Wysłany: Pon Lut 02, 2009 01:34 [R200]Problemy z elektryczna szyba od strony kierowcy
Posiadam R200, pewnego ranka moja szybka od strony kierowcy przestala poprostu dzialac. Przy nacisnieciu przycisku otwierania szyby slychac jak sterownik szyby tyka (YWC 103780), wiec postanowilem sie do calego mechanizmu dokopac zdejmujac tapicerke. Teraz nie wiem zabardzo co moze byc uszkodzone i jak to sprawdzic tym bardziej iz jak odpinam ten sterownik szyba od strony pasazera nadal dziala ( a wiem ze od strony pasazera nie ma takiego sterownika bo tez zagldalem)
Pomocy
Dzieki
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 02, 2009 01:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie wiem czy miałem tą samą usterkę ale na pewno miałem ten sam objaw , u mnie wina leżała w tym przekaźniku który jest od sekwencyjnego otwierania szyby kierowcy , próbowałem to naprawić ale okazało się że występuje tam takie dziwne podłączenie jak by były dwie masy . niestety żaden ze mnie elektryk i nie doszedłem jak to ma być podłączone i może to nie profesjonalne ale podłączyłem szybę na krótko obchodząc te przekaźniki. Wada tego jest taka ze nie działa sekwencja w szybie ale wszystko po za tym jest ok. , może ktoś powie ze bez przekaźnika to się szybciej przepali przełącznik ale to czy będzie to działało 5 czy 10 lat nie interesuje mnie ale jeszcze na wszelki wypadek pozamieniaj przewody z tej działającej szyby czy nawet zamień przełączniki dla pewności czy to nie jakiś banał.
Witaj w mojej 416 nie działała szyba tzn.raz sie otwierała raz nie i stawała sobie w połowie kiedy chciała więc pierwsze co to posprawdzałem wszystkie kable (były ok.)
później dorwałem się do przełącznika rozbierając go na części pierwsze (było ok.)
jak mnie szyba doprowadzała do szału zacząłem rozbierać tapicerkę i sprawdzać silnik tzn.z prostownika kable bezpośrednio do silniczka zamykając i otwierając chyba tak ze 100 razy (zamieniałem bieguny w prostowniku)i też się okazało że jest ok.puźniej aż wstyd się przyznać jak wszystko poskładałem zacząłem się bawić siedząc po stronie pasażera szybą jeżdząc nią z przełącznika w górę i w dół i nagle zachaczyłem nogą w drzwi i szyba znowu nie działała rozwiązanie tego dziadostwa było takie, KOSTKA łącząca wszystkie przewody począwszy od kabli głośniki,centralny,zasilanie no i szyba była luźna rozebrałem wyczyściłem podociskałem i jest dobre do teraz.Moja rada posprawdzaj dokąd dochodzi prąd jak zewrzesz przełącznik na otwieranie mierz wszystkie połączenia od przełącznika w stronę silniczka jak nie masz miernika wystarczy mała żaróweczka 12v z dolutowanymi dwoma kabelkami lub dioda.
Dzieki koledzy za rady. Posprawdzalem wszystko i co sie okazalo, ze nie mam wogule napiecia na wyjsciu z przekaznika. A wiec zrobilem jak drlubicz radzil ( w koncu doktor ) zlaczylem kable na krotko obchodzac przekaznik i szybka dziala jak nalezy, strzelony przekaznik najwyrazniej. Nie mam tej sekwencji, ale jakos mi to nie przeszkadza, a zawsze 100 zaoszczedzona. A nie sadze by przelacznik spalil sie zbyt szybko skoro od strony pasazera wszytko dziala i to juz od 10 lat bez przekaznika
U mnie również występuje czasami problem opisany przez fingera.
Mamy moduł CONTROL UNIT POWER WINDOW YWC 103780 12V PEKTRON DERBY D0399. Dochodzą do niego dwie kostki. Wewnątrz "czarnej" skrzynki, jest płytka a na niej dwa obok siebie przekaźniki NAIS JSM1-12V-5 AJSM631 806 24F THAILAND (każdy ma pięć nóżek przylutowanych do płytki PEKTRON LTD).
Czy to właśnie te przekaźniki zwieraliście lub odlutowaliście z tej płytki sterownika? Nowe kosztują po ok. 2.5zł/sztuka.
Co oznacza "brak sekwencji"?
Proszę o dokładną instrukcję jak obeszliście te przekaźniki, może przydać się nie tylko mnie ale i kolejnym osobom na forum.
[ Dodano: Czw Kwi 02, 2009 00:28 ]
Aha pytanie kieruję szczególnie do: drlubicz'a i finger'a, jako że poradzili sobie z tym problemem. Dzięki
Sterownik "automatu" przedniej szyby od strony kierowcy przykręcony jest do drzwi, u mnie wygląda dokładnie tak:
Wewnątrz płytka PEKTRON z 1995r. a auto według VIN 1999
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Bardzo proszę aby ktoś wypowiedział się w tym temacie jak zrobić obejscię przekaznika z góry dzieki
Żeby obejść przekaźnik, musisz w obwód który oryginalnie załączany był przez cewkę przekaźnika, w miejsce występowania przekaźnika podpiąć przełącznik.
Należało by tu jednak zwrócić uwagę na przekroje przewodów, ponieważ te zasilające cewkę przekaźnika mogą być o mniejszym przekroju niż te, które załącza przekaźnik.
Ogólnie rzecz biorąc, lepszym rozwiązaniem była by wymiana przekaźnika na nowy (nie są to wielkie koszta), niż zabawa z wywalaniem ich. Zobacz np na www.tme.eu myślę, że coś powinni mieć, a jeśli nie to idź do najbliższego elektronicznego, najlepiej ze starym przekaźnikiem w ręce i na pewno coś znajdą.
Najprostrza metoda naprawy to wymiana przekaźników. Występują tam miniaturowe przekaźniki przełączne z cewką 12V. Dobrze jeśli są podobnego typu i wchodzą na płytkę. Jeśli nie można podłączyć przewodami i umieścić poza modułem.
tkuboszek, tak jak pisałem wcześniej czekamy na odpowiedzi/instrukcję szczególnie od: drlubicza i fingera
adrian23, oczywiście można wymienić sam silniczek mechanizmu sterowania szyby. Na pewno jest uszkodzony? Odpinałeś od niego wtyczkę, podłącz miernik i sprawdź czy jest napięcie przy zamykaniu i otwieraniu przełącznikiem sterowania szyby.
Bordos i R-200, ja ze swoim modułem YWC 103780 byłem u elektryka. Sprawdził przekaźniki (wspomniane NAISy) po podłączeniu napięcia od razu "tykały". Powiedział, że winny może być "scalak" lub któreś styki, skoro raz szyba działa raz nie. Niestety nie miał więcej czasu, by się tym zająć.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Sprawdzałem napięcie po podłączeniu miernika równolegle w obwód (blisko silniczka). I przy pstrykaniu przełącznikiem pokazywało raz 12V drugi raz -12V. Czyli niby wszystko dobrze.
Podejrzewam, że może coś się zblokowało albo silniczek się przepalił. Wolę jednak kupić najpierw silniczek zanim zajmę się rozbieraniem mechanizmu. Nie chcę jeździć z opuszczoną szybą. Chcę od razu zrobić tak jak powinno być.W ostateczności zostanie mi zapasowy silniczek.
adrian23, dochodzi napięcie do silniczka, więc jest już nieźle! Nie wiem jak dokładnie jest przykręcony wspomniany silniczek w 45-tce, ale po odkręceniu od mechanizmu i podaniu napięcia będzie wiadomo czy wymaga wymiany. Tak jak piszesz, najlepiej podmienić na używany i to rozwiąże problem. Przynajmniej na jakiś czas...
Ja mam podobnie z modułem YWC 103780, mój jest z 99roku - nie chciałbym kupić starszego. Na szczęście pasują od 25-tki i takiego właśnie szukam.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie mam w ogóle prądu na kablach od przekaźnika i od przycisku. Centralny zamek dalej działa. Myślałem że problem polega z braku masy ale tam nie ma żadnego napięcia. Podłączyłem przycisk na krótko do kabli od przekaźnika aby go ominąć i nic żadna kombinacja nie działa
Ostatnio kupiłem z ebayu używany cały mechanizm podnoszenia szyby z R400. Zamontowałem i działa. Wymiana zajęła mi około godziny.
tkuboszek, sprawdź miernikiem (podłącz równolegle przed przekaźnikiem) czy masz prąd. Pamiętaj przekręcić kluczyk w pozycję II. Jak sprawdzisz to napisz.
[ Dodano: Wto Sie 18, 2009 11:05 ]
BARDZO PROSZĘ aby ktoś dokładnie mógł opisać i wstawić zdjęcia jak podłączyć tą szybę na krótko. Nie radzę sobie z tym problemem sprawdzałem na szybie miernikiem tam w ogóle nie ma napięcia już nie wiem co robić. Boje się że jak kubie przekaźnik to i tak działać nie będzie czekam na pilne odp. pozdrawiam Tomek
Jak nie masz nigdzie napięcia to i przekaźnik nawet nowy nie będzie chodził. Jeśli masz taki problem z prądem to podjedź do elektryka napewno Ci zrobi. Może kable w przepuście się przetarły lub przekaźnik się skończył.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum