Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Jak odpowietrzyć układ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Jak odpowietrzyć układ?
Autor Wiadomość
Buleczka1988 



Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 2
Skąd: Przeworsk



Wysłany: Sob Sty 23, 2010 14:10   [R75] Jak odpowietrzyć układ?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Witam!
Mam mały problem, ponieważ brakło mi paliwa a ze mam zepsutą kontrole paliwa to kręciłem rozrusznikiem i najprawdopodobniej zapowietrzyłem układ.
Moim pytaniem czy da sie go odpowietrzyc samemu,i jesli tak to jak to zrobić?i czy mozna naprawic zepsuty licznik paliwa?wskazówka opada do pewnego momentu i wtedy stoi w miejscu;/
Prosze o szybką pomoc ponieważ samochód stoi mi na podwórku i ani myśli odpalić;/
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 02, 2010 00:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sty 23, 2010 14:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Sty 23, 2010 14:19   

1 Sposób.
Odkręć filtr paliwa i zalej go ropą.
2. Przekręcaj parę razy w odstępach ok 10-15s kluczykiem bez odpalania auto. Tak aby ruszył tylko rozrusznik. Myślę że za 5 razem odpali.
Lepszy sposób nr1.
Jak nie odkręcisz samego filtra to wlej ropę przez otwór obok wtyczki z kablami.
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Sty 23, 2010 14:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1762
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Sob Sty 23, 2010 14:20   

Tak jak pisze apples, Wiecej o tym sposobie dowiesz sie z szukajki :/
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Sob Sty 23, 2010 14:21   

Z tego co wiem,a wiem to od kolegów z Forum,układ paliwowy w R75 odpowietrza się sam,inaczej jest w układach wolnossących.Po wymianie filtra paliwa pokręciłem trochę dłużej i odpalił.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Sty 23, 2010 14:21   

Tylko czysta ropą go zalej. Żadną spuszczaną z wiadra. :wink:

Dziadek Nikt z nas nie pisze że się nie odpowietrzy sam. Bo tak na pewno będzie. Chodzi tylko by niepotrzebnie nie kręcić silnikiem. Tym bardziej w takiej temperaturze.
 
 
Buleczka1988 



Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 2
Skąd: Przeworsk



Wysłany: Sob Sty 23, 2010 14:28   

A czy to mozliwe ze przyczyną moze byc cos innego?dość ciezko mi odpalał na mrozie powyżej -10... Zadna kontrolka błędu sie nie pokazała gdy zgasło mi auto.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Sty 23, 2010 14:30   

To tak jak mi :wink: Dzisiaj go ciągałem :beczy:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=49263
 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Sob Sty 23, 2010 14:41   

po wymianie pompy wysokiego ciśnienia w moim r też sie sam odpowieczył ,tylko chwile dużej przyczymałem rozrusznik :wink:
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Sty 23, 2010 15:24   


Administrator MaReK informuje

[b]Buleczka1988 [/b]! Ten temat zostanie usunięty jeśli nie poprawisz jego nazwy.
Na tym forum obowiązują ściśle określone zasady nazewnictwa tematów.
Proszę niezwłocznie zapoznać się z tym tematem
Aby zmienić nazwę tematu, musisz w pierwszym poście użyć funkcji


_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Sty 23, 2010 20:11   

domel-x napisał/a:
po wymianie pompy wysokiego ciśnienia

Po co wymieniałeś? Co się działo?
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Sob Sty 23, 2010 22:29   

Toć wystarczy zapłon tylko włączyć bez kręcenia silnikiem i pompka paliwa już chodzi zatem się sam odpowietrzy. Czy źle mówię?
 
 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Sob Sty 23, 2010 23:47   

Rowan, głowiczkami ciekła ropa,uszczelnienie 470zł wiec wolałem za 2500zł całego anglika kupić i tylko przełożyć :wink:
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Sty 24, 2010 12:07   

domel-x, to jaki tam przebieg masz? A jakie były objawy? Gasł, ciężko odpalał, miał tryb awaryjny? Kurcze ja najbardziej rozwaloną pompę widziałem w HDI jednym. Odpalał, normalnie jeździł, ale gasł, a przyczyną były wtryski. Ale pompa choć miała spory luz osiowy to i tak robiła normalnie ciśnienie, choć już sporo wolniej. Przebieg był 240kkm.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Nie Sty 24, 2010 12:29   

Rowan, przebieg tu nic niema wspulnego,nowe auta sie psują,wszystko chodziło ok.może przy granicy górnych obrotów był słabszy, zaczeło mi sie pocić w tym miejscu,

po jakimś czasie wiecej,pompiarz powiedział ze to standart i czesto to robi tylko za uszczelke 470zł +200 wyjecie i włożenie :twisted:
te same pompy są w wielu silnikach CR kumpel ma w renówce
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Sty 24, 2010 13:13   

kris-tofer niestety nie masz do końca racji. Pompka poda paliwo, ale w układzie jest powietrze które musi zostać gdzieś wywalone. Więc pompa poda tylko tyle paliwa ile da się jej ścisnąć powietrza. Dalej wszędzie będzie niestety powietrze. Pompa, listwa, wtryski będą zapowietrzone do momentu aż nie dotrze z filtra do nich ropa. Dlatego wskazane jest zalanie filtra ropą aby zmniejszyć ilość powietrza w układzie.

domel-x czy samemu nie mogłeś wymienić?
 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Nie Sty 24, 2010 19:02   

apples, we dwoje ,ok 5 h
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Sty 24, 2010 19:05   

Pompę wyciągałeś?
Przy okazji. Możesz jeszcze odczytać numery z Twojego drążka.
 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Nie Sty 24, 2010 19:23   

przekładka pompy 5h,a z angola sam kumpel mechanik wyciągał bo bał sie ze zębatka wpadnie i bedzie dupa z rozrządem,ale ładnie sie opiera i można pompe śmiało wyciągać,

oglądałem dokładnie drążek i niema zadnych numerów :bezradny:
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Sty 25, 2010 09:08   

domel-x napisał/a:
przekładka pompy 5h,a z angola sam kumpel mechanik wyciągał bo bał sie ze zębatka wpadnie i bedzie dupa z rozrządem,ale ładnie sie opiera i można pompe śmiało wyciągać,

Ale przecież w każdym CR pompa napędzana jest z paska, czyli rozrząd tutaj nie ma nicdo tego, bo wtrysk jest sterowany i tak elektronicznie.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Pon Sty 25, 2010 10:26   

Rowan, z paska ?? mylisz się z łańcuszka



ta zebatka zostaje akurat w środku,baliśmy sie własnie zeby niewpadła w blok silnika


gdzie czerwona strzałka jest tam zaslepka na imbus ,i tam odkrecasz na osi pompy zebatke zeby pompa wyszła

[ Dodano: Pon Sty 25, 2010 10:26 ]
jednak miałem racje
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [V6 układ paliwa] Rozmiary oringów Układ paliwa 2,5 V6 pilne
SyntaX Rover serii 75, MG ZT 1 Pią Sie 12, 2016 09:26
adam_26
Brak nowych postów [R75] Układ wspomagania
Piotr_rover_75 Rover serii 75, MG ZT 10 Nie Mar 20, 2016 18:55
Piotr_rover_75
Brak nowych postów [R75] 1.8 Układ chłodzenia
belialek Rover serii 75, MG ZT 24 Sob Lip 17, 2021 08:30
GrzesiekM
Brak nowych postów [MG ZT] Układ hamulcowy i
88Belfegor Rover serii 75, MG ZT 1 Pon Wrz 06, 2021 15:54
marcin.misek
Brak nowych postów [R75] układ paliwowy
wojtekhan Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Sty 14, 2013 16:44
wojtekhan



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink