Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] mały problem z niskimi obrotami
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] mały problem z niskimi obrotami
Autor Wiadomość
grzesiek_96 



Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 39



  Wysłany: Pon Maj 30, 2016 06:01   [R200] mały problem z niskimi obrotami
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999

Od końca lutego jestem posiadaczem roverka. robione juz 3500 km śmiga jak złoto, odpukać jak narazie zmieniłem tylko olej (mobil 10w40) i cały czas jeżdżę. Ale mam problem z wolnymi obrotami, czasem w okolicy 1500 obrotów, obroty falują góra dół tak o 200 obr/min i silnik lubi przygasnąć przy manewrach. Gdy jadę z prędkością 1500 obr/min i gwałtownie dodam gazu to silnik strasznie przerywa i wpada w wibracje takie ze aż rzuca całym autem. Na ktsie pokazało mi błąd "czujnik podciśnienia - błąd". Mam dwa zdjęcia i chciałbym żebyście mi pomogli ustalić który czujnik jest czujnikiem podciśnienia i czy np sparciały lub nieszczelny waż od podciśnienia może powodować ze autko bd się tak zachowywać ?? ?

Dodam że na obrotach wyższych jak 2 tyś autko jeździ naprawdę fajnie.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 30, 2016 06:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
seraph 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 404

Rover 200

Wysłany: Pon Maj 30, 2016 09:26   

Dokładnie na górnym zdjęciu masz czujnik podciśnienia.

Czyściłeś silnik krokowy i przepustnicę? To jest pierwsze co się robi jak niskie obroty głupieją.
 
 
grzesiek_96 



Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 39



Wysłany: Pon Maj 30, 2016 16:52   

Własnie sęk jest w tym ze wywala mi taki błąd na ktsie czyli coś z tym czujnikiem musi być nie tak.
A ten czujnik na dolnym zdjęciu to za co odpowiada ?
 
 
seraph 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 404

Rover 200

Wysłany: Pon Maj 30, 2016 19:30   

Teraz to już ja zgłupiałem trochę jak poczytałem. Górny czujnik wg niektórych teorii to czujnik temperatury powietrza na dolocie. Paczuszka na dolnym zdjęciu to zawór podciśnienia, a sam czujnik jest w puszcze ECU, bo do niej biegnie dalej wężyk.

Objawy uszkodzonego czujnika to ponoć dziury w przyśpieszeniu, czyli brak mocy w niektórych zakresach obrotów na dodatek zależne od temperatury. Możliwe, że u Ciebie świeci się ten błąd, ale nie ma nic wspólnego z zza wysokimi obrotami biegu jałowego i szarpaniem.
 
 
grzesiek_96 



Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 39



Wysłany: Wto Maj 31, 2016 07:05   

Dziury w przyspieszaniu nie mam, silnik kręci równo do 7 tyś obrotów i wkręca sie szybko, tak przy 4,5 tyś obrotów czuć że łapie drugi oddech czyli tak jak ma być w roverku :) Tylko czy silnik krokowy nie odpowiada tylko za wolne obroty ?? Bo mi to się dzieje tak na 1,5 tys obrotów, obroty jałowe są ok.
Ogólnie źle się z tym nie jeździ ale mnie to wkurza bo jade na II biegu w korku, mam te 1,5 tyś obrotów, dodam lekko gazu tak tylko musnę a auto przerywa i podskakuje jak żaba. A jak wcisnę do spodu to jest ok.
 
 
seraph 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 404

Rover 200

Wysłany: Wto Maj 31, 2016 12:53   

Silnik krokowy odpowiada też za płynne dodawanie i ujmowanie gazu tak, żeby silnik nie szarpał jak mocno wciśniesz lub nagle puścisz gaz. Jak padnie to szarpie samochodem jakbyś ciągle ze sprzęgła strzelał..
Przy niskich obrotach krokowiec musi bardzo płynnie pracować, bo silnik ma mało mocy wtedy. Jak jest cokolwiek nie tak z nim lub czujnikiem położenia przepustnicy to będzie poszarpywał.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Maj 31, 2016 13:41   

co ty wypisujesz krokowy działa tylko w momencie jak przepustnica jest zamknięta i auto nie jedzie w każdym innym przypadku nie ma prawa działać. ew jak ruszysz bez gazu na jedynce to będzie działał i na wysokich biegach jak obroty będą za niskie silnik będzie sie bronił przed zgaśnięciem
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Wto Maj 31, 2016 14:32   Re: [R200] mały problem z niskimi obrotami

grzesiek_96 napisał/a:
sparciały lub nieszczelny waż od podciśnienia

Tego na pewno nie powinno być. Na Twoim miejscu zająłbym się tym w pierwszej kolejności.
Sprawdź czy przepustnica chodzi płynnie bez zacięć i czy powraca do swojego położenia. Zrób adaptację przepustnicy, przekręcasz kluczyk w stacyjce jeden raz, bez odpalania silnika wciskasz pedał gazu pięc razy do oporu, usłyszysz z pod maski bzzz..... to silnikczek krokowy.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
grzesiek_96 



Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 39



Wysłany: Pon Mar 20, 2017 18:44   

W tym rzecz że właśnie te wężyki od podciśnień są chyba dobre bo nie są nigdzie spękane. Przepustnica gładko i bez zaciąć pracuje w całym zakresie i wraca do samego końca.
Wolne obroty są na poziomie około 900 obr/min. Tylko jak mam te 1,5 tyś obrotów to coś szwankuje, przenosi wibracje na nadwozie i silnik tak nie równo pracuje jakby przygasał. Czyli czujnik z podciśnienia jest w ecu tak ??

Moze ktoś ma jeszcze jakąś propozycję czemu tak się dzieje ??

[ Dodano: Wto Cze 14, 2016 19:46 ]
Panowie znalazłem -> przeczyściłem solidnie silniczek krokowy coś troszkę pomogło ale to jeszcze nie to, ściągnąłem kopułkę rozdzielacza zapłonu i co ?? palec wypalony styki w kopułce tez. Wyczyściłem wszystko drobnym ścierniwem i gadzina juz nie szarpie :) Dzięki wszystkim za pomoc :)

[ Dodano: Pon Mar 20, 2017 18:44 ]
Panowie poproszę o poradę bo problem powrócił. Objawia sie to tak :toczę sie w korku na 2 biegu dodaje lekko gaz i auto strasznie szarpie, skacze jak żabka, jakby odlaczalo paliwo. Bez gazu na jedynce rusza, jak podczas toczenia w korku wcisnę od razu gaz do polowy to auto rusza bez szarpania. Co może być przyczyną takiego zachowania ?? ??

[ Dodano: Pon Mar 20, 2017 18:44 ]
Panowie poproszę o poradę bo problem powrócił. Objawia sie to tak :toczę sie w korku na 2 biegu dodaje lekko gaz i auto strasznie szarpie, skacze jak żabka, jakby odlaczalo paliwo. Bez gazu na jedynce rusza, jak podczas toczenia w korku wcisnę od razu gaz do polowy to auto rusza bez szarpania. Co może być przyczyną takiego zachowania ?? ??
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Mar 21, 2017 14:37   

Świece, kable lub cewka, mam tak w landku i u mnie cewka akurat
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
grzesiek_96 



Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 39



Wysłany: Sro Mar 22, 2017 10:38   

Czyli to cos z układem zapłonowym ?

Bo auto na wysokich obrotach chodzi gładko, nie przerywa i wkręca sie do odcięcia

[ Dodano: Sro Mar 22, 2017 10:38 ]
Panowie jaki macie sposób na sprawdzenie cewki ?
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 22, 2017 18:30   

Miałem niedawno to samo. Na zimnym było ok. ale jak się rozgrzał troszkę to szarpał na niskich obrotach przy wciskaniu gazu, na wyższych nie.
Wymiana przewodów nie pomogła, kopułka i palec prawie nowe, wymiana świec rozwiązała problem natychmiast choć stare wyglądały bardzo ładnie.
Dodano: właśnie wyczytałem w innym Twoim poście że świece wymieniłeś.
Jeszcze zostały przewody i kopułka z palcem, może styki są już wypalone a jak czyściłeś papierem to przerwa na skok iskry jest za duża.
Kopułka z palcem nie jest droga i wymiana łatwa od tego bym zaczął.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
grzesiek_96 



Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 39



Wysłany: Czw Mar 23, 2017 07:31   

Panowie wczoraj doszedł tez taki problem -> raz na 10 prób uruchomienia, silnik kreci ale nie odpala, po lekkim wcisnieciu pedalu przyspieszenia zagaduje i pracuje normalnie. W pozostalych probach odpala normalnie, bez wciskania gazu. I teraz nie wiem czym to jest spowodowane.
Patrzylem na laczenia przepustnicy z kolektorem itd. i nie ciągnie tam lewego powietrza.
 
 
seraph 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 404

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 23, 2017 09:49   

Silnik krokowy się zacina? Sprawdzałeś po czyszczeniu czy chodzi płynnie?
 
 
grzesiek_96 



Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 39



Wysłany: Czw Mar 23, 2017 18:16   

Czyscilem go, ale tego akurat nie sprawdzałem.
Jak to sprawdzić ? Wykręcić silniczek i wlaczyc zaplon ?

[ Dodano: Czw Mar 23, 2017 16:28 ]
Rzeczywiście silniczek poprawiłem i chodzi jak złoto :)
Ale na tych niskich obrotach szarpie dalej...

[ Dodano: Czw Mar 23, 2017 16:56 ]
Mam jeszcze pytanko -> wskazowka z obrotomierza na zagrzanym silniku ma stać prosto czy może lekko falować ?

[ Dodano: Czw Mar 23, 2017 18:16 ]
Ceny części :
-kopulka + palec bremi 70 zl
- przewody zaplonowe NGK 90 zl.
Wkurza mnie to szarpanie a mam kopulke "made in Italy" nic więcej, a przewody Janmor takze chyba wymienie wszystko...
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Pon Mar 27, 2017 08:37   

Przewody to sobie np. Boscha wsadź. Miałem kiedyś Janomry, nawet te super hiper silikonowe i dupa była przy większej wilgotności. Teraz kable Boscha, kopułka i palec też od makaroniarzy, Świece irydowe. Chodzi jak zły.
 
 
grzesiek_96 



Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 39



Wysłany: Wto Mar 28, 2017 08:29   

Przewody juz kupiłem NGK made in England za 92 zl,
Kopulka Lucas za 28 zl i palec intermotor za 14 zl sa w drodze moze dzis kurier przywiezie.

Zobaczymy czy to pomoże :)

[ Dodano: Wto Mar 28, 2017 09:29 ]
Świece nówki NGK zalozylem w zeszłym tygodniu. Jak zmienię przewody i kopulke to dam znać czy pomoglo czy nie :)

[ Dodano: Wto Mar 28, 2017 09:29 ]
Świece nówki NGK zalozylem w zeszłym tygodniu. Jak zmienię przewody i kopulke to dam znać czy pomoglo czy nie :)
 
 
LilJohn 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 62



Wysłany: Wto Mar 28, 2017 10:12   

Ja wymieniałem świece, przewody i cewkę i wciąż żabkuje na niskich obrotach. Według MEMSdiag mam koło 40-45kPa w idle a to chyba trochę za dużo więc wydaje mi się że gdzieś lewe powietrze ciągnie. Czasami słychać świst powietrza przy przyspieszaniu koło 3k RPM.
Co prawda R400 ale też 1.4.
 
 
grzesiek_96 



Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 39



Wysłany: Sro Mar 29, 2017 05:37   

Mhmm no zobaczymy, u mnie jeszcze jak wykrecilem stare swiece to trzy byly wypalone super, a jedna na III cylindrze ciemnobrązowa prawie czarne i mysle ze to przez slaba iskrę.
Problem mam właśnie z diagnostyka bo kts tak srednio się laczy z roverkiem a wątpię by ktos w promieniu 150 km ode mial testbook do rovera.
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 29, 2017 09:03   

Autor wspominał coś o falowaniu wskazówki obrotomierza. Sonda ?
Co do tanich przewodów, kopułki, palca....... różnica w cenach wynika raczej z jakości i trwałości ale po wymianie nawet na te tanie powinny działać dobrze.
Sam wymieniałem Kopułka + palec 80 zł. przewody 60 zł. świece zwykłe NGK BKR6E i śmiga aż miło.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [ r200 ] klimatyzacja aż czt tylko mały problem? :)
Matius Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 43 Sro Sie 25, 2010 17:37
des
Brak nowych postów [R200] Taki mały problem z klimą
zbrojsson Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Sie 31, 2010 12:21
sTERYD
Brak nowych postów [R200] Problem z obrotami
amarant89 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Nie Paź 23, 2011 16:40
colin1983
Brak nowych postów [R200 1.6 16v 99r] problem z obrotami
ran2001 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 20 Sro Maj 12, 2010 16:07
gorgoroth80



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink