Forum Klubu ROVERki.pl :: R 420 SD + IC od SDI - jaka różnica ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
R 420 SD + IC od SDI - jaka różnica ?
Autor Wiadomość
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 18, 2008 22:31   R 420 SD + IC od SDI - jaka różnica ?

Witam

Mam pytanie czy ktoś montował już do swojego Roverka 420 SD (bez intercoolera) intercooler od SDI. Czy jest jakaś wyczuwalna różnica w osiągach. Chodzi mi głównie o elastyczność na biegach?. W niedalekiej przyszłości mam zamiar założyć zestaw IC od SDI do mojego R 420 D.

Czekam na opinie i pozdrawiam.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lis 18, 2008 22:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lis 18, 2008 23:01   

ktoś montował .... poszukaj na forum :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Lis 18, 2008 23:37   

Ja mam :mrgreen: i jeszcze jedna osoba zamierza to zrobić kolega matlacz

pgrad tez montował ale sprzedał swoja 420`tke :sad:

No jest parę tematów na temat tego tutaj na forum.

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=25621

Nie wiem było więcej tych tematów :lol: ale nie mogę znaleźć.

No różnica jest bo sie auto lepiej zbiera na biegach i najfajniejszy efekt masz na 5.biegu jak jedziesz np 70 lub 80km/h a chcesz wyprzedzić to nie musisz redukować i się lepiej zbiera auto. Niestety sie już przyzwyczajeniem do tego i stało się codziennością.

[ Dodano: Wto Lis 18, 2008 23:41 ]
ahh jest oraz tutaj masz jeszcze:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=15990
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
saib 



Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 29
Skąd: Niedaleko



Wysłany: Pią Lis 21, 2008 11:22   

a może jest ktoś kto do tego 86-konnego silnika zamontował IC, zmienił pompe wtryskową na elektroniczną, kompa itp. ? takie 20T2R -> 20T2N
i mógłby powiedzieć o kosztach?

Zdr.
 
 
yoshi 




Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 60
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Lis 22, 2008 10:30   

Jaka firma to robi? :P
 
 
matlacz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 311
Skąd: Krotoszyn



Wysłany: Wto Lis 25, 2008 09:44   

Witam!

Oto mój temat: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=32070

Jest tam chyba wszystko o tej przeróbce. Ja zabieram się za to za jakieś 2 miesiące. Jak już zrobię to pochwale się!


Pozdrawiam
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lis 25, 2008 09:53   

włożenie IC to kilkaset PLN, zmiana na pompę elektronicznie sterowana to juz grubszy wydatek i wiecej grzebania. Moim zdaniem: dołożyć IC najlepiej w zderzak jeśli jest miejsce, podnieść ciśnienie dołądowania i może odrobinę dawkę paliwa i będzie :ok: Ale wybór należy do Ciebie ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Lis 25, 2008 12:12   

Ja bym w sumie nie wymieniał pompy na elektr. bo jest ją łatwiej tuningować jak się to mówi. Nie trzeba dokopywać tych Box'ow żeby mieć więcej mocy tylko się kreci jedna śruba i masz już większa dawkę paliwa. :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 25, 2008 22:59   

Ja mam zamiar kupić IC od megany II. Co myślicie o tym nie będzie za duży ?. Czy ktoś już instalował do R IC od megany?. Droga między turbinka a kolektorem ssącym będzie wykonana z kwasówki. Zastanawiam się tylko czy nie lepiej było by wygiąć w całości kwasówkę na giętarach CNC czy spawać w kawałkach?. Jaka jest cena gięcia na takich giętarkach CNC?.
Interesują mnie następujące informacje - jak ktoś wie proszę o pomoc!
1. średnica wyjściowa z turbiny orginalnej rury od SDI do IC ?
2. średnica wejściowa kolektora ssącego do SDI ?
3. chciałbym zamiast rury wyjściowej (orginalnej od SDI) zastosować od razu kwasówkę odpowiednio wygiętą ale nie wiem jaka jest średnica
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Lis 25, 2008 23:51   

Sobie coś oglądnij :mrgreen:

http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=246826

Nie wiem co to jest ta kwasowka :evil: Przynajmniej nie znam polskiego znaczenia takiego materiału :evil:

Doloty do IC maja co pamiętam 52mm Ale kolektor ssaczy niema okrągłej formy tylko jest to elipsa.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Tomaszi 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 552
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

Rover 400

Wysłany: Sro Lis 26, 2008 00:54   

Remi55 napisał/a:
Nie wiem co to jest ta kwasowka :evil: Przynajmniej nie znam polskiego znaczenia takiego materiału :evil:
Stal kwasoodporna inaczej zwana kwasówką to stal odporna na działanie kwasów o słabszym działaniu od kwasu siarkowego. Z takiej stali zrobione się np. poręcze przed urzędami ;)
http://www.stalkwasoodporna.pl/
gatunki stali kwasoodpornej i skład chemiczny
_________________
NIE POTRAFISZ PRZECZYTAĆ TEGO TEKSTU, WCIŚNIJ Ctrl +
 
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Sob Gru 20, 2008 15:05   

Nie ma sensu pakować większego ic do tego samochodu, bo będzie większa turbodziura. Dokładanie oryginalnego IC jakiś sens już ma. Wymiana pompy mechanicznej na elektryczną nie ma żadnego sensu, elektroniczna jest poza tym droższa w tuningu. Można by się pokusić o wymianę turbiny (jest nawet mocniejszy odpowiednik pasujący bez przeróbek), ale skrzynia nie wytrzyma momentu obrotowego. W roverkach z końcówką Di była montowana wytrzymalsza skrzynia, ale na słabszej dużo szybciej można biegi zmieniać. Ta mocniejsza z resztą też nie wytrzymałaby więcej jak 130KM na dłuższą metę. Jak ktoś che mieć mocniejszy samochód to polecam mg zs'a 180, albo zr'a 160. Spalanie będzie podobne moc podobna, ale wszystko oryginalne i niepsujące się. Już rozmawiałem z jednym gościem co miał w 600 diesla tuningowanego na 150KM i co miesiąc coś musiał wymienić, poza tym stwierdził że rover to awaryjne auto... Więc lepiej nic nie przerabiać bardziej niż producent. Takie jest moje odczucie. A w ogóle to uważam że ten silnik był projektowany do mocy około 90KM ponieważ w tej wersji jest praktycznie bezawaryjny.
 
 
 
funfel 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Kwi 2006
Posty: 323
Skąd: eeyy



Wysłany: Sob Gru 20, 2008 18:05   

pgrad, a ktora to turbałka pasuje zamiast gt15 ?
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Gru 21, 2008 16:33   

pgrad napisał/a:
Nie ma sensu pakować większego ic do tego samochodu, bo będzie większa turbodziura.


Oj coś mi się wydaje że za turbo dziurę odpowiada bardziej sprężarka niż IC...
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Pią Lut 13, 2009 16:34   

GT1749. weź sobie zamontuj większy wąż na próbę to zobaczysz, że i jedno i drugie...
 
 
 
mcteusz 



Pomógł: 28 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysokie Mazowieckie



Wysłany: Sob Lut 14, 2009 15:05   

pgrad napisał/a:
W roverkach z końcówką Di była montowana wytrzymalsza skrzynia, ale na słabszej dużo szybciej można biegi zmieniać. Ta mocniejsza z resztą też nie wytrzymałaby więcej jak 130KM na dłuższą metę.

Tu chyba nie o moc chodzi, a o moment obrotowy. R620 SDI ma 210Nm i 105KM, a R620 TI ma 240Nm i 200KM. Oba mają skrzynię PG1 i jakoś w TI wytrzymuje te 200 kucy...
Więc jeśli ktoś da rade wyciągnąć z SDI moc 150KM, to proszę bardzo, byle moment obrotowy nie przekroczył 240Nm, bo z tego co kojarzę, w R620TI moment jest właśnie ograniczony elektronicznie ze względu na srzynię biegów.

[ Dodano: Sob Lut 14, 2009 15:09 ]
Aha i jeszcze jedno pytanie. O ile wzrośnie moc i moment obrotowy po zamontowaniu turbiny GT1749 ??
_________________
Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Lut 19, 2009 16:22   

mcteusz napisał/a:
Tu chyba nie o moc chodzi, a o moment obrotowy. R620 SDI ma 210Nm i 105KM, a R620 TI ma 240Nm i 200KM. Oba mają skrzynię PG1 i jakoś w TI wytrzymuje te 200 kucy...

...bo skrzynia nie wytrzymuje KM, tylko Nm. ;)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów ROVERek CDT vs BMW 320D jaka roznica
skrzypol Tuning mechaniczny 33 Pon Sie 16, 2010 09:44
apples
Brak nowych postów [MG zr]sprężyny ZR i 200 jest różnica wysokosci?
scorpion Tuning mechaniczny 18 Czw Gru 29, 2011 17:13
marcinmarcin
Brak nowych postów [t-seria] Różnica we wtryskach MJY10023 i MJY100460
Kozik Tuning mechaniczny 21 Nie Lis 02, 2014 11:07
Markzo
Brak nowych postów Różnica w wałkach 1.4 1.6 1.8 serii K I WIELKOŚCI ZAWOROW
stachu57 Tuning mechaniczny 1 Czw Paź 11, 2012 10:16
rafalrz1989
Brak nowych postów MG ZR rozpórka jaka?
scorpion Tuning mechaniczny 6 Sob Lip 28, 2012 18:04
scorpion



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink