Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 1.6Si 97r]
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214 1.6Si 97r]

ubywający olej
Autor Wiadomość
Paulinka.. 




Dołączyła: 05 Lut 2009
Posty: 12
Skąd: Warszawa



  Wysłany: Czw Lut 05, 2009 17:31   [R214 1.6Si 97r]

Cześć
Potrzebuje porady osób które znają sie na silniku, mój samochodzik ostatnio bardzo dużo spala oluju - musze dolewać średnio 1litr na 1000km - słyszałam że ie koniecznie może to być problem techniczny silnika - ktoś mi powiedział ze czasami samochody pobieraja własnie okołó tyle oleju i to jest normalne?? Nie wiem czylko czy w tym przypadku tak wląsnie jest??Prosze o porade!! Mój roverek to 214 rok prokukcji 1997!! Z góry dziekuje.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 05, 2009 17:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2080
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Czw Lut 05, 2009 17:39   

Tak sobie pomyślalem ze moze poprostu gdzieś są nieszczelnosci, albo flagowa usterka tj. uszczelka pod głowicą...
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
Paulinka.. 




Dołączyła: 05 Lut 2009
Posty: 12
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Lut 05, 2009 17:44   

Czyli rozumiem że to nie jest normalna rzecz??
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Czw Lut 05, 2009 17:52   

Dopuszczalna norma tego silnika przez producenta to 0,3 ml na 1000km... Nie mniej jednak skoro motor jest sprawny nie powinien brać oleju. Przyczyną mogą być uszczelniacze zaworowe, pierścienie tłokowe. Trzeba najpierw obadać ślinik czy jest suchy, nie ma żadnych wycieków. Jeśli to się wykluczy to przyczyna za pewne leży w jego wnętrzu a takowy najlepiej rozebrać i sprawdzić
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
hubosza87 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 146
Skąd: Dobre



Wysłany: Czw Lut 05, 2009 17:53   

litr oliwy na 1000 - nie wydaje mi się, żeby to było normalne, mój nie bierze nic na 10tys km, poczekaj na wypowiedzi bardziej obeznanych w temacie
 
 
 
Paulinka.. 




Dołączyła: 05 Lut 2009
Posty: 12
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Lut 05, 2009 18:06   

Chyba bede musiała pojechać do warsztatu!! :cry: Może polecicie jakiś dobry warsztat w warszawie??
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Czw Lut 05, 2009 18:09   

1l/1000km to nie jest normalne. Rozloz na noc pod silnikiem tekture - rano bedziesz widzial czy nie ma zadnych wyciekow. Nie dymi Ci przy zapalaniu na niebiesko?
 
 
Paulinka.. 




Dołączyła: 05 Lut 2009
Posty: 12
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Lut 05, 2009 18:14   

hmmm... czy dymi na niebiesko??nie zwracałam uwagi a jeżeli tak to co??sprawdze napewno!
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Czw Lut 05, 2009 18:16   

Sprawdź czy po odpaleniu nie kopci na niebiesko lub jak mu dajesz buta na wysokie obroty


Paulinka.. napisał/a:
a jeżeli tak to co??


Silnik na stół i rozebrać... wyremontować głowicę i zobaczyć jak się mają tuleje cylindrów i pierścienie.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Paulinka.. 




Dołączyła: 05 Lut 2009
Posty: 12
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Lut 05, 2009 18:20   

Super ... czyli tak czy siak musze jechac do warsztatu żeby zobaczyli sama sobie napewno nie poradze!!a szkoda miałam nadzieje że mnie to ominie!! Czy ktoś może polecić mi dobry sprawdzony warsztat??
 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2080
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Czw Lut 05, 2009 18:35   

a tak z ciekawosci jakie auto ma przebieg chociaz tak na dobrą sprawe nie powinno to miec znaczenia ale....
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
Paulinka.. 




Dołączyła: 05 Lut 2009
Posty: 12
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Lut 05, 2009 18:44   

wiesz co prawie 90 tyś - taki remont silnika ile może kosztowac??
 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2080
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Czw Lut 05, 2009 18:49   

Coś tutaj troche podejrzane 97r. i tylko 90 tysiecy zrobione... no ale to już powiedziemy nie wazne, mysle (chociaz sie nie znam za dobrze) ze nie masz co nie potrzebnie sie zamartwiać remontem silnika czy czymś podobnym, poprostu jedna dwie czy trzy czesci są do wymiany albo podreperowania :)


wiesz tak btw mowiac: to mniej wiecej gosciu robił nim jakies niecałe 2km dziennie wiec jesli tak jak kolega nizej napisal jest jak mowisz to masz niezłą sztuke :)
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
Ostatnio zmieniony przez kzrr Czw Lut 05, 2009 19:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Paulinka.. 




Dołączyła: 05 Lut 2009
Posty: 12
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Lut 05, 2009 18:55   

Podejrzane??chyba przebieg nie był przekrecany samochód sprawdziłam a wczesniej od nowości nalezał do starszego małzenstawa - facet jak mi go sprzedawał miał 84 lata!!Juz mnie nie strasz!!dobra??
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Czw Lut 05, 2009 19:01   

Paulinka.. napisał/a:
Podejrzane??chyba przebieg nie był przekrecany samochód sprawdziłam a wczesniej od nowości nalezał do starszego małzenstawa - facet jak mi go sprzedawał miał 84 lata!!Juz mnie nie strasz!!dobra??


jeśli to małżeństwo było pierwszym właścicielem i do tego są uczciwi to masz prawdziwego rarytasa...

ale jak auto było kręcone z np. 300.000 to masz raczej pecha...

tak czy inaczej życzę szybkiego rozwiązania problemu :)
Ostatnio zmieniony przez leszek95b Czw Lut 05, 2009 19:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Czw Lut 05, 2009 19:02   

kolin napisał/a:
Sprawdź czy po odpaleniu nie kopci na niebiesko lub jak mu dajesz buta na wysokie obroty


Paulinka.. napisał/a:
a jeżeli tak to co??


Silnik na stół i rozebrać... wyremontować głowicę i zobaczyć jak się mają tuleje cylindrów i pierścienie.


Niekoniecznie. Mozliwe, ze tylko uszczelniacze. Nie wiem jak w tym silniku, ale w wiekszosci da sie je zmienic bez sciagania glowicy.
A przebieg mozliwy. Ja swojego z koncowki 99 r. kupilem z przebiegiem 72kkm, niemal do samego konca udokumentowany niemiecka ksiazka serwisowa. A, ze w pol roku zrobilem 30kkm to juz inna sprawa:) Moj w kazdym razie na 15kkm bierze moze z 1,5l oleju.
Ostatnio zmieniony przez gpredki Czw Lut 05, 2009 19:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Paulinka.. 




Dołączyła: 05 Lut 2009
Posty: 12
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Lut 05, 2009 19:04   

Tego nie wiem czy byli uczciwi - samochód był sprawdzony w serisie wie chyba by wiedzieli ze tak bylo - zreszta ten pan starszy serwisował go do 2005 roku i tam przebieg jest wpisany nie wiem czy to tez mozna oszukac. Ale wracajmy do mojego silnika - ile by kosztował ewentualny remont??
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Czw Lut 05, 2009 19:11   

Paulinka.. napisał/a:
ile by kosztował ewentualny remont??

narazie nie wiemy co jest uszkodzone. wachlarz cenowy to: 2zł za dokręcenie śrubki w misce oleju do 3000zł za kapitalny remont całego motoru.

czy zauważyłaś olej w zbiorniczku wyrównawczym (tam gdzie się wlewa płyn do chłodnicy)?

[ Dodano: Czw Lut 05, 2009 19:12 ]
Paulinka.. napisał/a:
zreszta ten pan starszy serwisował go do 2005 roku i tam przebieg jest wpisany

czyli raczej rarytas ... :)
 
 
Paulinka.. 




Dołączyła: 05 Lut 2009
Posty: 12
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Lut 05, 2009 19:17   

heheh ja nie wiem tego ale Tata mi podpowiada że nie ma tam oleju sprawdzał!!3000zł ?? ? tyle to kosztuje??jejku!!tylko żeby dobrze zrobili!!tylko gdzie takich znaleść???
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Czw Lut 05, 2009 19:30   

Paulinka.. napisał/a:
3000zł ?? ? tyle to kosztuje??jejku!!tylko żeby dobrze zrobili!!tylko gdzie takich znaleść???


grunt to nie panikować :)

Tak jak koledzy pisali, połóż karton pod silnik i rano zobacz, czy nie ma plam.
Potem sobie go odpal, a druga osoba niech stoi przy rurze. Daj mu troche "w palnik" do ok 4000 rpm na chwile i zobaczcie, czy nie kopci na niebieskawo. Po tych testach będzie wiadomo mniej więcej co trzeba będzie zrobić.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214]Gdzie zdobyć korektor siły hamowania do R214 z ABS
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Czw Sie 25, 2016 13:42
Aful89
Brak nowych postów [R214]felgi do R214
davidp Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Nie Sty 08, 2012 20:24
Zlotowa
Brak nowych postów [R214 Si LPG 16V 97r]
Kolory przewodów złącza diagnostycznego
azor77 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Mar 13, 2008 14:57
azor77
Brak nowych postów [ R214 1.4i 97r]
swiatła przód
stysia5 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Lis 04, 2009 17:10
czort
Brak nowych postów [r214 si 16v 97r.] HGF
klakier0301 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Nie Mar 21, 2010 21:37
bakan30



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink