Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416 1.6 97r] Rytmiczny szum z okolicy rozrządu.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416 1.6 97r] Rytmiczny szum z okolicy rozrządu.
Autor Wiadomość
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Sro Sty 21, 2009 19:25   [R416 1.6 97r] Rytmiczny szum z okolicy rozrządu.

Tak jak w temacie cos rytmicznie szumi na wolnych obrotach w okolicy rozrzadu. Prosze sie nie smiac ale tylko tak to moge opisac SZU-----SZU----SZU :razz: . To szumienie bardziej jest slyszalne na rozgrzanym silniku. Nadmieniam, ze pokrywe plastikowa mozna wykluczyc, paski od alternatora i wspomagania rowniez (szumi przy zdjetych co eliminuje zarazem rolki, alternator i pompe wspomagania). Rozrzad niedawno wymieniany, nowy napinacz, pompa wody nie cieknie.
Moze ktos tak mial, ma lub ma jakis pomysl co to za cholera szumi?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 21, 2009 19:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
greg_szczytno 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 277
Skąd: Szczytno

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 21, 2009 21:22   

Odpadam - wymieniłeś wszystkie elementy które przyszły mi na myśl :/

looknołem na schemat - qurcze tam nie ma nic więcej ?? luz na uszczelniaczach ?? to by ciekło. może masz jakiś syf na kole rozrzadu lub jakoś pasek za luźny ?? sam nie wiem
_________________
Pozdrawiam
Szczytno warmia - mazury
Ostatnio zmieniony przez greg_szczytno Sro Sty 21, 2009 21:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Sro Sty 21, 2009 21:28   

greg_szczytno napisał/a:
wymieniłeś wszystkie elementy które przyszły mi na myśl
no ja tez odpadlem i dlatego szukam pomocy :smile:
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3641
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Sty 21, 2009 21:58   

Lechos napisał/a:
Nadmieniam, ze pokrywe plastikowa mozna wykluczyc, paski od alternatora i wspomagania rowniez (szumi przy zdjetych co eliminuje zarazem rolki, alternator i pompe wspomagania).


a tylna obudowe paska tez masz zdjeta ?? :-)
ja obstawiam ze jedno z kol rozrzadu trze wlasnie o ta obudowe, odegnij ja palcem do tylu przy pracujacym silniku
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Sro Sty 21, 2009 22:08   

AndrewS napisał/a:
a tylna obudowe paska tez masz zdjeta

nie, ale byla wyginana i odciagana na wszystkie mozliwe sposoby
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3641
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Sty 21, 2009 22:38   

Lechos napisał/a:
nie, ale byla wyginana i odciagana na wszystkie mozliwe sposoby


:hmm: a moze dolna obudowa malego kola rozrzadu ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Czw Sty 22, 2009 09:42   Re: [R416 1.6 97r] Rytmiczny szum z okolicy rozrządu.

Lechos napisał/a:
Tak jak w temacie cos rytmicznie szumi na wolnych obrotach w okolicy rozrzadu. Prosze sie nie smiac ale tylko tak to moge opisac SZU-----SZU----SZU :razz: . To szumienie bardziej jest slyszalne na rozgrzanym silniku. Nadmieniam, ze pokrywe plastikowa mozna wykluczyc, paski od alternatora i wspomagania rowniez (szumi przy zdjetych co eliminuje zarazem rolki, alternator i pompe wspomagania). Rozrzad niedawno wymieniany, nowy napinacz, pompa wody nie cieknie.
Moze ktos tak mial, ma lub ma jakis pomysl co to za cholera szumi?


Pasek rozrządu ociera o plastikową obudową?
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Czw Sty 22, 2009 10:19   

A od kiedy Ci kolego tak szumi, od wymiany tego rozrządu?? :hmm:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Czw Sty 22, 2009 11:06   

Tomi napisał/a:
Pasek rozrządu ociera o plastikową obudową?
wszystkie plastikowe obudowy, czyli tarcie po nich paska (na wierzchu i ta przyrecona do silnika) mozna wykluczyc

truten23 napisał/a:
A od kiedy Ci kolego tak szumi, od wymiany tego rozrządu??
po kupnie autko stalo okolo 2 tygodni bo jezdzilem jeszcze starym sam. (na gaz) w miedzyczasie kupilem rozrzad i przed wymiana przejechalem nim tylko okolo 100 km i nie zwracalem na to uwagi.
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Czw Sty 22, 2009 11:47   

Może za mocno naciągnąleś pasek?? Jeśli masz nowe rolki i pompę wody a same łożyska alternatora nie szunią i się nic nie trze, to tam już nic nie ma prawa szumieć...
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Sty 22, 2009 11:49   

a czy na gdzbiece paska nie zostały jeszcze fragmenty jakiejś nalepki ??
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
gumin00 



Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 51
Skąd: Bielawa



Wysłany: Czw Sty 22, 2009 13:00   

Witam
miałem coś podobnego przy zmianie rozrządu zostało wymienione wszystko co się zużywa i wymienia ( rolki, paski, pompa wody i uszczelniacze ).
Po wyjechaniu od mechanika chodził cicho i nic nie było słychać, dopiero po 5km syn mi powiedział że jak przyjechałem po niego to coś szumi i faktycznie ?
Pojechałem do mechanika i stwierdził że to rolka napinająca od wspomagania ( cholerstwo drogie jak diabli ). Zostawiłem go znowu i dobrał nową rolkę ale metalową i za 50 zł z robocizną !! !! Tę oryginalną rolkę plastikową z napinaczem za prawie 400 oddał do reklamacji.
Przy okazji zamienił mi rolką napinającą klime i alternator też na metalową, tak od wszelkiego wypadku.
Morał taki, że pomimo że rolki napinaczy są nowe, to czasem zdażają się felery wadliwe, co padają po kiku kilkunastu kilometrach.
_________________
DODGE DURANGO V8 5,7 HEMI lpg
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Sob Lut 21, 2009 13:44   

Wracajac do problemu
truten23 napisał/a:
Może za mocno naciągnąleś pasek

Wyeliminowawszy wszystko to pozostaje sprowdzic i to. Czy zbyt bardzo napiety pasek moze powodowac takie szumy?
Moze ktos opisze jak odpowiednio ustawic naciag paska na manualnym napinaczu, po licho ta sprezynka (skoro nie ma sily nic naciagnac)?
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3641
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Lut 21, 2009 18:54   

Lechos napisał/a:
Moze ktos opisze jak odpowiednio ustawic naciag paska na manualnym napinaczu, po licho ta sprezynka (skoro nie ma sily nic naciagnac)?


no teoretycznie to wlasnie do napiecia paska, jak jest jeszcze sruba napinacza nie jest przykrecona, w rave jest opisane, ze trzeba dwa razy obrócić walem, zanim sie skontruje, no i chyba wlasnie wtedy powinno sie uzyskac odpowiedni naciag,
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Nie Lut 22, 2009 16:25   

Podbilem temacik zeby nie uciekl :wink:
Tylko, ze obracajac walem to pasek nie pociagnie kol rozrzadu bo jest luzny tak jak go wsadzilismy (zeby beda przeskakiwac). Dodatkowo wydaje mi sie, ze te obracanie walem to raczej sluzy do sprawdzenia czy znaki sie nadal pokrywaja (choc moge sie mylic)
Moze ktos kumaty w technicznym angielskim przetlumaczy i wyciagnie tylko esensje dotyczaca napinania paska z madrej ksiazki.
Wstawiam 3 zalaczniki ale chyba dopiero 3 opisuje procedure apinania
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3641
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Lut 22, 2009 18:02   

Lechos napisał/a:
Tylko, ze obracajac walem to pasek nie pociagnie kol rozrzadu bo jest luzny tak jak go wsadzilismy (zeby beda przeskakiwac).


eee nie ma takiej mozliwosci zeby przeskoczyl,
zakladales kiedys pasek ?? , pytam bo on wcale tak lekko i luzno nie wchodzi

w punkcie 18 z ostatniego skanu masz wlasnie opisane ze trzeba dwa razy zakrecic zgodnie z ruchem wskazowek zegara
potem podokrecac

Lechos napisał/a:
ze te obracanie walem to raczej sluzy do sprawdzenia czy znaki sie nadal pokrywaja (choc moge sie mylic)


no napewno do tego tez to sluzy
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Pon Lut 23, 2009 10:46   

Troszke to udalo sie przetlumaczyc na translatorze technicznym ale i tak jak dla mnie malo zrozumiale

Tlumaczenie 2 zalacznika:
7. poluzowywać wkręt napinacza płytki, zapewniać ruchy napinacza w pełni przez jego
pasmo wyregulowania i powroty poniżej napięcia sprężyny.
8. Obniżać napinacz aby w pełni daleko pozycja, dokręcać wkręt napinacza płytki do10Nm.
9. Używając palców tylko, pasować do nowego paska wybranego terminu ponad biegiem wału korbowego wybranego terminu a następnie ponad wałem krzywkowym wyposaża w skrzynię biegów trzymanie paska naprężony między biegiem wału korbowego wybranego terminu a biegiem spalin wału krzywkowego.
10. pasek łatwości wybranego terminu ponad blokiem napinacza i biegiem chłodziwa pompy napędowym upewniającym się, że pasek jest był ustawiony w centrum na biegach i bloku.
11. Upewniać się, że wkładki mieszczą w pasku wybranego terminu ściszać nakrycie.
12. Wysportowany pasek wybranego terminu niższe nakrycie, zapewniając odpowiednią pozycję pieczęci, dokręcać wkręty do 9 Nm.


Tlumaczenie 3 zalacznika:
16. poluzowywać wkręt napinacza płytki i pasek napięcia wybranego terminu przez stosowanie ciśnienia palca do płytki napinacza.
17. Z napinaczem blok o pasek wybranego terminu i płytkę przytrzymał w miejscu, dokręcać wkręt płytki do 10 Nm.
18. Obracać wał korbowy zgodnie z ruchem wskazówek zegara 2 pełne rewolucje i ustawiać w szeregu znaki wału krzywkowego biegu wybranego terminu.
19. poluzowywać wkręt napinacza płytki i sprawdzać, że pasek jest napięty przez napinacz sprężyna.
20. Dokręcać wkręt napinacza płytki do 10 Nm i bloku napinacza wkręt z łbem z gniazdkiem sześciokątnym do 45 Nm.

[ Dodano: Pon Lut 23, 2009 22:07 ]
Ja sie poce i morduje z tlumaczeniem a wystarczylo sciagnac instrukcje obslugi Poldasa i jest tam to co w rave tylko po naszemu (dotyczy silnika serii K).
Faktycznie--- tylko ta sprezynka ma spowodowac napiecie paska, jutro zaryzykuje i popuszcze go tak jak mam byc (mam nadzieje, ze nie bedzie za licho naciagniety)
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3641
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Lut 23, 2009 22:11   

Lechos napisał/a:
Faktycznie--- tylko ta sprezynka ma spowodowac napiecie paska, jutro zaryzykuje i popuszcze go tak jak mam byc (mam nadzieje, ze nie bedzie za licho naciagniety)


no mi tez sie zawsze jakos zdaje, ze ona to jednak ciut za lekko robi :)
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
adrian23 




Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 63
Skąd: anglia



Wysłany: Sob Cze 20, 2009 17:47   

Lechos napisał/a:
jutro zaryzykuje i popuszcze go tak jak mam byc (mam nadzieje, ze nie bedzie za licho naciagniety)


I czy pomogło? Napisz Lechos.
_________________
adrian23
Rover 45 1.6l is '00
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Sob Cze 20, 2009 23:09   

Ano pomoglo, popuscilem rozrzad, pomoglem kciukiem w napieciu sprezynki i szumienie ustalo
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Szum wydobywający się z okolicy skrzyni biegów?
KrzysiekS Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Wto Wrz 11, 2007 01:07
krzysiekszm
Brak nowych postów [416] dźwięki z okolicy paska rozrządu.
Pawel_416 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Nie Paź 09, 2011 20:42
Pawel_416
Brak nowych postów [R416] Szum w kabinie - nieszczelne szyby i uszczelki...
maximus86 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pią Kwi 20, 2012 07:50
bizon
Brak nowych postów [R416] Gdzie w Częstochowie albo okolicy założyć gaz?
jaka instalacje gazaowa wsadzic?
dawidd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 55 Wto Paź 21, 2008 07:34
bartko100
Brak nowych postów [R416 96r] klekotanie w okolicy przedniego lewego koła
dawidd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Sie 09, 2011 20:35
dawidd



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink