http://moto.allegro.pl/it..._wtryskami.html
wklejam link z allegro w którym sprzedający twierdzi że to daje coś w każdym silniku.
Ciekaw jestem czy ktoś ma może z tym jakieś doświadczenia, albo pomysły
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sty 26, 2009 14:41 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 98 Skąd: Poznań/Wybrzeże
Wysłany: Pon Sty 26, 2009 20:17
Jak wiadomo w tuningu mechanicznym silnika, występują takie kolektory i zazwyczaj dają mozliwość uzyskania stosunkowo dużych przyrostów mocy. Ciekawi mnie tylko jakich w tym wypadku. Co do wtrysków bardziej wydajne, to przy większych modch lepiej.
Tylko jak zalozysz inne wtryski, to juz koniecznie musisz myslec o jakiejs swince, albo kompie stand-alone i zrobieniu mapy pod taka konfiguracje. Ogolnie co do montazu tego kolektora do 1.4, to poszukaj na forum.mg-rover.org , napewno ktos juz przerabial ten temat.
Ogolnie co do montazu tego kolektora do 1.4, to poszukaj na forum.mg-rover.org , napewno ktos juz przerabial ten temat.
Dokładnie albo na themgzr.co.uk. ZTCP to przekładka kolektora z VVC jest elementem tuningu wszystkich non-VVC, ale w związku z tym że mnie średnio temat interesował, nie wnikałem głębiej. Musisz sam poszukać.
W starszych silnikach 1.4 montowano wtryskiwacze 218ccm - wydajność ~160KM. Można je poznać po kolorze beżowym. Zakładanie większych mija się z celem...
Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 98 Skąd: Poznań/Wybrzeże
Wysłany: Sro Sty 28, 2009 16:36
srbenda, w starszych tzn. że w kanciakach, czy pierwszych wypustach okrągłego Czytałem na The MG ZR i był tam jeden wątek o tym kolektorze.
Z angielskiego dobry nie jestem, ale z tego co zrozumiałem to w 1.4 same straty na mocy i momencie występują. Sens jest przy silniku 1.8 dopiero i to w wypadku zwiększenia kanałów dolotowych w umiejętny sposób, a największy sens ma to z głowicą VVC, ale o zrozumiałe akurat jest.
Najlepszy tego rodzaju sposób to jest chyba ITB, ciekaw jestem czy samodzielnie można by coś takiego wykonać Ostatnio modny jest temat by zrobić to z przepustnic z motoru Ciekaw też jestem co to mogło by dać w 1.4, już nie długo nie będę miał tego silnika, aczkolwiek ciekaw jestem.
Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 98 Skąd: Poznań/Wybrzeże
Wysłany: Pią Sie 07, 2009 12:05
Odświerze trochę temat, może delikatnie z innej beczki, bo tyczy się to głowicy VVC
Od jakiegoś czasu interesuje mnie ten temat. Dużo szukam po sieci, ale mój Angielski delikatnie mówiąc jest troszeczkę połamany.
Natknąłem się na coś takiego ostatnio : http://homepage.ntlworld..../images/VVC.pdf
z tego co zrozumiałem, można założyć samą głowicę z vvc pozbywając się elementów zmiennych faz, przez co zyskujemy głównie większe średnice dolotowe i zawory.
Było by to całkiem ciekawe połączenie razem z takim kolektorem dolotowym, ciekaw jestem tylko efektów, zwłaszcza w silniku 1.6, może ktoś również spotkał się z podobnym tematem, to poproszę o linki i opinie. Pozdrawiam
Pomógł: 22 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 387 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Pią Sie 07, 2009 20:07
Heju napisał/a:
Odświerze trochę temat, może delikatnie z innej beczki, bo tyczy się to głowicy VVC
Od jakiegoś czasu interesuje mnie ten temat. Dużo szukam po sieci, ale mój Angielski delikatnie mówiąc jest troszeczkę połamany.
Natknąłem się na coś takiego ostatnio : http://homepage.ntlworld..../images/VVC.pdf
z tego co zrozumiałem, można założyć samą głowicę z vvc pozbywając się elementów zmiennych faz, przez co zyskujemy głównie większe średnice dolotowe i zawory.
Było by to całkiem ciekawe połączenie razem z takim kolektorem dolotowym, ciekaw jestem tylko efektów, zwłaszcza w silniku 1.6, może ktoś również spotkał się z podobnym tematem, to poproszę o linki i opinie. Pozdrawiam
Ta modyfikacja w naszych realiach mija się z celem, bo dostać głowice VVC, mówiąc delikatnie, jest trudno . Poza tym, nawet jak już mielibyśmy głowicę to zobacz na ceny wałków ssących które muszą być inne. To tak jeśli myślisz o tanim upgrade. Jeżeli chcesz poważnie pobawić się tuningiem tego silnika, to wiem że posiadacze seryjnych VVC wywalają ten mechanizm zeby wsadzic sportowe wałki. Więc pewnie warto.
Więcej opcji modyfikacji (z cenami na stronie http://www.s262612653.websitehome.co.uk/ a elementarz uzytkownika K-series http://kengine.dvapower.com/ .
to ze odkopuje to wcale mi nie przeszkadza, czy nie na temat,pytam o kolektor wiec troche sie tyczy tematu,szukalem i znalazlem informacje ale tylko o produktach z Angli, dzieki za zwrocenie uwagi,ale sarkazmy typu "to nie boli" zostaw dla siebie
tylko ebay ewentualnie angielskie sklepy internetowe... w Polsce nie dostaniesz a jak już to sporo drożnej, ewentualnie pod zamówienie ale to pewnie wyjdzie drożej niż ściągnięcie...
czy nie na temat,pytam o kolektor wiec troche sie tyczy tematu
temat jest o kolektorze dolotowym a nie o wydechowym a to roznica
Cytat:
szukalem i znalazlem informacje ale tylko o produktach z Angli, dzieki za zwrocenie uwagi,ale sarkazmy typu "to nie boli" zostaw dla siebie
jakos z wczesniejszej wypowiedzi to nie wynika
Kod:
a natknal sie moze ktos z was gdzies w necie na kolektor 4-2-1 do zr160 oraz wałki,w ogole mozna to gdzies dostac??
tymbardziej ze temat byl naprawde kilkanascie jak nie kilkadziesiat razy na forum... podane jest gdzie w PL mozna zrobic i ile to kosztuje, podane gdzie to mozna zamowic na necie... gdybys chcial to znalezc to napewno bys znalazl...
z EL TECiem jaki czas temu pisalem i ten sam zestaw co w PTP kosztuje 995 funtów czyli około 4600 w EL TEC wycenili na 5200 czyli nawet z przesyłka z UK będzie się opłacało
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 145 Skąd: Warszawa-Gocław
Wysłany: Pon Paź 12, 2009 15:05
PopeY napisał/a:
z EL TECiem jaki czas temu pisalem i ten sam zestaw co w PTP kosztuje 995 funtów czyli około 4600 w EL TEC wycenili na 5200 czyli nawet z przesyłka z UK będzie się opłacało
No i wlasnie tak zrobilem ale bez katalizatora taniej Ci wyjdzie znacznie..
Kiedys (jakies 6 lat temu) mieli w El-Tecu inne ceny, za caly uklad wydechowy do 100NXa GTI zaplacilem 1400 PLN kolektor mial kosztowac jakies drugie tyle, ale Wojtek (wlasciciel) powiedzial, ze nie ma sensu bo seryjny jest juz rurowy 4-2-1 i daje rade.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum