Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Uszczelka pod głowicą
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Uszczelka pod głowicą

Uszczelka pod głowicą
Autor Wiadomość
Rysio91 



Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 1
Skąd: Konin



  Wysłany: Sro Sty 21, 2009 10:55   [R416] Uszczelka pod głowicą
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999

witam, w moim Roverku padła uszczelka pod głowicą :beczy: , pojechałem do serwisu gdzie wymienili uszczelkę po wcześniejszym planowaniu głowicy, przez pół roku miałem spokój, w ostatnim czsie znowu pojawił się wyciek, pojechałem do tego samego serwisu, gdzie po raz kolejny wymienili uszczelkę, również po wcześniejszym planowaniu głowicy :?: , po raz kolejny wymienili śruby, termostat itd, miałem spokój przez trzy tygodnie, wczoraj pojawił się znowu wyciek, mechanik rozkłada ręce, twierdząc, że jest to wina metalowej uszczelki, poradziłem mu żeby założył normalną, twierdzi, że nie można, więc albo mechanik do d....albo mój Rover jest felerny a mam przejechane dopiero 109 tys, poradźcie bo nie wiem co mam dalej robić, pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Mar 10, 2011 18:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 21, 2009 10:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
buja4 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 94
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sro Sty 21, 2009 11:26   Re: [R416 1,6 99] uszczelka pod łowicą

Jak zakładał nowy typ uszczelki to powinien wymienić magistrale olejową bez tej wymiany HGF będzie wyłaził. Co do kwestii Rover felerny mechanik do d... stawiam na to drugie :wink: . Zapytaj się mechanika jeszcze jakim momentem dokręcił głowice?
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sro Sty 21, 2009 11:33   

W ogóle nie rozumiem stwierdzenia że ni może być normalna uszczelka. Przecież na początku właśnie taka tam siedziała. Mechanik do dupy i tyle.
 
 
 
greg_szczytno 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 277
Skąd: Szczytno

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 21, 2009 14:11   

Nie chce straszyć kolegi ale podejrzewam że mechanior (jak do doopki) to mógł ci zedrzeć za dużo tej głowicy przy planowaniu i teraz lipa wychodzi. Szczególnie że już ją 2 raz przecierali. Ciekawe ile ja przyjadę po naprawie tej usterki w garażu hmm narazie jest ok 5 tyś ehh zobaczymy.
_________________
Pozdrawiam
Szczytno warmia - mazury
 
 
 
buja4 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 94
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sro Sty 21, 2009 14:20   

mój miał robiona uszczelkę zanim go kupiłem (lipice 2008) od handlarza co sprowadza wozy z Niemiec (uszczelka robiona w Niemczech ) przejechałem nim 13 tys na gazie i jak na razie ok. moim zdaniem wszystko zależy od tego jak jest zrobiony HGF i jak jeździsz. Jak dajesz w palnik na zimnym silniku to HGF może szybko wyjść. Ja sądzę że jak dobrze jest zrobiona uszczelka pod głowicą to powinna co najmniej 100 tys km wytrzymać.
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Sro Sty 21, 2009 19:15   

buja4 napisał/a:
Jak dajesz w palnik na zimnym silniku to HGF może szybko wyjść
wydaje mi sie, ze HGF jest od przegrzania silnika a nie od jego palowania na zimno (owszem w dupe dostaja wtedy inne elementy silnika)
 
 
 
buja4 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 94
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sro Sty 21, 2009 19:55   

wydaje mi sie, ze HGF jest od przegrzania silnika a nie od jego palowania na zimno (owszem w dupe dostaja wtedy inne elementy silnika)[/quote]
Z tego co wiem w silniku seri K jest tzw. dynamiczne uszczelnienie tzn. że na zimnym silniku głowica dociskana jest z mniejszą siłą do bloku, siła ta wraz z wzrostem temperatury rośnie aż do momentu kiedy głowica dociskana jest z optymalną siła. Tak więc do sedna jak dajesz w palnik na zimnym silniku (jak głowica jest nie dociskana z optymalną siłą) mogą powstawa tzw. przedmuchy czyli olej miesza się z płynem co w konsekwencji może spowodowac uszkodzenie slikonowych scieżek uszczelki podgłowicą i trwałe HGF.
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sro Sty 21, 2009 20:34   Re: [R416 1,6 99] uszczelka pod łowicą

buja4 napisał/a:
Jak zakładał nowy typ uszczelki to powinien wymienić magistrale olejową bez tej wymiany HGF będzie wyłaził. Co do kwestii Rover felerny mechanik do d... stawiam na to drugie :wink: . Zapytaj się mechanika jeszcze jakim momentem dokręcił głowice?


Wymiana magistrali olejowej względem występowania lub nie tzw "efektu" HGF w tych silnikach Rovera ma taki wpływ jak poziom życia Habsburgów na częstotliwość krążenia księżyców Jowisza.

Cały problem polega tu na - przede wszystkim - WŁAŚCIWYM - czytaj PERFEKCYJNYM doprowadzeniem stanu płaskości czoła głowicy u bloku oraz ODPOWIEDNIM dokręceniem śrub głowicy, które ja nazywam śrubami silnika.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Sty 21, 2009 21:51   

aiwer napisał/a:
W ogóle nie rozumiem stwierdzenia że ni może być normalna uszczelka. Przecież na początku właśnie taka tam siedziała.


ale trzeba dopytac normalna to jaka ??
bo jesli normalna w znaczeniu metalowa to OK
sa przeciez uszczelki nie metalowe

buja4 napisał/a:
Z tego co wiem w silniku seri K jest tzw. dynamiczne uszczelnienie tzn. że na zimnym silniku głowica dociskana jest z mniejszą siłą do bloku, siła ta wraz z wzrostem temperatury rośnie aż do momentu kiedy głowica dociskana jest z optymalną siła.



dokladnie tak jest !!
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Czw Sty 22, 2009 12:01   

oprawca_1978 napisał/a:
taki wpływ jak poziom życia Habsburgów na częstotliwość krążenia księżyców Jowisza.


:haha: genialne porównanie :mrgreen: :ok:

Hm, jeśli już drugi raz Ci planowali tą głowicę, to ciekawe czy ona sie jeszcze do czegokolwiek nadaje... :hm:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
buja4 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 94
Skąd: Szczecin



Wysłany: Czw Sty 22, 2009 13:50   

truten23 napisał/a:
oprawca_1978 napisał/a:
taki wpływ jak poziom życia Habsburgów na częstotliwość krążenia księżyców Jowisza.


:haha: genialne porównanie :mrgreen: :ok:

Hm, jeśli już drugi raz Ci planowali tą głowicę, to ciekawe czy ona sie jeszcze do czegokolwiek nadaje... :hm:


Czyli mam rozumieć że koledzy oprawca i truten23 twierdzą że przy dobrze obrobionej głowicy, odpowiednio spasowanej do bloku oraz odpowiednio przykręconej przy zastosowaniu nowego typu uszczelki i pozostawieniu starej magistrali HGF nie wyjdzie.
 
 
zapal 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 508
Skąd: Z Google :)



Wysłany: Czw Sty 22, 2009 13:54   

dobrze rozumiesz jesli wszystko zostalo zlozone i zrobione jak nalezy nie ma szans zeby hgf wyszedl... moj rr jest ok 4,5 miesiecy po HGF (robiony w niemczech) przejechalem nim ok 10 tys km i jest ok troche plynu znika ale raczej tow normie... no i mam watpliowsci czy chlodnica jest ok bo jest na niej zielony osad i cala sie sypie :P
_________________
www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci :)
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Czw Sty 22, 2009 15:07   

buja4 napisał/a:
truten23 napisał/a:
oprawca_1978 napisał/a:
taki wpływ jak poziom życia Habsburgów na częstotliwość krążenia księżyców Jowisza.


:haha: genialne porównanie :mrgreen: :ok:

Hm, jeśli już drugi raz Ci planowali tą głowicę, to ciekawe czy ona sie jeszcze do czegokolwiek nadaje... :hm:


Czyli mam rozumieć że koledzy oprawca i truten23 twierdzą że przy dobrze obrobionej głowicy, odpowiednio spasowanej do bloku oraz odpowiednio przykręconej przy zastosowaniu nowego typu uszczelki i pozostawieniu starej magistrali HGF nie wyjdzie.


Prawda, niemniej jednak:

Pierwsze ale - zastosowanie NOWEJ uszczelki nie jest w cale konieczne, mi osobiście się one nie podobają i wydaje mi się, że to jest chwyt marketingowy Rovera żeby zatuszować wyjątkową podatność tych silników na to przykre rozszczelnienie.

Drugie ale - nie jest wcale konieczna wymiana magistrali przy każdej wymianie uszczelki pod głowicą. Tak niby zaleca Rovera, ale moim zdaniem, nie trzeba tego robić, jeśli MA SIĘ PEWNOŚĆ, że poprzednie dokręcanie głowicy było przeprowadzone WŁAŚCIWIE. A wg mnie, owo właściwie to też nie tak, jak radzi w tej materii instrukcja serwisowa do tych silników (słynne 20 Nm a potem dwa etapy po 180 stopni).
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Pią Sty 23, 2009 10:06   

Tak sobię myślę że spór nt. która lepsza uszczelka najlepiej rozwiązać w sposob: Jaką kto kupi niech taką zaloży :ok:
:wink:

Osobiście polecam nowy typ, kolega oprawca_1978 poleca stary, więc równowaga w przyrodzie została zachowana :mrgreen:
Pozdr
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Czy to uszczelka pod głowicą czy sama głowica?
prezes_jelonek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 22 Czw Maj 17, 2007 21:14
bizon9ek
Brak nowych postów [R416] Uszczelka pod głowicą
motomak Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Wto Lip 10, 2007 17:11
piter34
Brak nowych postów [R416] Uszczelka pod głowicą
thomcio Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 18 Czw Cze 14, 2007 00:10
majnus
Brak nowych postów [R416] Uszczelka pod głowicą?
banerRSP Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Paź 17, 2011 17:21
DawiDs15
Brak nowych postów [R416] Uszczelka pod głowicą - problem
mate Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Lip 14, 2008 19:53
mate



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink