Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Pompka sprzęgła - poprawiamy producenta.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Pompka sprzęgła - poprawiamy producenta.

Wszystko o przerobieniu/naprawienu pompki.
Autor Wiadomość
Mombrey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Nie Sty 25, 2009 11:21   [R75] Pompka sprzęgła - poprawiamy producenta.
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Zauwazylem, ze kilku kolegow chce usunac wade pompki w R75 i ja to popieram.
Poniewaz jestem troche starszej daty pamietam, ze bardzo duzo rzeczy sie dorabialo.
Nie mozna bylo zdobyc oryginalnej czesci, wiec sie kombinowalo i nieraz z duzo lepszym wynikiem niz producent. Niektore moje "patenty" dzialaja do dzis! :rotfl:
Uwazam, ze wspolnymi silami rozwiazemy problem pompki.
Oczywiscie najlepszym rozwiazaniem jest wymiana na pompe od BMW ale nie wszyscy moga to zrobic. Szczegolnie mam na mysli kolegow z UK.
Kolega Zukowaty chce "wyprodukowac" cala pompke i uwazam, ze to blad. Za duzo pracy z wykonaniem cylindra. Jezeli cylinder sie nie zuzywa to ja bym to zostawil i skoncentrowal sie na tloku.
Mysle o rozwiazaniu bez demontazu pompki a jedynie wymianie tloczka.
To mozna by zrobic praktycznie bez narzedzi.
Musze tylko opracowac jak swoje stu kilogramowe cialo ulozyc w samochodze, zeby swobodnie manipulowac przy pompce. :mrgreen:
Punkt 1 (najwazniejszy)
Sprawdzic czy cylinder w cieknacej pompce nie jest zuzyty. (kto to zrobi?)
Jezeli sie faktycznie nie zuzywa to w trzeba przejsc do punktu 2
Tu sie zatrzymam i poczekam na opinie innych kolegow.
Poniewaz jestem daleko jedynie to moge cala ta operacje wspomoc duchowo i... troche finansowo (jakis "browarek" dla lepszego myslenia) :mrgreen:
_________________
--== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 12, 2010 12:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sty 25, 2009 11:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Sty 25, 2009 12:05   

Mombrey napisał/a:
Kolega Zukowaty chce "wyprodukowac" cala pompke i uwazam, ze to blad. Za duzo pracy z wykonaniem cylindra. Jezeli cylinder sie nie zuzywa to ja bym to zostawil i skoncentrowal sie na tloku.

Wcale nie trzeba robic takiego tloka jak w oryginale. W peugeocie 607 moj mechanik zalozyl zamiast pompy sprzegla pompe hamulcowa z traktora (jeden obwod) i dziala juz dluuuugo.
Zamierzam zrobic podobna konstrukcje pod swoje oringi.Poda mi ktos srednice cylindra i jego glebokosc? Potrzebowal bym rowniez dokladny wymiar rozmieszczenia otworow od osi i czola.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Mombrey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Nie Sty 25, 2009 12:23   

A moze wystarczy przelozyc tlok z tej od BMW?
Poczatkowo myslalem, ze pompka od BMW jest zeliwna.
Okazalo sie, ze zeliwna to zamiennik a oryginal to jest z plastyku.
To ktora lepsza? Oryginal czy zamiennik?
_________________
--== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Sty 25, 2009 12:27   

Poczekamy az padna te z BMW? :mrgreen:
Ja jestem dlubok, wiec pewnie i tak bede chcial dorobic sobie samemu :razz:
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Mombrey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Nie Sty 25, 2009 12:54   

Zukowaty napisał/a:
Ja jestem dlubok, wiec pewnie i tak bede chcial dorobic sobie samemu :razz:

Zostaw energie na wysprzeglik. Tam sie popiszesz umiejetnosciami :mrgreen:
_________________
--== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Sty 25, 2009 13:15   

Mombrey napisał/a:
Zostaw energie na wysprzeglik. Tam sie popiszesz umiejetnosciami

Juz wymienialem, wiec na jakis czas spokoj.Ale wysprzeglik tez sobie dorobie :razz: Spokojnie :twisted: Niech ktos da mi tylko stary.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Mombrey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Nie Sty 25, 2009 14:05   

Zukowaty napisał/a:
Juz wymienialem, wiec na jakis czas spokoj.Ale wysprzeglik tez sobie dorobie :razz: Spokojnie :twisted: Niech ktos da mi tylko stary.

"tez sobie dorobie" Ale z Ciebie egoista. :cfaniak:
_________________
--== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Sty 25, 2009 14:14   

Mombrey napisał/a:
"tez sobie dorobie" Ale z Ciebie egoista.

Hehe to otworze produkcje masowa ;) gadalem z mechaniorem i ma mi jakis zostawic jak bedzie wymienial a w ogole to smial sie ze skomlikowania tego elementu...taki mniejszy tloczek hamulcowy od poloneza z plaskim lozyskiem :mrgreen: Juz montuja nawet wysprzegliki z 1 przewodem i w tym kierunku chyba bede kombinowal.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Nie Sty 25, 2009 18:15   

Mombrey napisał/a:
To ktora lepsza? Oryginal czy zamiennik?
moim zdaniem zamiennik, bo jest żeliwny i można porzeźbić z mocowaniem. Podstawą w mocowaniu jest takie ułożenie tłoka aby nie był skoszony. Obydwa zdjęcia w artykule na stronie pokazują (zdaniem mojego kolegi, który to analizował) tłoczki skoszone względem osi pomki. Rowan to poprawił przerabiając ucho - zakończenie tych przeróbek pokazane na Forum jest bardzo ważne. Jest bardzo prawdopodobne, że jeżeli tłoczek nie będzie działał osiowo to pomka może się szybciej zużyć.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
Mombrey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Pon Sty 26, 2009 18:52   

henryk_w napisał/a:
Podstawą w mocowaniu jest takie ułożenie tłoka aby nie był skoszony. Obydwa zdjęcia w artykule na stronie pokazują (zdaniem mojego kolegi, który to analizował) tłoczki skoszone względem osi pomki. Rowan to poprawił przerabiając ucho - zakończenie tych przeróbek pokazane na Forum jest bardzo ważne. Jest bardzo prawdopodobne, że jeżeli tłoczek nie będzie działał osiowo to pomka może się szybciej zużyć.

W takim razie mam kilka pytan:
1. Czy jest mozliwe, zeby oryginalna pompka byla czasem zamontowana nieosiowo? (podobno w innych samochodach to sie zdaza)
2. Czy ktos wie jaka jest srednica cylindra pompki R75? (Mysle zeby wstawic tlok z pompki od BMW)
3. Czy myslal ktos zeby w rozwiazaniu z pompka od BMW wyeliminowac nieosiowe zamontowanie poprzez "plywajace" polaczenie tloczysak z pedalem?

W tym poscie chcialem rozwiazac problem pompki tak by mozna to zrobic praktycznie bez narzedzi. Ograniczyc sie do wyjecia zawleczek na pedale i z pompki za pomoca wkretaka i wymianie na "lepszy" gotowy tloczkek. Nikt nie odpowiedzial czy cylinder cieknacej pompki R75 pozostaje w dobrym stanie. Nie wiem czy wymiana tloczka ma sens jezeli cylinder jest wytarty lub porysowany.
_________________
--== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Sty 26, 2009 19:13   

henryk_w napisał/a:
Jest bardzo prawdopodobne, że jeżeli tłoczek nie będzie działał osiowo to pompka może się szybciej zużyć.

Dam-Kam coś o tym wie. :wink:
Teraz jest w miarę prosto i pompka chodzi sporo lżej niż wcześniej.
Mombrey napisał/a:
3. Czy myslal ktos zeby w rozwiazaniu z pompka od BMW wyeliminowac nieosiowe zamontowanie poprzez "plywajace" polaczenie tloczysak z pedalem?

Co masz na myśli pisząc pływające?
Mombrey napisał/a:
A moze wystarczy przelozyc tlok z tej od BMW?

Tłok jest inny tak w wersji żeliwnej jak i w plastikowej, to nie przejdzie.
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pon Sty 26, 2009 19:41   

Rowan napisał/a:
3. Czy myslal ktos zeby w rozwiazaniu z pompka od BMW wyeliminowac nieosiowe zamontowanie poprzez "plywajace" polaczenie tloczysak z pedalem?

Co masz na myśli pisząc pływające?

Pewnie o zrobieniu fasolki zamiast otworu.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Sty 26, 2009 20:11   

Oj nie wiem czy to dobry pomysł.
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pon Sty 26, 2009 20:24   

Ja tez nie bo sie bedzie wyrabialo szybko...chyba ze kolega mial co innego na mysli.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Mombrey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Pon Sty 26, 2009 21:27   

Zukowaty napisał/a:
Pewnie o zrobieniu fasolki zamiast otworu.

Tak! Cos w rodzaju "fasolki".
Mozna tez pompke przykrecic tylko jedna sruba. Oczywicie odpowiednio "spreparowana" zeby dzialalo jak zawias/lozysko. Pompka bedzie pracowac gora-dol ale minimalnie i nie powinno to wplynac na przewod.
To sa takie moje pomysly. Uwazam, ze tu na forum jak tyle glow popracuje to mozna cos naprawde dobrego opracowac. Nie liczyc tylko na Dam-Kam i Rowan oni juz sie napracowali :-)
Przeciez pompka z "blaszka" tez nie jest w osi. Tylko jak w pomysle Rowan'a bylo przesuniecie pionowe to tu jest poziome (o grubosc blaszki)
_________________
--== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sty 27, 2009 12:54   

Mombrey, tylko zauważ, że ten popychacz do tłoka jest mocowany luźno, dlatego w przypadku mocowania na jedną śrubę a'la zawiasto by raczej powodowało łamanie pompki, a nie jej wciskanie :/ , a druga sprawa to, ze przewod do wysprzęglika nie jest zbyt giętki :/
myślę, ze pomysł Rowana z dorobieniem odpowiedniego ucha jest w tym wypadku najsutecznieszy, ale trzeba to zrobić solidnie :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Sty 27, 2009 14:06   

sTERYD, solidność solidnością, to trzeba dorobić po prostu albo idealnie wymierzone, albo mieć trochę szczęścia z ustawieniem.
 
 
 
Mombrey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Wto Sty 27, 2009 17:34   

sTERYD napisał/a:
zauważ, że ten popychacz do tłoka jest mocowany luźno

Faktycznie. No nie mialem tego w reku. :-(

[ Dodano: Czw Mar 05, 2009 08:54 ]
Nadal draze temat naprawy oryginalnej pompy Rovera.
Boncky, w temacie "[R75] Pompka sprzęgła pasuje od BMW - podobno" napisał/a:
jest tańsza metoda...

mam pompke używaną z nowymi uszczelkami na tłoczku - nie cieknie chodzi jak orginał i nie trzeba kombinować. Jedną sztukę już naprawionej pompki mam na wszelki wypadek, jeżeli ktoś chce oringi prv:)

Czemu na prv? Pochwal sie swoim odkryciem.

MaReK, w temacie "[R75] Pompka sprzęgła pasuje od BMW - podobno" napisał/a:
Oring, ktory mozna dopasowac do pompy mozna dostac w reperaturce pompy hamulcowej opel kadet. Srednica 20,06 mm

Czyli pozostaje rozwiazac problem z zaworem zwrotnym.
Czy ktos juz to probowal robic?
_________________
--== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] POMPKA SPRZĘGŁA
zet Rover serii 75, MG ZT 6 Pią Sty 20, 2017 16:20
prebenny
Brak nowych postów [R75] Pompka sprzęgła
rafalg Rover serii 75, MG ZT 72 Wto Maj 20, 2008 11:05
matrix215
Brak nowych postów [R75] Pompka sprzęgła
maciasw Rover serii 75, MG ZT 11 Sro Lis 04, 2009 11:32
Boncky
Brak nowych postów [r75]Pompka sprzęgła
bobek2525 Rover serii 75, MG ZT 0 Pon Sty 09, 2017 13:25
bobek2525
Brak nowych postów [R75 ] Pompka Sprzęgła
skowron1722 Rover serii 75, MG ZT 10 Sob Lut 19, 2011 20:22
Rowan



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink