się na gaz po przygazowaniu na 2000 obrotów.
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Pią Sty 16, 2009 08:05
pajak2103 napisał/a:
..a propo gazu to blue827 mozesz powiedziec mi jakiej firmy masz instalke i jakiej generacji?
bo ja chce zalozyc gaz do swojego R,tylko ze nie chce aby samoczynnie mi przelaczal z benzyny na gaz i odwrotnie bo mam padniety wtrysk.moze ktos inny wie?
mam wielopunktowy wtrysk benzyny.
za wszelkie porady z gory dziekuje
Mam 1 generacje W blosie, wszystkie podzespoły BRC. Natomiast ja mam inny silnik, V6 hondy wywodzący sie jeszcze z lat 80tych, i faktycznie pracuje tak jakby byłby stworzony go gazu, nawet zapłon można w nim przyspieszać. Ale do silnika 2.0 to najlepiej niech poradzą jego użytkownicy.
patryk12.93, , nie jestem jakimś specem , co Ci przez tel powiem? żeby układ paliwowy sprawdzić? każdy do takich wniosków by doszedł, skoro na gazie jest dobrze a na benzynie źle.
I tak dobrze że masz gaz bo dzięki temu samochód jeżdzi. Właśnie jedną z zalet prostej instalacji gazowej jest to , że ma się w samochodzie niezależne zasilanie, jak popsuje się benzyna to można odpalać na gazie. Wielokrotnie miałem przypadki że nie chciał zapalić na benzynie, nie wiem może zalałem go, a na gazie wystarczyło gaz do dechy trochę pokręcić i odpalał ładnie. Zresztą na gaz przełączam od razu po uruchomieniu silnika.
[ Dodano: Pią Sty 16, 2009 14:59 ]
tylko tyle robo ze ja mam padniety wtryskiwacz i chce sie odlaczyc calkowicie od instalki benzynowej.potrzebowalbym sekwencje z recznym przelaczaniem z benzyny na gaz i odwrotnie.czy cos takiego da rady zestawic zeby dzialalo w moim aucie?wie ktos moze?a moze ktos ma cos takiego w swoim autku?
[ Dodano: Pią Sty 16, 2009 14:59 ]
tylko tyle robo ze ja mam padniety wtryskiwacz i chce sie odlaczyc calkowicie od instalki benzynowej.potrzebowalbym sekwencje z recznym przelaczaniem z benzyny na gaz i odwrotnie.czy cos takiego da rady zestawic zeby dzialalo w moim aucie?wie ktos moze?a moze ktos ma cos takiego w swoim autku?
jeden wtryskiwacz masz padnięty Jak tak to przecież na trzech powinien zapalać i chodzić.
Warto też pamiętać o tym, że mało który zakład podejmie się montażu instalacji do silnika który źle pracuje na benzynie lub wogóle nie odpala. W moim byłym zakładzie do takiego auta nie zakładałbym instalacji dopóki klient nie naprawi usterki.
tak dokladnie.silnik odpala tylko ze chodzi na trzy cylindry.a dlaczego mowisz ze zaklady nie chca sie podejmowac zakladania gazu jezeli silnik zle pracuje na benzynie.przeciez zalozenie gazu to takjakby zalozenie nowej instalki benzynowej.z tego co mi wiadomo[chyba ze sie myle}to instalacje gazowe maja wlasne wtryskiwacze gazowe a jedynie tylko sa robione nawierty w kolektorze ssacym i montowane tam sa rurki od tych wtryskiwaczy.ja mysle ze jezeli silnik pracuje na trzech cylindrach bo wina jest wtrysk to zalozenie gazu powinno pomoc i powinien chodzic na cztery cylindry,a jestem pewien ze jest to wtrysk.co myslisz o moich sugestiach?
Taka jest "złota zasada" że silnik jak na benzynie pracuje kiepsko to na gazie będzie jeszcze gorzej. Układ benzynowy też jest konieczny, choćby po to, aby rozgrzać silnik.
Poza tym komputer LPG bierze sygnał z komputera benzynowego, więc też na gazie mogą być problemy z pracą silnika. Zakłady montażu instalacji LPG wolą rezygnować z takich klientów, ponieważ po montażu instalacji mogą być problemy z gazem, klient napewno będzie częściej przyjeżdżał na naprawy gwarancyjne i po prostu dla zakładu staje się to nieopłacalne.
a ja mam opla w ktorym mam gaz i odpalam na gazie i tez na nim jezdze.benzyny nie uzywalem juz chyba z pol roku.nawet zima pale na gazie i nic sie nie dzieje.dlaczego ma sie dziac z innym silnikiem?a moj komp benzyn.dziala poprawnie bo jak wtrysk byl dobry jak go przeciscilem to autko smigalo wysmienicie.
a ja mam opla w ktorym mam gaz i odpalam na gazie i tez na nim jezdze.benzyny nie uzywalem juz chyba z pol roku.nawet zima pale na gazie i nic sie nie dzieje.dlaczego ma sie dziac z innym silnikiem?a moj komp benzyn.dziala poprawnie bo jak wtrysk byl dobry jak go przeciscilem to autko smigalo wysmienicie.
To, ze ty tak jeździsz to wcale nie oznacza, że to jest poprawna jazda. Uruchamianie zimnego silnik na gazie LPG może powodować uszkodzenie reduktora LPG.
to instalacje gazowe maja wlasne wtryskiwacze gazowe a jedynie tylko sa robione nawierty w kolektorze ssacym i montowane tam sa rurki od tych wtryskiwaczy
Tak jest w prztpadku instalacji sekwencyjnych
pajak2103 napisał/a:
tylko ze nie chce aby samoczynnie mi przelaczal z benzyny na gaz i odwrotnie bo mam padniety wtrysk.moze ktos inny wie?
O przełączeniu na gaz zawsze decyduje kierowca
Prawidłowo działająca instalacja lpg wpierw działa na benzynie by silnik rozgrzał wtryskiwacze gazu bądź mikser a dopiro później jest podawany gaz.
W przeciwnym razie dojdzie do uszkodzenia wtrysków gazu lub miksera/reduktora
I nie ma tu co kombinowac trzeba silnik doprowadzi do porządku i dopiero instalowac lpg
Przeczytajcie instr. lpg
[ Dodano: Sob Sty 17, 2009 22:14 ]
pajak2103 napisał/a:
to takjakby zalozenie nowej instalki benzynowej.z tego co mi wiadomo
Ale nadal pozostaje kwestia elektryki i elektroniki
KRYS, widzę bardzo wiele nieścisłości w twojej wypowiedzi.
Pierwsza sprawa to mało którą współczesną instalacje można uruchamiać od razu na gazie. Owszem, wiele sekwencji ma tzw tryb serwisowy na którym można silnik uruchamiać na gazie, no ale jak sama nazwa wskazuje jest to tryb awaryjny. Ręcznie można przełączać tylko instalacje I generacji i co niektóre II generacji.
Co do odpalania zimnego silnika na gazie to jest to szkodliwe, dlatego, że od zimnego sprężonego gazu mogą popękać membrany w parowniku, poza tym gaz nie jest odpowiednio rozprężany w parowniku. Uszkodzenie miksera jak również wtryskiwaczy jest niemożliwe od zimnego gazu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum