Wysłany: Nie Mar 15, 2009 14:48 [R214 Si 103km 97]dwa pytania o rozrząd.
Witam.
Wiem że temat rozrządu był już męczony parę razy i czytałem parę postów ale chciałbym się dla pewności zapytać.
Powoli przymierzam się do wymiany całego rozrządu i mam narazie upatrzone takie części.
1.Czy taki pasek i rolka będą mi pasować do mojego Roverka bo nie mam pojęcia?
Oprócz tego będe brał jeszzcze pompę wody SKF i uszczelniacze wałka rozrządu przednie 2szt. i tylne 2 szt. MG Rover.
2.Jak to jest z uszczelniaczem wału korbowego??Czy też wchodzi w wymianę całego rozrządu?Jeśli tak to jaki kupić bo patrzyłem na stronce tomateam i nie mam zielonego pojęcia bo tam są tylne i przednie uszczelniacze i nie wiem który brać jeśli będzie też konieczność wymiany.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za waszą pomoc.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Mar 15, 2009 14:48 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 7 razy Dołączył: 11 Sty 2007 Posty: 99 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Mar 15, 2009 15:00
Twój rocznik może mieć napinacz ręczny, inny niż podałeś, a więc i inny pasek. Najlepiej sprawdzić organoleptycznie jaki masz.
Czarne uszczelniacze są od strony rozrządu, brązowe ("czerwone") od strony kopułki.
===
O kurcze, Ty pytasz o uszczelniacz wału korbowego, a ja nie o tym. Tak czy inaczej przednia strona to strona rozrządu. Żeby go wymienić i tak trzeba zdjąć rozrząd, ale nie jest to "obowiązkowe". Jeśli nie był wymieniany od nowości, to profilaktycznie możesz zmienić.
_________________ Pozdrawiam, Marcin
był: 216Si '97 Tahiti Blue
a czemu akurat ten?
nie lepiej Contitech lub Gates
mój kolega z Autolandu odradzał mi pasek Bosch-a
mówił że jak go wezmę to szybciej będę musiał go zmienić
ps. twoja sprawa co kupisz ja tylko wyraziłem swoje zdanie
nie wiem czemu ale jak przeglądałem inne posty to ludzie przeważnie brali Boscha,nie mówię że jest lepszy ale Bosch to chyba bardziej uznana firma co??no chyba że się mylę to poprawcie mnie.firmy które wymieniłeś to wogóle nie znam.
Ale jeszcze przemyślę całą sprawę.;)
Pomógł: 7 razy Dołączył: 11 Sty 2007 Posty: 99 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Mar 15, 2009 17:29
Tomi kiedyś opowiadał, chyba właśnie o Boschu, że pochodzą z różnych źródeł i Bosch Boschowi nierówny. W InterCarsie zdarzają się te gorsze, u niego te lepsze.
Ja na pasku Boscha przejechałem tylko 13 tys. km, bo rozbiłem samochód.
_________________ Pozdrawiam, Marcin
był: 216Si '97 Tahiti Blue
Bosch Boschowi nierówny. W InterCarsie zdarzają się te gorsze
po rabatach dla mnie Gates wyszedł nie wiele drożej niż Bosch tyle że w Autolandzie
zgadzam się z tobą że Bosch Boschowi nie równy i na rozrządzie wolę tego nie sprawdzać jaki mi się trafił
a czemu akurat ten?
nie lepiej Contitech lub Gates
z tego co wiem to Conti są bardzo dobre. Zdaje się że PHJOWI głównie takie stosuje, mój mechanik bez żadnych podpowiedzi również zaproponował tej firmy. Gates też chyba niczego sobie, z tego co pamiętam. Moja wiedza jest typowo forumowa, ale trochę sie na ten temat swojego czasu naczytałem tutaj przed wyborem.
a co do pytania z pierwszego postu co wymienić to TUTAJ jest odpowiedź. TO również warto przeczytać
Twój rocznik może mieć napinacz ręczny, inny niż podałeś, a więc i inny pasek. Najlepiej sprawdzić organoleptycznie jaki masz.
jak przeglądałem te części u Tomiego to roczniki 97 do września mają stary pasek rozrządu a od września 97 mają nowy.
patrzyłem do dowodu rejestracyjnego i pierwsza rejestracja była robiona 12.08.1997 więc raczej nie ma opcji żebym miał nowy pasek rozrządu co?wystarczy to czy lepiej sprawdzić
samemu wzrokowo,ale jak to poznam czy to stary czy nowy pasek?
po długim namyśle w końcu zrezygnowałem z paska Boscha i zastanawiam się nad dwoma i nie wiem który.
Gates 95,20 zł u Tomiego
Contitech 96,50 zł w Intercarsie
są to paski do napinania manualnego z 143 zębami.Który radzicie,albo który posiadacie??
(...)wystarczy to czy lepiej sprawdzić
samemu wzrokowo,ale jak to poznam czy to stary czy nowy pasek?
Zdejmij górną plastikową osłonę rozrządu i zmierz szerokość paska. Stary typ (143 zęby) ma 23mm, nowy (145 zębów) - 26mm. Wraz z nowym paskiem występuje nowy, automatyczny napinacz. Najprawdopodobniej masz stary typ.
Napinacz również wtedy dojrzysz bez trudu
Ja u siebie mam Conti, ale myślę że nie ma to większego znaczenia.
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum