Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Po HGF nadal ucieka płyn chłodniczy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Po HGF nadal ucieka płyn chłodniczy

+ klekot w skrzyni biegow
Autor Wiadomość
Lapa 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 53
Skąd: Berlin



Wysłany: Pią Lut 27, 2009 00:14   [R416] Po HGF nadal ucieka płyn chłodniczy
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

1. przed HGF
- czeste dolewanie plynu chlodniczego (olej w plynie i maslo pod korkiem)
- ciezko palil
- czesto gasl po wcisnieciu sprzegla
- obroty falowaly

po wymianie uszczelki i szlifie plaszczyzny prawie wszystko ustapilo... problem jest z plynem ktory ciagle ucieka niema najmniejszych sladow oleju i masla tez niema... i tak sie zastanawiam czy niemam gdzies chlodnicy dziurawej.. auto mi pali elegancko, problem z obrotami ustal no i w oleju brak zadnych oznak po plynie i jakim kolweik ubytku.. niema teraz pogody zeby sprawdzic na parkingu czy sa jakies plamy po plynie.. sa moze jakies uszczelniacze do ukladu chlodzenia moze by to cos pomoglo??

2. od dluzszego czasu pod czas jazdy na roznych biegach przy 3 tys/obr( im wieksze obroty tym bardziej slychac) gdy puszcze noge z gazu i auto hamuje silnikiem slychac takie klekotanie niewiem jak to nazwac moze lepiej opisze do czego to porownac.... wujek mi mowi zeby jedzic z tym tak dlugo az sie to calkiem rozwali..ale wkurze mnie jaki kolwiek klekot w mojim lowelku :beczy: bylem u 3 mechanikow to tez niewiedzieli co i jak .... moze ktos z was spotkal sie z czyms takim??

cos podobnie jak ci kolesie w tym filmiku gdy zaczyna jechac tym rowerem
ODGLOS

podobny dzwiek jak kolo odroweru sie kreci i lekko jakis patyk do szprych przylozyc i wtedy wydobywa sie ten dzwiek... troche trudne w opisaniu ale mysle ze bedziecie wiedziec o co mi chodzi :rotfl:

z gory dzieki za pomoc


PS kto ma swiece NGK irdium w rowerku i jaka ich cena byla tu w berlinie 92€
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Mar 13, 2011 00:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 27, 2009 00:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pią Lut 27, 2009 07:09   Re: [R416Si 16v 97r] Po HGF nadal ucieka plyn chlodniczy

Lapa napisał/a:
1. przed HGF
- czeste dolewanie plynu chlodniczego (olej w plynie i maslo pod korkiem)
- ciezko palil
- czesto gasl po wcisnieciu sprzegla
- obroty falowaly

po wymianie uszczelki i szlifie plaszczyzny prawie wszystko ustapilo... problem jest z plynem ktory ciagle ucieka niema najmniejszych sladow oleju i masla tez niema... i tak sie zastanawiam czy niemam gdzies chlodnicy dziurawej.. auto mi pali elegancko, problem z obrotami ustal no i w oleju brak zadnych oznak po plynie i jakim kolweik ubytku.. niema teraz pogody zeby sprawdzic na parkingu czy sa jakies plamy po plynie.. sa moze jakies uszczelniacze do ukladu chlodzenia moze by to cos pomoglo??

2. od dluzszego czasu pod czas jazdy na roznych biegach przy 3 tys/obr( im wieksze obroty tym bardziej slychac) gdy puszcze noge z gazu i auto hamuje silnikiem slychac takie klekotanie niewiem jak to nazwac moze lepiej opisze do czego to porownac.... wujek mi mowi zeby jedzic z tym tak dlugo az sie to calkiem rozwali..ale wkurze mnie jaki kolwiek klekot w mojim lowelku :beczy: bylem u 3 mechanikow to tez niewiedzieli co i jak .... moze ktos z was spotkal sie z czyms takim??

cos podobnie jak ci kolesie w tym filmiku gdy zaczyna jechac tym rowerem
ODGLOS

podobny dzwiek jak kolo odroweru sie kreci i lekko jakis patyk do szprych przylozyc i wtedy wydobywa sie ten dzwiek... troche trudne w opisaniu ale mysle ze bedziecie wiedziec o co mi chodzi :rotfl:

z gory dzieki za pomoc


PS kto ma swiece NGK irdium w rowerku i jaka ich cena byla tu w berlinie 92€


Terkotanie?

To wina nierównych palców sprężyny talerzowej (słoneczka) sprzęgła. Któryś wystaje i łożysko wyciskowe zahacza o niego i powstaje terkot. Powinien się wzmóc po wciśnięciu sprzęgła do końca.
Ratunek - odpuszczenie linki sprzęgła albo - jeśli jest sterowanie hydrauliczne - regulacja dźwigni.

Odnośnie uciekającego płynu - sprawdź przede wszystkim zawór nagrzewnicy. One często ciekną. No i szczelność wszystkich węży, opasek, itd.. Chłodnica jak jest nieszczelna - to widać na niej zacieki.

Jeśli nie będzie przecieków, a woda nadal będzie znikać - to sprawa jest w zasadzie jasna - woda ucieka spod głowicy, tzn. że czoło głowicy i bloku nie zostało właściwie splanowane (chropowatość) i woda przesącza się pomiędzy ścieżkami silikonowymi.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Lapa 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 53
Skąd: Berlin



Wysłany: Pią Lut 27, 2009 12:03   

oprawca_1978 napisał/a:
Ratunek - odpuszczenie linki sprzęgła albo - jeśli jest sterowanie hydrauliczne - regulacja dźwigni.
moglbys opisa gdzie i jak bo jestem ciemny w tym temacie...

mechanik zapewnial mnie ze nagrzewnica niema zadnych przeciekow( po 3 krotnym plukaniu ukladu nic niewyciekalo i z wlaczona klima)... tak wic mysle ze to chlodnica bo na chlodnicy widzialem jakies zielone zacieki....
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Lut 27, 2009 19:00   

Lapa napisał/a:
oprawca_1978 napisał/a:

Ratunek - odpuszczenie linki sprzęgła albo - jeśli jest sterowanie hydrauliczne - regulacja dźwigni.


moglbys opisa gdzie i jak bo jestem ciemny w tym temacie...

niestety w R400 producent nie przewidział takiej opcji :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Lapa 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 53
Skąd: Berlin



Wysłany: Sob Lut 28, 2009 06:38   

hmm to wtakim razie co bym musial naprawic..?? ta tarcze wymienic?? no i pewnie w tym kupe roboty?
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sob Lut 28, 2009 10:36   

Lapa napisał/a:
hmm to wtakim razie co bym musial naprawic..?? ta tarcze wymienic?? no i pewnie w tym kupe roboty?


To nie tarcza terkocze, to nierówne palce sprężyny talerzowej. Proponowałbym sprawdzić docisk sprzęgła.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
tetryk 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 372
Skąd: z gór



Wysłany: Sob Lut 28, 2009 11:03   

jest taki fajny sposób na sprawdzenie szczelności-idzie kupić środek (marker,znacznik-różnie to nazywają)do sprawdzania szczelności układu klimatyzacji (pojawiły się saszetki,takie w sam raz na jedno sprawdzenie-koszt koło 5-7 pln)-dodajesz do płynu (ajeszcze lepiej płyn spuścis i dodac do samej wody na czas sprawdzania,chociaz wiem że ten środek nie szkodzi,ani gumie ,ani aluminium),wiec dodajesz środka,czekasz aż sie dobrze wymiesza,bierzerz lamke UV i gogle no i lukasz po wszystkich przewodach i komorze silnika gdzie zaczyna "świecić"......sposób bardzo prosty i skuteczny-często wycieki trudno zlokalizować (z nagrzanych elementów płyn szybko odparowuje,lub po nagrzaniu przestaje cieknąć)-a tym sposobem znajdziesz wyciek na 100 % :mrgreen:
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sob Lut 28, 2009 13:33   

tetryk napisał/a:
jest taki fajny sposób na sprawdzenie szczelności-idzie kupić środek (marker,znacznik-różnie to nazywają)do sprawdzania szczelności układu klimatyzacji (pojawiły się saszetki,takie w sam raz na jedno sprawdzenie-koszt koło 5-7 pln)-dodajesz do płynu (ajeszcze lepiej płyn spuścis i dodac do samej wody na czas sprawdzania,chociaz wiem że ten środek nie szkodzi,ani gumie ,ani aluminium),wiec dodajesz środka,czekasz aż sie dobrze wymiesza,bierzerz lamke UV i gogle no i lukasz po wszystkich przewodach i komorze silnika gdzie zaczyna "świecić"......sposób bardzo prosty i skuteczny-często wycieki trudno zlokalizować (z nagrzanych elementów płyn szybko odparowuje,lub po nagrzaniu przestaje cieknąć)-a tym sposobem znajdziesz wyciek na 100 % :mrgreen:


A po co lampka UV? Wystarczy dioda UV. Koszt - ze 2 PLN max.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
tetryk 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 372
Skąd: z gór



Wysłany: Sob Lut 28, 2009 14:44   

też może być napisałem tak bo w zestawie do spr.szczelności klimy jest akurat świetlówka......mogłem napisac jakiekolwiek źródło światła uv..... :mrgreen: :roll:
 
 
Fido66 




Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 57
Skąd: Wodzisław Śląski



Wysłany: Sob Lut 28, 2009 15:12   

a pompa wody była wymieniona przy HGF-ie??ja też niedawno robiłem HGF i okazało się że pompa wody powoli też mi cieknie i trzeba pomyśleć o jej wymianie,narazie nie robiłem tego wraz z HGF-em bo nie było $$,ale na wiosnę muszę ją wymienić razem z rozrządem.
Przed zrobieniem uszczelki płynu ubywało dosyć dużo a teraz ubywa dużo mniej ale ubywa właśnie przez pompę wody więc u Ciebie może też jest do wymiany.
 
 
Lapa 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 53
Skąd: Berlin



Wysłany: Sob Lut 28, 2009 15:39   

tetryk
dzieki za tip jak bede za tydzien w polse co go wyprobuje

Fido66
tak bylo wymieniane rozrzad paski i pompa
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [ Rover 400 ] Ucieka płyn chłodniczy z pompy wspomagania
Adam10820 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Wto Cze 17, 2014 22:54
Adam10820
Brak nowych postów [R416] Płyn chłodniczy. Ubytki?
fredii Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Wto Lis 06, 2012 18:06
leszczu
Brak nowych postów [R416] Ubywa płyn chłodniczy
Prosze o pomoc!!! <obłed>!!
Kamykkk Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 26 Pon Mar 16, 2009 07:16
oprawca_1978
Brak nowych postów [R416] Szarpak, olej i płyn chłodniczy
faecd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sro Paź 22, 2008 21:54
Lechos
Brak nowych postów [R416] Płyn chłodniczy na zbiorniczku wyrównawczym
Czy korek przepuszca?
bobi_vip Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sro Mar 25, 2009 11:34
bobi_vip



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink