Wysłany: Sob Lut 14, 2009 18:54 [R75] Pomocy, nie odpala, padł :(
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Witam, pomozcie prosze. Od paru dni dzialo sie z nim cos nie tak. Zawsze po przekreceniu kluczyka w poz. 2 bylo slychac prze kilka sek takie ciche brzeczenie, jak sprawdzanie systemu lub podgrzewanie swiec, jednakze od kilku dni to brzeczenie nie przestawalo. Trwalo podczas calej jazdy. Dzisiaj zauwazylem ze turbodoladowanie nie dziala, nie wykrecal powyzej 2 tys obrotow. Pod koniec jazdy turbo zaczelo normalnie dzialac, co jakis czas leciutko go przytkalo, moze 2 razy. Podjechalem pod dom, wylaczylem silnik i koniec, niechce juz odpalic, szczescie w nieszczesciu ze pod domem. Jak myslicie co moze byc przyczyna??
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Gru 07, 2010 00:10, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lut 14, 2009 18:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie wiem jak jest normalnie, ale po powrocie do domu, jechalem kolo pol godz, pompa paliwa byla bardzo ciepla, moze sie rzeczywiscie zawiesila lub zepsula. Dzisiaj juz ciemno ale jutro zaraz rano sprawdze ja. Wogole natomiast teraz nieslychac tego kilkusekundowego szumu po przelaczeniu stacyjki w poz.2. A zawsze odkad pamietam byl. Moze to tez jest przyczyna?
U mnie też były takie same objawy kończącej się pompki, tej przy aku.Walenie w nią jakiś czas pomagało ale w końcu się skończyła.Już miałem kupić nową ale postanowiłem ją zreanimować.I tu muszę się pochwalić,że zabieg okazał się sukcesem.
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Nie Lut 15, 2009 10:08
markwiatek, podłączenie jej na "krótko". Turbina nie działała??? Nie wkręcał się powyżej 2000rpm. To tak wygląda jakby EGR zatykał powietrze. Znam taki przypadek z HDI. Może masz coś nie tak z przekaźnikiem pompy paliwa.
Z tym grzaniem się pompki to już sam nie wiem gdzie leży problem.Jak się grzeje to wygląda na to,że pompka z baku nie domaga i ta pompka przy aku pracuje na sucho. Sprawdź po kolei czy do tej pompki w komorze silnika dochodzi paliwo.Ściągnij przewód przed pompką (ten z dołu) i przekręć kluczyk,powinno lecieć z bardzo niskim ciśnieniem,wręcz strumyczkiem.Najwygodniej będzie zdemontować skrzynke na akumulator bo jest tam nie za ciekawy dostęp.Co do sprawdzenia pompki przy aku to wypnij przewód przed filtrem,przytrzymaj kciukiem końcówkę przewodu i wtedy kluczyk w pozycję II.(najlepiej z pomocą drugiej osoby)Tutaj ciśnienie powinno być już takie że nie będziesz w stanie tego utrzymać,z tego co pamiętam to jakieś 2 bary.Obczaj sprawe gdzie leci a gdzie nie i daj znać co wyszło.Aha,nie sugeruj się dzwiękiem pompki bo nie oznacza to że jest sprawna.
markwiatek, podłączenie jej na "krótko". Turbina nie działała??? Nie wkręcał się powyżej 2000rpm. To tak wygląda jakby EGR zatykał powietrze. Znam taki przypadek z HDI. Może masz coś nie tak z przekaźnikiem pompy paliwa.
Wyglada to tak , jakby to bylo polaczone. Wczoraj jadac w jedna strone, bylo slychac dzialajaca pompe podczas calej polgodzinnej jazdy i wtedy turbo sie nie zalaczalo. Na 3 i 4 biegu obroty dochodzily do ok 2tys na 5 dalo sie go rozpedzic do 3 tys ale trwalo to dlugo. Jadac z powrotem turbo juz dzialalo normalnie, pompy nie bylo slychac, jednakze po zatrzymaniu auta juz niechcial odpalic ponownie. Dopiero dzisiaj rano odpalil od pierwszego razu, tylko ze znowu pompa dziala caly czas. Sprawdzilem w szukajce, powinna po kilku sekund sie wylaczyc. Sprawdzilem przekaznik, zamienilem z tymi obok, bez zmian, dziala a wlasciwie charczy caly czas. Co by moglo byc przyczyna? Co moglbym jeszcze sprawdzic?
Ostatnio zmieniony przez markwiatek Nie Lut 15, 2009 11:09, w całości zmieniany 1 raz
U mnie winny był zabrudzony komutator silniczka pompki.Żeby się do niego dostać musiałem rozłożyć pompke na części pierwsze.Charczenie i obroty do 2000 max też u mnie występowały,tylko to grzanie się tu nie pasuje.
U mnie winny był zabrudzony komutator silniczka pompki.Żeby się do niego dostać musiałem rozłożyć pompke na części pierwsze.Charczenie i obroty do 2000 max też u mnie występowały,tylko to grzanie się tu nie pasuje.
Z tym grzaniem to sie pomylilem, nie pompa byla goraca tylko to urzadzenie obok pompki do ktorego idzie przewod z pompki, przepraszam za wprowadzenie w blad.
Turbo nie ma nic do rzeczy.To wina pompki.Daje zbyt małe ciśnienie i dlatego nie chce się wkręcać.Przy odpalonym silniku pompka pracuje cały czas i to wydaje mi się prawidłowe,jak ją odłączysz auto zgaśnie.Po przekręceniu kluczyka w pozycję II powinna chodzić jakieś 10 sekund i zgasnąć.Po odpaleniu silnika uruchamia się i chodzi cały czas.
Pamietam ze wczesniej pompka chodzila ciszej i sie wylaczala po kilku sekundach. W czasie jazdy prawdopodobnie musiala chodzic jednakze nie bylo tego slychac. Teraz nie wylacza sie przed wlaczeniem silnika. Pompuje caly czas i glosno pracuje. Nawet po odpaleniu silnika ja slychac, przy zamknietych drzwiach.
Nie wiem jak to jest dokładnie rozwiązane ale praca pompki jest powiązana z zaworem wysokiego ciśnienia bądź jakimś czujnikiem w pompie.Jak ciśnienie jest już odpowiednie to zostaje odcięte zasilanie i pompa się wyłącza,a jak pompa nie domaga to wogóle jej nie rpzłącza.Tak jest w twoim przypadku.Wymień pompe i po sprawie chyba że lubisz się bawić w MacGywera to próbuj ją naprawiać.To nic nie kosztuje.
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Nie Lut 15, 2009 12:08
klakierek1982 napisał/a:
To wina pompki.Daje zbyt małe ciśnienie i dlatego nie chce się wkręcać.
Oj kolego... Jakby miał niskie cisnienie, to by była odcinka elektroniczna.
Wygląda jednak na to, że padła Ci pompa w baku. Dlatego słyszysz pompkę. Sprawdź czy ta w baku działa.
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Nie Lut 15, 2009 12:23
markwiatek, tak dałoby się. Musiałbyś jeździć tak, żeby nie zeszło do połowy baku.
A sprawdzić najlepiej tak, żeby włączyć zapłon(poz. II) i sprawdzić czy "buczy" pod kanapą z lewej strony patrząc od przodu.
Teraz jest napewno ponizej polowy, kolo 1/4 baku, wiec raczej dziala, ale dla pewnosci sprawdze jeszcze. Niepokoi mnie natomiast ten glosny halas w pompce paliwowej.
Mozliwe ze tak jest, tylko ze pompa glowna chodzi, slychac ja. W baku jest obecnie malo paliwa , a wciaz jezdze, wiec musi podawac. Moze za malo, ale jak to sprawdzic? Poza tym dzis rano nie chcial odpalic i po ''delikatnym'' uderzeniu w pompke paliwowa zaczela dzialac. wiec raczej na pewno to ona jest winna.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum