Forum Klubu ROVERki.pl :: Kolektor dolotowy VVC
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Kolektor dolotowy VVC
Autor Wiadomość
Heju 



Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 98
Skąd: Poznań/Wybrzeże



Wysłany: Pon Sty 26, 2009 14:41   Kolektor dolotowy VVC

http://moto.allegro.pl/it..._wtryskami.html
wklejam link z allegro w którym sprzedający twierdzi że to daje coś w każdym silniku.
Ciekaw jestem czy ktoś ma może z tym jakieś doświadczenia, albo pomysły :d
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sty 26, 2009 14:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Pon Sty 26, 2009 14:57   

tez kiedys mialem zadac takie pytanie. Podjżewam, że wtryski ma wieksze niz 1.4/1.6
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
hoosar 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 71
Skąd: Zielonka



Wysłany: Pon Sty 26, 2009 19:02   

Wtryski zawsze mozna przelozyc ze swojego oryginalnego kolektora...
_________________
był R400 1.4 16V Nightfire Red
 
 
Heju 



Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 98
Skąd: Poznań/Wybrzeże



Wysłany: Pon Sty 26, 2009 20:17   

Jak wiadomo w tuningu mechanicznym silnika, występują takie kolektory i zazwyczaj dają mozliwość uzyskania stosunkowo dużych przyrostów mocy. Ciekawi mnie tylko jakich w tym wypadku. Co do wtrysków bardziej wydajne, to przy większych modch lepiej.
_________________
http://www.youtube.com/us...s/0/BpQYd6zm-Ws
http://www.streetforce.fora.pl/
 
 
 
hoosar 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 71
Skąd: Zielonka



Wysłany: Pon Sty 26, 2009 20:24   

Tylko jak zalozysz inne wtryski, to juz koniecznie musisz myslec o jakiejs swince, albo kompie stand-alone i zrobieniu mapy pod taka konfiguracje. Ogolnie co do montazu tego kolektora do 1.4, to poszukaj na forum.mg-rover.org , napewno ktos juz przerabial ten temat.
_________________
był R400 1.4 16V Nightfire Red
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Pon Sty 26, 2009 20:49   

hoosar napisał/a:
Ogolnie co do montazu tego kolektora do 1.4, to poszukaj na forum.mg-rover.org , napewno ktos juz przerabial ten temat.

Dokładnie albo na themgzr.co.uk. ZTCP to przekładka kolektora z VVC jest elementem tuningu wszystkich non-VVC, ale w związku z tym że mnie średnio temat interesował, nie wnikałem głębiej. Musisz sam poszukać.
 
 
srbenda 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 191
Skąd: Chorzów



Wysłany: Wto Sty 27, 2009 18:37   

W starszych silnikach 1.4 montowano wtryskiwacze 218ccm - wydajność ~160KM. Można je poznać po kolorze beżowym. Zakładanie większych mija się z celem...
_________________
Już nie mam Roverka...
 
 
Heju 



Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 98
Skąd: Poznań/Wybrzeże



Wysłany: Sro Sty 28, 2009 16:36   

srbenda, w starszych tzn. że w kanciakach, czy pierwszych wypustach okrągłego ?? Czytałem na The MG ZR i był tam jeden wątek o tym kolektorze.
Z angielskiego dobry nie jestem, ale z tego co zrozumiałem to w 1.4 same straty na mocy i momencie występują. Sens jest przy silniku 1.8 dopiero i to w wypadku zwiększenia kanałów dolotowych w umiejętny sposób, a największy sens ma to z głowicą VVC, ale o zrozumiałe akurat jest.
Najlepszy tego rodzaju sposób to jest chyba ITB, ciekaw jestem czy samodzielnie można by coś takiego wykonać ?? Ostatnio modny jest temat by zrobić to z przepustnic z motoru :D Ciekaw też jestem co to mogło by dać w 1.4, już nie długo nie będę miał tego silnika, aczkolwiek ciekaw jestem.
_________________
http://www.youtube.com/us...s/0/BpQYd6zm-Ws
http://www.streetforce.fora.pl/
 
 
 
srbenda 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 191
Skąd: Chorzów



Wysłany: Czw Sty 29, 2009 10:29   

Mój był z '98 i miał takie. (ZTCW już pod koniec tego reku przeszli na mniejsze.) Bodajże 218ccm montowano tylko w Mk3 ;)
_________________
Już nie mam Roverka...
 
 
Heju 



Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 98
Skąd: Poznań/Wybrzeże



Wysłany: Pią Sie 07, 2009 12:05   

Odświerze trochę temat, może delikatnie z innej beczki, bo tyczy się to głowicy VVC
Od jakiegoś czasu interesuje mnie ten temat. Dużo szukam po sieci, ale mój Angielski delikatnie mówiąc jest troszeczkę połamany.
Natknąłem się na coś takiego ostatnio : http://homepage.ntlworld..../images/VVC.pdf
z tego co zrozumiałem, można założyć samą głowicę z vvc pozbywając się elementów zmiennych faz, przez co zyskujemy głównie większe średnice dolotowe i zawory.
Było by to całkiem ciekawe połączenie razem z takim kolektorem dolotowym, ciekaw jestem tylko efektów, zwłaszcza w silniku 1.6, może ktoś również spotkał się z podobnym tematem, to poproszę o linki i opinie. Pozdrawiam
_________________
http://www.youtube.com/us...s/0/BpQYd6zm-Ws
http://www.streetforce.fora.pl/
 
 
 
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Pią Sie 07, 2009 20:07   

Heju napisał/a:
Odświerze trochę temat, może delikatnie z innej beczki, bo tyczy się to głowicy VVC
Od jakiegoś czasu interesuje mnie ten temat. Dużo szukam po sieci, ale mój Angielski delikatnie mówiąc jest troszeczkę połamany.
Natknąłem się na coś takiego ostatnio : http://homepage.ntlworld..../images/VVC.pdf
z tego co zrozumiałem, można założyć samą głowicę z vvc pozbywając się elementów zmiennych faz, przez co zyskujemy głównie większe średnice dolotowe i zawory.
Było by to całkiem ciekawe połączenie razem z takim kolektorem dolotowym, ciekaw jestem tylko efektów, zwłaszcza w silniku 1.6, może ktoś również spotkał się z podobnym tematem, to poproszę o linki i opinie. Pozdrawiam


Ta modyfikacja w naszych realiach mija się z celem, bo dostać głowice VVC, mówiąc delikatnie, jest trudno ;) . Poza tym, nawet jak już mielibyśmy głowicę to zobacz na ceny wałków ssących które muszą być inne. To tak jeśli myślisz o tanim upgrade. Jeżeli chcesz poważnie pobawić się tuningiem tego silnika, to wiem że posiadacze seryjnych VVC wywalają ten mechanizm zeby wsadzic sportowe wałki. Więc pewnie warto.
Więcej opcji modyfikacji (z cenami ;) na stronie http://www.s262612653.websitehome.co.uk/ a elementarz uzytkownika K-series http://kengine.dvapower.com/ ;-) .
 
 
 
PopeY 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 208
Skąd: Konin



Wysłany: Czw Paź 08, 2009 16:10   

a natknal sie moze ktos z was gdzies w necie na kolektor 4-2-1 do zr160 oraz wałki,w ogole mozna to gdzies dostac??
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Czw Paź 08, 2009 16:46   

PopeY napisał/a:
a natknal sie moze ktos z was gdzies w necie na kolektor 4-2-1 do zr160 oraz wałki,w ogole mozna to gdzies dostac??
nie dosc ze odkopujesz temat... nie dosc ze twoje pytanie jest nie na temat... to odpowiedz na nie padalo z 1000 razy na forum...

uzyj szukaj to nie boli
 
 
PopeY 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 208
Skąd: Konin



Wysłany: Czw Paź 08, 2009 18:38   

to ze odkopuje to wcale mi nie przeszkadza, czy nie na temat,pytam o kolektor wiec troche sie tyczy tematu,szukalem i znalazlem informacje ale tylko o produktach z Angli, dzieki za zwrocenie uwagi,ale sarkazmy typu "to nie boli" zostaw dla siebie
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Paź 08, 2009 18:42   

tylko ebay ewentualnie angielskie sklepy internetowe... w Polsce nie dostaniesz a jak już to sporo drożnej, ewentualnie pod zamówienie ale to pewnie wyjdzie drożej niż ściągnięcie...


http://www.ptp-ltd.co.uk/...tems/index.htm?
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Czw Paź 08, 2009 22:03   

PopeY napisał/a:
to ze odkopuje to wcale mi nie przeszkadza

nie jestes sam na forum :)


Cytat:
czy nie na temat,pytam o kolektor wiec troche sie tyczy tematu

temat jest o kolektorze dolotowym a nie o wydechowym a to roznica

Cytat:
szukalem i znalazlem informacje ale tylko o produktach z Angli, dzieki za zwrocenie uwagi,ale sarkazmy typu "to nie boli" zostaw dla siebie

jakos z wczesniejszej wypowiedzi to nie wynika
Kod:
a natknal sie moze ktos z was gdzies w necie na kolektor 4-2-1 do zr160 oraz wałki,w ogole mozna to gdzies dostac??


tymbardziej ze temat byl naprawde kilkanascie jak nie kilkadziesiat razy na forum... podane jest gdzie w PL mozna zrobic i ile to kosztuje, podane gdzie to mozna zamowic na necie... gdybys chcial to znalezc to napewno bys znalazl...
 
 
PopeY 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 208
Skąd: Konin



Wysłany: Sob Paź 10, 2009 08:57   

dzieki.popytam sie czy ktos podjalby sie zrobienia 4-2-1 i jaki bylby koszt
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Sob Paź 10, 2009 10:01   

PopeY napisał/a:
dzieki.popytam sie czy ktos podjalby sie zrobienia 4-2-1 i jaki bylby koszt

w el-tecu caly wydech ok 5-6k taniej wyjdzie z UK.

A robic 4-2-1 u kogos w garazu to wiecej stracisz niz zyskasz :/
 
 
PopeY 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 208
Skąd: Konin



Wysłany: Sob Paź 10, 2009 16:31   

z EL TECiem jaki czas temu pisalem i ten sam zestaw co w PTP kosztuje 995 funtów czyli około 4600 w EL TEC wycenili na 5200 czyli nawet z przesyłka z UK będzie się opłacało :/
 
 
 
ceremony 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 145
Skąd: Warszawa-Gocław



Wysłany: Pon Paź 12, 2009 15:05   

PopeY napisał/a:
z EL TECiem jaki czas temu pisalem i ten sam zestaw co w PTP kosztuje 995 funtów czyli około 4600 w EL TEC wycenili na 5200 czyli nawet z przesyłka z UK będzie się opłacało :/

No i wlasnie tak zrobilem :mrgreen: ale bez katalizatora taniej Ci wyjdzie znacznie..

Kiedys (jakies 6 lat temu) mieli w El-Tecu inne ceny, za caly uklad wydechowy do 100NXa GTI zaplacilem 1400 PLN kolektor mial kosztowac jakies drugie tyle, ale Wojtek (wlasciciel) powiedzial, ze nie ma sensu bo seryjny jest juz rurowy 4-2-1 i daje rade.
_________________
_____________________
MG ZR 180 ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r400]kolektor sportowy kolektro dolotowy
pablo773 Tuning mechaniczny 1 Sob Sty 14, 2012 11:54
tronsek
Brak nowych postów Układ dolotowy w R 827 coupe
MadAnt Tuning mechaniczny 9 Pią Lip 10, 2009 21:51
MadAnt
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R200] układ dolotowy , stożek
kula92 Tuning mechaniczny 1 Czw Lut 02, 2012 17:21
Alexi
Brak nowych postów Układ dolotowy-warto ingerować czy nie warto ??
Gość Tuning mechaniczny 11 Sro Kwi 04, 2007 16:51
HaDeSsS
Brak nowych postów [MG ZR] KOLEKTOR
sic_corey Tuning mechaniczny 14 Pią Lut 25, 2011 14:25
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink