Wysłany: Sob Mar 12, 2011 12:45 [r200] Piasta koła tylnego (ABS + TARCZE) tanie rozwiązanie!
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998
Witam,
Mam dobre wiadomości dla wszystkich, którym buczy coś w tylnym kole
Otóż jeśli jest do wymiany piasta, to ta roverowska jest niezwykle droga, bo posiada pierścień absu. Ja znalazłem najtaniej koło 300 zł a widziałem w ofertach nawet do 500 zł.
Ale tak na prawdę nie musimy tyle wydawać, pogadałem ze znajomymi z hurtowni z japończykami i okazuje się, że pasuje idealnie piasta od hondy civic (numer części podam później, bo teraz nie mam pudełka). Piasta jest idealnie taka sama, ma 30 mm średnicy wewnętrznej. Ale jest jeden problem - nie ma pierścienia od absu... No i tu trzeba się wykazać delikatnością i odrobiną siły jednocześnie, bo trzeba pierścień zdjąć z poprzedniej piasty, polecam ostrożność, bo może pęknąć.. Jak już się uda, to nabijamy ostrożnie stary pierścień na nową piastę i cieszymy się nową piastą w okolicach 150 zł
Nie sugerujcie się wyszukiwarkami z Intercarsów i tym podobnych, one się mylą
Porównywałem łożysko vkba 3460 zdaje się (FAG) z tym od hondy i są identyko. U mnie już jeździ jedno hondowskie, w niedalekiej przyszłości będzie drugie
A no i ostrożnie z nakrętkami, u mnie w pudełku z japońskim łożyskiem nie było
Mam nadzieję, że komuś pomogłem!
SPAMU¦
Wysłany: Sob Mar 12, 2011 12:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Sob Mar 12, 2011 16:57 Re: [r200] Piasta koła tylnego (ABS + TARCZE) tanie rozwiąza
CjRudi napisał/a:
Witam,
Mam dobre wiadomości dla wszystkich, którym buczy coś w tylnym kole
Otóż jeśli jest do wymiany piasta, to ta roverowska jest niezwykle droga, bo posiada pierścień absu. Ja znalazłem najtaniej koło 300 zł a widziałem w ofertach nawet do 500 zł.
Ale tak na prawdę nie musimy tyle wydawać, pogadałem ze znajomymi z hurtowni z japończykami i okazuje się, że pasuje idealnie piasta od hondy civic (numer części podam później, bo teraz nie mam pudełka). Piasta jest idealnie taka sama, ma 30 mm średnicy wewnętrznej. Ale jest jeden problem - nie ma pierścienia od absu... No i tu trzeba się wykazać delikatnością i odrobiną siły jednocześnie, bo trzeba pierścień zdjąć z poprzedniej piasty, polecam ostrożność, bo może pęknąć.. Jak już się uda, to nabijamy ostrożnie stary pierścień na nową piastę i cieszymy się nową piastą w okolicach 150 zł
Dedukowana do Rovera piasta bez ABS również jest tania, bo to ta sama piasta
Nie szukałem do auta bez ABS, bo takiego nie mam więc odkryłem amerykę
a jak pierścień pęknie, to lipa, wtedy trzeba kupić wersje z pierścieniem, kupić używaną piastę i spróbować zdjąć pierścień albo próbować ją naprawić przy naprawianiu należy uważać żeby pierścień do czujnika nie dotykał, to tyle chyba...
CjRudi, faktycznie ten numer nie wiele wnosi. Nie masz pudełka?
A jak komuś pęknie już pierścień może się wybrać na wycieczkę do Niemiec
http://cgi.ebay.de/ABS-RI...=item518cd3a03d
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Czw Mar 17, 2011 22:51
Może zauważysz różnicę w koronce
W kwestii piasty, wystarczy wyszukać po indeksie oryginalnej piasty Rovera bez ABS
RLB000050. W TecDoku powinny się wyszukać zamienniki
[ Dodano: Czw Mar 17, 2011 22:46 ]
Piasta bez koronki
[ Dodano: Czw Mar 17, 2011 22:49 ]
leszczu19901 napisał/a:
No ale jak np.: pierścień przy zakładaniu pęknie To co wtedy
No i jest jeszcze istotna kwestia gwarancji. Na taki modyfikowany produkt, nikt gwarancji nie da.
[ Dodano: Czw Mar 17, 2011 22:51 ]
Berg napisał/a:
CjRudi, faktycznie ten numer nie wiele wnosi. Nie masz pudełka?
A jak komuś pęknie już pierścień może się wybrać na wycieczkę do Niemiec
http://cgi.ebay.de/ABS-RI...=item518cd3a03d
A tak swoją drogą te koronki to okazja
W tej cenie w Polsce kupisz cały przegub z koronką
Tomi, Widzę różnicę To zdjęcie które wrzuciłeś to jest dla tarcz? Dla bębnów koronka jest inna? ( taka jak na ebayu ) http://www.iparts.pl/czes...127-764011.html
Wydawało mi się pierścienie u mnie wyglądają jak ten z Niemiec Nic już nie wiem.
Ja niedawno wymieniałem tylnią piastę w moim byłym civicu, kupiłem już piastę z pierścieniem ABS za około 180 zł, ale od razu tak tanio nie dostałem. To prawda że pierścień da się przełożyć, w razie czego mam taki Ale co do rozmiaru piasty to trzeba chyba uważać, bo mi w sklepie mówili że do mojej hondy były dwa rozmiary.
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Pią Mar 18, 2011 21:29
Berg napisał/a:
Tomi, Widzę różnicę To zdjęcie które wrzuciłeś to jest dla tarcz? Dla bębnów koronka jest inna? ( taka jak na ebayu ) http://www.iparts.pl/czes...127-764011.html
Wydawało mi się pierścienie u mnie wyglądają jak ten z Niemiec Nic już nie wiem.
Gdzie można kupić przegub za 140zł?
Koronka, którą pokazałeś na eBay'u jest do przegubów napędowych. Na piastach z bębnami jest taka koronka:
Pomógł: 96 razy Dołączył: 08 Sie 2007 Posty: 895 Skąd: Rzeszów
Wysłany: Wto Kwi 12, 2011 09:31
UP
zgadzam się z kolega CjRudi, dokładnie wystarczy użyć ściągacza i pierścień ABSu schodzi bez uszczerbku.... natomiast nr piasty bez ABS to 20L4006JPN (kat GeParts) cena przyzwoita ok 130zł.
panowie muszę niestety wymienic łożyska z tyłu w moim R214Si 97` z tarczami z tyłu. Czy w takim razie coś takiego podejdzie?
Wiem ze bez ABSu ale pierscien rozumiem moj stary da rade nabić na tą nową piaste.
UP
zgadzam się z kolega CjRudi, dokładnie wystarczy użyć ściągacza i pierścień ABSu schodzi bez uszczerbku.... natomiast nr piasty bez ABS to 20L4006JPN (kat GeParts) cena przyzwoita ok 130zł.
Podbijam temat. Znalazłem coś takiego:
http://www.moto.autocentr...amochodowe.html
Myślicie że do mojego Rovera 214i 97r. 1.4 z ABS(tarcze tył) przypasuje. Zamówiłem tak czy inaczej bo mam sytuacje podbramkową do wtorku muszę mieć łożysko wymienione bo wybieram się nad morze z rocznym dzieckiem a stare łożysko huczy przeokropnie. Pierścień ABS spróbuje podmienić. Jako alternatywa mogłem wybrać w sklepie motoryzacyjnym łożysko OPTIMAL juz z ABS za 260 PLN ale właśnie takie wymieniam bo padło po 2 latach ...I niby niemiecka technologia...
Dzisiaj już po operacji. Wybicie pierścienia ABS ze starej piasty bajecznie proste. Wpierw aplikacja WD-40 a później delikatne wybijanie. Poszło gładko. Nabicie na nowa piastę jeszcze prostsze, trzeba jednak uważać żeby nie wbić za głęboko bo jest taka możliwość. Ja dałem tak jak było w oryginale czyli tak aby górna krawędź pierścienia wpuszczona była na głębokość 4mm. Jak wbije się za głęboko biedy nie ma po prostu trzeba wybić i spróbować jeszcze raz mi za drugim podejściem sie udało Wszystkie wymiary (rozstawy śrub, średnice otworów) pasowały jak ulał. łożysko z wysyłką kosztowało mnie 130,00 PLN. Polecam można zaoszczędzić nawet ok 150,00 PLN w stosunku do kompletów już z ABS (u mnie taka piasta z ABS OPTIMAL kosztuje 280,00 PLN).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum