Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
witam wszystkich klubowiczów i gości...
mam pytanie bo nie dawno kupiłem r45 w dieslu z klima.... i wszystko byłoby ok tylko maił jakąś mała kolizje z przodu i dostał "między oczy" to chyba byla jakaś latarnia.
problem jest następujący zauważyłem że wtyczka od wentylatora od klimy była odpięta..... więc ja podłączyłem a tu od razu włączył sie wiatrak nawet kluczyka nie było w stacyjce....brakuje też przekaźnika do tych wentylatorów który znajduje sie między wentylatorami na metalowym wsporniku... wyłączyłem więc spowrotem a przekaźnik już zamówiłem... co może być przyczyna że cały czas chodzi wentylator... dodam że klima sie zalącza i działa gaz jest
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Mar 11, 2011 21:27, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 02, 2009 21:11 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pon Lut 02, 2009 23:40
Skoro przy odpiętej wtyczce wentylator się nie kręci a po wpięciu w termowłącznik tak, to znaczy, że termowłącznik ma ciągle zamknięty obwód czyli, że jest walnięty. Czy na pewno ma być przekaźnik? Pytam, bo sam nie wiem. A może dodatkowo jest zrobione jakieś obejście? Ale pewnym jest, że termowłącznik walnięty, dla potwierdzenia możesz zmierzyć jego opór w normalnej temperaturze (zimny silnik). Jeżeli jest 0 lub blisko 0,to do wymiany.
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 75 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Wto Lut 03, 2009 08:40
ok. to sprawdze to dzis jak bede mial czas.... jesli tak jest to wentylator do wymiany i rozumien że mierze pomiędzy dwoma biegunami co sa w wentylatorze
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Wto Lut 03, 2009 10:10
kriss87 napisał/a:
ok. to sprawdze to dzis jak bede mial czas.... jesli tak jest to wentylator do wymiany i rozumien że mierze pomiędzy dwoma biegunami co sa w wentylatorze
Nie wentylator, tylko czujnik wkręcany w chłodnicę. Masz coś takiego w ogóle? Do czego Ci wchodzą te kostki? Sam wentylator, skoro się kręci, to jest ok
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 75 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Wto Lut 03, 2009 16:05
ale to jeśli bym miał zepsuty ten czujnik to nie chodzilby tylko wentylator od klimy tylko od chłodzenia silnika albo obydwa powinny co nie??? wtyczka od drugiego wentylatora jest normalnie wpięta i on nie chodzi
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 75 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Wto Lut 03, 2009 20:11
jutro to sprawdze... bo dzis niestety nie mialem czasu..... to czyli ten wentylator od lewej strony patrzac od przodu samochodu to jest do chłodzenia silnika??? a ten drugi do klimy??? czy to zależy.... i ten co chodzi to ma tylko we wtyczce 2 kabelki jesli to cos pomoze w okresleniu do czego on jest i raczej napewno posiada tylko ten jeden bieg (bo tak to by mail conajmniej 3 co nie)
[ Dodano: Sro Lut 04, 2009 13:13 ]
już chyba zlokalizowałem problem..... ktoś poprostu jak wymieniał chłodnice to poprostu nie założył czujnika w chłodnicy i nie moge wogóle zlokalizować kabli które powinny być do niego podłączone... powiedzcie mi z której wiązki9 powinny one wychodzic
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sro Lut 04, 2009 17:33
Może jakiś właściciel 45ki w dieslu i z klimą wypowiedziałby się w tym temacie? Ja nie wiem jak to dokładnie jest w tych autach rozwiązane, operuję na podstawie mojego dieselka, nie mam też nowego rave więc mogę sobie tak na prawdę gdybać w tej kwestii. Może ktoś powie czy ma czujniki w chłodnicy i ile?
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 75 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Sro Lut 04, 2009 17:38
dobra to dzięki. bede musial sobie sam jakos z tym poradzic
[ Dodano: Wto Lut 10, 2009 21:16 ]
po sciagnieciu zderzaka i wentylatorów i sprawdzeniu wiązek itp itd.... doszlem do wniosku ze wentylatory maja przebicie na obudowe....sa połączone szeregowo-dlatego kreca sie tak powoli to raz- 2 to ze jeden jest sterowany minusem(masa) a drugi plusem.... u mniie minus dostawal sie przez przebite silniki dlatego caly czas chodzil jeden.... wiec postanowilem ze jesli i tak sa zepsute to co mi szkodzi je rozebrac....wiec tak zrobilem i okazalo sie ze przebicie powodowalo pyl i kurz ze szczotek a w drugim cewka zwierala do obudowy(uszkodzona izolacja). wiec problem rozwiązany wentylatory naprawione i chodza w dobra strone ...........TYLKO DALEJ NIE WIEM CZY MA BYC TEN CZUJNIK TEMP W CHLODNICY I GDZIE SA DO NIEGO KABLE....POMOCY
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum