Wysłany: Pią Lis 30, 2012 07:50 [R45] dziwne stuki potem zgasł i nie odpala
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000
Witam mam problem z moim roverkiem.
Wczoraj samochód zachowywał się wzorowo żadnych stuków bić itp. dziś rano jak miałem jechać do roboty słyszałem jakieś dziwne stuki, pomyślałem zimny się nie rozgrzał i dlatego odwiozłem córkę do przedszkola i stuki jakby były mniejsze, jak jechałem z żoną do pracy to zgasł mi skurczybyk na skrzyżowaniu i już nie chciał odpalić.
Dodam że wcześniej podczas jazdy zapaliła się kilka razy kontrolka ABS i nie chciał jechać na gazie bo go ciągle rozłączało.. Po tym jak zgasł nie chciał nawet kręcić rozrusznikiem i tylko piszczał.
Odczekałem parenaście minut i spróbowałem zapalić ponownie, ale nic z tego mimo iż rozrusznik kręcił.
Paliwo jest, pompa działa bo słychać.
Moje pytanie co to może być??
Możliwe, że rozrząd przeskoczył po nocy
Proszę o sugestie i z góry dziękuje.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lis 30, 2012 07:50 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Objawy które opisałeś są dziwne, być może jest jakiś problem z zasilaniem.
Wskazywałoby na to - dziwne zachowanie ABS oraz instalacji gazowej. Problemy z rozruchem.
Nie jestem mechanikiem, ale jak dla mnie silnik nie stuka bez powodu (jeżeli to był silnik a nie coś innego).
Może było jakieś szarpnięcie podczas przełączania na gaz i pasek wtedy przeskoczył? A może to coś z zapłonem, zasilaniem ECU i pracuje nie tak jak trzeba.
Jeżeli jednak głośno stukało to raczej przyczyna była mechaniczna.
Nie wiem, najlepiej jednak żeby mechanik go obejrzał. Miejmy nadzieje że to jednak nie był rozrząd.
Niestety K jest silnikiem kolizyjnym.
Awarie rozrządu najczęściej są fatalne w skutkach.
Nie chcę więc mydlić oczu, ale mam nadzieję, że to jednak nie był rozrząd.
Moja mama miała w mercedesie w202 też takie stuki i urwał się wałek rozrządu, ukręciło go bo mechanik źle wkręcił napinacz i był bardzo napięty łańcuch rozrządu, ale w roverze jest pasek więc nie wiem. A sprawdzał kolega czy jest iskra?
A co do paliwa to że pompa chodzi to też nie oznacza że podaje paliwo Ten przypadek z kolei miałem ja osobiście w golfie 3
Zawory całe bo jak rolka od paska alternatora została zablokowana to nie ładowało akumulatora i na szczęście w porę się rozładował i dlatego zgasł bo nie miał prądu
tylko że ja te rolki zmieniałem jakieś 25kkm temu i mechanik powiedział że napinacze są dobre tylko rolki do wyrzucenia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum