Wysłany: Wto Lis 18, 2008 22:31 R 420 SD + IC od SDI - jaka różnica ?
Witam
Mam pytanie czy ktoś montował już do swojego Roverka 420 SD (bez intercoolera) intercooler od SDI. Czy jest jakaś wyczuwalna różnica w osiągach. Chodzi mi głównie o elastyczność na biegach?. W niedalekiej przyszłości mam zamiar założyć zestaw IC od SDI do mojego R 420 D.
Czekam na opinie i pozdrawiam.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lis 18, 2008 22:31 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie wiem było więcej tych tematów ale nie mogę znaleźć.
No różnica jest bo sie auto lepiej zbiera na biegach i najfajniejszy efekt masz na 5.biegu jak jedziesz np 70 lub 80km/h a chcesz wyprzedzić to nie musisz redukować i się lepiej zbiera auto. Niestety sie już przyzwyczajeniem do tego i stało się codziennością.
a może jest ktoś kto do tego 86-konnego silnika zamontował IC, zmienił pompe wtryskową na elektroniczną, kompa itp. ? takie 20T2R -> 20T2N
i mógłby powiedzieć o kosztach?
włożenie IC to kilkaset PLN, zmiana na pompę elektronicznie sterowana to juz grubszy wydatek i wiecej grzebania. Moim zdaniem: dołożyć IC najlepiej w zderzak jeśli jest miejsce, podnieść ciśnienie dołądowania i może odrobinę dawkę paliwa i będzie Ale wybór należy do Ciebie
Ja bym w sumie nie wymieniał pompy na elektr. bo jest ją łatwiej tuningować jak się to mówi. Nie trzeba dokopywać tych Box'ow żeby mieć więcej mocy tylko się kreci jedna śruba i masz już większa dawkę paliwa.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Ja mam zamiar kupić IC od megany II. Co myślicie o tym nie będzie za duży ?. Czy ktoś już instalował do R IC od megany?. Droga między turbinka a kolektorem ssącym będzie wykonana z kwasówki. Zastanawiam się tylko czy nie lepiej było by wygiąć w całości kwasówkę na giętarach CNC czy spawać w kawałkach?. Jaka jest cena gięcia na takich giętarkach CNC?.
Interesują mnie następujące informacje - jak ktoś wie proszę o pomoc!
1. średnica wyjściowa z turbiny orginalnej rury od SDI do IC ?
2. średnica wejściowa kolektora ssącego do SDI ?
3. chciałbym zamiast rury wyjściowej (orginalnej od SDI) zastosować od razu kwasówkę odpowiednio wygiętą ale nie wiem jaka jest średnica
Nie ma sensu pakować większego ic do tego samochodu, bo będzie większa turbodziura. Dokładanie oryginalnego IC jakiś sens już ma. Wymiana pompy mechanicznej na elektryczną nie ma żadnego sensu, elektroniczna jest poza tym droższa w tuningu. Można by się pokusić o wymianę turbiny (jest nawet mocniejszy odpowiednik pasujący bez przeróbek), ale skrzynia nie wytrzyma momentu obrotowego. W roverkach z końcówką Di była montowana wytrzymalsza skrzynia, ale na słabszej dużo szybciej można biegi zmieniać. Ta mocniejsza z resztą też nie wytrzymałaby więcej jak 130KM na dłuższą metę. Jak ktoś che mieć mocniejszy samochód to polecam mg zs'a 180, albo zr'a 160. Spalanie będzie podobne moc podobna, ale wszystko oryginalne i niepsujące się. Już rozmawiałem z jednym gościem co miał w 600 diesla tuningowanego na 150KM i co miesiąc coś musiał wymienić, poza tym stwierdził że rover to awaryjne auto... Więc lepiej nic nie przerabiać bardziej niż producent. Takie jest moje odczucie. A w ogóle to uważam że ten silnik był projektowany do mocy około 90KM ponieważ w tej wersji jest praktycznie bezawaryjny.
Pomógł: 28 razy Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 564 Skąd: Wysokie Mazowieckie
Wysłany: Sob Lut 14, 2009 15:05
pgrad napisał/a:
W roverkach z końcówką Di była montowana wytrzymalsza skrzynia, ale na słabszej dużo szybciej można biegi zmieniać. Ta mocniejsza z resztą też nie wytrzymałaby więcej jak 130KM na dłuższą metę.
Tu chyba nie o moc chodzi, a o moment obrotowy. R620 SDI ma 210Nm i 105KM, a R620 TI ma 240Nm i 200KM. Oba mają skrzynię PG1 i jakoś w TI wytrzymuje te 200 kucy...
Więc jeśli ktoś da rade wyciągnąć z SDI moc 150KM, to proszę bardzo, byle moment obrotowy nie przekroczył 240Nm, bo z tego co kojarzę, w R620TI moment jest właśnie ograniczony elektronicznie ze względu na srzynię biegów.
[ Dodano: Sob Lut 14, 2009 15:09 ]
Aha i jeszcze jedno pytanie. O ile wzrośnie moc i moment obrotowy po zamontowaniu turbiny GT1749
_________________ Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
Tu chyba nie o moc chodzi, a o moment obrotowy. R620 SDI ma 210Nm i 105KM, a R620 TI ma 240Nm i 200KM. Oba mają skrzynię PG1 i jakoś w TI wytrzymuje te 200 kucy...
...bo skrzynia nie wytrzymuje KM, tylko Nm.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum